abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65693819
Ja, DeLiedje volgens mij is dat best vlug. Ze was amper een jaar.
En daarbij heb ik bij Floortje nog altijd het idee van een klein meisje, maar het is al een hele meid en daar verbaas ik me nog wel eens over. Heb ik bij meerdere dreumesjes hier.
Wat zielig dat ze zo vaak huilt. Is het ook snel weer over?

Davinia, niet teveel piekeren hoor. Je zal heus niet altijd streng hoeven zijn.
Soms duurt het gewoon even voor je doorhebt welke mate van zieligheid het is. Zeker als je kind nog niet duidelijk kan aangeven waar het last van heeft. Dan ís dat ook lastig.
Ik denk dat je niet kan voorkomen dat je een keer te streng bent, dat overkomt ons vast allemaal wel eens.
En volgens mij ben jij een hele lieve moeder en weet je dat stiekem zelf ook wel, maar maak jij je gewoon teveel zorgen. Ik heb met hetzelfde probleem geworsteld en ik kan verder alleen nog maar zeggen: Vertrouw op je gevoel. Je vindt daar dan vanzelf je weg wel in.

Beterschap voor Ruben.
pi_65694104
Jen staat nu los, maar begint dan te piepen dat ze het eng vindt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2009 @ 18:36:52 #128
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_65701372
Milo gaat afscheid nemen van dit topic. Vandaag is hij 2 jaar geworden. Dag allemaal, tot in het volgende topic

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 februari 2009 @ 18:38:41 #129
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65701444
jeetje Milo al 2
gefeliciteerd Slaapmeisje
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65702309
Milo gefeliciteerd met je verjaardag. Ook alweer zo'n grote jongen aan het worden! Tot over een half jaartje
pi_65706420
Dag Milo, van harte met je verjaardag!

Mirte is haar "ik ben het er niet mee eens en ik wil mn zin hebben"- brul aan het trainen...
Je eigen brood is niet lekker, je wilt dat van papa of mama en krijgt het niet, DRAMA...
Je mag de trap niet op van mama en die zet je in de kamer neer, DRAMA... ze ging zowat over haar nek.
Maar als ze het wel naar haar zin heeft kan ze lekker spelen en ze gaat zich nu ook verstoppen (bij de bank staan en door haar knieën tot ze je niet meer kan zien). Los staan doet ze soms zelf, maar lopen los daar waagt ze zich nog niet aan.
Fake it till you make it...
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:53:24 #132
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65706986
Doei Milo Van harte met je verjaardag!

We zijn net op kraamvisite geweest bij "Nemo". Als je iets hoorde rammelen, het waren mijn eierstokken

En wat is Eli dan al groot! tsja, 10kg zwaarder en 35 cm groter, details, details
Maar hij was wel steeds aan het mopperen en morren... Ach, gaat ook wel weer over F.....

Klinkt goed, Nijna gaat ze er ook al bij liggen slaan en schoppen?
Wat doen jullie als standje drama aangaat?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_65707479
Heerlijk zo'n standje drama. Zo'n minimensje dat zo ontzettend boos kan worden

Hier is papa vanavond in de weer geweest met de schaar.. Chris heeft nu weer een kort koppie. Hij heeft nog niet zo'n dik bos haar, dus het is eventjes de oren vrij en hier en daar wat wilde plukken. Te weinig haar om mee naar de kapper te gaan.. En gelukkig durft papa, en ziet het er ook nog netjes uit..

En Chris heeft vanavond de broccoli aangevallen.. Maf kind. Er lag vis, aardappels uit de oven en broccoli. Hij heeft een paar aardappels gehad, amper vis, en alle broccoli van zijn bord, restjes van mijn bord en het restje uit de pan opgepeuzeld. Ik dacht dat kinderen groente niet lusten
pi_65707553
Davinia, liggen inderdaad... je heel dramatisch op de grond laten zakken, het slaan en schoppen heb ik nog niet gesignaleerd... . Ik probeer het maar te negeren (maar dat vind ik nog best lastig soms).

DF, mijn kind lust inderdaad geen groente . Nou ja, lust niet... ze moet er niet zoveel van hebben.
En steeds als ik denk dat ik nu weet wat ze wel en niet eet, doet ze het toch weer anders.
Ze is best kieskeurig, hoeft geen aardappel (maar als het dan van papa's bord komt weer wel... ), soms is ze dol op vlees en soms raakt ze het niet eens aan.
Vanavond heeft ze de stukjes paprika en kip nauwkeurig tussen de stukjes wrap uit zitten vissen. Om vervolgens toch de stukjes wrap op te gaan eten... . Het zal wel goed komen, ze slaapt lekker door en heeft genoeg energie dus te kort komt ze vast niet.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:07:59 #135
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_65707823
Nijna, Floortje kan ook echt zo hard huilen totdat ze er van moet kokhalzen (voor haar middag-slaapje kan echt iedereen, haar papa, haar oma, opa, tante, op het kdv enz. haar naar bed brengen, behalve ik... Van mij pikt ze het gewoon niét... 'ik wil bij jou blijven mama' is het dan, 'bij jou in je armen in slaap vallen maar NIET in mijn bedje... zo alleenig'. Als ik haar dan even gewoon laat huilen in haar bedje, gaat ze er echt van kokhalzen...

Appelsap... Het is in mijn ogen ook nog zo'n klein meisje
En met lopen enzo is ze dan misschien snel, maar bijvoorbeeld echte woordjes maken doet ze nog niet... Ze brabbelt echt hele zinnen heel de dag, met zo'n gezichtje en handgebaren erbij alsof ze het echt meent allemaal , maar verder als tik-tak en bal komt ze nog niet (ja mama, papa, ja-ja en bah natuurlijk )

Dag Milo... ook al weer twee, jeetje! Gefeliciteerd nog!
pi_65708105
Milo alweer 2~! gefeliciteerd kleine grote man, en we zien je snel in het peutertopic

Als ik mijn Meike hoor praten dan hoort ze ook wel in het peutertopic thuis
Aan tafel, ik pak vlees... Meike: " vragen....mama??? mag vlees????"
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:14:43 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65708242
Sasha gaat ook steeds beter lopen, kletst de hele dag de oren van je hoofd , maar er zit nog niks verstaanbaars bij. Papa en soms mama, maar ook niet altijd of per sé bewust.
Gisteren stond hij ons wel te roepen. Althans, daar leek het op, en toen F. naar hem toe liep ging hij helemaal glunderen en weglopen achter de tafel om te laten zien wat hij bedoelde.
pi_65708751
al die kleintjes die zo snel zijn
mijn nichtje (die is dus 2 dagen ouder dan Floortje) stond in Thailand voor t eerst hehe, althans uit zichzelf. Maar dat was meer uit noodzaak denk ik Ze wilde niet in het campingbedje zitten bij het zwembad
Maar als ze zit dan trekt ze zich op aan je handen en dan doet ze wel stapjes. Gaat al steeds beter

En ze kan in de manenschijn En ze zegt mijn naam (soort van).
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:26:53 #139
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_65708929
BE, wat lief

Floortje lag zondag op haar buik op de grond onder de bank te kijken (doet ze wel vaker als ze iets kwijt is, zo grappig ). Ik lag óp de bank want had al dagen last van bijholteontsteking (niét fijn!! ). Ze zag blijkbaar iets liggen wat ze wilde hebben en riep 'mama mama mama'.. Maar ik trok het dus echt niet om voorover op de grond te gaan hangen om onder de bank te kijken (mn hoofd bonkte al genoeg zonder dat ik bewoog zeg maar )... Ik zei zo van 'dat kan mama nu even echt niet schat, sorrie...'

Zij: 'papa papa papa'

dinsdag 3 februari 2009 @ 21:32:00 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65709223
Ow, dat is echt lief ook!
pi_65709337
ahw Floortje
pi_65720249
Pien is ziek
40 graden koorts gisteravond, overgeven, hoesten..

Zometeen de HAP bellen. Hopelijk kan Floor naar het kdv vandaag. Alhoewel ik daar erg over twijfel.
Mijn vriend kan de ochtend thuisblijven, want ik moet echt even wat dingen doen op school. En oma maar voor morgen en vrijdag regelen. , dan ga je met zo;n k*t gevoel naar je werk...
pi_65720898
Beterschap KP.
Zo ga je idd niet lekker weg
  woensdag 4 februari 2009 @ 08:42:54 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65721117
He wat naar KP...
  woensdag 4 februari 2009 @ 08:49:57 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_65721217
Pien dus ook al

Ruben had vandaag vanochtend weer 36.4 Hij was ook een stuk vrolijker volgens Bert, maar hij heeft toch nog echt de halve nacht lopen spoken (ik heb er gelukkig niets van gemerkt, ik ben in slaap gevallen en werd vanochtend van de wekker wakker).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65723204
K_P beterschap voor je flensje Da's inderdaad heel naar om dan weg te gaan, maar wel fijn als je weet dat ze lekker bij je vriend/ oma zijn.

Linde was gisteravond helemaal niet lekker. Uiteindelijk pas na een zetpil in slaap gevallen. Waarschijnlijk tandenpijn. Vanmorgen was er helemaal niks aan de hand dus ze is gewoon naar de opvang gegaan.
Davinia wij hebben totaal geen ervaring met een huilend kind bij de opvang achterlaten. Helaas wel met het huilende kind bij het ophalen Vorige keer had ik een banaan voor haar meegenomen en de liefde van Linde gaat blijkbaar door de maag want het afscheid ging een stuk soepeler. Behalve dan dat ze op de terugweg iedereen haar banaan wilde geven met het commando 'UIT!' Hij moest dus duidelijk opengemaakt worden

O ja helaas wel ervaring met een driftbui in de tram. Gisteren had ze zo'n rond ding gekregen dat je om moet draaien en dan komt er een dierengeluid uit. Een koe in dit geval. Nu is Linde gek op koeien dus dat kwam mooi uit. Wij samen in de tram. Linde heftig loeien met dat ding. Totdat ze doorhad dat ie leuk de hele tram door ging rollen als ze 'm liet vallen Dus kreeg ze 'm terug met de waarschuwing dat ik 'm de volgende keer in de tas zou doen. Nog geen 2 seconden later lag ie weer op de grond. Dus hup in de tas. Daarna heeft de hele tram zo'n 15 minuten kunnen genieten van hard en non-stop "KOE! DIE! KOE! LINNE! DIE! KOE!". Ik ben maar uit het raam naar buiten gaan kijken want met iets anders afleiden was ook geen optie
  woensdag 4 februari 2009 @ 10:14:29 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65723296
Oh jee stiemie! Wat een pittig ding zeg!
pi_65724508
Ze is inderdaad nogal ehm.. volhoudend zeg maar. Maar volgens haar vader heeft ze dat niet van hem dus we zijn aan elkaar gewaagd

Ze kan ook gerust zo'n 25 minuten boos in de gang blijven zitten als ze ergens boos om is en niet de huiskamer in wil omdat ze bijvoorbeeld eerst een bellenblaas uit haar kamer wil hebben Ach ze komt dan vanzelf wel weer eens naar binnen denk ik dan maar.

Overigens waren zowel ik als mijn medepassagiers erg opgelucht toen we onze bestemming hadden bereikt en uitstapten
pi_65725558
Wat is Pepijn ook een uk. Maarten zal wel een monster lijken als ik hem ernaast zou zetten.

Pien beterschap!!

Hier is de laatste dagen ALLES papa
Ik ben papa, Maarten zelf is papa, eten is papa enz.
Wijzen naar de lamp "papa"
Soms zit hij op de grond en dan "papa" en ondertussen ja knikken

Zover wij nu zien is sinds vorige week vrijdag/zaterdag EINDELIJK die sprong/fase voorbij
Heeft wel iets van 6 a 7 weken geduurd
Slecht eten, slechter slapen, heel kort slapen, jengelig en piepen enz enz enz.

Alleen nu is hij druk geworden ineens niet normaal. Bewegen, nog meer drukke geluiden en dan vooral na het avondeten.
Kan het niet precies uitleggen maar kan weer duidelijk zien dat hij weer wat anders is.
Ook is hij nu veel "stouter" geworden
Als ik bv zijn vinger uit z'n mond haal tijdens het eten (hij gaat dan spelen met eten enz) dan daarna soms toch even weer gauw die vinger erin.

Mag toch hopen dat die volgende sprong milder en korter is.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2009 11:34:54 ]
pi_65729839
och Pien, beterschap!!

Zo stiemie, die heeft een lekker eigen willetje

grappig he ardelyn, ze veranderen steeds iets meer richting peuter, en er verdwijnt iets baby-igs.. Niet alleen qua kunnen, maar ook qua karakter..

Chris is weer op het KDV, afscheid koste een paar snikjes, maar het was alweer over toen ik op de gang liep. Hij was lekker een muziekboekje aan het lezen op schoot bij een leidster.. En vanmiddag gaat hij weer even bij de dreumessen spelen. Kijken of dat weer zo goed gaat.
En net bij de apotheek even een gif & EHBO wijzer gehaald. Kan nooit kwaad om in huis te hebben. En de verkoopster bleek anderhalf jaar geleden naast me gelegen te hebben in het ziekenhuis. Op de moeder-zonder-kind-kamer. Ik had haar echt niet herkend. Daar ging gelukkig ook alles goed..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')