abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65353133
Het ging dus over winkelopeningstijden, de houding van toeristen in het buitenland, en het gedrag van onze eigen landgenootjes.

Een van de laatste posts uit het vorige topic:
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Winkelen in Nederland is een drama qua openingstijden.

Het asociale gedrag vind ik niet overdreven. Ben een tijd niet in NL geweest, vandaar dat ik me vooral heb moeten beperken tot lezen en horen van, maar nu ik er weer ben valt het asociale gedrag van mensen (met name de jeugd) me wel op.

Je hebt het nu over toeristen, maar het is generaliserend om op basis van een paar toeristen een heel volk over een kam te scheren. Toeristen zijn al gauw irritant namelijk.

Vorig topic: [Discussie] Emigreren! Waarheen? Waarom?
 FR
pi_65353163
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 02:41 schreef breaky het volgende:

[..]

Goed, het kan...maar dat zit je waarschijnlijk in een grote plaats (Amsterdam/Rotterdam/Den Haag). Wat mij stoorde bijvoorbeeld dat zelfs in een stad zoals Utrecht Hoog Catharijne op zondag voor het grootste deel potdicht was (uitgezonderd koopzondagen). En dit is toch een redelijk populair winkel centrum in een voor Nederlandse begrippen grote stad. Hier in Laos kan ik als ik wil op zondag bijna overal terecht en dan woon ik niet eens in de hoofdstad.

Om een voorbeeld te geven...meestal alleen op zondag had ik tijd om aan mijn computer te knutselen en te kloten. Als je dan een onderdeeltje nodig hebt dan sta je mooi in de kou. Door de week kon dan weer niet want ja als ik klaar was met mijn werk + reistijd en dan waren de winkels al mooi pot dicht dus dan is het wachten op een donderdag avond of zaterdag.

Anyway het is niet de hoofdreden waarom ik weg ben uit Nederland. Het heeft me vanaf het begin af aan wel gestoord.
Helemaal mee eens, breaky!!
 FR
pi_65354270
tvp, omdat ik misschien naar Engeland (Londen) vertrek.
pi_65357734
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:49 schreef Niek. het volgende:
tvp, omdat ik misschien naar Engeland (Londen) vertrek.
Gezien de titel van dit topic: why, Niek.?
Waarom Engeland (Londen)?
 FR
pi_65358508
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:28 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Gezien de titel van dit topic: why, Niek.?
Waarom Engeland (Londen)?
Om een zo kort mogelijke achtergrond te geven:
Begin vorig jaar 3,5maand stage gelopen in Londen, beviel me uitstekend, de cultuur, de mensen, de stad, altijd iets te doen, altijd alle voorzieningen in de buurt. Ik kwam terug in Nederland en liep stage bij een tv productie, begon met een opleiding, liep ondertussen nog een stage bij een tv productie en ben er uit dat dat mn droombaan is. Ben gestopt met mn opleiding en doe tot eind februari administratief werk. Om dan te stoppen en vanaf Maart iets nieuws te beginnen.

Nu woon ik nog thuis en wil graag het huis uit. In Maart stop ik dus met mn tijdelijke werk en heb ik eigenlijk 2 opties, ik vertrek richting Amsterdam om daar aan het werk te gaan. Of ik ga naar Londen om daar werk te zoeken.

Om dan terug te komen bij de vraag, waarom:
-Nu heb ik de kans, ik ben jong en als ik nu kies voor amsterdam en daar (of in de omgeving) ga wonen dan weet ik dat de kans dat ik nog richting londen verhuis vele malen kleiner is omdat ik dan echt al een eigen plek heb. (daarnaast heb ik nu geen vriendin wat het voor mij makkelijker maakt om te vertrekken)
-Ik zie het als een uitdaging, zit er over te denken om (bij wijze van spreken) met een koffer kleding er heen te gaan (een kamer kan ik regelen via mn oude stage bedrijf daar) en dan op zoek te gaan naar werk, kan het een tijdje uithouden zonder werk dus dat moet wel goed komen, en mocht ik geen leuk werk vinden dan wil ik ook wel een tijdje simpel werk doen om te zorgen dat er geld binnen komt.
-Ik weet al dat ik de stad/cultuur en de mensen leuk vind, dus dat is voor mij geen obstakel meer.
-De media wereld is daar vele malen groter, er zijn daar veel meer mogelijkheden, meer banen(zelfs nu:)), vele malen meer media bedrijven en en daardoor voor mij dus meer kansen en mogelijkheden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')