abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 januari 2009 @ 18:43:50 #1
209930 black13
Blup mn pc is een vis.
pi_65291679
Halle mensen,

Ik heb hier 2 filmpjes met een .srt ondertiteling.
Nu wil ik ze converten naar dvd files (.vob .ifo enz.)
Maar nu heb ik der geen ondertiteling bij.
Dus nu wil ik een .srt ondertiteling bij de film in branden als het ware.
Dus dat als ik de Avi afspeel, de ondertiteling er automatisch onder zit, en de .srt niet meer nodig heb.
Want als ik het dan converteer naar een dvd extensies dan hebi k tenminste ondertiteling.
Weet iemand welk progamaatje ofzo je kan gebruiken om dat te doen ?
Om gewoon een ondertiteling er bij in te plakkenals het ware ?

M.v.g. Black 13
Boeie, ik ga in de wei staan loeie !
pi_65291808
ConvertXtoDVD is wat jij nodig hebt
Film.avi
film.srt
invoegen in convertXtoDVD en klaar
  woensdag 21 januari 2009 @ 18:52:04 #3
209930 black13
Blup mn pc is een vis.
pi_65291950
Ik ben ook zo dom he, nu dat je het zegt weet ik het weer
Ik heb het progje ook zelf gehad, naja, bedankt voor de oude herinering weer omhoog te brengen
Haha, als het niet werkt horen jullie het wel
Boeie, ik ga in de wei staan loeie !
pi_65292097
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:52 schreef black13 het volgende:
Ik ben ook zo dom he, nu dat je het zegt weet ik het weer
Ik heb het progje ook zelf gehad, naja, bedankt voor de oude herinering weer omhoog te brengen
Haha, als het niet werkt horen jullie het wel
Ach soms moet je weer ff aan de naam herinnerd worden
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:00:55 #5
209930 black13
Blup mn pc is een vis.
pi_65292275
kan je me nu misschien ook nog zeggen hoe ik de srt er onder krijg ?:P
Ben blond he (A) dus ja
Boeie, ik ga in de wei staan loeie !
pi_65292352
Alternatief kun je VirtualDub op je computer installeren.
Vervolgens installeer je VobSub op je computer, en kies je ervoor de VobSub plugin aan VirtualDub toe te voegen.

Je start vervolgens VirtualDub op, opent de AVI, en maakt de instellingen om deze om te zetten.
In het video filter menu kies je de filter "VobSub" en in de pop-up die verschijnt selecteer je je srt bestand.

Vervolgens laat je het omzetten beginnen. Als dat klaar is heb je een nieuw AVI bestand met ondertitels.

Overigens denk ik dat ConvertXtoDVD makklijker is. Had van dat programma nog niet gehoord.
Bedankt.
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:05:21 #7
209930 black13
Blup mn pc is een vis.
pi_65292404
Het is inderdaad een handig progamaatje, en nu wil ik niet echt gaan goochelen met progamma's.
dus ik wil met ConvertXtoDVD weten hoe je ondertiteling eronder kan krijgen ?
Weet jij het misschien AgitoM ?
Boeie, ik ga in de wei staan loeie !
pi_65292599
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:05 schreef black13 het volgende:
Het is inderdaad een handig progamaatje, en nu wil ik niet echt gaan goochelen met progamma's.
dus ik wil met ConvertXtoDVD weten hoe je ondertiteling eronder kan krijgen ?
Weet jij het misschien AgitoM ?
Nee, nooit gebruikt, heb wel vaak VirtualDub gebruikt voor het plaatsen van Ondertitels in een video bestand.
Maar ik zal even kijken of ik het kan uitvogelen in een paar minuten. (Is laat aan de andere kant van de wereld, moet eigenlijk gaan slapen)
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:12:36 #9
209930 black13
Blup mn pc is een vis.
pi_65292630
Aha, woon jij in china of zo dan ? Haha
Nou ja, slaap lekker alvast dan
Ik zou het zeer op prijs stellen als je t nog snel zou weten
Boeie, ik ga in de wei staan loeie !
pi_65292962
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:12 schreef black13 het volgende:
Aha, woon jij in china of zo dan ? Haha
Nou ja, slaap lekker alvast dan
Ik zou het zeer op prijs stellen als je t nog snel zou weten
Bijna goed, ik zit in Singapore. Scheelt niet veel, gezien de meerderheid van de bevolking hier Chinees is.

Even snel gekeken. Als je het programma opstart, heb je aan de rechter kant een groen "plusje" waarmee je video bestanden kunt toevoegen.

Wanneer je een video bestand hebt toegevoegd, klap je aan de linker kant de boom van het video bestand uit door op het "plusje" naast de video titel te drukken. Vervolgens heb je een "Subtitle" optie.
Door met de rechter muis knop op de subtitle optie te klikken, kun je je srt bestand openen.

Daarna hoef je waarschijnlijk alleen nog maar op de "Convert" knop te klikken.

Heb momenteel de tijd niet om uitgebreid te testen, maar waarschijnlijk werkt het zo.
Succes!
pi_65293148
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:00 schreef black13 het volgende:
kan je me nu misschien ook nog zeggen hoe ik de srt er onder krijg ?:P
Ben blond he (A) dus ja
Dat kan je hier onder lezen
Adding Subtitles
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:42:25 #13
209930 black13
Blup mn pc is een vis.
pi_65293637
Tnx
Boeie, ik ga in de wei staan loeie !
pi_65302911
tvp
pi_65303029
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:23 schreef Stephan123 het volgende:
Win avi
Dan zit TS met hetzelfde probleem als mij.
Ondertitel niet goed leesbaar
pi_65313493
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:47 schreef Glennz het volgende:

[..]

Dan zit TS met hetzelfde probleem als mij.
Ondertitel niet goed leesbaar
Om avi's te ondertitelen gebruik ik ook winavi alleen bij mij is het probleem dat de ondertiteling te klein is. Met subresync van autogardianknot heb ik geprobeerd om de tekst groter te krijgen maar dat wil niet lukken.
pi_65315567
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:36 schreef editoor het volgende:

[..]

Om avi's te ondertitelen gebruik ik ook winavi alleen bij mij is het probleem dat de ondertiteling te klein is. Met subresync van autogardianknot heb ik geprobeerd om de tekst groter te krijgen maar dat wil niet lukken.
Converteer je dan ook het hele .avi bestand net als mij? En heb je dan ook hetzelfde probleem als mij?
Ik heb niet het probleem dat de ondertitel te klein is, want ik kan gewoon instellen hoe groot ik het lettertype wil hebben.
pi_65322732
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:36 schreef Glennz het volgende:

[..]

Converteer je dan ook het hele .avi bestand net als mij? En heb je dan ook hetzelfde probleem als mij?
Ik heb niet het probleem dat de ondertitel te klein is, want ik kan gewoon instellen hoe groot ik het lettertype wil hebben.
Laast had ik "24" afleveringen ondertiteld. Het waren avi bestanden en die heb ik geconverteerd naar Divx HD 1024 768. Het srt bestand zat in dezelfde map als het videobestand en de ondertiteling neemt ie automatisch mee tijdens het conveteren. Hoe krijg jij het voor elkaar dat je in winavi de ondertiteling kan regelen?
pi_65324332
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:02 schreef editoor het volgende:

[..]

Laast had ik "24" afleveringen ondertiteld. Het waren avi bestanden en die heb ik geconverteerd naar Divx HD 1024 768. Het srt bestand zat in dezelfde map als het videobestand en de ondertiteling neemt ie automatisch mee tijdens het conveteren. Hoe krijg jij het voor elkaar dat je in winavi de ondertiteling kan regelen?
Deze functie is nogal verborgen. Ik ben er zelf ook per toeval achter gekomen.
Naast ''Output Format'' klik je op ''advanced'' en dan...





SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_65327473
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:47 schreef Glennz het volgende:

[..]

Deze functie is nogal verborgen. Ik ben er zelf ook per toeval achter gekomen.
Naast ''Output Format'' klik je op ''advanced'' en dan...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ok, thx. Ga het binnenkort een keer proberen.
  zondag 17 mei 2009 @ 16:22:40 #21
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_69120917
Schop omhoog + vraag: kan je via nero ook een .srt aan een avi plakken en vervolgens op dvd zetten? Op internet staat dat je voor het programma ConvertXtoDVD moet betalen anders zit er op je film een watermerk oid
pi_69131589
quote:
Op zondag 17 mei 2009 16:22 schreef rood_verzet het volgende:
Schop omhoog + vraag: kan je via nero ook een .srt aan een avi plakken en vervolgens op dvd zetten? Op internet staat dat je voor het programma ConvertXtoDVD moet betalen anders zit er op je film een watermerk oid
ach, gewoon een key zoeken op het internet
pi_69195455
Ik heb laatst een programma gevonden wat wel handig voor de PS3 (AVIAddXSubs).
Maar de plaatst van het lettertype is altijd te laag, en dat is niet ideaal. Ik heb laatst een programma gebruikt dat heette: WinAVI MP4 Converter. Daarbij is een programma (Vobsub) dat ervoor zorgt dat de ondertitel net als bij WinAvi meegestreamed word.

Deze ondertitel ziet er veel mooier uit, en staan op de goede plaats. Maar het probleem daarbij is dat er kwaliteitsverlies is. Het beeld is niet meer mooi, en het ziet er maar wat pixelig uit. Nu zou Vobsub ook moeten werken met Winavi, alleen daar werkt het niet.

Maar nu wil ik weten hoe ik kan converteren zonder dat ik kwaliteitsverlies heb. En hoe het kan werken met WinAvi.
pi_69195710
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:30 schreef Glennz het volgende:
Ik heb laatst een programma gevonden wat wel handig voor de PS3 (AVIAddXSubs).
Maar de plaatst van het lettertype is altijd te laag, en dat is niet ideaal. Ik heb laatst een programma gebruikt dat heette: WinAVI MP4 Converter. Daarbij is een programma (Vobsub) dat ervoor zorgt dat de ondertitel net als bij WinAvi meegestreamed word.

Deze ondertitel ziet er veel mooier uit, en staan op de goede plaats. Maar het probleem daarbij is dat er kwaliteitsverlies is. Het beeld is niet meer mooi, en het ziet er maar wat pixelig uit. Nu zou Vobsub ook moeten werken met Winavi, alleen daar werkt het niet.

Maar nu wil ik weten hoe ik kan converteren zonder dat ik kwaliteitsverlies heb. En hoe het kan werken met WinAvi.
Je kan ook convertxtodvd gebruiken werkt erg goed. Welk kwaliteit kies je dan als je winavi gebruikt?
pi_69195769
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:37 schreef editoor het volgende:

[..]

Je kan ook convertxtodvd gebruiken werkt erg goed. Welk kwaliteit kies je dan als je winavi gebruikt?
Ik heb het gewoon op de standard settings staan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')