abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65468177
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:26 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Dahm wat duurt het lang bij jullie volgende week woensdag word ik al getest. Had een wachttijd van 2 weken ofzo maar misschien komt dat omdat ik een jongere ben?
Dat ligt ongetwijfeld ook aan waar je woont en hoeveel mazzel je hebt met je hulpverleners... Wachtlijsten kunnen nogal verschillen.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:31:09 #202
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65468287
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:26 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Dahm wat duurt het lang bij jullie volgende week woensdag word ik al getest. Had een wachttijd van 2 weken ofzo maar misschien komt dat omdat ik een jongere ben?
De verschillen kunnen erg groot zijn, hangt af van het centrum, hoe druk het daar is, per regio, zijn er uitvallers in de planning, etc.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65468366
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:25 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Zolang mensen pas hulp krijgen als ze daar zelf naar op zoek gaan of als er al iets ernstigs gebeurd is heb je geen idee hoe groot het probleem is. En ook al valt het misschien mee qua percentage, iedere moord of mishandeling die voorkomen zou kunnen worden is mooi meegenomen toch?

[..]

Dank je Ik hoop het ook..

Nog even kort over een onderwerp dat speelde in dit topic: ik denk niet dat mijn pijngrens ook maar ietsje hoger ligt dan bij een 'normaal' mens. Ik heb wel wat dingen meegemaakt zoals een behandeling van een kaakontsteking die me toch verrekte pijn deden..
Oke daar heb je een punt. Maar iemand preventief oppakken is ook geen optie.
Maar jouw gedachten is wel gevaarlijk vind ik. Straks wordt iedereen met een psysche stoornis als gevaarlijk bestempeld en dat lijkt mij nu niet de bedoeling.
Voorkomen is inderdaad beter dan genezen.

Nu hoop dat ik ook met mij goed komt.

Iets doet wel pijn bij mij maar ik heb er gewoon minder last van de pijn.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_65468538
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:32 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Oke daar heb je een punt. Maar iemand preventief oppakken is ook geen optie.
Maar jouw gedachten is wel gevaarlijk vind ik. Straks wordt iedereen met een psysche stoornis als gevaarlijk bestempeld en dat lijkt mij nu niet de bedoeling.
Voorkomen is inderdaad beter dan genezen.
Je trekt het ietsje verder door dan mijn bedoeling was. Mijn idee was dat iedereen verplicht wordt minstens 1 psychische keuring te ondergaan. Het handigst is om specifieke testen te doen op leeftijden waarop een bepaalde stoornis zich manifesteert. Schizofrenie bijvoorbeeld openbaart zich meestal tussen de 20 en de 30 als ik me niet vergis.

Maar goed, zoiets gaat toch nooit regeringsbeleid worden wegens de hoge betuttelingsfactor.
quote:
Nu hoop dat ik ook met mij goed komt.
Natuurlijk! Zolang je er zelf maar in gelooft en moeite doet om je leven op orde te krijgen komt het altijd wel weer goed.
pi_65468690
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:36 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Je trekt het ietsje verder door dan mijn bedoeling was. Mijn idee was dat iedereen verplicht wordt minstens 1 psychische keuring te ondergaan. Het handigst is om specifieke testen te doen op leeftijden waarop een bepaalde stoornis zich manifesteert. Schizofrenie bijvoorbeeld openbaart zich meestal tussen de 20 en de 30 als ik me niet vergis.

Maar goed, zoiets gaat toch nooit regeringsbeleid worden wegens de hoge betuttelingsfactor.
[..]

Natuurlijk! Zolang je er zelf maar in gelooft en moeite doet om je leven op orde te krijgen komt het altijd wel weer goed.
Ik ben blij dat er zoiets niet komt. Dat doet mij toch iets te veel denken 1984. En daar pas ik voor.

Tuurlijk komt het goed met mij
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_65468746
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:40 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik ben blij dat er zoiets niet komt. Dat doet mij toch iets te veel denken 1984. En daar pas ik voor.
En ik weet dat er hele goede redenen zijn om ervoor te passen. Het is bloedjelink, ik ben me daarvan bewust.
quote:
Tuurlijk komt het goed met mij
That's the spirit
pi_65468961
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:41 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

En ik weet dat er hele goede redenen zijn om ervoor te passen. Het is bloedjelink, ik ben me daarvan bewust.
[..]

That's the spirit
Als je alle risico's weg neemt houd je ook geen vrijheid meer over. Wat is belangrijker veiligheid of vrijheid?

If you don't live for something you will die for nothing.
14 SHADES OF GREY
pi_65468999
The only thing we have to fear is fear itself.... Jaja... Je hebt gelijk en zo
pi_65469149
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:47 schreef Black_Tulip het volgende:
Face you demons.
Als je, je angst overwonnen hebt dan kan je bewijzen van spreken de hele wereld aan.
14 SHADES OF GREY
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:57:20 #210
188877 Stupendous76
pi_65469459
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:36 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

[..]

Juist dankzij die verscheidenheid blijft het allemaal draaien. Mensen gaan onderzoeken is wel leuk voor de statistieken, maar je kan er vervolgens niet zo heel veel mee. Het gaat meer om de probleemgevallen (en zelfs dat lukt ons niet...), de rest is geen probleem (tenminste, het wordt niet zo ervaren) Als we die relatief kleine groep probleemgevallen fatsoenlijk kunnen helpen, pas dan kunnen we ook aan de rest beginnen.
Overigens zou het wel kunnen helpen als we de niet-probleemgevallen er ook bij betrekken, omdat je dan kan zien wat het nu het verschil is tussen 'probleemgeval' en 'normaal'.
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:46 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als je alle risico's weg neemt houd je ook geen vrijheid meer over. Wat is belangrijker veiligheid of vrijheid?

If you don't live for something you will die for nothing.
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:47 schreef Black_Tulip het volgende:
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:50 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Face you demons.
Als je, je angst overwonnen hebt dan kan je bewijzen van spreken de hele wereld aan.
Oh boy, quotations!
Repent, Pray, Forgive
pi_65469759
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:57 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Juist dankzij die verscheidenheid blijft het allemaal draaien. Mensen gaan onderzoeken is wel leuk voor de statistieken, maar je kan er vervolgens niet zo heel veel mee. Het gaat meer om de probleemgevallen (en zelfs dat lukt ons niet...), de rest is geen probleem (tenminste, het wordt niet zo ervaren) Als we die relatief kleine groep probleemgevallen fatsoenlijk kunnen helpen, pas dan kunnen we ook aan de rest beginnen.
Overigens zou het wel kunnen helpen als we de niet-probleemgevallen er ook bij betrekken, omdat je dan kan zien wat het nu het verschil is tussen 'probleemgeval' en 'normaal'.
[..]

[..]

[..]

Oh boy, quotations!
Waar is jou quote?
14 SHADES OF GREY
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:31:03 #212
188877 Stupendous76
pi_65470967
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:05 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Waar is jou quote?
NIet, quotations als in: het gebruik van citaten/uitspraken/gezegdes
Repent, Pray, Forgive
pi_65471153
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:31 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

NIet, quotations als in: het gebruik van citaten/uitspraken/gezegdes
Oke goed. Maar waar is jouw citaat van de dag.
14 SHADES OF GREY
pi_65472930
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:57 schreef Stupendous76 het volgende:
Mijn punt is dat mensen een probleemgeval kunnen zijn zonder dat te weten of te erkennen. En natuurlijk is het belangrijker om mensen te helpen die wel zelf hulp zoeken. Maar misschien zou het de psychiatrie/psychologie een enorme stimulans en kans op ontwikkeling geven als ze verplicht worden om iedereen te testen. Dat betekent bijvoorbeeld dat hulpverleners veel nauwer met elkaar zouden moeten samenwerken om ervoor te zorgen dat diagnoses overal altijd hetzelfde betekenen.
quote:
Ook dat is belangrijk. Bovendien ontstaat er misschien meer begrip voor mensen die niet 'normaal' zijn. Mensen worden nog maar eens met hun neus op het feit gedrukt dat een stoornis iets is wat je overkomt en waar je verder niet heel veel aan kunt doen, en dat er ook nog een persoonlijkheid is achter die stoornis.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 22:19:28 #215
188877 Stupendous76
pi_65473010
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:35 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Oke goed. Maar waar is jouw citaat van de dag.

Of ik ben gek of de rest van de wereld. Ik denk zelf de rest van de wereld

Repent, Pray, Forgive
pi_65473036
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:19 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Of ik ben gek of de rest van de wereld. Ik denk zelf de rest van de wereld

Die is ook mooi ja
  dinsdag 27 januari 2009 @ 22:22:25 #217
188877 Stupendous76
pi_65473150
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:17 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Mijn punt is dat mensen een probleemgeval kunnen zijn zonder dat te weten of te erkennen. En natuurlijk is het belangrijker om mensen te helpen die wel zelf hulp zoeken. Maar misschien zou het de psychiatrie/psychologie een enorme stimulans en kans op ontwikkeling geven als ze verplicht worden om iedereen te testen. Dat betekent bijvoorbeeld dat hulpverleners veel nauwer met elkaar zouden moeten samenwerken om ervoor te zorgen dat diagnoses overal altijd hetzelfde betekenen.
Ook hulpverleners zijn niet verschoond van psychische aandoeningen...
En meer/betere samenwerking zou de hele wereld ten goede komen (jaja, alweer een 'quote' )
quote:
[..]

Ook dat is belangrijk. Bovendien ontstaat er misschien meer begrip voor mensen die niet 'normaal' zijn. Mensen worden nog maar eens met hun neus op het feit gedrukt dat een stoornis iets is wat je overkomt en waar je verder niet heel veel aan kunt doen, en dat er ook nog een persoonlijkheid is achter die stoornis.
Daar heb je een goed punt: als mensen zich bewust zouden zijn van hun eigen tekortkomingen dan zouden ze waarschijnlijk meer begrip opbrengen voor de tekortkomingen van anderen. Maar laat dat nu net een weidverspreide beperking zijn, het gebrek aan zelfkennis
Repent, Pray, Forgive
pi_65475955
Zijn er hier ook mensen met PDD-NOS die zich heel erg ongelukkig voelen? ik ben 21 jaar en ik weet pas sinds 2 maanden dat ik dat heb, het is alleen zo jammer dat de buitenwereld je niet wilt begrijpen.

iemand zin in bijvoorbeeld msn contact? (rodie(at)spix.fm)
pi_65476075
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:30 schreef Kwaliteit het volgende:
Zijn er hier ook mensen met PDD-NOS die zich heel erg ongelukkig voelen? ik ben 21 jaar en ik weet pas sinds 2 maanden dat ik dat heb, het is alleen zo jammer dat de buitenwereld je niet wilt begrijpen.

iemand zin in bijvoorbeeld msn contact? (rodie(at)spix.fm)
Voel jij je ongelukkig omdat je de wereld om je heen niet begrijpt en dat daarom bepaalde dingen niet lukken?

Ik heb nog geen diagnose want ik moet nog getest worden maar ik voel mijzelf vaak behoorlijk ongelukkig omdat ik de wereld om mij heen niet begrijp en dat bepaalde dingen niet lukken. Verder kan je weinig begrip rekenen van de buitenwereld.
14 SHADES OF GREY
pi_65476269
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:33 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Voel jij je ongelukkig omdat je de wereld om je heen niet begrijpt en dat daarom bepaalde dingen niet lukken?

Ik heb nog geen diagnose want ik moet nog getest worden maar ik voel mijzelf vaak behoorlijk ongelukkig omdat ik de wereld om mij heen niet begrijp en dat bepaalde dingen niet lukken. Verder kan je weinig begrip rekenen van de buitenwereld.
Ook, maar ook als ik eenmaal wat vriendschappen om mij heen heb, ik er letterlijk weer vandaan word getrokken omdat ze jonger zijn dan mij, en dan heb ik het over 5 jaar jonger.

Ik vind het lastig, en ik word nooit begrepen.
en daar kan ik flink boos om worden, ik voel me dan gewoon heel erg verdrietig maar ik kan dat niet uiten.
Ik hou ook helemaal niet van uitgaan en ik drink geen alcohol.
Mensen kijken je dan altijd vreemd aan, ik voel me saai maar ik heb andere hobby's en ik vermaak me ermee.

En het ergste vind ik dat mijn ouders mij nog altijd moeten helpen overal mee, omdat ik zelf gewoon erg vaak vastloop. Dan voel ik me net een klein kind, ik schaam me ervoor.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:44:06 #221
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65476404
quote:
Op zondag 25 januari 2009 01:41 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Nou, het lijkt me vooral een PDD-meeting, en zie het als een soort eer dat jij en ik zijn uitgenodigd! Als niet-PDD-er vind ik mezelf een gast op dit topic... Er is ook een topic voor ouders van PDD-ers, misschien kunnen die een eigen meeting doen?

Maar laat Black Tulip daar maar uitspraak over doen, als hij wil, hij is tenslotte de initiatiefnemer!
Ja, ik zou mezelf echt als "outsider" zien, maar dat had ik bij de NLD dag ook hoor! Waar het mij vooral om gaat (juist omdat zij tussen kind en volwassene hangt) is voor haar de herkenning; dat ze niet de enige is. Toen we bij de NLD dag aan kwamen, zag ik al die gezichten van die kinderen en jongeren (was van 12 tm 18) en zag herkenning in al die ogen.

Wat ik al eerder schreef: Op een meeting bij die ouders (van ouders van PDDers) zou ik me wel op m'n plek voelen, maar m'n kind niet...Dit zijn over het algemeen jongere kinderen en zij als 16 jarige zou zich daar echt niet thuis voelen.

Ik heb me bij de NLD dag meer met de ouders bemoeit en me afzijdig gehouden van de jongeren.

Zij leeft normaal gesproken in een wereld 'vol vreemden". Op een dag als deze kan ze zich herkennen en hoeft niet op haar tenen te lopen en voor mij is het weer even een dag om me te laten zien dat uiteindelijk "alles wel goed komt"....
pi_65476434
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:39 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Ook, maar ook als ik eenmaal wat vriendschappen om mij heen heb, ik er letterlijk weer vandaan word getrokken omdat ze jonger zijn dan mij, en dan heb ik het over 5 jaar jonger.

en daar kan ik flink boos om worden, ik voel me dan gewoon heel erg verdrietig maar ik kan dat niet uiten.
Mensen kijken je dan altijd vreemd aan, ik voel me saai maar ik heb andere hobby's en ik vermaak me ermee.

En het ergste vind ik dat mijn ouders mij nog altijd moeten helpen overal mee, omdat ik zelf gewoon erg vaak vastloop. Dan voel ik me net een klein kind, ik schaam me ervoor.
Dat is lastig.

Ik heb een redelijk normaal leven ik woon zelfstandig. Ik heb een paar vrienden. Maar het enige probleem dat ik nu beb is dat ik geen werk heb. Dus ik kan nog enige sinds mee komen met normale mensen.
14 SHADES OF GREY
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:51:18 #223
188877 Stupendous76
pi_65476613
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:39 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Dat klinkt behoorlijk als de 'standaardproblemen' van een autist die i.i.g. een normale intelligentie bezit.
Als jij dit als probleem ervaart, zul je er zelf achter aan moeten gaan. Je geeft aan dat je pas sinds 2 maanden weet dat je autisme hebt, ik ga er van uit dat via je ouders/de huisarts tot stand is gekomen. Met name je huisarts (of degene die de diagnose heeft opgesteld) moet je op zijn minst de verdere route (met mogelijke hulp) kunnen aangeven. Daarmee ben je nu niet van je problemen af, maar kan je er wel aan gaan werken om er van af te komen.
Repent, Pray, Forgive
pi_65493031
Hebben jullie ook dat je bij bepaalde gesprekken perse van te voren wil weten wat je wil zeggen, wat je wil te weten komen, wat de ander zal zeggen, hoe de ander zal reageren op wat je zegt, kortom dat je het hele gesprek wil voorspellen? Erg irritant
Children of the night. What music they make.
pi_65493369
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:22 schreef Stupendous76 het volgende:
Ook hulpverleners zijn niet verschoond van psychische aandoeningen...
Dat is ook weer zo, maar wat ik van de opleiding van mijn zusje heb begrepen is dat ze alles op alles zetten om te voorkomen dat de hulpverlener zelf hulp nodig heeft.
quote:
Daar heb je een goed punt: als mensen zich bewust zouden zijn van hun eigen tekortkomingen dan zouden ze waarschijnlijk meer begrip opbrengen voor de tekortkomingen van anderen. Maar laat dat nu net een weidverspreide beperking zijn, het gebrek aan zelfkennis
True

Kwaliteit, ik heb je toegevoegd op MSN.

Hoe oud ben jij en hoe oud zijn die vrienden van je? Wie doet er moeilijk over het leeftijdsverschil van 5 jaar en weet je ook waarom?
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:42:18 #226
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_65497306
Wonen er meer ASS'ers van dit topic, in een instelling?
Zo ja, hoe zit het met jullie ZZP?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  woensdag 28 januari 2009 @ 19:09:59 #227
188877 Stupendous76
pi_65502252
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:42 schreef Oxymoron het volgende:
Wonen er meer ASS'ers van dit topic, in een instelling?
Zo ja, hoe zit het met jullie ZZP?
Nee, woon nu thuis en ga binnenkort in eigen huis wonen.
(En ik zie de gevaarlijke punten nu al opdoemen..., zal nog een hele klus worden.)
Repent, Pray, Forgive
pi_65502322
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:39 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Je hebt er een oplossing voor, dat is mooi Ik heb zelf niet zodanig moeite met concentreren dat ik het een stoornis zou willen noemen eigenlijk, maar ik heb als heel klein kind het stickertje "lichte vorm van ADHD" gekregen. Mijn ouders namen het niet serieus omdat ik absoluut niet hyperactief was.

Verder kan ik me ergens juist helemaal in vastbijten als ik het echt interessant en leuk vind. Maar als je concentratie'probleem' overmatige concentratie is, denk ik dat het eerder een gave is dan iets waar je moeilijk over moet doen
Ik heb mijn basisschool dubbel gedaan, zo vaak moest ik nablijven. Ik had de rekensommen die je uit het hoofd moest doen nooit af. Zelfs niet als ik tot half vijf moest nablijven om het te maken. Ik kon gewoonweg niet hoofdrekenen door ADHD achtige klachten. Lichamelijke hyperactiviteit is er nooit geweest, daarom is er ook nooit een diagnose geweest op jonge leeftijd, maar voor AD(H)D zijn geen lichamelijke hyperactieve klachten noodzakelijk.

Dat vastbijten ken ik en dat gaat soms erg ver. Het is prettig om te doen. Het wordt juist onprettig omdat de hele wereld om je heen je probeert te stoppen. Ze verwachten van je dat je werkt en netjes doet wat de rest van de maatschappij doet. Ga je van die rare kuren krijgen en hyperfocussen, dan willen ze je ineens laten doen wat ze van je verwachten. Daar heb ik moeite mee en daar gaat het soms ook mis met opleidingen of werkgevers.
quote:
[..]

Ik vind het fascinerend dat je vanaf kinds af aan nooit een gebrek aan zelfvertrouwen lijkt te hebben gehad. Je bent een van de weinigen
Er is genoeg gebrek aan zelfvertrouwen geweest denk ik. Maar ik kan dat goed genoeg verbloemen. Ook heb ik niet vaak een hoge dunk van andere mensen, dus dan voel ik me al gauw wat beter. .
quote:
[..]

Dat begrijp ik. Maar vind je mij onovertuigbaar?
Dat ging over andere topics waar ik op dat moment nogal wat typwerk leverde, niet over dat van hier. Hier hoef ik niemand te overtuigen.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:56 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Fijn voor je dat je geen meetings nodig hebt om de reden dat je vriendennetwerk te kort schiet (omdat dat dus niet zo is). Verder zou ik je willen vragen om toch dat vragenlijstje in te vullen, zodat we rekening met jouw voorkeuren kunnen houden, mochten er toch meets zijn waar jij bij bent. Ik ken je verder natuurlijk nog niet zo goed, maar op basis van de 'eerste indruk' zou ik het fijn vinden als je er ook bij betrokken bent.
ALS ik al op een meeting van Fokkers zou komen, dan zijn er geen dingen waar iemand rekening mee hoeft te houden, dan pas ik me wel aan. Niet om te beledigen, maar meeten met internetmensen komt bij mij alleen voor in zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer extreme omstandigheden. .

Ik post ook met mijn 100ste kloon hier ofzo. De lui van Fok hebben me al een behoorlijk aantal keer eraf geknikkerd, dus ik houd me lekker rustig.
quote:
[..]

Ik had me al voorgenomen om me zelf ook wat meer te verdiepen in sociologie. Maar voordat ik dat ook doe, zijn we misschien wel een jaar of twee verder Er zijn gewoon zoveel interessante dingen om te lezen En het wil nu even niet vlotten met het boek waar ik mee bezig was.
Ik heb een muur vol boeken en daarvan zijn er een behoorlijk deel met boekenleggers ergens op de helft. Het is niet erg hoor, je moet lezen voor je plezier, niet om het record van aantal uitgelezen boeken te verbeteren.
pi_65502414
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:45 schreef DeHovenier het volgende:
Hebben jullie ook dat je bij bepaalde gesprekken perse van te voren wil weten wat je wil zeggen, wat je wil te weten komen, wat de ander zal zeggen, hoe de ander zal reageren op wat je zegt, kortom dat je het hele gesprek wil voorspellen? Erg irritant
Constant en ik kan me niet herinneren dat het ooit anders geweest is. Irritant vind ik het niet echt, het gebeurt vanzelf. Ik heb het soms zelfs nodig om te overleven, anders zou ik op het moment zelf te druk bezig zijn met de stress die komt kijken bij een gesprek.
pi_65502476
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 19:11 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Ik heb een muur vol boeken en daarvan zijn er een behoorlijk deel met boekenleggers afgescheurde stukjes papier ergens op de helft. Het is niet erg hoor, je moet lezen voor je plezier, niet om het record van aantal uitgelezen boeken te verbeteren.
Sanity is (not) statistical
pi_65502660
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 19:15 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ja, boekenleggers is wat makkelijker dan 'afgescheurde stukjes papier' of 'gebruikte treinkaartjes' of 'kassabonnen van de Albert Heijn' of 'een oude OV-studentenkaart' of 'een stuk toiletpapier' of 'krantenknipsels'... .
pi_65504486
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 19:09 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Nee, woon nu thuis en ga binnenkort in eigen huis wonen.
(En ik zie de gevaarlijke punten nu al opdoemen..., zal nog een hele klus worden.)
Leuk waar ga je wonen?
Denk je dat je alles zelf gaat lukken?
14 SHADES OF GREY
pi_65505366
quote:

[..]

Ik heb mijn basisschool dubbel gedaan, zo vaak moest ik nablijven. Ik had de rekensommen die je uit het hoofd moest doen nooit af. Zelfs niet als ik tot half vijf moest nablijven om het te maken. Ik kon gewoonweg niet hoofdrekenen door ADHD achtige klachten. Lichamelijke hyperactiviteit is er nooit geweest, daarom is er ook nooit een diagnose geweest op jonge leeftijd, maar voor AD(H)D zijn geen lichamelijke hyperactieve klachten noodzakelijk.
Dat herken ik zo erg, ik ben namelijk altijd wel ergens mee bezig in mijn hoofd. Bij mijn diagnose hadden ze het ook over ADHD-achtige symptomen, maar wat die dan precies zijn, ik bedoel, ik ben altijd heel stil. Maar ik kan me best slecht concentreren eigenlijk. Dan ben ik bijvoorbeeld ergens mee bezig op de computer, en dan bedenk ik me opeens iets totaal anders wat ik nog moet doen, en dan heb ik aan het einde van de dag weer allemaal andere dingen gedaan dan die ik had willen doen. Ik kan even geen goed voorbeeld verzinnen..
pi_65506214
Kwaliteit, veel succes met zoeken naar iemand anders die het wel leuk vindt om te praten over jouw interesses. En ik hoop dat je de rust in je kunt vinden om iemand die aangeeft je interesses niet te delen niet te blokken en uit te schelden voor klootzak. Ik neem het je verder niet kwalijk. Mocht je ooit nog met me willen praten over andere dingen, dan unblock je me maar weer.

pi_65507076
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:59 schreef Black_Tulip het volgende:
Kwaliteit, veel succes met zoeken naar iemand anders die het wel leuk vindt om te praten over jouw interesses. En ik hoop dat je de rust in je kunt vinden om iemand die aangeeft je interesses niet te delen niet te blokken en uit te schelden voor klootzak. Ik neem het je verder niet kwalijk. Mocht je ooit nog met me willen praten over andere dingen, dan unblock je me maar weer.

Wat is er gebeurd dan?
  woensdag 28 januari 2009 @ 21:26:19 #236
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65507434
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:17 schreef Green1 het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd dan?
dat lijkt me niet iets om hier te bespreken...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 28 januari 2009 @ 21:57:08 #237
188877 Stupendous76
pi_65508746
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:11 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Leuk waar ga je wonen?
Denk je dat je alles zelf gaat lukken?
Natuurlijk
Het zal wel gaan, maar ik ken mijzelf redelijk aardig en sommige dingen gaan gewoon moeite kosten (heel veel moeite), zoals bijvoorbeeld met enige regelmaat schoonmaken.
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 28 januari 2009 @ 21:58:43 #238
188877 Stupendous76
pi_65508799
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:59 schreef Black_Tulip het volgende:

-edit-
Doe maar editten

[ Bericht 7% gewijzigd door Stupendous76 op 28-01-2009 23:12:42 ]
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:00:34 #239
188877 Stupendous76
pi_65508883
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:35 schreef Green1 het volgende:

[..]

Dat herken ik zo erg, ik ben namelijk altijd wel ergens mee bezig in mijn hoofd. Bij mijn diagnose hadden ze het ook over ADHD-achtige symptomen, maar wat die dan precies zijn, ik bedoel, ik ben altijd heel stil. Maar ik kan me best slecht concentreren eigenlijk. Dan ben ik bijvoorbeeld ergens mee bezig op de computer, en dan bedenk ik me opeens iets totaal anders wat ik nog moet doen, en dan heb ik aan het einde van de dag weer allemaal andere dingen gedaan dan die ik had willen doen. Ik kan even geen goed voorbeeld verzinnen..
Ik kan mij vrij goed concentreren, de ene keer 3 uur en de andere keer 3 minuten
Is niet echt handig op het werk, maar levert niet veel problemen op. Overigens wel raar, want thuis heb ik nergens last van (maar dan ook niet zo veel prikkels als op het werk vermoed ik)
Repent, Pray, Forgive
pi_65508900
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:57 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Natuurlijk
Het zal wel gaan, maar ik ken mijzelf redelijk aardig en sommige dingen gaan gewoon moeite kosten (heel veel moeite), zoals bijvoorbeeld met enige regelmaat schoonmaken.
Bij mij valt het wel mee. Ik zeg niet dat het bij mij 100% schoon is maar ik maak wel elke week schoon.

Dat komt vanzelf wel. Als je wat langer op jezelf woont dan gaat het runnen van je huishouden van zelf.
Ik neem aan dat je er niet alleen voor staat. Dus het zal vast wel goed komen.

Waar ga je wonen?
14 SHADES OF GREY
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:05:27 #241
188877 Stupendous76
pi_65509070
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:00 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Bij mij valt het wel mee. Ik zeg niet dat het bij mij 100% schoon is maar ik maak wel elke week schoon.

Dat komt vanzelf wel. Als je wat langer op jezelf woont dan gaat het runnen van je huishouden van zelf.
Mijn huis zal absoluut geen stofnest ofzo worden, maar het zal er wel eens op lijken.
quote:
Ik neem aan dat je er niet alleen voor staat. Dus het zal vast wel goed komen.
Niet helemaal, maar verder wel.
quote:
Waar ga je wonen?
PM
Repent, Pray, Forgive
pi_65509157
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:05 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Mijn huis zal absoluut geen stofnest ofzo worden, maar het zal er wel eens op lijken.
[..]

Niet helemaal, maar verder wel.
[..]

PM
Ach je kan als excuus gebruiken dat je een man bent.
Dus het komt wel goed.
Sterkte alvast. Het is een grote stap om op jezelf te gaan wonen. Maar het is wel een stap die in je leven hoort.
14 SHADES OF GREY
pi_65509293
quote:
Vervelend dat je dan toch werd gedwongen om zo lang op school te blijven..
quote:
Dat vastbijten ken ik en dat gaat soms erg ver. Het is prettig om te doen. Het wordt juist onprettig omdat de hele wereld om je heen je probeert te stoppen. Ze verwachten van je dat je werkt en netjes doet wat de rest van de maatschappij doet. Ga je van die rare kuren krijgen en hyperfocussen, dan willen ze je ineens laten doen wat ze van je verwachten. Daar heb ik moeite mee en daar gaat het soms ook mis met opleidingen of werkgevers.
Ik heb daar zelf eigenlijk geen problemen mee gehad.
quote:
Er is genoeg gebrek aan zelfvertrouwen geweest denk ik. Maar ik kan dat goed genoeg verbloemen. Ook heb ik niet vaak een hoge dunk van andere mensen, dus dan voel ik me al gauw wat beter. .
Dat is ook een een methode
quote:
Ik post ook met mijn 100ste kloon hier ofzo. De lui van Fok hebben me al een behoorlijk aantal keer eraf geknikkerd, dus ik houd me lekker rustig.
Wil je zeggen welke andere nicks je hebt gehad?
quote:
Ik heb een muur vol boeken en daarvan zijn er een behoorlijk deel met boekenleggers ergens op de helft. Het is niet erg hoor, je moet lezen voor je plezier, niet om het record van aantal uitgelezen boeken te verbeteren.
pi_65509329
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:17 schreef Green1 het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd dan?
Ik denk dat mijn post wel genoeg zei.
pi_65509420
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:11 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn post wel genoeg zei.
Tuurlijk was jouw post duidelijk.
Het lijkt mij lastig om zo als Kwaliteit te zijn. Als je wel contact wil maar het lukt niet.
14 SHADES OF GREY
pi_65509468
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:58 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Iedereen willen helpen is een nobel streven, maar helaas willen veel mensen dat niet. En dan heb je nog mensen die zich zo voordoen
Nou lijkt het alsof hij iets verkeerds heeft gedaan en dat is niet zo. Kan iemand anders hem toevoegen op MSN?
pi_65509535
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:14 schreef tijnbrein het volgende:
Als je wel contact wil maar het lukt niet.
Ik weet niet of dat het probleem is. Maar kunnen we nu stoppen met over Kwaliteit praten en wachten totdat hij weer terug is en zelf zegt wat hij denkt?
pi_65509678
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:16 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat het probleem is. Maar kunnen we nu stoppen met over Kwaliteit praten en wachten totdat hij weer terug is en zelf zegt wat hij denkt?
Dat is goed.
14 SHADES OF GREY
pi_65511030
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:10 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Vervelend dat je dan toch werd gedwongen om zo lang op school te blijven..
Gelukkig was ik heel goed in dagdromen.
quote:
[..]

Wil je zeggen welke andere nicks je hebt gehad?
Het zijn er werkelijk teveel om op te noemen, misschien dat yvonne het heeft bijgehouden. En als we het onder ons kunnen houden dan wil ik wel zeggen waarmee het begonnen is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 28 januari 2009 @ 23:13:33 #250
188877 Stupendous76
pi_65511955
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:51 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Gelukkig was ik heel goed in dagdromen.
Klinkt bekend
-edit-
Meer mensen hier die daar goed in zijn (of anders: makkelijk afgeleid zijn)?
quote:
[..]

Het zijn er werkelijk teveel om op te noemen, misschien dat yvonne het heeft bijgehouden. En als we het onder ons kunnen houden dan wil ik wel zeggen waarmee het begonnen is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt ook bekend

[ Bericht 4% gewijzigd door Stupendous76 op 29-01-2009 00:07:19 ]
Repent, Pray, Forgive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')