abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76806189
Heeft iemand misschien een makkelijke uitleg wat er precies wel en niet bij IVIB (Winst voor intrest en belastin) hoort ? Kom er niet helemaal uit.
pi_76899727
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:27 schreef Matthijs- het volgende:
Zijn aandelen niet altijd vlottend, tenzij het meer dan 10% van de totale beurswaarde betreft (deelneming)?
Dat zou heel goed kunnen kloppen, bedankt
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
  maandag 18 januari 2010 @ 11:31:23 #253
123170 alors
zlata1234
pi_76958330
Kan iemand mij het volgende uitleggen, iets over vastgoed.

Als huren stijgen, dalen rendementen (okay snap ik wel)

Maar zeg je dan wanneer het rendement (in procenten) lager is, dat het dan hoger is?
Want ik heb altijd het gevoel dat een hoog rendement 'goed' is, maar dan is 6% wel een lager cijfer dan bv 8%...
Het klinkt namelijk wat tegenstrijdig, maar misschien moet ik me daarover heen zetten

Snapt iemand wat ik bedoel?
know'm sayin?
word? word.
  maandag 18 januari 2010 @ 12:07:38 #254
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_76959643
Ik in ieder geval niet. Over wiens rendement en rendement waarover heb je het?
Oh really?
  maandag 18 januari 2010 @ 12:09:45 #255
123170 alors
zlata1234
pi_76959707
Beleggingsrendement (geloof ik)

Maar volgens mij snap ik het al, er staat nog iets over dat beleggingsvraag vaak het grootst is bij de laagste rendementen. Dus dan is een laag rendement blijkaar positief.
know'm sayin?
word? word.
pi_76999197
quote:
Op maandag 18 januari 2010 12:09 schreef alors het volgende:
Beleggingsrendement (geloof ik)

Maar volgens mij snap ik het al, er staat nog iets over dat beleggingsvraag vaak het grootst is bij de laagste rendementen. Dus dan is een laag rendement blijkaar positief.
Rendementen worden ook bepaald door de risico's die aanwezig zijn in het bedrijf en zijn winstgevendheid. Een net startend bedrijf is een groot risico als belegging, je weet immers niet of het product zal slagen. Om toch nog kapitaal aan te trekken, moet er een hoog rendement worden gegeven. Wanneer er geen risico is (of weinig), zit je te denken aan staatsobligaties. Hier is geen hoog rendement nodig, er is genoeg vraag naar.

een mogelijkheid dit te berekenen (of iig een goede suggestie) is gebruik maken van CAPM model (NL naam even vergeten)
pi_77056706
ik zit met de volgende vraag waar ik niet uitkom:
"Suppose all stocks had a standard deviation of 30% and a correlation with each other of 0.4. What is the standard deviation of the returns on a portfolio that has equal holdings in 50 stocks?"

Ik dacht het als volgt uit te rekenen:
1/50*0.3^2+(1-1/50)*0.4*0.3, echter kom ik dan niet op het antwoord van het antwoordmodel (19.3%). Iemand een idee wat ik fout doe?
pi_77110690
Verkeerde topic sorry.

[ Bericht 95% gewijzigd door vault_tec op 21-01-2010 20:03:54 ]
pi_77179046
Hoi, ik moet een betogende tekst schrijven. Heeft iemand nog een tegenargument? Ik ben zelf vóór een straf zoals een contactverbod of avondklok.

Mogen jongeren een contactverbod krijgen?

Jongeren die regelmatig overlast veroorzaken moeten een contactverbod opgelegd krijgen. Ook kan er een meldingsplicht en een avondklok worden ingesteld voor onze ‘hangjongeren’.
Als je jongeren verbiedt door middel van een contactverbod met elkaar om te gaan zullen ze minder snel overlast veroorzaken. In je eentje gebeurt dit minder snel, omdat er niemand is die ziet hoe ‘stoer’ je wel niet bent.
Een avondklok is ook een goede maatregel om overlast van jongeren tegen te gaan. Vaak zitten ze ’s avonds op hun hangplek en drinken daar alcohol. Dit zorgt voor veel afval en er zijn mensen bang om er langs te lopen. Een avondklok zou dit kunnen voorkomen.
Wie een contactverbod of avondklok vrijheidsberoving noemt, heeft zeker ook nog nooit gehoord van ‘eigen schuld, dikke bult!’. De jongeren zijn zelf verantwoordelijk voor hun gedrag.
Wie regelmatig iets doet wat niet mag of overlast pleegt, moet hierop berispt worden.
pi_77214296
Heel basaal:
De cijfers van Aardrijkskunde (AK) is een 7 en van Natuurkunde (NA) een 6. Nou is de vraag, neemde cijfers van beiden als X en Y. Stel de vergelijkingen op van de regressielijn van Y op X èn van X op Y. Bereken ook het precentage verklaarde variantie.

(standaardafwijking (AK)=1.26
(standaardafwijking (NA) =1.18
(correlatiecoëfficiënt AK,NA) =0.067

Zou iemand 1 van de regressielijnen willen opstellen zodat ik weet hoe het eigenlijk gaat? Ik stel dan zelf de andere vergelijking op. Alvast bedankt!
  zondag 24 januari 2010 @ 16:57:24 #261
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_77214547
AK = b0 + b1 NA + eps met b1 = cov(NA,AK) / [sigma(AK)sigma(NA)] = 0,045.
Als die 6 en 7 gemiddelden zijn, dan kun je b0 zo vinden.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_77260508
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar toch.
Ik heb bij mijn verslag een watermerk op de achtergrond, een plaatje over de gehele pagina.
Maar bij sommige stukken tekst zit er alleen een wit blok achter waardoor je de achtergrond niet ziet.
Weten jullie misschien hoe ik dit witte blok weg kan halen? Zodat je alleen de achtergrond en daarvoor de tekst ziet, zonder wit blok.
  donderdag 28 januari 2010 @ 23:28:43 #263
217051 Brons_Juweel
I'm not going home.
pi_77399310
In mice, a black fur (hairs) is dominant (Z) over a white fur (z). The presence of a dominant allele of
a different locus (A) in mice with the Z gene results in a yellow colored hair with a black tip. As a
result the fur of these mice looks like “peper and salt” These mice are called “agouti”. The absence
Naam:
or presence of the A allele cannot be scored in white mice. Mice heterozygous for both alleles
(ZzAa) are mated. What would their offspring most likely look like? (3 points)
a. 11 agouti, 37 black and 15 white mice
b. 37 agouti, 15 black and 11 white mice
c. 15 agouti, 37 black and 11 white mice
d. 37 agouti, 11 black and 15 white mice

Ik weet dat het correcte antwoord D is, maar ik vraag me toch af hoe ik dit op een snelle en overzichtelijke manier kan berekenen [en dus niet superuitgebraid met de Punnet Square ]
Gangstarr
pi_77411666
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:28 schreef Brons_Juweel het volgende:
In mice, a black fur (hairs) is dominant (Z) over a white fur (z). The presence of a dominant allele of
a different locus (A) in mice with the Z gene results in a yellow colored hair with a black tip. As a
result the fur of these mice looks like “peper and salt” These mice are called “agouti”. The absence
Naam:
or presence of the A allele cannot be scored in white mice. Mice heterozygous for both alleles
(ZzAa) are mated. What would their offspring most likely look like? (3 points)
a. 11 agouti, 37 black and 15 white mice
b. 37 agouti, 15 black and 11 white mice
c. 15 agouti, 37 black and 11 white mice
d. 37 agouti, 11 black and 15 white mice

Ik weet dat het correcte antwoord D is, maar ik vraag me toch af hoe ik dit op een snelle en overzichtelijke manier kan berekenen [en dus niet superuitgebraid met de Punnet Square ]
(3/4)*(3/4) = 0,5625 (kans op zowel minstens 1 dominant Z als 1 dominant A)
(3/4)*(1/4) = 0,1875 (kans op zowel minstens 1 dominant Z als geen dominant A)
(1/4) = 0,25 (kans op geen dominant Z)

Totale aantal muizen = 37 + 11 + 15 = 63
Agouti: 0,5625 * 63 = 35,4375
Black: 0,1875 * 63 = 11,8125
White: 0,25 * 63 = 15,75
pi_77675355
zou iemand onderstaande formules voor mij kunnen controleren? Ik probeer de vragen uit basisboek bedrijfseconomie (kosten en kostprijzen) te maken maar krijg niet de goede antwoorden, ik vermoed dat de formules die ik gebruik niet goed zijn :S

H11
Variabele verkoopkosten(lineair)= (hoogste verkoopkosten- laagste verkoopkosten)/ (hoogste- laagste afzet)
Vaste verkoopkosten= (hoogste) tot verkoopkosten – afzet x variabele verkoopkosten
Totale verkoopkosten= afzet x variabele verkoopkosten +vaste kosten
Vaste kosten=totale kosten –variabele kosten
Totale kosten=constante kosten+variabele kosten x productie in eenheid
Constante kosten=totale kosten – variabele kosten
Verwachte winst: begrote afzet x (verkoopprijs – variabele kosten) – totale vaste kosten
Breakevenafzet: vaste kosten/ (verkoopprijs – variabele kosten)
Winst van x realiseren=(vaste kosten + winst) / (verkoopprijs - variabele kosten)
Wat er gebeurd als variabele,vaste,verkoopprijs wijzigen: constante kosten / (verkoopprijs – variabele kosten)
Winst na 20 % belasting: bedrag / 0.8
Bijdrage percentage: (verkoopprijs – variabele kosten) / verkoopprijs x 100
Totale opbrengsten = totale kosten
Dekkingsbijdrage: verkoopprijs – variabele kosten
Percentage dekkingsbijdragen: dekkingsbijdrage / totale omzet x 100
Winst= (vaste kosten + winst)/percentage dekkingsbijdrage
Breakevenafzet: totale vastekosten / dekkingbijdrage % 0.xx
Indefferentiepunt: toename vaste kosten / (oude – nieuwe variabele kosten) = aantal stuks x verkoopprijs
Veiligheidsmarge: (begrote omzet- breakevenomzet)/begrote omzet x 100
Omzet gestegen:nieuw-oud/oud x100

H12
Normale bezetting: totale vaste kosten+totale variabele kosten bij N / normale bezetting
Of indien geheel proportioneel: (totale vaste kosten /normale bezetting) + (totale variabele kosten bij W/Werkelijk begrote bezetting)
Kostprijs:vaste kosten/normale bezetting+variabele kosten/werkelijke bezetting
Verwachte totale omzet:verkoopprijs per product x verwachte productie omzet
Verwachte totale kosten: constante + variabele kosten
Begrote winst: omzet- kosten
Winst: (verwachte productie en afzet x verkoopprijs) – (vaste + variabele kosten)
Verkoopresultaat: afzet x (verkoopprijs-kostprijs)
Bezettingsresultaat: (verwachte productie en afzet-normale productie en afzet)x(totale vaste kosten/normale productie en afzet) of (werkelijke bezetting – normale bezetting) x (vaste kosten / normale bezetting)
Maandelijkse vaste kosten:omzet/afzet
Integrale kostprijs:totale vaste kosten/normale bezetting +variabele kosten bij werkelijke begrote bezetting /werkelijk begrote bezetting
Dekkingsbijdrage: afzet x (verkoopprijs – variabele kosten)
Vaste kosten: afzet x verkoopprijs +_ verlies of winst. Bedrage 2 maanden aftrekken. Dan omzet/afzet. Winstmaand bedrag – afzet x (omzet/afzet)
Direct costing: afzet x(verkoopprijs-variabele kosten) – (vaste verkoopkosten+beginvoorraad x vaste productiekosten)
Absorption costing: (afzet x verkoopprijs-kostprijs) + ((werkelijke bezetting – normale bezetting) x vaste kosten/normale bezetting)
Waarde voorraad DC: eindvoorraad x variabele productiekosten
Waarde voorraad AC: eindvoorraad x variabele + vaste productiekosten

Resultaten rekening DC:
Omzet = afzet x verkoopprijs -
Variabele kosten-afzet x variabele kosten -
---------------------- -
Dekkingsbijdrage -
Vaste kosten -
---------------------- -
Begrote winst volgens DC

Resultaten rekening AC
Verkoopresultaat=
Fabricagekostprijs = vaste productiekosten/(afzet+eindvoorraad)
Begrote productie = afzet + toename voorraad
Begrote productie x (verkoopprijs-fabricage kosteprijs) -
Bezettingsverlies= beginvoorraad x ????? -
----------------------------- - -

Verkoopkosten= afzet x variabele verkoopkosten -
----------------------- -
Begrote winst volgens AC

Bezettingsgraad = werkelijke bezetting/maximale capaciteit x 100

H13
Fabricagekostprijs indien tot directe kosten als opslagbasis worden genomen voor dekking van de indirecte kosten:
Opslagpercentage: indirecte fabricage kosten / (directe grondstof + directe arbeid) x 100
Kostprijs = grondstof 1 product + arbeid 1 product + (opslagpercentage x (1 product + 1 arbeid))
Kostprijs indien met de kosten van directe grondstof als opslag basis gebruikt:
Opslagpercentage: indirecte fabricage kosten / directe grondstof kosten x 100
Kostprijs: grondstof 1 product + arbeid 1 product + opslagpercentage x 1 grondstof
Kostprijs verfijnde opslagmethode:
Opslagpercentage directe grondstoffen: indirecte grondstofkosten / directe grondstofkosten x 100
Opslagpercentage directe arbeidskosten: indirecte arbeidskosten / directe arbeidskosten x 100
Kostprijs: grondstof 1 product + opslag percentage directe grondstoffen x grondstof 1 product + arbeid 1 product + opslag percentage directe arbeidskosten x arbeid 1 product

H14

Werkelijke kosten arbeid: werkelijke (directe) arbeidskosten/ werkelijke directe uren
Prijsverschil (directe) arbeid: werkelijke directe uren x (standaard directe arbeid – werkelijke kosten arbeid)
Standaard uren arbeid of materiaal: werkelijke productie x aantal uren of arbeid 1 product
Werkelijke hoeveelheid materiaal: (werkelijke productie x aantal kg 1 product) + (efficiency verschil materiaal / prijs per kg)
Werkelijke prijs per kg: prijs per kg – (prijsverschil materiaal / inkoopmateriaal kg)
Efficiëntieverschil: (standaard hoeveelheid– werkelijk hoeveelheid) x standaard prijs
Prijsverschil:(standaard prijs– werkelijke prijs) x werkelijk materiaal
Budgetverschil: (standaard hoeveelheid x standaardprijs) – (werkelijk materiaal x werkelijke prijs)
Bezettingsresultaat: (werkelijke productie – normale productie) x (constante kosten / normale productie)
Fabricage resultaat = budgetverschil
Fabricage resultaat naar verschillende oorzaken: efficiency verschil, prijsverschil, bedrijfs/bezettingsresultaat, verschil totale vaste en variabele kosten
( ' ""().("( 'o', ). (")(")(,,)
pi_77700265
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:00 schreef kissisever het volgende:
zou iemand onderstaande formules voor mij kunnen controleren? Ik probeer de vragen uit basisboek bedrijfseconomie (kosten en kostprijzen) te maken maar krijg niet de goede antwoorden, ik vermoed dat de formules die ik gebruik niet goed zijn :S
Misschien is het handiger om 1 of 2 specifieke vragen (waar je niet uitkomt) met bijbehorende formules te posten, in plaats van ons je halve boek aan formules te laten controleren....
  woensdag 17 februari 2010 @ 22:46:13 #267
24291 Biotje
Fuck me, I'm famous!
pi_78121331
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:53 schreef copyfile het volgende:
Weet iemand misschien waar ik een duidelijke uitleg kan vinden (of hebben jullie dit) Waarom de IVIB (Winst voor interest en belasting) bestaat ? Kan niet zo 1,2,3 een makkelijke uitleg vinden. En weet iemand misschien een duidelijk schema met het verschil tussen de Directe kasstroom en Indirecte kasstroom ?
EBIT geeft duidelijk aan wat het operationele resultaat is van het bedrijf, dus puur de opbrengsten - opbrengsten van de daadwerkelijke bedrijfsvoering. Het geeft een duidelijk beeld van de efficiëntie van de bedrijfsvoering aangezien het de effecten van de manier van financiering buiten beschouwing laat, alhoewel dit ook een vertekend beeld kan geven van de uiteindelijke winstgevendheid.
  woensdag 17 februari 2010 @ 23:39:04 #268
24291 Biotje
Fuck me, I'm famous!
pi_78123521
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:32 schreef Matthijs- het volgende:
Productiefunctie van een land: Y = K0,5L0,5, ó=10% (depreciation), n=a=0

In een van de vragen hierover moet je o.a. MPK gebruiken. MPK = 0,5K-0,5L0,5 lijkt me.

Het antwoordenboek geeft echter dat de MPK hier 0,5k-0,5 is, terwijl k=K/L. Welke denkfout maak ik?
Jouw antwoord is ook gewoon correct, alleen de manier van notatie is verschillen.
MPk is de eerste afgeleide van Y naar K. Dat is inderdaad 0,5K-0,5L0,5.
Als je k=K/L stelt, dan is 0,5k-0,5 te schrijven als 0,5(K/L)-0,5
Dit staat gelijk aan 0,5((K)-0,5)/(L-0,5)) wat weer gelijk staat aan hetgeen jij zelf ook op uitkwam 0,5K-0,5L0,5 daar 1/(L-0,5) = L0,5 (negatieve macht is een inverse, inverse van een inverse is weer het getal zelf).
  donderdag 18 februari 2010 @ 00:11:36 #269
24291 Biotje
Fuck me, I'm famous!
pi_78124522
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:59 schreef _superboer_ het volgende:
ik zit met de volgende vraag waar ik niet uitkom:
"Suppose all stocks had a standard deviation of 30% and a correlation with each other of 0.4. What is the standard deviation of the returns on a portfolio that has equal holdings in 50 stocks?"

Ik dacht het als volgt uit te rekenen:
1/50*0.3^2+(1-1/50)*0.4*0.3, echter kom ik dan niet op het antwoord van het antwoordmodel (19.3%). Iemand een idee wat ik fout doe?
Je was er bijna.
(1/50)*(0.3^2)+(1-(1/50))*(0.4*0.3*0.3)= 0.0371 = variantie van de portfolio. Je moet de gemiddelde covariantie nemen van de portfolio, en de covariantie is correlatie*variantiei*variantiej
sqrt(0.0371)=0.1926 daar st.dev.=sqrt(var).
pi_78162520
Vraagje aan de economen hier.

Als iets in 1990 45 miljoen euro kostte (omgerekend naar euro's dus), hoeveel zou het dan vandaag de dag kostten. Stel ik houdt rekening met een gemiddeld inflatiecijfer van 2% over die 20 jaar, is het dan 45x(1.02^20)?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_78175762
Onder die voorwaarden wel ja. De werkelijke inflatiecijfers zou je vast wel op kunnen zoeken op de website van het CBS of OECD of iets dergelijks.

Houd er wel rekening mee dat een inflatiecijfer ook maar een gemiddelde is en niet per definitie in diezelfde mate voor een bepaald product hoeft te gelden.
pi_78212390
Ik ben op zoek naar informatie over de, in mijn ogen, de communistische versie van de Hitler Jugend. Wat ik gehoord had was dat mensen die in het Oostblok waren opgevoed tijdens het communistisch regiem, op hun middelbare school periode moesten leren omgaan met geweren, gasmaskers, kampen maken, morse code leren en ehbo kunnen verlenen. Dit werd zo opgedreund dat als je onvoldoende presteerde je niet over mocht gaan.

Zoals ik al zei lijkt mij dit erg sterk op de Hitler Jugend namelijk het voorbereiden van de jeugd op een oorlog, die nooit is gekomen. Maar meer informatie kan ik hier niet echt over vinden. Weet iemand misschien wat ik bedoel?

[ Bericht 6% gewijzigd door Lithiumion op 20-02-2010 02:23:43 ]
He was sending an email one day, when he realized that it would be faster to drive.........All that we know is... he's called the Stig
pi_78221017
weet iemand antwoord op onderstaande vragen? Ik kan er niet uitkomen

You believe property prices will soon fall drasically. You are a property speculator, and will act on this belief. Illustrate the possible outcome of this situation usinge supply an demand curves. assume that other speculators will follow the lead so will do the same as you

What might the oppotunity cost of getting an education be? Explain the concept of opportunity costs in your answer.

How would you think information technology had potential oudput for the flobal ecnonomy? Illustrate this with a production possiblily frontier (ppf)
( ' ""().("( 'o', ). (")(")(,,)
pi_78404855
Ik zit met de volgende boekhoudvraag. Weet iemand hoe ik hier een journaalpost van moet maken ?:

De rekening ontvangen goederen vertoonde op 1 oktober een saldo van ¤57.600. De factuurprijs van de per 31 oktober nog niet gefactureerde ontvangsten bedraagt ¤29.500

(De opgave gaat over het boeken van directe en indirecte kosten met v.v.p.)
pi_78520978
Ik heb dinsdag een examen boekhouden (basis), iemand nog tips?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')