psssst, maak een mooie openings post en kijk hoe het topic loopt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:17 schreef vaagsel het volgende:
Ik bedoelde 1 topic waar de recepten/verslagen gepost worden en 1 feedback topic voor de andere posts.
Misschien is een maximum prijs voor de ingrediėnten ook een goed idee? Zeg 10 euro?
Denk dat, mocht het van de grond komen, het ook goede reclame kan zijn voor CUL. Ik kom steeds leuke kook blogs tegen, zou leuk zijn als we die mensen ook kunnen prikkelen om hier hun kunsten te vertonen.
roep het meer om de fok cultuur, leuke ideeen, alleen niemand die het voortouw durft te nemen, of het zo slecht neer zet dat het niks word.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:31 schreef vaagsel het volgende:
Ik wou eerst even de animo peilen. Daarbij lijkt het me goed om eerst even te bekijken wat men wil/leuk vind. Kan me niet voorstellen dat in dit forum iemand mijn idee ongevraagd zou jatten. Daarbij moet dit een CUL idee zijn en niet zozeer mijn ding om te zorgen dat er zoveel mogelijk mensen meedoen.
Ik zal morgen dit topic weer checken en bij gebleken interesse zal ik een mooie OP maken. Ben blij dat er nu al zoveel animo is!
of een foto met de ingredienten plaatsen ...en een bereiding erbij en dan een eindresultaatfoto :quote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:45 schreef Isabeau het volgende:
Wel een leuk idee om ook foto's van de bereiding en misschien ook + bereidingstijd erbij plaatsen
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:45 schreef Isabeau het volgende:
Wel een leuk idee om ook foto's van de bereiding en misschien ook + bereidingstijd erbij plaatsen
quote:
En hoe gaan we dat proeven dan? Volgens mij sla je een belangrijk element van culinair gehalte over: De Smaak.quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:12 schreef vaagsel het volgende:
Ik post en lees hier nu al een tijdje regelmatig. Helaas vind ik het aantal topics met een redelijk culinair gehalte een beetje tegenvallen. Daarom heb ik een idee. Een wekelijkse "receptenwedstrijd" in de trant van Ready Steady Cook en Top Chef.
.... Aan het eind van de week kunnen vervolgens alle CULlers stemmen op wie het mooiste/beste/origineelste gerecht heeft gemaakt. De winnaar mag dan een nieuw gerecht kiezen wat de week erna gebruikt wordt.
Het is ook wel een leuk idee, alleen heeft het een hele grote belangrijke beperking: Er is niemand die het proeft, daar wordt het wel anders van, het wordt een soort spelletje in presentatie van het voer, naast uitwisselen van receptuur en verhalen over de kwaliteit van de ingredienten.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:42 schreef vaagsel het volgende:
Maar je zet mensen wel aan tot iets culinairs. Door jezelf en anderen uit te dagen een bepaald gerecht te maken wordt men aangezet om origineel en creatief te zijn.
Daarbij kan de rest iets leren van jouw gerecht en vooral van jouw ervaringen. Heel vaak als ik voor het eerst een gerecht maak denk ik, dit en dat zou ik anders doen. Ik denk dat het heel leuk en leerzaam is om ervaringen van anderen te lezen met hun redenen om het gerecht op die bepaalde manier te maken en te presenteren.
kunnen ook een tijd afspreken voor het nieuwe "onderwerp" bv. eerste idee wat op zondag na 20:00 gepost word.quote:Op maandag 26 januari 2009 23:03 schreef Bluezz het volgende:
Leuk idee, maar ik zou er niet teveel regeltjes aan verbinden.
Iedereen kan meedoen, want ik neem niet aan dat we elke week 30 taarten hebben
En simpel houden, bijv : deze week maken we Chocoladetaart, gewoon ieder op je eigen manier en budget.
Op maandag je eigen receptuur, beschrijving en foto's in 1 topic zonder SC en een SC topic ernaast om erover te kleppen, dan op de laatste dag vd week, bijv. de zondag gaan we stemmen.
Of zoiets?
De TS is degene die begint
Dat kan ook, maar de winnaar op zondag kiest het nieuwe gerecht toch?quote:Op maandag 26 januari 2009 23:06 schreef PKfotografie het volgende:
kunnen ook een tijd afspreken voor het nieuwe "onderwerp" bv. eerste idee wat op zondag na 20:00 gepost word.
zo zadel je niemand op met het bedenken. en iemand die iets leuks weet kan dan het neer zetten
kan maar is nog de vraag of we er een wedstrijd van maken of meer een fun aspect.quote:Op maandag 26 januari 2009 23:08 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat kan ook, maar de winnaar op zondag kiest het nieuwe gerecht toch?
Ja dat is ook weer zo, want het belangrijkste ontbreekt (en dat is al terecht gezegd hierboven) de smaak en de geurquote:Op maandag 26 januari 2009 23:15 schreef PKfotografie het volgende:
kan maar is nog de vraag of we er een wedstrijd van maken of meer een fun aspect.
moeilijk om een winnaar te kiezen uit plaatjes en recepten.
Klopt maar smaak en geur is te omschrijven ...als je het kanquote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:09 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja dat is ook weer zo, want het belangrijkste ontbreekt (en dat is al terecht gezegd hierboven) de smaak en de geur
We wachten op het startschot
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |