quote:De luchtdruk is vrijdag in Nederland heel laag. Tegen half een 's middags gaf de barometer in Vlissingen iets boven de 961 hectoPascal (hPa), het vroegere millibar, aan. Dat is de op twee na laagste luchtdruk sinds de metingen begin vorige eeuw werden opgeschreven. Dat zei een woordvoerder van het KNMI vrijdag.
Het laagterecord stamt uit 1989. Op 25 februari van dat jaar zakte de barometer naar 954,4 hPa en de dag erna wees hij 955,6 hPa aan.
Oorzaak van de lage druk is een kleine storing met veel regen, die vanuit Zeeland dwars over het land trekt. Behalve dat er flink wat water naar beneden komt, staat er ook een stormachtige wind, met kans op zware windstoten.
regen veel regenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Tjonge! Wat erg?
Misschien dat het opmerkelijk is, maar merken we er verder iets van?
Volgens mij krijg je juist regen als je van lage naar hoge luchtdruk verschuift.quote:
ja ik merk het met mijn oren. staat veel druk op.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Tjonge! Wat erg?
Misschien dat het opmerkelijk is, maar merken we er verder iets van?
Van binnenuit dan, neem ik aan.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:30 schreef WEST het volgende:
ja ik merk het met mijn oren. staat veel druk op.
Mooie krul ook te zien de laatste paar uren.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:43 schreef Becel het volgende:
[ afbeelding ]
Alsof dr zo een teil water over Nederland word gepleurd
van binnen uit ja. maar mijn oren is erg gevoelig voor dir soort weerstypen. complex verhaal is het. ik heb er mischien meer last van dan anderen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Van binnenuit dan, neem ik aan.
De luchtdruk is juist laag.
Met Kerst vorig jaar was-ie hoog, toen had ik juist last van mijn oren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |