Ik niet, maar wie zegt dat het niet zo is?quote:Op zondag 25 januari 2009 18:21 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Wie zegt dat Ajax volgende week weer zo speelt dan? Niet dat ik er iets van heb gezien hoor maar het schijnt niet best te zijn geweest.
Ik niet.quote:Op zondag 25 januari 2009 18:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik niet, maar wie zegt dat het niet zo is?.
Ik. Volgende week winnen we gewoon van Heerenveen.quote:Op zondag 25 januari 2009 18:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
quote:Op zondag 25 januari 2009 18:17 schreef HeatWave het volgende:
Sja, dit is dus het verschil tussen een redelijke en een degelijke ploeg. AZ speelde gisteren om te janken en wint toch met 2-0. Natuurlijk is Groningen wel ff een betere tegenstander, maar goed. Als je als Ajax zijnde niet wil, dan houdt het op.
Die niet thuisgeven? We hebben gewoon pech gehad in de afronding. De kansen van Vermaelen, Sarpong, Suarez en Sno hadden er met een beetje geluk gewoon wel ingevlogen.quote:Vorige week was het wel met inzet deze week was het weer lamlendig. En de basisopstelling (De Jong als spits) helpt wederom niet.
En toch was er best kans op punten, maar als iedereen dan ook niet vergeten is hoe het doel eruit ziet dan houdt het helemaal op. Het is best een leuk team op papier maar er zijn er teveel die gewoon niet thuisgeven.
quote:En natuurlijk, die nageboorte van een Wegereef is volkomen gestoord, ik zou hem niet eens de leiding over een bak stront geven zo incompetent is dat kreng, maar toch is het helaas niet de reden dat je verliest.
Het zegt niets. AZ heeft de laatste wedstrijden gewoon makkelijke tegenstanders gehad. Als ze deze vorm doorzetten en wat lastigere tegenstanders op bezoek krijgen dan zie ik ze niet zo makkelijk winnen. Want ze spelen bar slecht.quote:Alles kan nog ja, maar je maakt het jezelf gewoon dooe gebrek aan inzet wel weer heel moeilijk zo. De enige hoop die ik nog heb ik dat ze bij AZ teveel van het feit dat ze los staan schrikken ofzo. Maar 6 punten is erg veel.
*zucht*
Gewoon.quote:Op zondag 25 januari 2009 18:22 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik. Volgende week winnen we gewoon van Heerenveen.
De afgelopen seizoenen en het begin van dit seizoen bewijst dat het elke week weer anders kan zijn. Volgende week spelen jullie thuis, tegen een van de meest lekke defensies van NL. Ik voorzie "gewoon" winst.quote:Op zondag 25 januari 2009 18:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vond de inzet om te janken ja, alles was lamlendig en slapjes.. Geen gebikkel, geen strijd (ja, verbaal tegen elkaar en de scheids, heel slim bij deze rasdebiel die een doodschop minder erg vindt dan een woordje tegen hemzelf, domme belg...)quote:Op zondag 25 januari 2009 18:23 schreef toma het volgende:
[..]je meent dit serieus?
[..]
Die niet thuisgeven? We hebben gewoon pech gehad in de afronding. De kansen van Vermaelen, Sarpong, Suarez en Sno hadden er met een beetje geluk gewoon wel ingevlogen.
[..]juist.
[..]
Het zegt niets. AZ heeft de laatste wedstrijden gewoon makkelijke tegenstanders gehad. Als ze deze vorm doorzetten en wat lastigere tegenstanders op bezoek krijgen dan zie ik ze niet zo makkelijk winnen. Want ze spelen bar slecht.
pas laat in de 2de helft, zoals al vaker gezien dit seizoen. je moet na de rust er vol op met zijn allen, meteen stennis maken zoals de laatste 5 min, niet 10 min voor tijd.quote:Op zondag 25 januari 2009 18:32 schreef Cheiron het volgende:
Ik vond Ajax in de tweede helft zeker wel strijd tonen. Maar het liep gewoon echt van geen kant. Als Suarez, Sulejmani en Verthongen een offday hebben, de Jong geen pepernoot raakt houdt het gewoon snel op
Inprincipe sta je maar 1 wedstrijd achter AZ he. Dus als zij een keer verliezen van PSV, NAC of Twente en Ajax wint alles dan staan we gelijk dus alles kan nog.quote:
Het is makkelijk om te zeggen dat er niet genoeg inzet was want ik vond niet dat de spelers deze wedstrijd hebben onderschat of te laconiek waren. Vertonghen was overal te laat bij en had veel overtredingen nodig. Zelfs Gabri was niet al te best en laat ik maar niet over Emanuelson beginnen die zijn slechtste wedstrijd speelde. Maar dat komt ook door de organisatie bij Groningen en de debiele houding van Wegereef. Laat ik daar maar niet meer over beginnen want het bloed kruipt alweer onder mn nagels vandaan als ik die bloedkop van hem voor me zie.quote:Op zondag 25 januari 2009 18:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vond de inzet om te janken ja, alles was lamlendig en slapjes.. Geen gebikkel, geen strijd (ja, verbaal tegen elkaar en de scheids, heel slim bij deze rasdebiel die een doodschop minder erg vindt dan een woordje tegen hemzelf, domme belg...)
Er waren er gewoon te weinig die voorop in de strijd gingen ja, deze keer (ja, zo makkelijk ben ik) waren het de woorden van MvB zelf na de wedstrijd letterlijk, heeft ie ook eens gelijk,
quote:Van Basten: Wordt heel moeilijk zo
GRONINGEN - Ajax raakte zondagmiddag verder achterop bij koploper AZ. De club verloor de uitwedstrijd bij FC Groningen (1-0) en moet nu al zes punten goedmaken op de koploper uit Alkmaar.
afbeelding vergroten Marco van Basten is het niet eens met de beslissing van de scheidsrechter en beklaagt zich bij de vierde man. FOTO PRO SHOTS
,,Het komt niet meer goed als zij maar blijven winnen en wij af en toe iets laten liggen,’’ constateerde de verliezende trainer Marco van Basten.
De coach van Ajax vond de nederlaag niet helemaal verdiend. ,,Ik vond de eerste helft gelijk opgaan. Het enige verschil was dat zij wel scoren. Na rust hebben we goed gevoetbald en veel kansen gekregen. Ik denk dat we uiteindelijk hadden moeten winnen. Maar dan moet je natuurlijk wel scoren.’’
Ajax verloor zondagmiddag niet alleen van FC Groningen. Jan Vertonghen kreeg in de 86e minuut zijn tweede gele kaart van de wedstrijd. Marco van Basten vond die beslissing van scheidsrechter Jan Wegereef zo onterecht dat hij met zijn handen in de lucht het veld instapte en om opheldering vroeg. Hij moest naar de tribune.
,,Jan attendeerde de grensrechter op een foute beslissing,’’ legde de coach uit.
,,Hij vroeg alleen maar om opheldering en heeft geen onbeschaafde taal gebruikt. Dan geef je zo’n jongen niet zijn tweede gele kaart van de wedstrijd. Vorige week in de uitwedstrijd bij NEC krijgt Cvitanich ten onrechte een tweede gele kaart. Dat gaf Pothuizen na afloop ook gewoon toe. Natuurlijk moet ik niet het veld inlopen. Maar wat moet ik dan? Moet ik dit onrecht dan weer accepteren? Ik word dan uiteindelijk naar de tribune verwezen. Dat kan ik begrijpen, al vind ik dat geen creatieve oplossing. Vertonghen had echter nooit mogen worden weggestuurd.’’
Onzin, een bal zo ver buiten de 16meter moet een keeper altijd hebben.quote:Op zondag 25 januari 2009 18:15 schreef VoreG het volgende:
Die bal had Stekelenburg niet kunnen hebben, die zat perfect strak in de hoek.
Met de manier waarop Vertonghen dat deed, leek dat totaal niet zo.quote:,,Jan attendeerde de grensrechter op een foute beslissing,’’ legde de coach uit.
,,Hij vroeg alleen maar om opheldering en heeft geen onbeschaafde taal gebruikt. Dan geef je zo’n jongen niet zijn tweede gele kaart van de wedstrijd.
Klopt, maar doelsaldo is ook belangrijk, maar dat weten jullie als geen ander.quote:Op zondag 25 januari 2009 18:43 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Inprincipe sta je maar 1 wedstrijd achter AZ he. Dus als zij een keer verliezen van PSV, NAC of Twente en Ajax wint alles dan staan we gelijk dus alles kan nog.
Dat klopt. Maar daar hoef je toch geen geel voor te geven? Ik heb overtredingen gezien van Lovre die met een gestrekt been dat 20 cm opgeheven was de enkels van een Ajacied bijna brak. Daar wordt niet eens een kaart voor getrokken. Ik kan me de ergernis goed voorstellen.quote:Op zondag 25 januari 2009 18:49 schreef Prosac het volgende:
[..]
Met de manier waarop Vertonghen dat deed, leek dat totaal niet zo.
Las net dit op een site, wel goed stukje vooral over de hands actie. Waarom geen herhaling en met het oog op Roda - PSV vorige week had het best wel een penalty kunnen zijnquote:Laat ik beginnen met klagen over de scheids...ook als Ajaxgewonnen had dan was ik van plan om bezwaar te maken over die Weggereef die Ajax 2 jaar geleden tegen AZ al eens heeft bedonderd.
De man hoort totaal niet thuis op het hoogste niveau van de eredivisie....hij heeft vanaf het begin af aan de hele wedstrijd naar de knoppen gefloten omdat meneer het weer eens nodig vond om voor iedere theatrale struikelpartij te moeten fluiten en zo het hele spel kapot floot.
Maar goed we hebben vorige week bij Roda- Psv toen Kah een bal in zijn gezicht kreeg wat iedereen in het stadion had gezien behalve Weggereef dat hij het niveau niet aan kan en dat hij stekeblind is.
En ja laten we over de grensrechter maar helemaal niet beginnen want die was partijdig...je kan mij niet wijs maken dat je vanaf 10 meter niet ziet dat een Groninger de bal over de lijn speelt en niet Vertonghen...en dan het belachelijkste van allemaal...je moet iemand die stekeblind is ook nog gelijk geven want anders krijg je een rode kaart!...kortom al heb je gelijk...niks mee te maken je moet je kop houden...in wat voor een matschappij leven we eigenlijk?
En verder laten ze bij eredivisie live geen herhalingen zien van twijfelgevallen in het strafschopgebied....in de eerste helft is er hands gemaakt door Groningen maar ze lieten geen herhaling zien omdat Weggereef er misschien wel naast gezeten kon hebben...in de 2e helft werd Suarez gevloerd? maar weer geen herhaling....het lijkt wel of LIEGEND LINKS NEDERLAND ook het scheidsrechterskorps bespeelt door geen feiten te laten zien.
En dan de wedstrijd...je ziet dat Enoh en Cvitanich (nu al)behoorlijk gemist werden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |