Vitesse is wat mij betreft het 'kleine Ajax'. De enige reden waarom die discussie hier nu ontstaat is omdat er overal in het land mensen zijn die tegen Ajax zijn en wel sympathie voor Feyenoord kunnen opbrengen, simpelweg omdat Ajax de succesvolste club is (en PSV gewoon een degelijke kleurloze club

). Dat brengt een hoop wannabee met zich mee, maar ook haat. Amsterdam heeft bluf, Rotterdam staat voor daden. Kort door de bocht, bluf is nou eenmaal minder geliefd dan daden. Niet alleen wat betreft voetbal. Ik vind beiden wel ok, maar in het voetbal mag dat natuurlijk niet. Doe het lekker toch, verbreding kan geen kwaad hoor
Ik kom uit Amsterdam en het is mij met de paplepel ingegoten en om bepaalde redenenen zit ik al 9 jaar bij Vitesse op de tribune en in de onderlinge wedstrijden ben ik zonder twijfel voor Vitesse, maar verder gun ik Ajax het allerbeste, tenminste als ze hun bluf waarmaken. Je hoeft niet te titel te winnen, maar als er kut beleid gevoerd wordt moet je ook geen grote bek hebben zoals afgelopen jaren. Goed (duurzaam) beleid, leuke selectie, goed voetbal, dan mag een ander beter zijn en kom je vanzelf wel weer bovendrijven.
Datzelfde geldt voor Vitesse, daarom was ik in eerste instantie ook blij met de rustige en nuchtere Westerhof na De Mos (wat wel een leuke trainer en tijd was). Maargoed dat gaat gewoon niet. Van Hintum lijkt mij een slimme kerel en ik denk dat de keus voor Westerhof geen verkeerde was (qua argumentatie), maar wel heel erg verkeerd heeft uigepakt. Jammer, maar Ik heb best vertrouwen in Theo Bos.
Ik ben wel benieuwd wat er in de zomerstop gaat gebeuren qua selectie.