abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65318864
In Rotterdam zit de elfjarige Mohamed Bouchkhachakhe meer dan 6 weken thuis omdat "hij weigert mee te bidden" op de protestant-christelijke basisschool Pniël.
quote:
ROTTERDAM - De ouders van een Rotterdamse moslimjongen nemen juridische stappen tegen de protestants-christelijke basisschool Pniël.

Zij vinden dat hun 11-jarige zoon op de school onvoldoende ruimte heeft gekregen zijn islamitische geloof te belijden.

De ouders van de scholier van groep 8 eisen dat Pniël, die de jongen zes weken geleden van school stuurde, hun zoon weer terugneemt. Volgens de school heeft het wegsturen van Mohamed Bouchkhachakhe niets te maken met het feit dat hij moslim is. Het schoolbestuur stelt dat er geen plek meer voor de jongen is omdat hij zich stelselmatig zou hebben misdragen. De ouders ontkennen dat: „Onze zoon is alleen verwijderd wegens zijn weigering mee te bidden.’’

De school heeft de ouders geadviseerd Mohamed op een islamitische basisschool te doen.

De ouders hebben een advocaat in de arm genomen om te bemiddelen in het slepende conflict. Zij hebben verder het anti-discriminatiebureau Radar en de landelijke Commissie Gelijke Behandeling ingeschakeld. Beide instanties noemden de zaak gisteren buitengewoon interessant en het onderzoeken meer dan waard.
Meer op: http://www.ad.nl/rotterda(...)niet_wil_bidden.html

Helaas is deze familie slachtoffer van de door links-nederland aangepraatte misvatting dat men de islam in nederland bij iedereen de strot in kan duwen en dat iedereen staat de jubelen van de pracht van deze religie. Wederom een affaire waar alle anti-discriminatie bureautjes zich likkebaardend op kunnen storten. Jammer voor dat jong als hij voor school wordt gestuurd, het onderwijs op een islamitische basisschool is toch flink lager in niveau en ik neem aan dat hij later niet bij voorbaat op het VMBO economie niveau 2 terecht wil komen.
pi_65319110
quote:
Volgens de school heeft het wegsturen van Mohamed Bouchkhachakhe niets te maken met het feit dat hij moslim is. Het schoolbestuur stelt dat er geen plek meer voor de jongen is omdat hij zich stelselmatig zou hebben misdragen.
quote:
De school heeft de ouders geadviseerd Mohamed op een islamitische basisschool te doen.
Daar mag een kind zich wel stelselmatig misdragen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:19:48 #3
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_65319173
Verplicht bidden op scholen zou sowieso per direct verboden moeten worden. De mogelijkheid om er te bidden (tot welke god dan ook...) moet wel gewoon blijven, of indien nodig, ingevoerd worden.
pi_65319182
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:

Een aantal dingen die in het Christendom als een zonde of misdaad worden aangemerkt, worden in de Islam als een deugd gezien
pi_65319213
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:19 schreef Yi-Long het volgende:
Verplicht bidden op scholen zou sowieso per direct verboden moeten worden. De mogelijkheid om er te bidden (tot welke god dan ook...) moet wel gewoon blijven, of indien nodig, ingevoerd worden.
Ah, daar hebben we weer een afgevaardigde van de verbodsbeweging
pi_65319223
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

De spijker op zijn kop.
pi_65319257
quote:
„Onze zoon is alleen verwijderd wegens zijn weigering mee te bidden.’’
Als dit waar is, ben ik het wel met die ouders eens. Bidden moet nooit verplicht zijn. Dat is een persoonlijke aangelegenheid.
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_65319283
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:20 schreef buachaille het volgende:
Een aantal dingen die in het Christendom als een zonde of misdaad worden aangemerkt, worden in de Islam als een deugd gezien
Zoals?

Niet bidden tot een ander dan Allah neem ik aan, maar om welke andere misdragingen ging het die wel op een islamitische school passen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_65319293
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:20 schreef buachaille het volgende:

[..]

Zoals?
pi_65319577
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Zoals?

Niet bidden tot een ander dan Allah neem ik aan, maar om welke andere misdragingen ging het die wel op een islamitische school passen?
Allah is volgens de Christenen een valse God, dus ik kan me in eerste instantie al voorstellen dat de schoolleiding het gevaarlijk vindt om kinderen daarmee in aanraking te laten komen. Ik zou dat dus niet zomaar wegvlakken.

Misdragingen zouden bijvoorbeeld kunnen zijn dat dat jongetje vanuit de religie van zijn ouders heeft meegekregen dat meisjes en vrouwen een gescheiden behandeling zouden moeten krijgen bijvoorbeeld. Of dat hij van zijn ouders een aantal verhalen over de profeet Mohammed heeft meegekregen die hij op zijn eigen kleine manier op school in de praktijk wil brengen.

De ouders van het jong door hun leugenachtig gedrag al zien dat men weinig respect heeft voor het gezag. Respect voor het gezag is iets dat in het Christendom als een deugd wordt gezien.
  Donald Duck held donderdag 22 januari 2009 @ 15:31:58 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_65319596
Typisch verhaaltje weer. De één zegt dit, de ander dat
Als de school gelijk heeft, is het weer zielig slachtofferrolgedrag van de ouders.
Als de ouders gelijk hebben, zit de school natuurlijk wel verkeerd. Bidden hoor je niet verplicht te stellen. Maar aan de andere kant kun je dan ook weer vraagtekens zetten bij het feit dat Islamitische ouders hun kind naar een Christelijke school sturen. Je kunt er gewoon op rekenen dat dat niet lekker gaat werken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:33:18 #12
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_65319648
Dat die jongen van school is gestuurd ok, en als dit vanwege misdragingen is volledig terecht. En als het vanwege het "niet bidden is" dan is het natuurlijk onterecht. Maar waarom moet dat volk altijd meteen huilie doen bij anti-discriminatie partijen, ik ga ook niet bij elk dingetje wat men roept huilie doen bij zo'n organisatie.
To doom or not to doom
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:36:03 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_65319746
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:21 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ah, daar hebben we weer een afgevaardigde van de verbodsbeweging
VERPLICHT bidden willen verbieden, is dus mensen een vrijheid schenken om alleen te hoeven bidden als ze daar ZELF behoefte aan hebben. Moeilijk om te begrijpen, he!?
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:39:09 #14
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_65319842
Schaf het hele speciale onderwijs maar af. Sprookjes mag je thuis vertellen en in een kerk of moskee lijkt me ook genoeg ruimte om je geloof te beleiden.

.probleem.opgelost.
Siamo Tutti Antifascisti!
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:42:05 #15
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65319915
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:22 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Als dit waar is, ben ik het wel met die ouders eens. Bidden moet nooit verplicht zijn. Dat is een persoonlijke aangelegenheid.
Als je je kind op een Christelijke basisschool zet, dan lijkt het me logisch dat ze daar ook christelijke gebruiken hanteren. Anders doe je hem maar op een openbare of Islamitische school...
pi_65319974
quote:

[..]

Hallo, hij zit op een protestants Christelijke basisschool, dan mag je verwachten dat er gebid wordt. Dat kind kan toch gewoon de handen even vouwen en doen alsof hij meedoet. Wil hij dat niet, dan kan hij beter naar een openbare of een Islamitische basiusschool.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:45:39 #17
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_65320021
Mohammed Bukake

'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_65320027
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:36 schreef Yi-Long het volgende:

VERPLICHT bidden willen verbieden, is dus mensen een vrijheid schenken om alleen te hoeven bidden als ze daar ZELF behoefte aan hebben. Moeilijk om te begrijpen, he!?
Bijzonder onderwijs wat is daar zo moeilijk aan? Als je als ouders het niet eens bent met het verplicht meedoen met bidden of met het vieren van het Paasfeest dan doe je je kinderen op een openbare school, of op een Hindoestaanse, Islamitische, Antroposofische etc. school. Zo gaat dat in Nederland, het model dat jij voorstaat kun je terugvinden in Noord Korea.
pi_65320068
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:45 schreef -Mellow- het volgende:
Mohammed Bukake

Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_65320071
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:42 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Als je je kind op een Christelijke basisschool zet, dan lijkt het me logisch dat ze daar ook christelijke gebruiken hanteren. Anders doe je hem maar op een openbare of Islamitische school...
Je relatie met "God" lijkt me een persoonlijke zaak, vallend onder het kopje "gewetensvrijheid". Het lijkt me ook een beetje tegen de geest van het protestantisme ingaan om voor te schrijven wat de invulling is van je gebed.
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:47:40 #21
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_65320089
Protestantse school.

Ik neem aan dat de ouders van te voren een kijkje hebben genomen op de school, en dat ze het school manifest gelezen hebben. Als daar in staat de leerlingen voor de lunch in gebed gaan, omdat dit in overeenkomst is met hun religieuze waarden, dan kunnen de ouders hoog en laag springen wat ze willen, maar echt veel verder zullen ze niet komen.

Daarbij, waarom zeuren over religieuze uitingen op een school met een religieuze achtergrond die haaks staat op jouw eigen overtuigingen?

Dit zijn problemen die de ouders zelf al aan hadden zien komen toen ze Mohamed B ( ) inschreven op de school.

De school kan kleine Mohamed B niet weigeren omdat hij Moslim is, maar ze hebben wel het recht om hun eigen regels na te leven.

Ik geloof dat je dezelfde reactie zal krijgen als je kleine Schlomo Goldstein naar de Al-Hawari basisschool stuurt met een keppeltje op zijn hoofd en hem het eisenpakket, dat hij voor de maaltijd een joods gebed op moet dreunen, meegeeft.

Iedereen zal dan zeggen "je zag het aankomen" en mensen zullen snel geneigd zijn om te stellen dat je een paar ballen moet kweken en niet zo moet janken.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_65320103
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:45 schreef -Mellow- het volgende:
Mohammed Bukake

pi_65320250
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:31 schreef buachaille het volgende:

[..]

Allah is volgens de Christenen een valse God, dus ik kan me in eerste instantie al voorstellen dat de schoolleiding het gevaarlijk vindt om kinderen daarmee in aanraking te laten komen. Ik zou dat dus niet zomaar wegvlakken.
Maar de school beweert dus dat het niets met zijn geloof te maken. Dat is dan wel tegenstrijdig met hun advies om hem naar een islamitische school te sturen.
quote:
Misdragingen zouden bijvoorbeeld kunnen zijn dat dat jongetje vanuit de religie van zijn ouders heeft meegekregen dat meisjes en vrouwen een gescheiden behandeling zouden moeten krijgen bijvoorbeeld. Of dat hij van zijn ouders een aantal verhalen over de profeet Mohammed heeft meegekregen die hij op zijn eigen kleine manier op school in de praktijk wil brengen.
Oh gut, geloof je er zelf in? Wat zou het kind dan zoal kunnen doen?
quote:
De ouders van het jong door hun leugenachtig gedrag al zien dat men weinig respect heeft voor het gezag. Respect voor het gezag is iets dat in het Christendom als een deugd wordt gezien.
Volgens de Islam horen moslims in niet-islamitische landen ook respect te hebben voor het gezag in het land waar ze wonen (als ze hun geloof er vrij mogen beleiden). Wat je hier stelt is dus onzin. Maar je had het over een aantal dingen die volgens het Christendom als een zonde beschouwd worden maar in de Islam als een deugd. Welke zijn er nog meer?
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:52:11 #24
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65320262
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:47 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Je relatie met "God" lijkt me een persoonlijke zaak, vallend onder het kopje "gewetensvrijheid". Het lijkt me ook een beetje tegen de geest van het protestantisme ingaan om voor te schrijven wat de invulling is van je gebed.
Op een Christelijke basisschool wordt het Christendom nu eenmaal onderwezen, inclusief de gebruiken die daar bij horen. Als je wil dat een school de relatie tussen God en kind met rust laat, moet je hem dus gewoon niet naar een christelijke basisschool sturen.

En ik denk dat het op veel scholen zo is dat er vaste versjes worden gezegd, waar kinderen zich aan vast kunnen houden. Vergelijk het met het Onze Vader, of het Heere-zegen-deze-spijze-amen In dat opzicht wordt de inhoud dan vastgelegd. Ik vind dat geen probleem op een Christelijke school.
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:52:42 #25
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_65320297
quote:

[..]

Want?
Zijn ouders hebben hem toch bewust op een christelijk school gezet?
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')