abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65294524
quote:
Ladies and gentleman, we proudly present: Kytemans hiphop orchestra!

THE HISTORY
The day Colin Benders (Kyteman), age 18, moved into his apartment in Utrecht-Overvecht he started to work day and mostly nights, on his debut album. At the same time he started performing with Holland’s biggest, like Relax, Krezip, Voicst and C-mon & Kypski and participated in the ON productions Space invasiON and Dutch Rare Groove.

THE ALBUM
Now, three years later, he presents his music. The album by the appropriate name ‘The Hermit Sessions’ is a reflection of Kytemans vision on hip hop: optimistic, soulful and pushing the boundaries of jazzy, lyrical hip-hop. The Big Question is: when will the record be out!? Save up your money till February 2009 and buy the limited edition designed by Hotel or a regular one, when you are just in it for the music!

THE ORCHESTRA
Kyteman's hiphop orchestra has grown into a monster project. Starting out as Colin Benders playing all the instruments on ‘The Hermit Sessions’ , at the live shows the stage is filled with 12 musicians and 8 mc’s. Kyteman's hiphop orchestra is immensely dynamic, divers, equally explosive and whispering, with lyrics in English and French. But above all, it is an overwhelming live experience. The orchestra has three violin players, a cellist, three horn player, keys, drummer, percussionist, bass player and of course the trumpet of Kyteman himself.
Kyteman conducts his orchestra with a top hat and a steady hand and without compromising his great trumpet playing.

Colin Benders, Kyteman. Maakt al jaren furore als trompettist, bij diverse bands. Dit is zijn nieuwe project!

Bandleden:
Trumpet, compositions & band leader = Colin Benders

Kyteman's hiphop orkest
Drums: Bram Hakkens
Percussion: Frank Wienk
Keys: Pieter de Graaf
Bass: Dibbe van Laarhoven

Red Limo String Quartet
Violin: Sietse van Gorkom
Cello: Jonas Pap
Violin: Camilla van der Kooij
Alto violin: Rani Kumar

Trumpet: Randell Heye
Trombone: Kobi Arditi
Horn: Morris Kliphuis

MC’s
Reazun
King Jule
Soulay
Unorthodox
Pax
GMB
Double G
Master Surreal

http://www.myspace.com/kyteman

[ Bericht 86% gewijzigd door Da_Ripper op 22-01-2009 08:37:12 ]
Het is de gekte van de verslaving.
pi_65295992
Hiphop en orkest in 1 zin? Apart.
pi_65296083
Ik was zwaar onder de indruk bij Noorderslag, en dat terwijl hij pas 4 officiele nummers heeft uitgebracht ofzo? (goed, veel samengewerkt met andere bands)...
Maar echt heel knap wat ie doet, en zeker als je hem gezien heb naast het optreden...een waanzinnige lamzak
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_65296106
Had nog nooit van ze gehoord, maar toen ik ze even op tv langs zag komen afgelopen weekend zag het er erg vet uit. Ben erg benieuwd wat ik van ze kan verwachten in de toekomst. De verwachtingen zijn in ieder geval al hoog. Zijn ook serious talent bij 3FM dacht ik.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  woensdag 21 januari 2009 @ 21:31:36 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65297361
Zet even een Youtube dan chimeid
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 21 januari 2009 @ 21:55:33 #6
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_65298371
Idd, maak er ff een beetje informatieve OP van en ik voeg hem toe
Wat je vindt, ...
pi_65306648
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:55 schreef Da_Ripper het volgende:
Idd, maak er ff een beetje informatieve OP van en ik voeg hem toe
done!
  donderdag 22 januari 2009 @ 08:38:58 #8
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_65306761
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 08:26 schreef Anneloortje het volgende:
done!
Die Kyteman klinkt eigenlijk best interessant. Iig interessant genoeg voor een (betere) OP-update

dus als u het niet al te erg vindt ...
Wat je vindt, ...
  zondag 25 januari 2009 @ 08:59:36 #9
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_65377701
Zijn er mensen die Kyteman naast Noorderslag live hebben gezien?? Heb zelf kaartjes voor De Melkweg.
pi_66290518
Net bij DWDD...Wel een held zeg! Maar ook wel een beetje een rare gozer, maar goed, dat is misschien dan ook de reden dat ie een held is
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 21 februari 2009 @ 04:22:38 #11
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_66305815
Op luisterpaal kan je zijn album beluisteren:

http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/

Helemaal onderaan.
pi_66467143
Lekker, lekker.

Het album nu twee keer beluisterd en het valt me ergens toch wel tegen. 'She Blew Like Trumpets' had ik al eerder gehoord en volgens mij zelfs op tv langs zien komen en dat nummer is echt gruwelijk vet. Bij de muziek van Kyteman met zijn band speelt de show ook een ontzettend belangrijke rol. Op het album mis je die show en blijft ineens alleen de muziek over. Het spektakel dat Kyteman live is blijft op het album niet helemaal overeind.

Een aantal nummers zijn nog steeds erg sterk en over het geheel genomen blijft het een lekker album. Ik moet het ook zeker nog een aantal keer luisteren om er echt goed over te kunnen oordelen. Het album zal nog wel groeien denk ik.

Zeker de moeite waard in ieder geval.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  zondag 1 maart 2009 @ 09:40:22 #13
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_66573840
Heb zelf gisteren t album aangeschaft en ook live bewonderd. Ik kan beide waarderen.
Net een zak snoep waar elke keer een nieuwe verrassing uitgetoverd wordt!

[ Bericht 0% gewijzigd door Anneloortje op 01-03-2009 21:18:20 ]
pi_66590740
Ik kende hem al eerder en vond hem toen al vet. Live is het helemaal tof en ik vind dat op het album niet altijd even goed overkomen. Had ook wel meer nummers zoals 'sorry' op het album willen zien. Toch vind ik het album echt heel goed! Ga binnenkort ook nog naar een concert ervan.
Gegroet.
pi_66612976
Ik denk niet dat ik ooit een dusdanig lovende recensie heb gelezen als vanochtend in de Volkskrant.... Hij ontwikkelt zich ondertussen wel echt als een enorm fenomeen!
  maandag 2 maart 2009 @ 13:05:51 #16
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_66613849
Ik heb het album van het weekend gekocht, goede plaat, hoewel ik niet van de hiphop ben. Daardoor vind ik sommige nummers wat minder, maar dat mag de algehele pret niet drukken!

En hij is echt een fenomeen aan het worden ja, wat Norrage zegt.
pi_66619871
Bizar dat het zo snel gaat, ik 'ken' hem nog uit Relax en vond hem altijd wel goed.
Alleen is het live inderdaad veel vetter dan op plaat. Die is wel leuk, maar weet nog niet zo te boeien als de cd.
Maarja, wat wil je met zoveel man.
pi_66693500
Weet iemand waar je die limited edition kan kopen?
pi_66813044
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_66846095
Ik ben niet zo'n hiphopper maar vind het een leuk album...Vooral de instrumentale nummers, geweldig...Moet ik echt eens live gaan zien!
pi_67008884
Het was vet gisteren, mooi om te zien hoe Kyteman echt dirigeert. Ook het "jammen" klonk erg lekker. Grappig ook om het publiek wat hierop afkomt te zien; zeer gevarieerd, van de rauwe alternatieve hiphopl iefhebbers tot tuttige meisjes die niet vooral het concert door hun i-phone zitten te kijken ( )

Ik zou dit eigenlijk het liefst in de SJU willen zien (jazz kelder in Utrecht) maar daar is ie iets te populair voor ben ik bang (heb illicit (van Paradox) daar wel een keertje gezien).
pi_67009226
Ik ga vanavond
pi_67013848
Ik ben ook niet echt een hiphopper, maar ik vind het echt lekkere muziek! Vond het live ook zwaar swingend in ieder geval!
You have got to burn to shine.
pi_67015108
Ik ben juist wel een 'hiphopper' en het is een erg vet album. Live heb ik hem (nog) niet gezien maar wanneer ik (ooit) de kans krijg dan ga ik zeker weten
  maandag 16 maart 2009 @ 12:21:05 #25
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_67098004
Ik vind het niet zo heel geweldig, ik moet zeggen dat ik het meer ga waarderen als ik het vaker hoor, maar ik snap nog niet echt waar al die ophef om gemaakt wordt. Daarom wil ik ze graag eens live zien maar dat is tegenwoordig erg moeilijk dus.

Weet iemand trouwens welke MC's er op welk nummer meedoen?

She Blew Like Trumpets is GMB
Blow The Whistle On 'em is Blaxtar
Stand For Something is BangBang

maar de rest?
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')