abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65341781
Blijkt maar weer dat scholen en kinderdagverblijven gewoon zeer kwetsbare plekken zijn als het gaat om dit soort gekken, totaal overrompeld. Die psychiatrische inrichting, zit die ver van de school af?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_65341797
Meer nieuws, nu persconferentie:

http://www.nieuws.be/nieu(...)rmonde_77212551.aspx
quote:
LAATSTE UPDATE 12:50

In St.-Gillis-Bij-Dendermonde zijn in een kinderdagverblijf in de Vijfde Januaristraat zeker drie doden gevallen. Twee kindjes en een personeelslid. Er zouden ook elf gewonden zijn, van wie één in kritieke toestand. Het zou gaan om het kinderdagverblijf Fabeltjesland. Het medisch rampenplan is afgekondigd.

De dader kon uiteindelijk op zijn fiets worden onderschept aan de Aldi-vestiging in Lebbeke, een andere deelgemeente van Dendermonde. Over zijn motieven bestaat nog geen duidelijkheid. De man zou bijzonder mager zijn en opvallend rood haar hebben. Zijn aangezicht was naar verluidt zwart-wit geschminkt. Volgens een ooggetuige was de man opvallend rustig.

Bij zijn arrestatie zou de dader gewond zijn geraakt. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis.

Om 12u30 geeft het parket een persconferentie.

In een eerste reactie zegt Piet Buys, burgemeester van Dendermonde, dat er bijzonder grote verslagenheid heerst. 'Iedereen is in schock. Momenteel worden de slachtoffers verzorgd. De niet-gewonden zijn overgebracht naar een bijzonder opvangcentrum. Ook zij hebben uiteraard psychische hulp nodig.'

Volgens VRT-correspondent Luk De Wilde, die ter plaatse is, heerst er paniek en is er chaos.

In de reacties op de blog van Dendermonde lees je wat oogetuigen schrijven:

"Wat een toestand, alles komt hier aan mijn voordeur voorbij wel 20 politie ziekenwagens enz.. ;toen ik vernam dat het in ST Gillis was heb ik onmiddellijk mijn schoondochter gebeld om te horen wat,omdat onze kleinkinderen in het achterliggende schooltje gaan !Wat erg!! dat zoiets bestaat in de realiteit! mieke"

Mensen die informatie willen over de steekpartij in een kinderdagverblijf in Sint-Gillis, een deelgemeente van Dendermonde, kunnen terecht bij het crisiscentrum op het nummer 052/25.22.88.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:52:36 #128
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_65341817
Van 5 naar 3 doden, van 3 naar 2 en nu weer van 2 naar 3.
Op zijn minst onzorgvuldig te noemen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_65341828
Het is echt bizar. Wat beweegt je om zoiets te doen. Hoe kan uberhaubt iets je aanzetten tot het vermoorden van kinderen... Ik snap het niet.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_65341878
Voor zulke ziekelijk gestoorde personen zou de doodstraf heringevoerd moeten worden, die wil je toch niet langer in de maatschappij hebben.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:55:02 #131
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_65341900
Je zal op je werk zitten en horen dat er zo'n gek op het kinderdagverblijf van je kind is langsgeweest

kippenvel als ik daar aan denk
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_65341933
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:52 schreef ondeugend het volgende:
Van 5 naar 3 doden, van 3 naar 2 en nu weer van 2 naar 3.
Op zijn minst onzorgvuldig te noemen.
Nee, zo gaat het vaak. Kijk bijv. naar de tsunami. Begon met weinig doden en uiteindelijk kwamen er elke dag meer bij. Het is zo chaotisch dat er diverse verhalen de ronde doen. Internet en berichtgeving kan dan wat onzorgvuldig lijken, maar het aantal gewonden / doden is vanavond wel bekend. Al hoop ik dat het er niet meer worden, liever minder.
pi_65341969
Wat erg.

Je zult als ouder gebeld worden met dit nieuws, terwijl je 's ochtends dacht dat je je kind naar een veilige plek had gebracht. Ik kan/wil er niet over nadenken gewoon.

--edit, wat ET zei dus.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:57:04 #134
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_65341983
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:55 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

Nee, zo gaat het vaak. Kijk bijv. naar de tsunami. Begon met weinig doden en uiteindelijk kwamen er elke dag meer bij. Het is zo chaotisch dat er diverse verhalen de ronde doen. Internet en berichtgeving kan dan wat onzorgvuldig lijken, maar het aantal gewonden / doden is vanavond wel bekend. Al hoop ik dat het er niet meer worden, liever minder.
Dat hoop ik natuurlijk met je.
Toch vind ik het onzorgvuldig... van de bronnen dan.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_65342051
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:57 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Totale chaos natuurlijk in zo'n dorpje waar de geruchten zich vliegensvlug verspreiden.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 januari 2009 @ 12:58:44 #136
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65342057
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:57 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Kom op.
Alsof er iemand daar nog even rationeel kan denken nadat die misschien een kinderlijkje heeft gezien.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65342060
pi_65342134
pi_65342166
Wat bedoelen ze met een 'informatiestop?'
pi_65342178
Informatiestop, dus ik ga weer even aan het werk en denk maar even niet aan mijn zoontje dat op het kinderdagverblijf zit, ik moet er niet aan denken dat dit bij ons KDV gebeurd, je hele leven in 1 keer in puin door 1 gek.

Vanmiddag komt meer info. De autoriteiten geven geen informatie meer aan de pers.
pi_65342189
Dader had kogelvrij vest aan en een bijl in zijn rugzak Psycho...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 januari 2009 @ 13:02:47 #142
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65342191
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat bedoelen ze met een 'informatiestop?'
Dat er geen officiele berichten naar buiten worden gebracht naar de media toe.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65342196
De dader had een kogelvrijvest aan en in zijn rugzak nog een bijl
stupidity has become as common as common sense was before
pi_65342228
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:02 schreef marcb1974 het volgende:
De dader had een kogelvrijvest aan en in zijn rugzak nog een bijl
Waar haal je dat vandaan?
pi_65342232
Ik ga maar even wat anders doen, wil hier niet meer aan denken.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:06:11 #147
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_65342305
Wat een zieke lui heb je toch op deze wereld Normaal ben ik tegen de doodstraf, maar voor zulk soort zieke lui mag een uitzondering worden gemaakt. Het zal maar je eigen kind zijn
pi_65342328
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:03 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan?
RTL 7
stupidity has become as common as common sense was before
pi_65342346
begonnen bij de baby-afdeling en daarna doorgegaan naar de grotere kinderen , sick fuck
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_65342347
Hij is gewoon binnen gelaten in het kinderdagverblijf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')