Héél bijzonder, maar je moet er toch niet aan denken, zeg, 8 kinderen in één keer. Dan moet je toch wel heel rijk zijn of heel erg veel bereidwillige familieleden/vrienden en kennissen hebben om ooit weer eens een nachtje rust te kunnen krijgen de eerstkomende maanden, pffff.quote:Amerikaanse baart achtling
Uitgegeven: 27 januari 2009 06:35
Laatst gewijzigd: 27 januari 2009 06:43
LOS ANGELES - Een Amerikaanse vrouw is maandag in het ziekenhuis bevallen van een achtling. De kinderen maken het allemaal goed. De vrouw, die onbekend wil blijven, schonk het leven aan zes jongens en twee meiden, meldden Amerikaanse media.
Doktoren waren verbaasd over het aantal kinderen. Tot het moment van de bevalling ging men er vanuit dat het om zeven kinderen zou gaan.
De baby's kwamen met een keizersnede ter wereld. De kinderen wegen tussen de 900 en 1500 gram.
Zelden
Het gebeurt zelden dat een vrouw acht kinderen tegelijk baart. Het gebeurde in 2007 in Algerije en in 1998 in de Amerikaanse staat Texas.
Het hoogste aantal kinderen dat ooit in een keer werd gebaard is negen. Dat gebeurde in 1971 in Australië. Geen van de baby's overleefde het toen.
In Amerika??quote:
quote:
Hier gaat het om een zesling, die andere tweeling komt voor uit een eerdere geboorte.quote:
Ik denk eerder dat het de IVF behandeling was dan God.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:27 schreef Achmed666 het volgende:
Is goed nieuws dat ze alle 8 nog leven.Waarom gaf god deze vrouw 8 kinderen?
Ohhhh wat is IVF?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:29 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het de IVF behandeling was dan God.
in vitro fertilisatie. Vrouwen die om wat voor reden dan ook op de natuurlijke wijze moeilijk zwanger worden krijgen dan een paar bevruchte eitjes ingeplant in de hoop dat minimaal één vrucht het overleeft. Daarbij krijgen ze ook nog eens een hoop vruchtbaarheidsmedicatie, en soms overleven meerdere embryo's het.quote:
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:29 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het de IVF behandeling was dan God.
Neuh, dat laatste valt wel mee. In dit soort situaties krijgt de familie altijd hele jaarvoorraden pampers/babyvoeding/kinderspeelgoed etc. van fabrikanten, omdat dat goede reclame is. Ze houden dus wel geld over om oppas te betalen - hoewel ik denk dat je wel 5 zestienjarigen nodig hebt voor 8 baby'squote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:49 schreef charleen het volgende:
bron
[..]
Héél bijzonder, maar je moet er toch niet aan denken, zeg, 8 kinderen in één keer. Dan moet je toch wel heel rijk zijn of heel erg veel bereidwillige familieleden/vrienden en kennissen hebben om ooit weer eens een nachtje rust te kunnen krijgen de eerstkomende maanden, pffff.
Ik betwijfel dus of het ook zo is als ze anoniem wensen te blijven, want dat staat in het bericht nl.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:50 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Neuh, dat laatste valt wel mee. In dit soort situaties krijgt de familie altijd hele jaarvoorraden pampers/babyvoeding/kinderspeelgoed etc. van fabrikanten, omdat dat goede reclame is. Ze houden dus wel geld over om oppas te betalen - hoewel ik denk dat je wel 5 zestienjarigen nodig hebt voor 8 baby's.
Oh, ja daar had ik overheen gelezen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:56 schreef charleen het volgende:
[..]
Ik betwijfel dus of het ook zo is als ze anoniem wensen te blijven, want dat staat in het bericht nl.
Denk dat ze daar zeer snel van terug komen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:56 schreef charleen het volgende:
[..]
Ik betwijfel dus of het ook zo is als ze anoniem wensen te blijven, want dat staat in het bericht nl.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Denk dat ze daar zeer snel van terug komen.
Zeker wanneer een paar mensen van de fabrikanten zijn langs geweest om even gezellig te babbelen.
Dat kun je wel zeggen:quote:
Bron: http://www.dag.nl/opvallend/moeder-achtling-al-kinderen-221319quote:Moeder achtling had al zes kinderen
LOS ANGELES (ANP) - De Amerikaanse vrouw die deze week beviel van een achtling, had al zes kinderen, waaronder een tweeling. Ze wist dat ze van zeven kinderen zwanger was, maar wilde geen van de embryo’s weg laten halen.
De moeder, die onbekend wil blijven, onderging vorig jaar een vruchtbaarheidsbehandeling, berichtte CNN vrijdag. De andere kinderen zijn in de leeftijd van 2 tot 7 jaar. Het wordt nog krap bij de familie thuis, want ze wonen in bij de ouders van de moeder in een huis met slechts drie slaapkamers.
De acht baby’s kwamen in vijf minuten met een keizersnede ter wereld, met behulp van een medisch team van 46 artsen, verplegers en assistenten. Alle pasgeborenen moeten nog zeker zeven weken in het ziekenhuis blijven. Het medisch personeel verwijst naar de baby’s via acht letters van het alfabet.
Het gebeurt hoogst zelden dat een vrouw acht kinderen tegelijk baart. Het hoogste aantal kinderen dat ooit in een keer werd gebaard is negen, maar geen van die baby’s overleefde het toen.
Ik las ook dat ze pas achterin de 20 was.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:53 schreef isogram het volgende:
[..]
Dat kun je wel zeggen:
[..]
Bron: http://www.dag.nl/opvallend/moeder-achtling-al-kinderen-221319
De subtiele woordgrap die in deze zin schuilgaat, is meesterlijkquote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:32 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik las ook dat ze pas achterin de 20 was.
Ook de andere kinderen zijn via IVF geboren en paps is zelden of nooit gezien volgens wat buren in de plaatselijke krant: The Whittier Daily News. Nou ja, hij zal hard moeten werken om de boel draaiende te houden.quote:Although the babies' mother asked doctors to keep her details confidential, a family acquaintance gave clues to her identity to the American CBS channel. Shortly afterwards, media camped outside a house in Whittier, near Los Angeles.
The Los Angeles Times later carried an interview with a woman identified as the babies' grandmother, who said her daughter already had six young children and never expected the fertility treatment she had received would result in eight more babies.
She said that doctors had given her daughter the option of reducing the number of embryos, but she had declined. "What do you suggest she should have done? She refused to have them killed. That is a very painful thing," she said.
She added that her daughter expected a big challenge raising 14 children. The woman's husband is expected to return to Iraq where he works as a contractor, the LA Times reported.
Officials at the Kaiser Permanente Medical Center, near Los Angeles, said the woman was already 12 weeks pregnant when she came to them. Despite media questioning, the hospital has declined to say whether the mother became pregnant through fertility treatments.
Niet zoals in NL en zeker niet zoveel. Via de belastingteruggave werkt 't in de VS.quote:
Tja, het resultaat van pro-life denken.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:11 schreef Gia het volgende:
Ik vind het belachelijk dat ze een dergelijke behandeling toepassen bij iemand die al 2 of meer kinderen heeft. Een dergelijke behandeling moet voorbehouden zijn aan mensen bij wie het niet wil lukken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |