En dit staat op de website zelf:quote:Stripblad Eppo komt terug
Gepubliceerd: 6 juni 2008 15:41 | Gewijzigd: 28 juli 2008 13:32
Door een onzer redacteuren
Rotterdam, 6 juni. Eppo, het grootste stripblad dat Nederland ooit heeft gekend, komt terug. Vanaf januari 2009 zal het tweewekelijks gaan verschijnen.In 1975 ontstond Eppo uit een fusie van de bladen Pep en Sjors. Na enkele naamswijzigingen hield het blad in 1999 op te bestaan.
Uitgeverij Don Lawrence Collection heeft tekenaars die door de oude Eppo beroemd werden, gevraagd om nieuwe verhalen. Henk Kuijpers (Franka), Martin Lodewijk (Agent 327), Carry Brugman (De Partners) en Romano Molenaar en Jorg de Vos (Storm) zullen aan de nieuwe Eppo gaan meewerken.
De lijst met nieuwe en vroegere medewerkers die bijdragen hebben toegezegd is lang: van Dick Matena en Robert van der Kroft tot Jean-Marc van Tol, Gerard Leever, Hans van Oudenaarde, Mark Retera, Toon van Driel, Minck Oosterveer, Uco Egmond, Willem Ritstier, Pieter Hogenbirk en Eric Heuvel.
Tijdens de Stripdagen in Haarlem komend weekend zal het herrezen stripblad zich presenteren. Voor de vroegere lezer is er een vader-zoonabonnement.
www.eppostripblad.nlquote:Heb je weleens heimwee naar de jaren 70 en 80?
Toen het hoogtepunt van de week dat moment was, waarop de brievenbus klepperde en de nieuwe Eppo op de deurmat viel. Nou... Die tijd komt weer terug!!!
Het legendarische stripblad Eppo komt terug!
Vanaf 29 januari 2009 verschijnen er maar liefst 25 nieuwe nummers. Dat betekent dus ook splinternieuwe avonturen van onder andere Storm, Franka, De Partners en Agent 327. Verhalen die speciaal voor Eppo worden gemaakt. Maar daar blijft het natuurlijk niet bij! Tal van andere artiesten staan te popelen om voor Eppo aan de slag te gaan, en jou elke twee weken te verrassen met een superblad.
Ik neem aan van wel. Volgens mij gaat een los nummer 3.95,- kostenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:16 schreef Strolie75 het volgende:
Kun je hem ook los kopen? Ik vind meteen een jaarabonnement aangaan een beetje teveel van het goede.
Hoe oud ben jij dan?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:23 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Jeugdsentiment![]()
Voor die tijd las ik de PEP.
Stomme PEPpers. Ik las de Sjors..quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:23 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Jeugdsentiment![]()
Voor die tijd las ik de PEP.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:39 schreef Strolie75 het volgende:
StripbladenHeerlijke tijden waren dat. Elke week met spanning terugfietsen naar huis! Ik had de Robbedoes en de Eppo. Later de Wordt Vervolgd.
Daarna ben ik afgehakt.
Neequote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:05 schreef Stippel het volgende:
alweer?
Is dat niet gewoon net zoiets als van die 'de Agostini verzamelalbums' en enkel gericht op verlepte veertigers die het 'voor hun kinderen kopen', terwijl hun kiddies zich gewoon veel liever een nieuwe titel voor hun Nintendo DS zouden wensen.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:05 schreef Stippel het volgende:
alweer?
Is dat niet gewoon net zoiets als van die 'de Agostini verzamelalbums' en enkel gericht op verlepte veertigers die het 'voor hun kinderen kopen', terwijl hun kiddies zich gewoon veel liever een nieuwe titel voor hun Nintendo DS zouden wensen.
quote:
er zitten wel leuke strips tussenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:18 schreef Florian_ het volgende:
http://www.eppostripblad.nl/team.html
Wat ziet Storm ziet er anders uit! Komt natuurlijk omdat het een andere tekenaar is (originele is overleden)
Grote afwezigen zijn dan wel Sjors en Sjimmie.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:18 schreef Florian_ het volgende:
http://www.eppostripblad.nl/team.html
Wat ziet Storm ziet er anders uit! Komt natuurlijk omdat het een andere tekenaar is (originele is overleden)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |