Dat zou heel goed kunnen kloppen, bedanktquote:Op zondag 10 januari 2010 14:27 schreef Matthijs- het volgende:
Zijn aandelen niet altijd vlottend, tenzij het meer dan 10% van de totale beurswaarde betreft (deelneming)?
Rendementen worden ook bepaald door de risico's die aanwezig zijn in het bedrijf en zijn winstgevendheid. Een net startend bedrijf is een groot risico als belegging, je weet immers niet of het product zal slagen. Om toch nog kapitaal aan te trekken, moet er een hoog rendement worden gegeven. Wanneer er geen risico is (of weinig), zit je te denken aan staatsobligaties. Hier is geen hoog rendement nodig, er is genoeg vraag naar.quote:Op maandag 18 januari 2010 12:09 schreef alors het volgende:
Beleggingsrendement (geloof ik)
Maar volgens mij snap ik het al, er staat nog iets over dat beleggingsvraag vaak het grootst is bij de laagste rendementen. Dus dan is een laag rendement blijkaar positief.
(3/4)*(3/4) = 0,5625 (kans op zowel minstens 1 dominant Z als 1 dominant A)quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:28 schreef Brons_Juweel het volgende:
In mice, a black fur (hairs) is dominant (Z) over a white fur (z). The presence of a dominant allele of
a different locus (A) in mice with the Z gene results in a yellow colored hair with a black tip. As a
result the fur of these mice looks like “peper and salt” These mice are called “agouti”. The absence
Naam:
or presence of the A allele cannot be scored in white mice. Mice heterozygous for both alleles
(ZzAa) are mated. What would their offspring most likely look like? (3 points)
a. 11 agouti, 37 black and 15 white mice
b. 37 agouti, 15 black and 11 white mice
c. 15 agouti, 37 black and 11 white mice
d. 37 agouti, 11 black and 15 white mice
Ik weet dat het correcte antwoord D is, maar ik vraag me toch af hoe ik dit op een snelle en overzichtelijke manier kan berekenen [en dus niet superuitgebraid met de Punnet Square]
Misschien is het handiger om 1 of 2 specifieke vragen (waar je niet uitkomt) met bijbehorende formules te posten, in plaats van ons je halve boek aan formules te laten controleren....quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:00 schreef kissisever het volgende:
zou iemand onderstaande formules voor mij kunnen controleren? Ik probeer de vragen uit basisboek bedrijfseconomie (kosten en kostprijzen) te maken maar krijg niet de goede antwoorden, ik vermoed dat de formules die ik gebruik niet goed zijn :S
EBIT geeft duidelijk aan wat het operationele resultaat is van het bedrijf, dus puur de opbrengsten - opbrengsten van de daadwerkelijke bedrijfsvoering. Het geeft een duidelijk beeld van de efficiëntie van de bedrijfsvoering aangezien het de effecten van de manier van financiering buiten beschouwing laat, alhoewel dit ook een vertekend beeld kan geven van de uiteindelijke winstgevendheid.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:53 schreef copyfile het volgende:
Weet iemand misschien waar ik een duidelijke uitleg kan vinden (of hebben jullie dit) Waarom de IVIB (Winst voor interest en belasting) bestaat ? Kan niet zo 1,2,3 een makkelijke uitleg vinden. En weet iemand misschien een duidelijk schema met het verschil tussen de Directe kasstroom en Indirecte kasstroom ?
Jouw antwoord is ook gewoon correct, alleen de manier van notatie is verschillen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:32 schreef Matthijs- het volgende:
Productiefunctie van een land: Y = K0,5L0,5, ó=10% (depreciation), n=a=0
In een van de vragen hierover moet je o.a. MPK gebruiken. MPK = 0,5K-0,5L0,5 lijkt me.
Het antwoordenboek geeft echter dat de MPK hier 0,5k-0,5 is, terwijl k=K/L. Welke denkfout maak ik?
Je was er bijna.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:59 schreef _superboer_ het volgende:
ik zit met de volgende vraag waar ik niet uitkom:
"Suppose all stocks had a standard deviation of 30% and a correlation with each other of 0.4. What is the standard deviation of the returns on a portfolio that has equal holdings in 50 stocks?"
Ik dacht het als volgt uit te rekenen:
1/50*0.3^2+(1-1/50)*0.4*0.3, echter kom ik dan niet op het antwoord van het antwoordmodel (19.3%). Iemand een idee wat ik fout doe?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |