met een langzame krot snelheidquote:Op woensdag 28 januari 2009 16:21 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er is wel een definitie "een stadsspoorweg (lees: metro) is ongelijkvloers" maar dat impliceert nog niet "als een (stedelijke) raillijn ongelijkvloers is, is het een metro" (anders moet je bijv. de Flevolijn ook metro gaan noemen). Er is niks vervaagd aan de Zoetermeerlijn: het is gewoon een lokaalspoorweg waar trams op rijden.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:34 schreef Socios het volgende:
Tram is leuk voor vervoer door de stad maar niet voor verkeer tussen verschillende plaatsen/ steden.
Ze hebben tegenwoordig toch ook gesloten toiletsystemen?quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:24 schreef James1988 het volgende:
Paardentram, anyone? Moet je alleen wel iemand hebben die poep scheppen wel ok vindt
Wel een leuk baantje voor wat overtollige vingerverfterroristen natuurlijkquote:Op woensdag 28 januari 2009 17:24 schreef James1988 het volgende:
Paardentram, anyone? Moet je alleen wel iemand hebben die poep scheppen wel ok vindt
ja je moet ze wel bezig houden natuurlijk..quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel een leuk baantje voor wat overtollige vingerverfterroristen natuurlijk
Als gemeente tel je niet mee als je geen plan hebt voor Lightrail, daarbij zou het aantal reizigers toenemen vooral voor de noordelijke kant van zwolle. Eigenlijk moeten ze het doortrekken tot zwolle-zuid of oost, dat je een totaal lijn krijgt die om het kwartier kan rijden.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ze willen zeker die DM90's kwijt?
nou. how about.. hang er waslijn boven ( moet je toch ook voor een tram :p )
en zet er een SLTtje op? of een SGMm ?
Wat ik uit de voorwaarden kan opmaken mag het inderdaad niet. Als je een shopping biljet van/naar Essen neemt dan moet je ook een trein hebben die daadwerkelijk daar stopt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met een Rail Pass mag dit soort dingen altijd wel gewoon, maar ik kan me voorstellen dat het door de productvoorwaarden van het shoppingbiljet expliciet uitgesloten wordt.
Noem dan ook nog even www.traphic.nl en we zijn weer compleetquote:Op woensdag 28 januari 2009 19:18 schreef James1988 het volgende:
Nieuwe website, yay. Ik vraag me wel af waarom die vertrektijden op het station bij een Infrabel-site staan, en niet bij de NMBS (zoals bij de NS). Iets als ActuRail (www.acturail.nl) is dan toch weer ietsjes handiger, imho.
Infrabel's nieuwe website (www.infrabel.be) is wel nice, beter dan die van ProRail (www.prorail.nl) if you ask me
Des te beterquote:Op woensdag 28 januari 2009 19:32 schreef James1988 het volgende:
Traphic.nl is niet van ProRail afaik
Vialis doet veel opdrachten voor ProRail volgens mij, onder andere de systemen die vertrektijden bijhouden. Ik snap nog steeds niet helemaal waarom het treinendeel van traphic.nl niet onder ProRail valt.quote:
Vialis is 1 van de zoveelduizendmiljoenmiljardontelbaar onderaannemers van prorailquote:Op woensdag 28 januari 2009 20:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vialis doet veel opdrachten voor ProRail volgens mij, onder andere de systemen die vertrektijden bijhouden. Ik snap nog steeds niet helemaal waarom het treinendeel van traphic.nl niet onder ProRail valt.
Lage schatting.quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vialis is 1 van de zoveelduizendmiljoenmiljardontelbaar onderaannemers van prorail
we gaan het zienquote:110 Teletekst wo 28 jan
***************************************
NS voert ov-chipkaart in oktober in
***************************************
` De Nederlandse Spoorwegen voeren nog
dit jaar de ov-chipkaart in.In alle
treinen kunnen reizigers vanaf oktober
met de chipkaart betalen.Het blijft
echter zeker nog tot in 2012 mogelijk
om een papieren spoorkaartje te kopen.
NS heeft dat staatssecretaris Huizinga
toegezegd.De NS wil de ov-chipkaart
zorgvuldig invoeren en maakt daar geen
haast mee.In mei wordt de eerste proef
gehouden op de Flevolijn.
De Tweede Kamer reageert voorzichtig
optimistisch op de aankondiging van NS
dat het de chipkaart dit jaar invoert.
Een meerderheid heeft er vertrouwen in
dat de NS zich aan zijn belofte houdt.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
thx, d8 het al maar wist het niet zeker. In de kerstvakantie wel gedaan: brussel Noord -> Vise met shoppingkaartje en enkeltje vise-maastricht (via internetquote:Op woensdag 28 januari 2009 19:12 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wat ik uit de voorwaarden kan opmaken mag het inderdaad niet. Als je een shopping biljet van/naar Essen neemt dan moet je ook een trein hebben die daadwerkelijk daar stopt.
Zie hier: http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/tickets/shopping/index.php
De infrabel is overigens ook wakker geworden: www.railtime.be Actuele vertrektijden en vertragingen op het belgische net.
Ja. Maar dan ben je in Vise. Liggen leukere plaatsjes daarquote:Op woensdag 28 januari 2009 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
op een slagje Mt - Vise kan ik met RailPlus trouwens nog zomaar 1,40 besparen zag ik
Ja, zoals Bressoux?quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja. Maar dan ben je in Vise. Liggen leukere plaatsjes daar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |