SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
yay dan kan ik nu vredig slapen laterquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
zo ongeveer ja... of ja, ergens begin van deze eeuw klonk het ook nog goedquote:Op woensdag 21 januari 2009 22:05 schreef Cynic het volgende:
[..]
Orphanage was wel tof inderdaad, maar dat is alweer een tijdje geleden. 10 jaar?
Ashdownquote:Op donderdag 22 januari 2009 07:16 schreef Aresdreams het volgende:
speelt telekasper nou over een behringer bass amp?
dnek dat het gitaartje inderdaad wel aardig klinkt, voor een zelfbouw paketje
Ik ook, netjes Kamo!quote:
Je bedoelt zo'n vierkantachtige bak met een speaker en knopjes en zo?quote:Op donderdag 22 januari 2009 07:29 schreef Aresdreams het volgende:
lijkt veel op elkaar kwa uiterlijk
REPOST:quote:Op donderdag 22 januari 2009 07:23 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik ook, netjes Kamo!
LET'S GOOOOOOOOOO
Klein vraagje nog, heb je op het podium je kabel ook op die manier?![]()
vet!!quote:Op donderdag 22 januari 2009 07:44 schreef KaMo het volgende:
[..]
REPOST:
Nee, op het podium heb ik wireless
Klinkt zeker niet slecht!quote:Op donderdag 22 januari 2009 07:44 schreef KaMo het volgende:
[..]
REPOST:
nou, meer dat de voorkant van de versterker gewoon veel weg heeft van de versterker die me vriendin heeft.quote:Op donderdag 22 januari 2009 07:40 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je bedoelt zo'n vierkantachtige bak met een speaker en knopjes en zo?
Klopt, die Behringer lijkt er sterk op. Maar ik ben uiteindelijk verliefd geworden op Ashdown, dat geluidquote:Op donderdag 22 januari 2009 09:00 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
nou, meer dat de voorkant van de versterker gewoon veel weg heeft van de versterker die me vriendin heeft.
en dna bedoelde ik niet de cabinet
Uhm de wiki openen, die rare reut die erinstond bewerken en verwijderen. Naar die andere site gaan waar de OP stond, kopieren. Terug naar de wiki plakken. Klaar.quote:
Joah, kan prima. Als ik een dikke ENGL stack zie staat zie ik wel in dat daar een erg bruut geluid uit gaat komenquote:
Grote zaal 013 moet dat makkelijk lukken toch?quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:54 schreef Aresdreams het volgende:
en hoe wil je dat ooit in een zaaltje krijgen?
vet!quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:00 schreef Cynic het volgende:
Zo! Orange heeft een Tiny Terror uitgebracht met 2 kanalen! En 30 watt! Dat gaat wel lukken voor optredens lijkt me
http://www.dv247.com/invt/61878/
Heb je hem al wel over een gitaarversterker geprobeerd? Hij klinkt een beetje dof nu.quote:Op donderdag 22 januari 2009 07:44 schreef KaMo het volgende:
[..]
REPOST:
Hoe lang speel je al KaMo?quote:Op donderdag 22 januari 2009 07:44 schreef KaMo het volgende:
[..]
REPOST:
En ik wil op zich wel wat headertjes maken voor in de OPquote:Op donderdag 22 januari 2009 12:46 schreef guitarist het volgende:
Die OP zag er ooit beter uit. Met leuke icoontjes en zo. Ik zal kijken of ik die nog ergens op een hardeschijf heb staan.
Typen kun je ook beter met andere ledematen doen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:09 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Hoe lang speel je al KaMo?
Heb et filmpje gisternacht nog zitten kijken, maar had geen zin met mijn halfzatte ballen te reageren
Welke tonen in de bijbehorende toonladders zitten is doorgaans wel handig.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:43 schreef -Dries- het volgende:
Zeg.
Stel ik schrijf een liedje in D ( akkoordenschema = D A Bm G A ofzo)
of.. C (C Am F G)
Wat is nou de basis om daarop te kunnen soleren/improviseren. Wat moet je weten?
Is dat ergens op een site duidelijk te vinden?quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:48 schreef Cynic het volgende:
[..]
Welke tonen in de bijbehorende toonladders zitten is doorgaans wel handig.
www.google.nl ?quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:11 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Is dat ergens op een site duidelijk te vinden?
Meer dan jaar, nooit serieus en op een blokkergitaar.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:09 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Hoe lang speel je al KaMo?
Heb et filmpje gisternacht nog zitten kijken, maar had geen zin met mijn halfzatte ballen te reageren
Heb even tijd gevonden. Het is maar wat je lekkerder vindt werken, maar hier een paar voorbeelden:quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:11 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Is dat ergens op een site duidelijk te vinden?
Nee.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:13 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb net toegezegd zaterdag mee te gaan naar de Vrienden van Amstel live, maar nu zie ik dat daar een hoop kansloze artiesten komen... Ga ik dat overleven?
Ik vind die zwarte Epi wel erg vetquote:Op donderdag 22 januari 2009 20:18 schreef GoodGawd het volgende:
Lelijk ding die zwarte epiphone. Of je spaart gewoon door tot je 1000 euro hebt, dan kan je een redelijke gibson LP kopen
En vanaf wanneer wordt Gibson "goed" dan?quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:18 schreef GoodGawd het volgende:
Lelijk ding die zwarte epiphone. Of je spaart gewoon door tot je 1000 euro hebt, dan kan je een redelijke gibson LP kopen
2500?quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En vanaf wanneer wordt Gibson "goed" dan?.
Of je bouwt een Telecaster!quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:11 schreef The_Dean het volgende:
Of je koopt voor die 1000 een supervette Dean import die menig Epiphone en Gibson het nakijken geeft
Nee.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:15 schreef The_Dean het volgende:
Met alle respect, maar jij denkt dat jou Tele zich kan matchen met een gemiddelde 1000[+] euro gitaar?
Als je voor die paar honderd euro verschil dan aanpassingen aan je Epi hebt gedaan dan zeker wel. Zoiezo omdat je gitaar dan is zoals jij hem wilt hebbenquote:Op donderdag 22 januari 2009 20:36 schreef KaMo het volgende:
[..]
2500?
Je bent beter af met een geupgrade epiphone ter waarde van 1000 dan een gibson van 1000 heb ik het idee.
Mwah, die dingen zijn redelijk waardevast, dus je zal nooit veel verliezen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:26 schreef Daantke het volgende:
En dan wil je m na een paar jaar verkopen en dan heb je opeens spijt dat je toch geen gibson had genomen
Heldquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:30 schreef Witchfynder het volgende:
2009 wordt het jaar dat ik een Dean koop..
Dat is al genoeg reden het te doenquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:31 schreef Jimbo het volgende:
tijd dat ik ook maar eens met een nieuwe op de proppen kom
een 2e hands BC rich bijv(tot dribbels groote haat
![]()
![]()
)
Ik gok Warlockquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:35 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat is al genoeg reden het te doen.
Welk model?.
zonder verf is die eigenlijk nog heel fucking tof ±Yquote:Op donderdag 22 januari 2009 20:32 schreef KaMo het volgende:
Leuk ding!
http://www.thomann.de/nl/hosco_lp_style_kit.htm
Je kan ook zelf in elkaar zetten
ik vind warlocks tofquote:
Je moet wel lakken, anders is hij binnen een niet zo lange tijd vlekkig grijsquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:39 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ik denk de strat, of was dat nou een ander type gitaar?
blanke lakquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:47 schreef KaMo het volgende:
[..]
Je moet wel lakken, anders is hij binnen een niet zo lange tijd vlekkig grijs
quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:53 schreef Witchfynder het volgende:
Ares! Perfect voor jou!
http://www.thomann.de/nl/tenayo_7_string.htm
Als je het geluid van Fender kan waarderen is het okquote:Op donderdag 22 januari 2009 22:06 schreef Jimbo het volgende:
iemand toevallig ervaring hiermee ? http://www.thomann.de/nl/fender_fm212r_egitarrencombo.htm
is t een beetje wat enzo ?
Ik heb enkel gespeeld op Replica hiervan (van Fame)quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:06 schreef Jimbo het volgende:
iemand toevallig ervaring hiermee ? http://www.thomann.de/nl/fender_fm212r_egitarrencombo.htm
is t een beetje wat enzo ?
zou ik dr een beetje punkrock enzo op kunne spelen is meer de vraagquote:Op donderdag 22 januari 2009 22:15 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Als je het geluid van Fender kan waarderen is het ok![]()
100 wat zat voor de oefenruimte en op het podium en een mooi clean geluid (De overstuurde kanalen van fender moeten je liggen ik zelf vind het niet zo mooi maar goed wie weet jij wel).
Dat wel jaquote:Op donderdag 22 januari 2009 22:22 schreef Jimbo het volgende:
[..]
zou ik dr een beetje punkrock enzo op kunne spelen is meer de vraag
denk blink greenday rise against enzulks
boss, de duure oplossing tussen iets wat goedkoop kanquote:Op donderdag 22 januari 2009 22:35 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dat wel ja
Al gebruikt greenday Marshall
Ik denk dat je er dan beste een Boss DS-1 tussen gooit
Dat pedaaltje kost echt maar 50 euro ofzoquote:Op donderdag 22 januari 2009 22:44 schreef Jimbo het volgende:
[..]
boss, de duure oplossing tussen iets wat goedkoop kan
Lelijk, onhandig, goed geluid, speelt lekkerquote:
dat altijd, ook ff wat spul kopen om mn gitaren schoon te maken, dan heb ik weer mooie shinies op de muurquote:Op donderdag 22 januari 2009 23:22 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
pic's als je 'm binne hebt dan he
quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:30 schreef KaMo het volgende:
[..]
Lelijk, onhandig, goed geluid, speelt lekker
Heeft alles wat mijn tele niet heeft!
Hij heeft niet bepaald BC Rich geluid nee.quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:33 schreef Jimbo het volgende:
[..]
dat altijd, ook ff wat spul kopen om mn gitaren schoon te maken, dan heb ik weer mooie shinies op de muur
speelde net een stukje op mn strat; was helemaal mooi, staan nu overal weer vette vingers gvd !
[..]
heeft je tele geen goed geluid ?
en mwah hij is zo lelijk dat ie mooi word
Spelen is hetzelfde hoorquote:Op donderdag 22 januari 2009 22:35 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dat wel ja
Al gebruikt greenday Marshall
Ik denk dat je er dan beste een Boss DS-1 tussen gooit
Dus je Tele klinkt en speelt kut... Goed bezig danquote:Op donderdag 22 januari 2009 23:30 schreef KaMo het volgende:
[..]
Lelijk, onhandig, goed geluid, speelt lekker
Heeft alles wat mijn tele niet heeft!
Nee eigenlijk niet, maar even om duidelijk te maken dat ik Warlocks wel voordelen vindt hebbenquote:Op donderdag 22 januari 2009 23:40 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dus je Tele klinkt en speelt kut... Goed bezig dan
Maar zoals je ziet, een tele is altijd handigquote:Op donderdag 22 januari 2009 23:40 schreef The_Dean het volgende:
Jou opmerking is ook een beetje kudt.quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:40 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wáárom zo'n pedaaltje als je een amp hebt, ik heb het je ondertussen al 100x uigelegd wat je nu kan doen, één keer luisteren zou geen kwaad kunnen natuurlijkquote:Op donderdag 22 januari 2009 23:40 schreef Jimbo het volgende:
ik wil zn GLX hm-100 hebben binnnenkort
35 euro en top geluid
dan zn fender amp erbij, en we zijn klaar voor het jaar
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:50 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wáárom zo'n pedaaltje als je een amp hebt, ik heb het je ondertussen al 100x uigelegd wat je nu kan doen, één keer luisteren zou geen kwaad kunnen natuurlijk
Hey, hij zegt het zelfquote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:34 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Jou opmerking is ook een beetje kudt.
Dean's zuigen ook als ze niet gemaakt zijn in the usa voor 1986.
of je gaat naar duitslandquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:41 schreef Jimbo het volgende:
[..]
ik vind warlocks tofen fuck it , voor een euro of 75-100 heb dr dr een 2e hands
bijna, mis alleen de cutawayquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:53 schreef Witchfynder het volgende:
Ares! Perfect voor jou!
http://www.thomann.de/nl/tenayo_7_string.htm
een H&K Warp factorquote:Op donderdag 22 januari 2009 23:38 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Spelen is hetzelfde hoor
En je kan wel wat veel beters krijgen dan een DS-1, zo geniaal zijn die nu ook weer niet. Wel goed, maar er is wel beter voor hetzelfde geld of minder.
En 24 fretten en een floyd rose brugquote:
Het wordt gewoon irritant dat het niet eens een discussie is maar steeds hetzelfde lijstje wat word opgedreund.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:56 schreef Cynic het volgende:
God, wat een discussie weer over die gitaren...
En dan vooral op de goedkopere spelen want die zijn beterquote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:01 schreef Cynic het volgende:
Je zou inderdaad haast denken dat iedereen ook daadwerkelijk een aantal Gibson/Dean/Whatevers van een paar duizend euro in zijn huis heeft staan![]()
En ter vergelijking allerlei goedkopere gitaren.
Discussies zijn juist goed, mits onderbouwdquote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:13 schreef Trigalti het volgende:
Die discussies zijn ook zinloos, speel gewoon lekker!
is dat niet zo dan?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:01 schreef Cynic het volgende:
Je zou inderdaad haast denken dat iedereen ook daadwerkelijk een aantal Gibson/Dean/Whatevers van een paar duizend euro in zijn huis heeft staan![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En waartegen zijn ze dan verzekerd (schade/diefstal?) en dan met name met optredens, dus zodra het niet maar binnen je inboedel valt. Ben ik ook wel benieuwd naar hoe dat precies gaat en wat het kost.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:20 schreef --H-I-M-- het volgende:
trouwens een ander vraagje? laatst al even aangetipt, maar zijn er hier mensen die hun instrumenten verzekeren?
En waartegen verzekerd dan, nieuwprijs, huidige waarde ?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:25 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ze zijn dan verzekerd tegen diefstal en schade (niet zijnde gebruiksschade) buitenshuis, dus idd met optredens. Ik dacht dat het 20 euro per jaar per 1000 euro kost.
factuur of taxatieprijs kun je zelf kiezen....maar scheelt ook vaak in jaarlijkse premiequote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:29 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En waartegen verzekerd dan, nieuwprijs, huidige waarde ?
Ik bedoelde de mensen die wel tijd hebben er op te spelenquote:
Mja irritant als je een gitaar waarvan de nieuwe hardware die erin zit meer waard is dan de nieuwprijs van die gitaarquote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:30 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
factuur of taxatieprijs kun je zelf kiezen....maar scheelt ook vaak in jaarlijkse premie
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:45 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik bedoelde de mensen die wel tijd hebben er op te spelen
Ik heb mn gitaren allemaal stock, maar je kunt gewoon aanvullende bonnetjes naar je evrzekering toesturen. Wat ik meer bedoelde is dat sommige gitaren in de loop van tijd meer waard worden en dan is taxatie handiger. Ook trouwens als je een hele dure gitaar koopt voor heel weinig centjes.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:45 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja irritant als je een gitaar waarvan de nieuwe hardware die erin zit meer waard is dan de nieuwprijs van die gitaarmoet je alles laten taxeren weer blijft ook lastig
Ja precies, niet dat ik al die bonnetjes nog hebquote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:47 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
i know i know.........
[..]
Ik heb mn gitaren allemaal stock, maar je kunt gewoon aanvullende bonnetjes naar je evrzekering toesturen. Wat ik meer bedoelde is dat sommige gitaren in de loop van tijd meer waard worden en dan is taxatie handiger. Ook trouwens als je een hele dure gitaar koopt voor heel weinig centjes.
klopt.....er zit echt wel een staartje aan het verhaal, je mag geen beroepsmuzikant zijn want dan heb je weer een andere (en waarsch duurdere) verzekering nodig. Ik heb mn instrumenten in ieder geval al jaren verzekerd. Gelukkig nog nooit gebruik van hoeven te maken, want emotionele waarde is nog een stuk hogerquote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:51 schreef Cynic het volgende:
Op zich best een plan, zo'n verzekering. Op het moment dat iemand nu mijn spullen jat of er gebeurt iets mee bij een optreden heb ik mooi een probleem. Dan kan ik net een Squier (die zijn echt wel beter dan een goedkope Fender) en een Cube kopen en dan moet ik daarmee gaan optreden.
Klopt. Maar een taxatie van een gitaar hoeft niet meteen honderd euro te kosten hoor..., zeker niet als hij onder de 1500 euro kost. Ik denk zelfs dat als je je gitaar + spullen bij dezelfde winkel gekocht hebt, dat die niet te beroerd zijn om gratis een taxatierapportje uit te draaien.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja precies, niet dat ik al die bonnetjes nog hebMaar m'n Epiphone is nu met alle nieuwe zooi wel 2x zoveel waard als de nieuwprijs, dus hoe ga je dat vaststellen. En in hoeverre slikt de verzekering dat, iedereen kan zeggen dat er hele dure elementen oid inzitten
Maarja opzich kan je zo op elke manier wel de verzekering proberen op te lichten, maarja dan nog
Okay, maar wanneer ben je beroepsmuzikant?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:57 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
klopt.....er zit echt wel een staartje aan het verhaal, je mag geen beroepsmuzikant zijn want dan heb je weer een andere (en waarsch duurdere) verzekering nodig. Ik heb mn instrumenten in ieder geval al jaren verzekerd. Gelukkig nog nooit gebruik van hoeven te maken, want emotionele waarde is nog een stuk hoger
dat staat er niet, maar ik neem aan dat je beroepsmuzikant bent als het primaire deel van je inkomen ervan afhankelijk is......en een kvk hebt ofzo, ik weet t nietquote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:02 schreef Cynic het volgende:
[..]
Okay, maar wanneer ben je beroepsmuzikant?
same here......moet onderhand nog geld bij.......quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:13 schreef Cynic het volgende:
Haha, nou ik kreeg afgelopen week net weer een jaaropgaaf van onze voormalige boeker en het bedrag dat daarop stond kwalificeert mij nou niet bepaald tot beroepsmuzikant
Als je de aanschaf van instrumenten meerekent wel ja. Het optreden zelf kost ons gelukkig niks (hoewel, het zijn wel vaak dagen dat je niet kan werken en dus geen loon krijgt)quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:32 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
same here......moet onderhand nog geld bij.......![]()
Ja precies, als je het door wil verkopen kan je beter wat orgineels hebben. Maarja gitaren die ik nu heb ben ik toch niet van plan weg te doen dus qua dat zit het wel goedquote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:53 schreef Cynic het volgende:
Ik heb het idee dat je gitaar soms alleen maar minder waard wordt als je er andere hardware op gaat zetten.
Kramer USA!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:56 schreef Cynic het volgende:
God, wat een discussie weer over die gitaren...
Als je 3 optredens in een jaar hebt lukt dat nog wel ja.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:59 schreef Aresdreams het volgende:
vrije dag opnemen, krijg je toch gewoon loon?
ik zou in principe op die manier 25 optredens per jaar kunnen doen, ex weekenden dan hequote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:50 schreef Cynic het volgende:
[..]
Als je 3 optredens in een jaar hebt lukt dat nog wel ja.
Dan kom je wel een heel eind inderdaad.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:55 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
ik zou in principe op die manier 25 optredens per jaar kunnen doen, ex weekenden dan he
Let wel op dat als je rock wilt spelen de SG tot de meest gebruikte rockgitaren in de studio behoort. De looks is een, maar de sound is onovertroffen van-dik-hout-zaagt-men-planken-rockquote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:17 schreef Gitaarmat het volgende:
*Heeft zich bedacht en gaat niet voor een western gitaar dit jaar![]()
Heb meer behoefte aan een gibson, maar kan iemand me uitleggen welke soort ik het beste kan nemen, geen SG, budget 1000-1200 eurie
Zat aan zoiets te denken: http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=LPSTFBCHRO
Witte SGquote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:34 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Let wel op dat als je rock wilt spelen de SG tot de meest gebruikte rockgitaren in de studio behoort. De looks is een, maar de sound is onovertroffen van-dik-hout-zaagt-men-planken-rock![]()
Echter, die les paul studio in je link is ook een heule goede keus hoor! ietsjes veelzijdiger dan de sg, dat wel!
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:18 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik speel met de band vooral classic rock, en verder wel wat eric clapton stuff zoals cocaine dat soort nummers, en een bluesje gaat er ook wel in maar daar gebruik ik mn strat wel voor
Huh, tele met EMG's... Wat wil je nog meer?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Lijkt me nou niet echt een goeie keuze voor hem
Als je lekker Slipknot wil gaan spelen enz? Niksquote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:51 schreef KaMo het volgende:
[..]
Huh, tele met EMG's... Wat wil je nog meer?
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als je lekker Slipknot wil gaan spelen enz? Niks
Maar met zijn stijl zou ik toch niet daar naar zoeken
Weet ik, leuk gitaartje... Maar die muziek van Slipknotquote:
Whehe ik vind em wel vet jaquote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:01 schreef KaMo het volgende:
[..]
Weet ik, leuk gitaartje... Maar die muziek van Slipknot![]()
Drumstel signature van Joey is ook vet
Die nieuwe CD vind ik stiekem best wel goedquote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:05 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Whehe ik vind em wel vet ja
Ahwel meeste van slipknot vind ik ooke cht niks, maar paar nummers zijn wel vet though
Dat heet verkrachting van een Tele, en zou je ook helemaal geen Tele meer mogen noemen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:51 schreef KaMo het volgende:
[..]
Huh, tele met EMG's... Wat wil je nog meer?
je bedoelt een widow head?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:06 schreef Jimbo het volgende:
nog een dagje tot ik mn lock hebmorgen ophalen
en t vette is , t is dr precies een zoals ik wilmet de hoorntjes in de kop ipv zn schuin ding
ik zou het nog aan kunnen vullen met een 24 uurs dienst of een waakdienst waarmee ik uren op kan bouwenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:58 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dan kom je wel een heel eind inderdaad.
Moet je verder niet iets anders hebben natuurlijk.
Zometeen naar huis, kijken of het 2e cabje er ook is. En dan stereo aansluiten!
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:05 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Whehe ik vind em wel vet ja
Ahwel meeste van slipknot vind ik ooke cht niks, maar paar nummers zijn wel vet though
Oki, voor mij is het duidelijk: sparen voor een Gibson Les Paul Standard Faded maar niet met een Tobacco Sunburstquote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:48 schreef GoodGawd het volgende:
Oh ja en die LP.
[ afbeelding ]
Ik zou 300 euro verder sparen en voor die gaan, Gibson Les Paul Standard Faded 50s Neck Tobacco Sunburst.
Die Standards zijn echt een stuk beter dan die Studio's qua pickups. Alleen al uit dit filmpje blijkt dat:
Daarnaast moet je natuurlijk gewoon naar de winkel gaan en zelf proberen.
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:18 schreef Daantke het volgende:
Laat ik de rest voor zijn door te zeggen: Dean Performer!!!
Das nog niks! Ik had ooit zo'n foto met een matrozenpakje aanquote:
Iddquote:Op zondag 25 januari 2009 03:15 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Das nog niks! Ik had ooit zo'n foto met een matrozenpakje aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 25 januari 2009 03:19 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Iddben benieuwd waar die gebleven is
KuthondSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar jongens ik heb geen geld... tis echt waar!!
faded serie speelt kut vind ik... is niet afgelaktquote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:48 schreef GoodGawd het volgende:
Oh ja en die LP.
[ afbeelding ]
Ik zou 300 euro verder sparen en voor die gaan, Gibson Les Paul Standard Faded 50s Neck Tobacco Sunburst.
Die Standards zijn echt een stuk beter dan die Studio's qua pickups. Alleen al uit dit filmpje blijkt dat:
Daarnaast moet je natuurlijk gewoon naar de winkel gaan en zelf proberen.
Even door de bagger heen, hehe, ik zat zelf te denken aan een epiphone, maar ik weet niet zeker hoe die westerns zijn..quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:29 schreef brother52 het volgende:
Je zou ook naar iets van Lag kunnen kijken. Die maken ook wel redelijke gitaren voor dat budget geloof ik.
Dan word ik toch liever hier mee wakker.quote:
Crafter!quote:Op zondag 25 januari 2009 11:25 schreef blckbb het volgende:
[..]
Even door de bagger heen, hehe, ik zat zelf te denken aan een epiphone, maar ik weet niet zeker hoe die westerns zijn..
Ik winquote:Op zondag 25 januari 2009 11:56 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan word ik toch liever hier mee wakker.
Ik speel zelf richwood. Bevalt goedquote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:16 schreef blckbb het volgende:
Ik ben nu aan het sparen voor een nieuwe western gitaar.. iemand aanrader max. 300 euro?
Weet je dat heel zeker?quote:
Jaquote:
Lol gitaarsolo op basgitaarquote:
Daar is niets vreemds aan hoor, kijk maar naar Doug Wimbishquote:
quote:Op zondag 25 januari 2009 12:59 schreef brother52 het volgende:
Laten we het dan op een gelijkspel houden.
zojuist heb ik deze op het oog gekregen:quote:Op zondag 25 januari 2009 12:39 schreef Metaalkop het volgende:
[..]
Ik speel zelf richwood. Bevalt goed
Wel handige straplocks!quote:Op zondag 25 januari 2009 13:46 schreef blckbb het volgende:
[..]
zojuist heb ik deze op het oog gekregen:
http://www.musicstore.com(...)/art-GIT0013885-000#
Haha ja ik kom er ook net achter dat er als het goed is 2 straplocks op de body zitten, das mooi meegenomen..quote:
Pick me, pick mequote:Op zondag 25 januari 2009 15:48 schreef Jimbo het volgende:
niemand die mn nieuwe aanwinst prijst of afkraakt?
dribbel_ Ik kies jouquote:
Ik vind 'm best coolquote:Op zondag 25 januari 2009 15:48 schreef Jimbo het volgende:
ff goed af laten stellen en je hebt een gitaartje die relax speeltquote:Op zondag 25 januari 2009 15:59 schreef Jimbo het volgende:
[..]
dribbel_ Ik kies jou
**shoosh pokebal gaat open**
Doe je mening attack !
Ik heb zelf ook een sennheiser hoofdtelefoon, daar ben ik erg blij mee. Was ook geen dure, de Aldi had hem destijds.quote:Op zondag 25 januari 2009 15:28 schreef Mitsurugie het volgende:
Even een vraagje:
Ik ben op zoek naar een koptelefoon voor mijn gitaar, aangezien ik hem ook wel eens lekker hard wil zetten zonder veel gezeik.
Ik heb op het moment deze op het oog:
http://www.kieskeurig.nl/hoofdtelefoon/sennheiser/hd_515/166571/
Schijnt erg goed te zijn, en is ook niet te duur. (hoeft ook niet, want ik heb toch een redelijk goedkope amp)
Volgens 1 van de reviews is hij ook erg goed i.c.m. de gitaar.
Maar ik dacht, ik vraag het toch maar even aan de experts, dus wat zeggen jullie?
Moet ik voor deze gaan, of toch maar een andere?
Ik moet er wel even bij zeggen dat ik maar een beginnend gitaarspeler ben, en ook niet echt rijk, dus
veel duurder dan deze moet het niet worden (max 100 euro misschien.)
Sennheiser is in principe altijd goed. En als 'ie door 14 reviewers gemiddeld een 9 krijgt voor geluidskwaliteit zeg ik: kopen!quote:Op zondag 25 januari 2009 15:28 schreef Mitsurugie het volgende:
Even een vraagje:
Ik ben op zoek naar een koptelefoon voor mijn gitaar, aangezien ik hem ook wel eens lekker hard wil zetten zonder veel gezeik.
Ik heb op het moment deze op het oog:
http://www.kieskeurig.nl/hoofdtelefoon/sennheiser/hd_515/166571/
Schijnt erg goed te zijn, en is ook niet te duur. (hoeft ook niet, want ik heb toch een redelijk goedkope amp)
Volgens 1 van de reviews is hij ook erg goed i.c.m. de gitaar.
Maar ik dacht, ik vraag het toch maar even aan de experts, dus wat zeggen jullie?
Moet ik voor deze gaan, of toch maar een andere?
Ik moet er wel even bij zeggen dat ik maar een beginnend gitaarspeler ben, en ook niet echt rijk, dus
veel duurder dan deze moet het niet worden (max 100 euro misschien.)
een skullcandy headset is ook fucking goed ne lief en mooi en en enquote:Op zondag 25 januari 2009 16:11 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook een sennheiser hoofdtelefoon, daar ben ik erg blij mee. Was ook geen dure, de Aldi had hem destijds.
Cool een Ibanez digitale delay die is zeer nuttig om te gebruiken voor warp effects (dus niet de normale functie maar een truk die je ermee kan uithalen)quote:
Ziet er goed uitquote:Op zondag 25 januari 2009 15:48 schreef Jimbo het volgende:
eerst leren spelenquote:Op zondag 25 januari 2009 16:39 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ziet er goed uitwaar blijven mp3's
Ja mooi hoor xDquote:Op zondag 25 januari 2009 15:48 schreef Jimbo het volgende:
tja... een 6-snarige bronze serrie... die serrie schijnt niet echt het beste te zijn...quote:Op zondag 25 januari 2009 13:04 schreef Jimbo het volgende:
Gister mn BC Rich warlock gehaald;
hij was echt allejezus goordus gelijk helemaal schoongemaakt, zoals op onderstaande foto zo goor was t fretbord en de rest van de gitaar zat ook aanslag en shit op;
[ afbeelding ]
Na het schoonmaken
[ afbeelding ]
De kop
[ afbeelding ]
en het geheel, schoongemaakt, .10 ernie ball snaar eropen en en ja dat dus
[ afbeelding ]
en ondanks dat dribbel em lelijk vind, speelt ie wel heel fijn
Snaren eraf, goed schoonschrobben desnoods met een sopje, en daarna weer inoliënquote:Op zondag 25 januari 2009 17:36 schreef Marao het volgende:
[..]
Ja mooi hoor xD
Hoe heb je die hals zo schoon gekregen? Die vanmijn oude gitaar ziet er ook ongeveer zo uit als die foto's van hoe jij m kreeg xD
Dan doe je toch iets verkeerd. Je had er minstens 50 euro af moeten lullen.quote:Op zondag 25 januari 2009 19:39 schreef Witchfynder het volgende:
En weer een Deanbezitter erbij..
Ik heb vandaag een Rogue hobbybasje weten te scoren. Omdat de verkoper en ik beiden Iron Maidenfans zijn en we daar geanimeerd over gesproken hebben, kreeg ik nog 10,- korting uiteindelijk..
Dan had hij bijna mij moeten betalen.quote:Op zondag 25 januari 2009 19:50 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan doe je toch iets verkeerd. Je had er minstens 50 euro af moeten lullen.
Wat wil je nog meerquote:Op zondag 25 januari 2009 20:06 schreef Witchfynder het volgende:
Dan had hij bijna mij moeten betalen..
Heb zojuist beide 2x12 cabs aangesloten, da's toch wel erg mooiquote:
bij feedback een setje van 3 schoonmaak dingetjes van 10 euroquote:Op zondag 25 januari 2009 17:36 schreef Marao het volgende:
[..]
Ja mooi hoor xD
Hoe heb je die hals zo schoon gekregen? Die vanmijn oude gitaar ziet er ook ongeveer zo uit als die foto's van hoe jij m kreeg xD
Niet alleen Dribbel_ hoorquote:Op zondag 25 januari 2009 13:04 schreef Jimbo het volgende:
Gister mn BC Rich warlock gehaald;
hij was echt allejezus goordus gelijk helemaal schoongemaakt, zoals op onderstaande foto zo goor was t fretbord en de rest van de gitaar zat ook aanslag en shit op;
[ afbeelding ]
Na het schoonmaken
[ afbeelding ]
De kop
[ afbeelding ]
en het geheel, schoongemaakt, .10 ernie ball snaar eropen en en ja dat dus
[ afbeelding ]
en ondanks dat dribbel em lelijk vind, speelt ie wel heel fijn
Deed dat niet zeer?quote:Op zondag 25 januari 2009 13:46 schreef blckbb het volgende:
[..]
zojuist heb ik deze op het oog gekregen:
http://www.musicstore.com(...)/art-GIT0013885-000#
Bron?quote:Op zondag 25 januari 2009 21:46 schreef Witchfynder het volgende:
Waarom voelen sommige gitaarbouwers de neiging om hun logo niet op de headstock maar op de body te spuiten?.
Nopequote:
Och, weer eens wat anders...quote:Op zondag 25 januari 2009 21:46 schreef Witchfynder het volgende:
Waarom voelen sommige gitaarbouwers de neiging om hun logo niet op de headstock maar op de body te spuiten?.
Hoezo bron? Ik zit nu tegen een bas aan te kijken die dat heeft.quote:Op zondag 25 januari 2009 21:49 schreef KaMo het volgende:
[..]
Bron?
Wat vinden jullie trouwens van de demo?
Ik wil het op zich wel af gaan schuren enzo, maar de body is instrument plywood (en klinkt nog steeds superquote:
Beetje jammer dat de drummer er nogal vaak langs slaat, maarja daar is het repetitie voorquote:Op maandag 26 januari 2009 07:46 schreef KaMo het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Nu ook met repetitiefilmpje
KaMo, vind die stukken zonder gitaar eigenlijk beetje lang waardoor het nummer wat saai-ig word... maar dat is slechts mijn bescheiden mening.quote:Op maandag 26 januari 2009 07:46 schreef KaMo het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Nu ook met repetitiefilmpje
Wat?quote:Op maandag 26 januari 2009 13:52 schreef Goover het volgende:
Ik ging gister voor het eerst mijn snaren proberen te vervangen op mijn London City Spitfire (Strat) en dat lukte niet![]()
Het stemmechanisme ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
Iemand tips? Hoe weet ik waar ik mijn snaar moet knippen als hij in dat gaatje moet...
Gewoon een paar cm teveel nemen, dan afknippen, verticaal in het gaatje steken (neem aan dat het zo'n mechaniek is), rond het hoekje buigen en aandraaien maar.quote:Op maandag 26 januari 2009 13:52 schreef Goover het volgende:
Ik ging gister voor het eerst mijn snaren proberen te vervangen op mijn London City Spitfire (Strat) en dat lukte niet![]()
[ afbeelding ]
Iemand tips? Hoe weet ik waar ik mijn snaar moet knippen als hij in dat gaatje moet...
Op mijn LP lukte het toch beter![]()
Danku, die vond ik ook al. Maar zo zaten de snaren niet op mijn gitaar. Het uiteinde zat in het gat in de 'kern' van de stem unit. Zo wou ik het eigenlijk ook weer terug stoppen.quote:Op maandag 26 januari 2009 13:55 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Wat?Snaar knippen?? Gaatje??
http://www.gitaarfreaks.nl/index.php?option=com_fireboard&Itemid=34&func=view&id=1119&catid=27
Alsjeblieft..
Ah zo, knip dan gewoon eerst wat teveel af, en buig en daarna om en stop hem terug in de kern?quote:Op maandag 26 januari 2009 14:17 schreef Goover het volgende:
[..]
Danku, die vond ik ook al. Maar zo zaten de snaren niet op mijn gitaar. Het uiteinde zat in het gat in de 'kern' van de stem unit. Zo wou ik het eigenlijk ook weer terug stoppen.
Post ff een foto van je hele gitaarquote:Op maandag 26 januari 2009 13:52 schreef Goover het volgende:
[ afbeelding ]
Op mijn LP lukte het toch beter![]()
Is niet mijn gitaar, maar een willekeurige foto van't internet.quote:Op maandag 26 januari 2009 15:09 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Post ff een foto van je hele gitaarDe kop ziet er al stoer uit.
Secondhand Serenade - Your Callquote:Op maandag 26 januari 2009 19:26 schreef Wunny het volgende:
Godver, ik moet drastisch weer beginnen met gitaar spelen, ik heb dat ding al maanden niet aangeraakt
Iemand die een simpel liedje weet die in een middagje te spelen is? Het liefst geen powerchords ofzo.
Oowja, en weet iemand een winkel online met goedkope snaren?
Danke Schon!
ik vond direct - jhonny erg leuk om te spelen vandaag en zo heel moeilijk is ie niet,quote:Op maandag 26 januari 2009 19:26 schreef Wunny het volgende:
Godver, ik moet drastisch weer beginnen met gitaar spelen, ik heb dat ding al maanden niet aangeraakt
Iemand die een simpel liedje weet die in een middagje te spelen is? Het liefst geen powerchords ofzo.
Danke Schon!
Die's vet! Morgen even oefenen! Dankjewel, ik wil trouwens deze tabs gebruiken, klopt dat?quote:Op maandag 26 januari 2009 19:32 schreef KaMo het volgende:
[..]
Secondhand Serenade - Your Call
Is in max kwartiertje te doen ^O^
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 | B|------------------------------------------| G|------0--------0--------0--------0--------| D|----0---0----4---0----5---5----5---0------| A|--3--------5--------7--------7------------| E|------------------------------------------| CHORUS e|------------------------------------------| B|------------------------------------------| G|------0--------0--------0--------0--------| D|----0---0----0---0----4---4----4---4------| A|--------------------5--------5------------| E|--3--------3------------------------------| e|------------------------------------------| B|------------------------------------------| G|------0--------0--------0--------0--------| D|----5---5----5---5----0---0----0---0------| A|--7--------7--------3--------3------------| E|------------------------------------------| e|------------------------------------------| B|------------------------------------------| G|------0--------0--------0--------0--------| D|----0---0----0---0----4---4----4---4------| A|--------------------5--------5------------| E|--3--------3------------------------------| e|------------------------------------------| B|------------------------------------------| G|-----0--------0------0----0----0----0-(0~)| D|---5---5----5---5---0-0--0-0--0-0--0-0(0~)| A|-7--------7--------3----3----3----3---(3~)| E|------------------------------------------| (outro) Post-CHORUS e|-------------| |----------------------| B|-------------| |----------------------| G|-------------| |---0----0----0----0---| D|-------------| |--0-0--4-0--5-5--5-0--|X2 A|--3--5-------|X4 |-3----5---------------| E|--------0--0-| |-----------0----0-----| BRIDGE e|------------------------------------------| B|------------------------------------------| G|------0--------0--------0--------0--------| D|----5---5----4---4----0---0----4---4------| A|--7--------5--------3--------5------------| E|------------------------------------------| |
Jaquote:Op maandag 26 januari 2009 20:06 schreef Wunny het volgende:
[..]
Die's vet! Morgen even oefenen! Dankjewel, ik wil trouwens deze tabs gebruiken, klopt dat?
[ code verwijderd ]
Powerchords is weten. Hier moet je nog even kijken (eventjes...)quote:Op maandag 26 januari 2009 23:06 schreef Dribbel_ het volgende:
Geen powerchords willen spelen en dan wel zoiets![]()
![]()
Ramones - Blitzkrieg Bopquote:Op maandag 26 januari 2009 19:26 schreef Wunny het volgende:
Danke Schon!
Ik denk dat die zin niet af is gemaakt.quote:
Bij redelijk wat nummers is het gewoon weten waar en in welke volgorde, verder niks nieuws van te leren. (Tof om te spelen, niet altijd zo leerzaam)quote:
Lijkt me een mooie basis van op gehoor nummers uitzoeken though.quote:Op maandag 26 januari 2009 23:38 schreef KaMo het volgende:
[..]
Bij redelijk wat nummers is het gewoon weten waar en in welke volgorde, verder niks nieuws van te leren. (Tof om te spelen, niet altijd zo leerzaam)
Doe ik wel. Daarom worden mijn ballen ook zo gewaardeerd.quote:Op maandag 26 januari 2009 23:50 schreef VaderJacob het volgende:
Ik ben gewoon te lui om te leren!
Derhalve speel ik ook niks waarover ik me ballen kan breken
Mee eensquote:Op maandag 26 januari 2009 23:56 schreef KaMo het volgende:
(even voor de info, ik speel uitsluitend powerchords over het algemeen)
Het ligt eraan hoe je ze speelt vISTAquote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:25 schreef Marao het volgende:
Ik vind powerchords maar saai xP
Werken kost ook zoveel tijdquote:
Zelfs ik als non-nerd snap de grapquote:
Crap, dan is het echt slecht met mij gesteldquote:Op dinsdag 27 januari 2009 01:04 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zelfs ik als non-nerd snap de grap
Jaquote:Op dinsdag 27 januari 2009 01:10 schreef Marao het volgende:
[..]
Crap, dan is het echt slecht met mij gesteld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |