abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65429529
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:18 schreef Viajero het volgende:

[..]

De bestolene had het veel te druk met het opbouwen van een moderne Turkse staat om zich druk te maken om Palestina.

Je doet net alsof dat land van de Arabieren was. Misschien moet je eens een geschiedenisboek lezen.
Die is niet bestolen, die is verslagen ..
en of dat zonder de Arabieren ook was gelukt is nog maar de vraag, en die stelden de Britten zich dus ook, vandaar dat ze met de plaatselijke bevolking afspraken dat zij in ruil voor hulp zelfbestuur zouden krijgen ..

alleen maakten de Britten ook afspraken met de Fransen en met de Joden, dus we kregen ipv zelfbestuur mandaatsgebieden en het plan voor een joodse staat, de Palestijnen als bewoners van dat gebied werden gewoon vergeten/negeert, door iedereen.

Dus ja, dat land was en is van de Arabieren, het was niet zo min van de Turken als dat het van de Britten was .. en ik vermoed dat, als ze van te voren geweten hadden wat ze op hun nek halen. ze met de Turken tegen de Britten gevochten zouden hebben .. wat zal hun dat beloofde 'zelfbestuur' rauw op hun dak gevallen zijn, na 4 eeuwen vrede en alleen in naam een heerser boven je
pleased to meet you
pi_65430556
quote:
Op maandag 26 januari 2009 18:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Rare vraag!
In mijn ogen is het een stuk dat hij zelf geschreven heeft. Goed stuk trouwens. Onbewezen op een aantal punten, maar logisch en scherp analyserend. Zeer plausibel.
quote:
Op maandag 26 januari 2009 13:53 schreef ron1872 het volgende:

[..]

Geen flauw idee, zat hier in de mailbox vandaar.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  maandag 26 januari 2009 @ 19:48:22 #83
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65430923
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Die is niet bestolen, die is verslagen ..
en of dat zonder de Arabieren ook was gelukt is nog maar de vraag, en die stelden de Britten zich dus ook, vandaar dat ze met de plaatselijke bevolking afspraken dat zij in ruil voor hulp zelfbestuur zouden krijgen ..
De plaatselijke bevolking in Palestina deed daar niet of nauwelijks aan mee. Het waren de Bedouinen die vanuit de Hijaz de opstand begonnen en leidden. Hun de facto leider, zoon van de Sharif, Emir Faisal sloot een akkoord met Chaim Weizmann dat ze de Balfour verklaring zouden nakomen.
quote:
alleen maakten de Britten ook afspraken met de Fransen en met de Joden, dus we kregen ipv zelfbestuur mandaatsgebieden en het plan voor een joodse staat, de Palestijnen als bewoners van dat gebied werden gewoon vergeten/negeert, door iedereen.
Je kreeg in Palestina een periode met ook een flinke Arabische bevolkingsgroei en relatieve welvaart. De Hijaz werd onafhankelijk, de andere Arabische landen kwamen onder een mandaat of een koning, meestal van de bedooinenfamilie van Emir Faisal.
quote:
Dus ja, dat land was en is van de Arabieren, het was niet zo min van de Turken als dat het van de Britten was .. en ik vermoed dat, als ze van te voren geweten hadden wat ze op hun nek halen. ze met de Turken tegen de Britten gevochten zouden hebben .. wat zal hun dat beloofde 'zelfbestuur' rauw op hun dak gevallen zijn, na 4 eeuwen vrede en alleen in naam een heerser boven je
Er zijn gebieden die veel langer onder Brits bestuur hebben gestaan, en waar veel meer geleden is. Toch zijn de mensen daar vooral met hun eigen leven bezig en koesteren geen wrok meer tegen de Britten. Ook in Moslimlanden zoals Maleisie of Gambia. Wat is dat toch met Arabieren, dat ze die haat van generatie tot generatie doorgeven ipv gewoon zelf een leven op te bouwen? Dit is als een serieuze vraag bedoeld.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_65431402
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:58 schreef Kees22 het volgende:
Er worden weer originele bijdragen geplaatst van mensen die zelf een beetje kunnen denken en niet in voor of tegen vervallen. Mooi, goed om te lezen.

Ik keek op http://israel.kieskompas.nl/v/ref en heb de vragen eens ingevuld. Die over de leiders heb ik maar gegokt, want ik ken de positte van Barak slecht. Lipni is een havik en Netanyahu ook, geloof ik.
Maar bij de partijen had ik 82 % overeenkomst met Meretz en 78 % met Ra'am Ta'al en de Arbeiderspartij.
Vergeleken met Ra'am Ta'al was ik op een aantal punten minder streng.

@moussie: je schrijft dat dat land in je genen ingebakken zit en van Silk Tie begreep ik hetzelfde gevoel. Hoe werkt dat?
Ik voel me zelf het meeste thuis in een landschap dat lijkt op het landschap uit mijn jeugd en mede daarom ook erg in Denemarken en niet in Schotland. En dat schijnt tamelijk universeel te zijn.
Maar als ik het goed onthouden heb, kom je toch niet uit Israel of Palestina. Lijkt het landschap daar op het landschap uit je jeugd of ligt het toch anders?
Gewoon nieuwsgierigheid hoor.
Leuke link Kees. ik zit op 78% Meretz en dan 74 en 73% voor Raám Tal en Hadash. Kadima en Avoda volgen op 71%. Ik ben het niet helemaal eens met je analyse van de karakters. Netanyahu is een havik en onbetrouwbare zakkenvuller. Barak is vooral vol van zichzelf en zou ik niet vertrouwen met de juiste beslissingen. Livni heeft de reputatie betrouwbaar te zijn, maar of ze een havik is of niet valt te bezien. Kadima bestaat volgens mij voornamelijk uit mensen die in hun hart haviken zijn, maar zich hebben gerealiseerd dat je met havikgedrag het probleem niet oplost.

Wat betreft die grote post hierboven: er zitten interessante punten in, maar de basisstelling deel ik absoluut niet. De huidige machthebbers, inclusief Sharon hebben zich gerealiseerd dat een groot-Israel niet realistisch is, hoe graag ze het misschien zouden willen. Dit besef is essentieel voor vrede en zal aan beide kanten nodig zijn. Hamas dus ook.

Volgens de grafiek zit ik trouwens ook dichtbij Torah Judaism. Een religieuze linkse partij. Dat lijkt wel wat voor mij

[ Bericht 4% gewijzigd door PhysicsRules op 26-01-2009 20:15:24 ]
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_65432367
Testje gedaan:
quote:
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 76%
Veiligheid: 90%
Sociaal-economisch: 70%
Religie: 65%
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 75%
Veiligheid: 78%
Sociaal-economisch: 72%
Religie: 80%
  maandag 26 januari 2009 @ 20:43:32 #86
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65433014
quote:
Op maandag 26 januari 2009 20:01 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Leuke link Kees. ik zit op 78% Meretz en dan 74 en 73% voor Raám Tal en Hadash. Kadima en Avoda volgen op 71%. Ik ben het niet helemaal eens met je analyse van de karakters. Netanyahu is een havik en onbetrouwbare zakkenvuller. Barak is vooral vol van zichzelf en zou ik niet vertrouwen met de juiste beslissingen. Livni heeft de reputatie betrouwbaar te zijn, maar of ze een havik is of niet valt te bezien. Kadima bestaat volgens mij voornamelijk uit mensen die in hun hart haviken zijn, maar zich hebben gerealiseerd dat je met havikgedrag het probleem niet oplost.

Wat betreft die grote post hierboven: er zitten interessante punten in, maar de basisstelling deel ik absoluut niet. De huidige machthebbers, inclusief Sharon hebben zich gerealiseerd dat een groot-Israel niet realistisch is, hoe graag ze het misschien zouden willen. Dit besef is essentieel voor vrede en zal aan beide kanten nodig zijn. Hamas dus ook.

Volgens de grafiek zit ik trouwens ook dichtbij Torah Judaism. Een religieuze linkse partij. Dat lijkt wel wat voor mij
Inderdaad een leuke link, voor mij verbazend te zien hoe dicht ik bij Avodah zit

Labor
You are 3% more economic right
You are 7% more traditional
You have a substantive agreement of 82%
Security: 88%
Socioeconomic: 80%
Religion: 75%

Kadima
You are 17% more economic left
You are 13% more traditional
You have a substantive agreement of 82%
Security: 85%
Socioeconomic: 83%
Religion: 70%

Net zoveel Avodah als Kadima. Zit er uberhaupt een verschil tussen die partijen?

Meretz
You are 32% more economic right
You are 18% more progressive
You have a substantive agreement of 70%
Security: 70%
Socioeconomic: 65%
Religion: 85%

Ra'am-Ta'al
You are 35% more economic right
You are 18% more progressive
You have a substantive agreement of 70%
Security: 70%
Socioeconomic: 65%
Religion: 85%

Likud
You are 15% more economic left
You are 38% more traditional
You have a substantive agreement of 68%
Security: 58%
Socioeconomic: 78%
Religion: 60%

Het huis van de Joden blijkt niet mijn partij te zijn:

Habait Hayehudi - Mafdal
You are 15% more economic right
You are 62% more traditional
You have a substantive agreement of 45%
Security: 40%
Socioeconomic: 58%
Religion: 15%
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_65433503
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:58 schreef Kees22 het volgende:
@moussie: je schrijft dat dat land in je genen ingebakken zit en van Silk Tie begreep ik hetzelfde gevoel. Hoe werkt dat?
Ik voel me zelf het meeste thuis in een landschap dat lijkt op het landschap uit mijn jeugd en mede daarom ook erg in Denemarken en niet in Schotland. En dat schijnt tamelijk universeel te zijn.
Maar als ik het goed onthouden heb, kom je toch niet uit Israel of Palestina. Lijkt het landschap daar op het landschap uit je jeugd of ligt het toch anders?
Gewoon nieuwsgierigheid hoor.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dat moet omschrijven, vooral omdat het rationeel bekeken volkomen absurd is .. en toch is het er, op de vreemdste momenten .. je zit met je vrienden gezellig in de achtertuin aan de bbq, even te genieten van de zon op je blote huid, en dan wordt je gegrepen door een verlangen, een heimwee, je kan de zon daar bijna voelen, de lucht proeven .. en dan trekt dat gevoel langzaam weg, je achterlatend met het gevoel dat je iets belangrijks, iets essentieels kwijt bent ..

Best lullig trouwens als je zoiets meemaakt als jong kind .. en dan zat ik of aan de waterkant in de haven van Hamburg of in een boom in het park verderop, dus nee, geen enkele overeenkomst .. en je hebt geen idee wat er met je gebeurd, je ouders en leraren snappen er geen f*ck van en denken dat je gekke buien hebt en/of uitvluchten aan het verzinnen bent .. ja weten hun veel ..
Ik kwam er pas tijdens de pubertijd achter dat mijn biologische ouders een flinke scheut joods bloed hebben, en later leerde ik via mijn grote neus (puberaal giechelen en wijzen) een oudere joodse dame (met een even grote neus) kennen, via haar heb ik dat gevoel een plaats kunnen geven. 'du hast gewoon heimweh noach dem alten land'.
Wat dat aangaat zit ik trouwens nog te balen van de 6-daagse oorlog en de gevolgen daarvan, denk dat ik anders in Israël had gewoond, ergens in een dorp waar je constant en heel vaag het zout op je lippen voelt
pleased to meet you
pi_65434525
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:48 schreef Viajero het volgende:

[..]

De plaatselijke bevolking in Palestina deed daar niet of nauwelijks aan mee. Het waren de Bedouinen die vanuit de Hijaz de opstand begonnen en leidden. Hun de facto leider, zoon van de Sharif, Emir Faisal sloot een akkoord met Chaim Weizmann dat ze de Balfour verklaring zouden nakomen.
[..]

Je kreeg in Palestina een periode met ook een flinke Arabische bevolkingsgroei en relatieve welvaart. De Hijaz werd onafhankelijk, de andere Arabische landen kwamen onder een mandaat of een koning, meestal van de bedooinenfamilie van Emir Faisal.
[..]

Er zijn gebieden die veel langer onder Brits bestuur hebben gestaan, en waar veel meer geleden is. Toch zijn de mensen daar vooral met hun eigen leven bezig en koesteren geen wrok meer tegen de Britten. Ook in Moslimlanden zoals Maleisie of Gambia. Wat is dat toch met Arabieren, dat ze die haat van generatie tot generatie doorgeven ipv gewoon zelf een leven op te bouwen? Dit is als een serieuze vraag bedoeld.
Dat valt wel mee, met het gebrek aan eigen leven opbouwen door de Arabieren. Ja, rondom Israel, waar ze jaarlijks geconfronteerd worden met de strapatsen van dat land, is er een probleem. En Irak werd erg afgeknepen en gewantrouwd de laatste decennia.

@diverse posters: Die link had ik overgenomen van een andere poster, dus de eer gaat naar hem. Ik was zelf wel benieuwd.
Het doet me wel deugd dat er toch ook verstandige mensen zijn, daar.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65434659
quote:
Op maandag 26 januari 2009 20:55 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dat moet omschrijven, vooral omdat het rationeel bekeken volkomen absurd is .. en toch is het er, op de vreemdste momenten .. je zit met je vrienden gezellig in de achtertuin aan de bbq, even te genieten van de zon op je blote huid, en dan wordt je gegrepen door een verlangen, een heimwee, je kan de zon daar bijna voelen, de lucht proeven .. en dan trekt dat gevoel langzaam weg, je achterlatend met het gevoel dat je iets belangrijks, iets essentieels kwijt bent ..

Best lullig trouwens als je zoiets meemaakt als jong kind .. en dan zat ik of aan de waterkant in de haven van Hamburg of in een boom in het park verderop, dus nee, geen enkele overeenkomst .. en je hebt geen idee wat er met je gebeurd, je ouders en leraren snappen er geen f*ck van en denken dat je gekke buien hebt en/of uitvluchten aan het verzinnen bent .. ja weten hun veel ..
Ik kwam er pas tijdens de pubertijd achter dat mijn biologische ouders een flinke scheut joods bloed hebben, en later leerde ik via mijn grote neus (puberaal giechelen en wijzen) een oudere joodse dame (met een even grote neus) kennen, via haar heb ik dat gevoel een plaats kunnen geven. 'du hast gewoon heimweh noach dem alten land'.
Wat dat aangaat zit ik trouwens nog te balen van de 6-daagse oorlog en de gevolgen daarvan, denk dat ik anders in Israël had gewoond, ergens in een dorp waar je constant en heel vaag het zout op je lippen voelt
Vreemd, dan ligt het inderdaad heel anders.
Dank je voor je antwoord.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65435070
quote:
"Israëlische soldaten streden in naam van Bijbel"

Het rabbinaat van het Israëlische leger (IDF) heeft tijdens Cast Lead, het recente moordende offensief in de Gazastrook, de soldaten een brochure bezorgd waarin zij, in naam van de Bijbel, gevraagd worden "geen mededogen" te tonen jegens de "vijanden van Israël". Dat meldde de Israëlische mensenrechtenorganisatie Yesh Din. In militaire kringen werd dan weer vernomen dat de Israëlische soldaten de opdracht hadden, zich "ten allen prijze" niet te laten gijzelen.

"Oorlog tegen moordenaars"
"Medelijden hebben met een wrede vijand komt neer op wreedheid jegens onze eigen soldaten (...) Wij voeren oorlog tegen moordenaars. A la guerre comme à la guerre", zo leest een fragment van de brochure. De tekst put rijkelijk uit verklaringen van de rabbijn Shlomo Aviner, een religieus-nationalistisch fundamentalist uit de kolonistenmiddens op de bezette Westelijke Jordaanoever die tegen elk compromis met de Palestijnen is. "De Torah verbiedt ons ook maar een morzel (door Israël als "Israëlisch" beschouwde) grond aan goyims (niet-Joden) te geven, of het nu om enclaves, autonome zones of andere concessies gaat die onze nationale zwakheid blootleggen", klinkt het nog.

Geen recht op Beloofde Land
In de brochure wordt een legitiem verband gelegd tussen de hedendaagse Palestijnen en de Filistijnen uit het Oude Testament, waartegen volgens dat geschrift koning David strijd voerde. In beide gevallen gaat het, stelt de tekst, om "buitenlandse indringers" die geen enkel recht hebben op het Beloofde Land. Yesh Din heeft aan minister van Defensie Ehud Barak een brief geschreven waarin de organisatie het ontslag van de opperrabbijn van het leger, Avihai Rontzki, eist. (afp/gb)
http://www.hln.be/hln/nl/(...)aam-van-Bijbel.dhtml
  † In Memoriam † maandag 26 januari 2009 @ 21:31:18 #91
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65435127
Het besluit van BBC directeur Mark Thompson om de oproep van de Britse gezamenlijke hulporganisaties te weigeren roept bij velen vraagtekens op. Waarom mag deze oproep voor hulp aan Gaza niet uitgezonden worden terwijl soortgelijke acties voor bijvoorbeeld Irak, Kosovo en Rwanda, zoals die voortdurend worden gehouden geen enkel probleem vormden?

Vragen.. tot we dit bericht uit 2005 vinden.
quote:
BBC chief holds peace talks in Jerusalem with Ariel Sharon

Mark Thompson, has recently returned from Jerusalem, where he held a face-to-face meeting with the hardine Prime Minister Ariel Sharon.

Although the diplomatic visit was not publicised on these shores, it has been seized upon in Israel as evidence that Thompson, who took office in 2004, intends to build bridges with the country's political class.

"This was the first visit of its kind by any serving director general, so it's clearly a significant development," I'm told.

"Not many people know this, but Mark is actually a deeply religious man. He's a Catholic, but his wife is Jewish, and he has a far greater regard for the Israeli cause than some of his predecessors."
Het allereerste bezoek dat Mark Thompson doet in zijn nieuwe hoedanigheid als directeur van de BBC is naar Israel voor een onderonsje met Sharon. Met nog eens een liefdesverklaring voor "the Israeli cause" er achteraan.

Toen had hij blijkbaar wat minder zorgen over "impartiality".

(met betrekking tot die laatste clip > Liars are exposed by blinking )
  maandag 26 januari 2009 @ 21:42:32 #92
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65435677
quote:
Op maandag 26 januari 2009 20:55 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik herken dat gevoel enigszins, maar dan met Indie/Indonesie, waar een deel van mijn familie vandaan komt. Nou had ik ook verhalen daarover gehoord, dus het kan ook goed daar door komen. Ik claim natuurlijk nog wel heel Indonesie als mijn rechtmatig erfgoed

Maar even serieus, waarom ga je niet in Ein Gedi wonen? Ik was er tijdens de Gaza oorlog, en je merkt er daar niks van. Allemaal vredige kibbutzniks. En het is een oase aan de rand van de Dode Zee, dus met dat zout komt het wel goed.
pi_65436221
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:42 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik herken dat gevoel enigszins, maar dan met Indie/Indonesie, waar een deel van mijn familie vandaan komt. Nou had ik ook verhalen daarover gehoord, dus het kan ook goed daar door komen. Ik claim natuurlijk nog wel heel Indonesie als mijn rechtmatig erfgoed

Maar even serieus, waarom ga je niet in Ein Gedi wonen? Ik was er tijdens de Gaza oorlog, en je merkt er daar niks van. Allemaal vredige kibbutzniks. En het is een oase aan de rand van de Dode Zee, dus met dat zout komt het wel goed.
Leuk grapje
Wat me verbaasde bij je uitslag: je bent behoudender dan Likud maar vooruitstrevender dan Meretz en Ra'am Ta'al?
Ik heb amper idee waar die partijen voor staan, maar als ik naar mijn eigen uitslag kijk, verbaast me dat wel. Likud wil toch eigenlijk een Groot-Israel? En Ra'am Ta'al is daar nog sterker tegen dan ik.
  maandag 26 januari 2009 @ 22:36:51 #94
192617 Opus_Iustitiae
Opus Iustitiae Pax
pi_65438138
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:42 schreef Viajero het volgende:

[..]

Mijn grootmoeder is daar geweest op een (katholieke) bedevaart in 1956 met de toenmalige pater Jean-Marie Lustiger, een joodse bekeerling tot het katholicisme en later kardinaal-aartsbisschop van Parijs. Ik geloof dat ze het over Ain-Geidi had, maar ze sprak het Hebreeuws altijd te Jiddisch uit, alsof Hebreeuws een soort Duits dialect was.

Ben jij trouwens zelf katholiek. Je avatar lijkt dat te zeggen?
Mundus vult decipi
  maandag 26 januari 2009 @ 23:08:26 #95
192617 Opus_Iustitiae
Opus Iustitiae Pax
pi_65439471
quote:
Op maandag 26 januari 2009 18:31 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Hele rare beslissing van de Beeb. Het is nu de BBC zelf die humanitaire hulp met politiek vermengd.

In het verleden zijn er oproepen van de samenwerkende hulporganisaties geweest voor onder andere Irak, voormalig Joegoslavië, Rwanda, Soedan, Kosovo, Liberie en Darfur. Gewoon terwijl de conflicten nog woedden. Nooit is "onpartijdigheid" in frage geweest of zijn acties geweigerd. Waarom ook? Het komt van de eigen Britse humanitaire hulporganisaties.

Gezien de reacties in de UK hebben ze zichzelf weer behoorlijk in de voet geschoten.
Het weerlegt in elk geval goed de illusie dat staatsgecontroleerde media als de BBC 'neutraal' en 'objectief' en 'onafhankelijk' zouden zijn.

Net zoals in Vlaanderen de VRT links en bevooroordeeld is, en actief censureert. En zoals dat volgens de PVV en anderen ook bij de NOS in Holland het geval is.
Mundus vult decipi
pi_65441397
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:08 schreef Opus_Iustitiae het volgende:

[..]

Het weerlegt in elk geval goed de illusie dat staatsgecontroleerde media als de BBC 'neutraal' en 'objectief' en 'onafhankelijk' zouden zijn.

Net zoals in Vlaanderen de VRT links en bevooroordeeld is, en actief censureert. En zoals dat volgens de PVV en anderen ook bij de NOS in Holland het geval is.
Nieuws over de PVV is niet van de buis te slaan man.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 00:01:55 #97
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65441568
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Leuk grapje
Wat me verbaasde bij je uitslag: je bent behoudender dan Likud maar vooruitstrevender dan Meretz en Ra'am Ta'al?
Ik heb amper idee waar die partijen voor staan, maar als ik naar mijn eigen uitslag kijk, verbaast me dat wel. Likud wil toch eigenlijk een Groot-Israel? En Ra'am Ta'al is daar nog sterker tegen dan ik.
dat viel mij ook al op. Een beetje zoals behoudender dan het CDA maar progressiever dan Groen Links. Ik denk dat de stemwijzer kapot is.

Likud wil volgens mij veiligheid voor Israel en behoud van de heilige plaatsen en de grootste settlements. Maar helemaal zeker weet ik hun positie niet. Ik zou als ik Israeli was waarschijnlijk Meretz of Kadima stemmen. Maar ik heb me helaas te weinig verdiept in hun punten.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 00:07:02 #98
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65441743
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:36 schreef Opus_Iustitiae het volgende:

[..]

Mijn grootmoeder is daar geweest op een (katholieke) bedevaart in 1956 met de toenmalige pater Jean-Marie Lustiger, een joodse bekeerling tot het katholicisme en later kardinaal-aartsbisschop van Parijs. Ik geloof dat ze het over Ain-Geidi had, maar ze sprak het Hebreeuws altijd te Jiddisch uit, alsof Hebreeuws een soort Duits dialect was.

Ben jij trouwens zelf katholiek. Je avatar lijkt dat te zeggen?
Grappig verhaal

Mijn avatar is niet Katholiek, maar Amerikaans-Indiaans. Het is een Zia zon symbool, en het is ook de vlag van New Mexico, waar ik gewoond heb.

Maar ik ben wel Katholiek ja
  † In Memoriam † dinsdag 27 januari 2009 @ 00:17:03 #99
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65442022
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:08 schreef Opus_Iustitiae het volgende:

[..]

Hmmm ja, links en rechts zijn imo onechte scheidslijnen. Het houdt het volk lekker bezig, men denkt dat er wat te kiezen valt en het houdt de mensen onderling verdeeld. Dat laatste is het belangrijkst.

Er zijn imo maar twee partijen. Het establishment en de rest. Soms vertrekt er iemand van de tafel van het establishment en soms komt er iemand bij maar in het algemeen is en blijft het dezelfde oude kliek. Naast die kliek bestaat alleen het volk en dat volk moet verdeeld blijven.

Geen links en rechts maar er bestaat wel pro- en contra. Pro of contra het belang van de heersende klasse.

Als in België een "cordon sanitaire" wordt opgetrokken verdwijnen de zogenaamde tegenstellingen tussen links en rechts plots als sneeuw voor de zon en worden de rijen gesloten. De rijen van het establishment.
Een linkse politicus gaat na zijn vertrek uit de politiek in het bestuur van een multinational zitten en een rechtse wordt zonder problemen directeur van een NGO. Het is allemaal BS.

En ja de BBC is eenvoudig een werktuig van de heersende klasse. En Sky News (Rupert Murdoch) net zo goed. Onderling bekritiseren ze elkaar over trivialiteiten terwijl de hoofdlijnen precies hetzelfde zijn.

Waar ze een hekel aan hebben is wanneer het allemaal te zichtbaar wordt. Zoals nu bij de BBC.
pi_65442083
Geachte rabbijn Shalom Awraham Soetendorp,

U verschuilt zich achter een muur van stilzwijgen, terwijl een geestelijk leider zich juist nu zou moeten uitspreken. Het moment der waarheid is namelijk aangebroken. Niet langer kan de volgende vraag genegeerd worden: kan er een ‘Joodse staat’ bestaan zonder moraliteit? Kan een ‘Joodse natie’ Palestijnse vrouwen, kinderen, bejaarden en ongewapende mannen massaal afslachten zonder dat dit deze natie een verwerpelijke ‘schurkenstaat’ maakt, zoals de Israelisch-Britse historicus Avi Shlaim Israel betitelt? En bezit een rabbijn als u nog enige morele geloofwaardigheid wanneer hij zich achter dit Israel opstelt? Dat zijn onvermijdelijke vragen, rabbijn Soetendorp. Ik zal u uitleggen waarom.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')