Zo zie je ook veel criminaliteit maar is dat werkelijk ook zo, kun je 's avonds niet op straat lopen?
Waar moet ik aan denken, wat moet ik meenemen? etc etc...
Alle hints, tips, en uitleg is welkom.
Imi.
quote:Volgens mij kan je in sommige buurten overdag niet veilig over straat lopen
Op zondag 31 maart 2002 23:25 schreef Imi het volgende:
Zo zie je ook veel criminaliteit maar is dat werkelijk ook zo, kun je 's avonds niet op straat lopen?
quote:Nou, er zijn niet de hele tijd achtervolgingen, maar rustig rijden ze er nou ook weer niet. Het lijkt mij iig niet plezierig om zelf even een ritje te gaan maken.
Op zondag 31 maart 2002 23:25 schreef Imi het volgende:
En omdat dit mijn eerste keer is heb ik geen idee wat ik moet verwachten. Tuurlijk zie je het in veel films maar die zijn niet altijd even realistisch. Je ziet bijvoorbeeld veel spectaculaire achtervolgingen dagelijks op tv maar in werkelijkheid rijdt iedereen erg rustig.Zo zie je ook veel criminaliteit maar is dat werkelijk ook zo, kun je 's avonds niet op straat lopen?
Waar moet ik aan denken, wat moet ik meenemen? etc etc...
Verder is het wel veilig. Manhattan zeker en ook altijd. Verder overdag ook wel bijna overal hoor. Heb me nog nooit bedreigd gevoeld daar (ook niet in harlem oid, maar dan moet je wel netje in de grote winkelstraat blijven (125th) denk ik).
Na 11 september ben ik niet meer geweest, dus het zal allemaal wel wat anders geworden zijn, maar dat weet ik niet precies. Ik hoorde dat er iig heel veel meer politie (nog meer) rondloopt.
je hoeft niks mee te nemen, want je kan er alles krijgen
Als eten raad ik iig Katz aan, met name de Cheese-steak. Echt lekkerste wat er bestaat. En verder elke ochtend vroeg genieten van pancakes en echt lekkere bagels met cream cheese (niet van die vieze s**t zoals hier in NL).
Mocht je een wedstrijd van iets mee kunnen maken in Madison Square Garden zou ik dat ook zeker doen. De rondleiding moet je niet doen, dat slaat echt nergens op!!
Mocht je veel willen winkelen (kleding) met je naar een outlet mall ergens in new jersey gaan. Woodburry commons kan ik zeer aanbevelen, supergroot en goedkoop.
Veel plezier! Ik ben jaloers, want ik wil ook weer (ben er nu iets van 6x geweest).
quote:Bedankt voor je uitgebreide verslag. Ik heb al een beetje de indruk gekregen wat me te wachten staat en ik verheug me er dan ook erg op!
Op maandag 01 april 2002 00:00 schreef dingdong_1 het volgende:[..]
Nou, er zijn niet de hele tijd achtervolgingen, maar rustig rijden ze er nou ook weer niet. Het lijkt mij iig niet plezierig om zelf even een ritje te gaan maken.
Verder is het wel veilig. Manhattan zeker en ook altijd. Verder overdag ook wel bijna overal hoor. Heb me nog nooit bedreigd gevoeld daar (ook niet in harlem oid, maar dan moet je wel netje in de grote winkelstraat blijven (125th) denk ik).
Na 11 september ben ik niet meer geweest, dus het zal allemaal wel wat anders geworden zijn, maar dat weet ik niet precies. Ik hoorde dat er iig heel veel meer politie (nog meer) rondloopt.je hoeft niks mee te nemen, want je kan er alles krijgen
Als eten raad ik iig Katz aan, met name de Cheese-steak. Echt lekkerste wat er bestaat. En verder elke ochtend vroeg genieten van pancakes en echt lekkere bagels met cream cheese (niet van die vieze s**t zoals hier in NL).
Mocht je een wedstrijd van iets mee kunnen maken in Madison Square Garden zou ik dat ook zeker doen. De rondleiding moet je niet doen, dat slaat echt nergens op!!
Mocht je veel willen winkelen (kleding) met je naar een outlet mall ergens in new jersey gaan. Woodburry commons kan ik zeer aanbevelen, supergroot en goedkoop.
Veel plezier! Ik ben jaloers, want ik wil ook weer (ben er nu iets van 6x geweest).
Heb ik me in LA ook op verkeken, we zaten in Marriot aan Sunset Boulevard en gingen naar Disney... da was best wel ff lang rijden
En het is allemaal heeeeeeel anders als in films. (behalve de politie die je aan de kant beukt als je 5 km te hard rijdt en met getrokken guns vraagt of je je poten op de motorkap wil leggen, want dat doen ze daar weer wel echt)
Je kunt makkelijk de stad in reizen met de metro, bij de terminals rijdt een (gratis) bus naar het metrostation op de longterm parking. Daar koop je dan gewoon een metrocard voor een week en je neemt de metro de stad in. Duurt niet echt langer dan met een taxi of een bus, en het kost een fractie van het bedrag. Je kunt dan meteen ook een kaart van het hele metrosysteem aanvragen. Leer jezelf meteen aan om het verschil tussen locals en express treinen te zien. Anders kan je voor vervelende verrassingen komen te staan (Zoals 10 stations na het station waar je heen wilde uitkomen).
Central Park is geweldig, maar nog altijd niet safe na donker. Neem de ferry naar Ellis eiland en het Statue of Liberty en als je het beeld inwil, ren dan meteen van de ferry naar de rij. De kans dat je dan niet eindeloos hoeft te wachten is dan stukken beter. Ga ook een kijkje nemen in Cloisters (Washington Heights, het noordelijkste puntje van Manhattan) vooral als je wat rust nodig hebt een ideale plek. Let op de gratis bladen die je overal tegenkomt om uit te zoeken waar je heen zou kunnen gaan.
quote:Dat heb ik dus ook in Miami meegemaakt terwijl ik mijn rijbewijs en paspoort in het hotel had laten liggen.
Op maandag 01 april 2002 00:04 schreef blieblie het volgende:
(behalve de politie die je aan de kant beukt als je 5 km te hard rijdt en met getrokken guns vraagt of je je poten op de motorkap wil leggen, want dat doen ze daar weer wel echt)
quote:Ow, ik in Pennsylvania dus niet, keurige agent die me een standje gaf voor 85mph rijden (volgens een Amerikaanse vriend normaal goed voor de doodstraf
Op maandag 01 april 2002 04:05 schreef static het volgende:[..]
Dat heb ik dus ook in Miami meegemaakt terwijl ik mijn rijbewijs en paspoort in het hotel had laten liggen.
quote:Ik had een Chrysler Sebring convertible limited (niet dat het dak veel open stond, was gewoon veel te warm, dus dakkie dicht en airco aan)...
Op maandag 01 april 2002 15:46 schreef HiZ het volgende:[..]
Ow, ik in Pennsylvania dus niet, keurige agent die me een standje gaf voor 85mph rijden (volgens een Amerikaanse vriend normaal goed voor de doodstraf
) . In wat voor auto reed je ? Ik had een splinternieuwe Mercury Sable, dure grote fullsize dus.
Een vriend van me vond het allemaal niet zo prettig (had teveel naar Real Stories of the Highway patrol gekeken ).
Maar we kregen inderdaad gewoon een waarschuwing en het advies om niet met zo'n auto in een soort achterstandsbuurt te rijden (wisten we niet, waren een beetje verdwaald).
Sorry Imi, is een beetje offtopic.
quote:Dat vond ik jiust bijzonder ranzig toen ik er voor het eerst kwam.
Op maandag 01 april 2002 16:05 schreef speknek het volgende:
Ik vond het juist wel grappig dat die films wel gewoon redelijk echt waren. Vooral de rioolputten waar rook uit kwamen.
quote:Naja, ranzig. Het is gewoon stoom hoor...
Op maandag 01 april 2002 16:12 schreef static het volgende:[..]
Dat vond ik jiust bijzonder ranzig toen ik er voor het eerst kwam.
Maar goed, je ziet het inderdaad in veel films.
quote:Dat uit het riool komt.
Op maandag 01 april 2002 16:49 schreef dingdong_1 het volgende:[..]
Naja, ranzig. Het is gewoon stoom hoor...
Uitgaande van 4 dagen dat je er bent zijn volgens mij de dingen die je gezien MOET hebben:
- Uitzicht vanaf Empire State Building (mooi zicht op de Chrysler Building)
- Battery Park, hoop straatartiesten enzo en daarna boottocht naar Liberty Island met een super view op manhatten, het beeld zelf moet je niet doen, 3 uur wachttijd
- Central Park: een oase van rust midden in een hectische stad
- Times Square: you'll see why
- Guggenheimer museum voor moderne kunst
- American Museum of Natural History voor dinosaurussen enzo
- wijk SoHo voor onbetaalbare winkels
- China town, met daarnaast little Italy: de enige plek in New York waar je op een terras kan zitten en betaalbaar lekker kan eten
en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar dit is goed te doen in een paar dagen. Landt je op JFK? HEEEEEL indrukwekkend is de taxirit van daar naar Manhatten, WAUW! 15 kilomer highway dwars door mega-ghetto Queens. En dan krijg je langzaam de torens van Manhatten in zicht... Kippevel!!! Mn eerste avond stond ik om 21:00 uur (voelde als 3 uur 's nachts) op Times Square. Heel de avond met een open bek rond gelopen. Het straatbeeld is EXACT zoals je dat op tv ziet. Als je nog meer vragen hebt laat maar horen
quote:de straffen daar ook
Op maandag 01 april 2002 04:52 schreef SunChaser het volgende:
Als je een lowbudgetvakantie hebt, neem dan wat xtc en wiet mee, is daar al snel 25x meer waard dan hier.
Eten: als je pieken hebt, moet je eten bij Tony May's Sandomenico (240 Central park south, http://www.restaurant.com/sandomenicony/). Daar kunnen ze goed koken, en hebben ze lekkere wijn. Het jammere is dat ze ook heel goed zijn in het maken van rekeningen.
In iedere geval moet je bij "Vietnam Restaurant" op 11 Doyers Street in Chinatown gaan eten. Dat is, als je van oosters eten houdt, de hemel op aarde. Het is een heel vaag restaurantje, in een bijna onvindbare straat. Je moet een trap af in het donkere steegje dat Doyers Street heet, in de "curve" ervan. Terwijl je de trap afloopt denk je: "waar ben ik aan begonnen". Dat denk je nogsteeds als je gaat zitten. Maar als je je eten krijgt, wil je nooit meer ergens anders heen. En het kost geen reet. Reserveren heeft denk ik weinig zin, maar het telefoonnummer is 212 693-0725. Als de ober je wat probeert aan te raden, niet naar luisteren, maar je eigen plan trekken.
Beloof me dat je naar "Vietnam Restaurant" gaat. Als de cab driver het niet kan vinden, zeg je dat het "between Bowery & Pell" is. En, als je er geweest bent, laat mij dan even weten wat je ervan vond. (lucrator [at] hotmail.com)
BTW, ik heb er nog een site over gevonden:
http://newyork.citysearch.com/user_review?fid=2&id=7113429
[Dit bericht is gewijzigd door lucrator op 02-04-2002 03:02]
quote:mee eens, de wachttijd zou ik niet over hebben voor wat je uiteindelijk te zien krijgt... maar ja, je kunt wel zeggen dat je erin hebt gestaan...
Op dinsdag 02 april 2002 01:24 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:
- Battery Park, hoop straatartiesten enzo en daarna boottocht naar Liberty Island met een super view op manhatten, het beeld zelf moet je niet doen, 3 uur wachttijd
gewoon genieten en laat het je maar gebeuren allemaal
you'll have a great time!
als je tijd over hebt: Mijn reisverslag
[Dit bericht is gewijzigd door Tackleberry op 02-04-2002 19:41]
quote:Ik dacht altijd dat 't uit de metro-tunnels kwam
Op maandag 01 april 2002 17:05 schreef static het volgende:[..]
Dat uit het riool komt.
http://www.newscientist.com/lastword/answers/38fire.jsp?tp=fire2
De metro is een aanrader, daar heb ik heel veel groepjes kinderen gezien die midden in de metro gaan staan dansen op muziek uit een ghetto blaster voor wat geld.
Ook Battery park was de moeite waard: dat is zeg maar het Vondelpark van Amsterdam.
Eigenlijk was 5 dagen te kort, ik wil terug!
quote:Doet het niet
Op dinsdag 02 april 2002 19:36 schreef Tackleberry het volgende:[..]
als je tijd over hebt: Mijn reisverslag
quote:ik zal er binnenkort eens naar kijken
Op dinsdag 04 juni 2002 12:13 schreef NovitA-- het volgende:[..]
Doet het niet
kan je 'm weer online gooien?
Het was in 1 woord geweldig! Al die hoge torens...(nu wel paar minder...)
Ik ben slechts in Manhattan 1x met de dood bedreigd, dus het is best veilig. Dat was trouwens een zwerver die gewoon wat geld wou en zei ie me zou killen als ik nix gaf..
Central Park is 's avonds toch dicht, dus daar heb je ook al geen last van. Verder is manhattan natuurlijk snachts heel rustig... Politie hoor je nauwelijks (die hebben een no-siren policy)
Ik raad je wel aan om een busticket te kopen. Dan kun je een aantal dagen met zo'n engelse bus beetje rondjes rijen..
En Macy's is natuurlijk ook een geweldige winkel!
Het geheim vd smid: Ik weet niet meer hoe de wijk heet, maar het is de artistieke wijk. met heel veel coole huizen en cafeetjes. Heel gezellig daar. Als ik me bedenk hoe het heet laat ik je het wel weten..
NYC is de mooiste stad ter wereld, vind ik...
quote:Daar heb ik vorige week niks van gemerkt. 's Avonds konden we gewoon in Central Park terecht.
Op dinsdag 04 juni 2002 12:51 schreef Kreator het volgende:
Central Park is 's avonds toch dicht, dus daar heb je ook al geen last van. Verder is manhattan natuurlijk snachts heel rustig... Politie hoor je nauwelijks (die hebben een no-siren policy)
quote:SoHo?
Het geheim vd smid: Ik weet niet meer hoe de wijk heet, maar het is de artistieke wijk. met heel veel coole huizen en cafeetjes. Heel gezellig daar. Als ik me bedenk hoe het heet laat ik je het wel weten..
quote:Yep, dat vind ik ook.
NYC is de mooiste stad ter wereld, vind ik...
En Mike: Ik zat in een hotel dat op Central Park uitkeek en 's avonds zetten ze er van die hekken voor. Dan kun je er nog wel langs, maar dan is het in principe gelsoten...
Was volgens mij niet soho...maar zou wel kunnen hoor...
Wat ik trouwens wel heel erg triest vond waaren die paarden. Dat vond ik erg zielig en het stonk ook nog gigantisch (toen ik er was, was het 35 graden)
quote:Of Greenwich Village?
Op dinsdag 04 juni 2002 12:55 schreef Mike het volgende:SoHo?
quote:Volgens mij bedoelt ie Greenwich Village, dat is een soort dorpje midden in Manhattan. Erg leuk inderdaad!
Op dinsdag 04 juni 2002 12:55 schreef Mike het volgende:SoHo?
quote:Ik heb me toen laten vertellen dat die stoom gewoon koeling is voor de metro...
Op maandag 01 april 2002 17:05 schreef static het volgende:[..]
Dat uit het riool komt.
Uhm, ik vond die sportcomplexen aan de rand van manhattan erg mooi om te zien en daar ligt ook zo'n speedboot die rondom het vrijheidsbeeld vaart enzo, maar hij is veel goedkoper (en harder) dan die bij die pier ligt...
(ben de namen van alles een beetj vergeten zoals je merkt )
...nog 2 dagen te gaan...
quote:cool! fotooos!
Op woensdag 24 juli 2002 17:00 schreef Ludwig het volgende:
Ik ben nu ook in New York! Als je wilt mailen: sjoerdsantema@hotmail.com
nogmaals:
Goedkope hotels in NY gezocht!!!
Wie kent ze? en heeft eventueel eigen ervaringen. ik wil 4 nachten ongeveer, mag 1tje minder of meer zijn, maar wel max 140 dollar ofzo (totaal) en prive badkamer...
ik word namelijk helemaal gek van die onoverzichtelijke pagina's waar ik pas totaal prijzen kan zien als ik credit card nummer ga invullen
Alvast bedankt
quote:Alleen Ben.
Op woensdag 04 september 2002 01:06 schreef StefanFM het volgende:[..]
grappig???
quote:
Op woensdag 04 september 2002 01:07 schreef Mike het volgende:[..]
Alleen Ben.
quote:ontopic aub!
Op woensdag 04 september 2002 01:27 schreef broer het volgende:[..]
quote:Misschien flauw, maar als ik alle topics met korte vragen open laat staan, terwijl er al meerdere topics over hetzelfde onderwerp zijn, wordt het toch echt een beetje een zooitje.
Op dinsdag 03 september 2002 23:50 schreef StefanFM het volgende:
erg flauw want dit zijn oude topics waar toch niemand in kijkt maar ach...nogmaals:
Goedkope hotels in NY gezocht!!!
Wie kent ze? en heeft eventueel eigen ervaringen. ik wil 4 nachten ongeveer, mag 1tje minder of meer zijn, maar wel max 140 dollar ofzo (totaal) en prive badkamer...
ik word namelijk helemaal gek van die onoverzichtelijke pagina's waar ik pas totaal prijzen kan zien als ik credit card nummer ga invullenAlvast bedankt
Als je naar newyork.pagina.nl gaat, staat daar een linkje naar hotels goedkoop. Je komt dat op een site waar je data in kunt voeren en aantal nachten enzo.
Ik weet niet wanneer je gaat, maar als je op 26 september aankomt, kost het pennsylvania hotel 120 dollar, als ik het goed begrijp en er zijn nog goedkopere hotels. De locaties van de hotels staan ook op deze site.
Succes!
quote:Mijn New York reisverslag staat weer online. Ook heb ik alle grote versies van de foto's weer online.
Op dinsdag 04 juni 2002 12:13 schreef NovitA-- het volgende:
Doet het niet
kan je 'm weer online gooien?
Hier de url: http://www.youthcastle.com/
En hier de pix van onze vakantie..
Als je vragen hebt mail je maar of post je wat op de site..
[Dit bericht is gewijzigd door _TK op 27-12-2002 18:51]
quote:niemand ?
Op vrijdag 27 december 2002 12:31 schreef _TK het volgende:
Even een vraagje, is een reis met My Travel (http://www.mytravel.nl/) aan te raden ?, ik heb nl. een gids hier en de combinatie hotel en KLM vliegreis ziet er goed uit, of kun je het beter los regelen(vlucht en hotel)
Tips a.u.b.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |