In laten slapen komt er sowieso wel van, de tumor is niet te opereren. Ik snap niet waar je het over hebt m.b.t het sponseren van de dierenarts. Waar lees je dat mijn kat zwak is en telkens opgelapt wordt?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:37 schreef kless het volgende:
In laten slapen.
Niet weer bij die fokker iets halen.
Maar kijk of er ergens een mooi/leuk van een boerderij te fixen is.
Daar heb dan waarschijnlijk jaren lang plezier van.
En zo doende zijn de entingen en het steriliseren waarschlijk wel de moeite waard.
Misschien niet wat je wil horen of lezen maar deze visie vind ik dat je toch minstens 1 keer door je gedachten moet hebben laten gaan. Die dierenarst verdient ook een centen maar of je niet nu moet gaan sponsoren door zwakke katten continu op te laten lappen?
Zeiden je kleinkinderen ook toen ze je kwamen bezoeken in het verzorgings tehuisquote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:37 schreef kless het volgende:
In laten slapen.
Maar kijk of er ergens een mooi/leuk beestje van een boerderij te fixen is.
En zo doende zijn de entingen en het steriliseren waarschlijk wel de moeite waard.
Misschien niet wat je wil horen of lezen maar deze visie vind ik dat je toch minstens 1 keer door je gedachten moet hebben laten gaan. Die dierenarst verdient ook een centen maar of je niet nu moet gaan sponsoren door zwakke katten continu op te laten lappen?
Nominatie voor de meest bizarre en ongefundeerde post van 2009.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:37 schreef kless het volgende:
In laten slapen.
Maar kijk of er ergens een mooi/leuk beestje van een boerderij te fixen is.
Allergie gevoeligquote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:46 schreef Pyjama het volgende:
[..]
In laten slapen komt er sowieso wel van, de tumor is niet te opereren. Ik snap niet waar je het over hebt m.b.t het sponseren van de dierenarts. Waar lees je dat mijn kat zwak is en telkens opgelapt wordt?
Dat weet je ook dat ze niet moeilijk hoeven te doen over waar ze de boodschappen halen, of hij/zij heeft zn zaakjes nog niet goed voormekaar, hard en lang studeren doen wel meer mensen[/quote:Dierenartsen verdienen over het algemeen geen bakken met geld, en ze knappen soms behoorlijk smerige klusjes op. En daar hebben ze dan ook nog eens lang voor gestudeerd. Ik heb in een diverse praktijken stage gelopen, dus ik weet waar ik het over heb.
niet weer bij de zelfde particulier halen. ook prima.quote:Mijn kat komt niet bij een fokker vandaan, gewoon bij een particulier.
Dat kan heel goed zo zijn, nogsteeds ben ik er tevreden mee dat je er in iedergeval aan gedacht hebt.quote:Je post staat vol onterechte aannames.
Ik hoop de eer aan me zelf te houden tegen de tijd dat ik het idee heb dat ik niet meer bij kan dragen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:48 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Zeiden je kleinkinderen ook toen ze je kwamen bezoeken in het verzorgings tehuis
Op basis van? al mijn aannames?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nominatie voor de meest bizarre en ongefundeerde post van 2009.
Scheeld weerquote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:10 schreef Pyjama het volgende:
@ kless:
Het feit dat mijn kat allergieen heeft, wil nog niet zeggen dat ik de dierenarts ''sponsor''. Het enige wat nodig was, was ander voer. Voer uit een dierenwinkel.
Dit is nieuw voor mij [/quote]quote:Ze verdienen minder dan andere mensen met een WO-opleiding.
jammer was een mijn vergissing met knip plak dingetjes.quote:Dat het ''jammer'' is dat ik mijn kat bij een particulier vandaan heb, mag je even uitleggen
Oh dat wist ik ook niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:18 schreef Isegrim het volgende:
Ik moet kless in één ding gelijk geven: vertrouw dierenartsen (de gemiddelde dierenarts) niet op het gebied van voedingsadvies. Ik weet uit de eerste hand dat alle colleges over voedingsleer op de dierenartsenopleiding georganiseerd / gesponsord worden door voedingsfabrikanten. Dierenartsen weten bedroevend weinig over voedingsleer. Ze worden allemaal gesponsord door één bepaald merk (Royal Canin, Iams etc). Wel eens nagedacht over de logica van het voeren van droge brokken met meer dan 60% plantaardig afvalmateriaal aan een obligate carnivoor? Wel eens nagedacht over het vele voorkomen van blaasgruis en problemen met de vochthuishouding bij huiskatten, iets waar wilde katten geen last van hebben?
Het enige wat je gelukt is, is schaamteloos mijn topic kapen. Maar goed, laat ik me daar eens overheen zetten.quote:
Daarnaast is het 1 van de zwaardere en langere WO opleidingen. Chirurgie, medicijnen, en tandarts in 1 zeg maar.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:10 schreef Pyjama het volgende:
@ kless:
Het feit dat mijn kat allergieen heeft, wil nog niet zeggen dat ik de dierenarts ''sponsor''. Het enige wat nodig was, was ander voer. Voer uit een dierenwinkel.
Dierenartsen hebben een WO-opleiding. Ze verdienen minder dan andere mensen met een WO-opleiding. Misschien hoeven ze geen boodschappen bij de Aldi te doen, maar daar hebben ze dan ook hard voor geleerd. Voor dat geld hebben ze onregelmatige werktijden, gaan ze om met soms besmettelijke ziekten, en hebben ze te maken met emotionele mensen met zieke of dode dieren.
Dat het ''jammer'' is dat ik mijn kat bij een particulier vandaan heb, mag je even uitleggen
Om het maar even een andere zwaai te geven dan maar;quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:00 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Het enige wat je gelukt is, is schaamteloos mijn topic kapen. Maar goed, laat ik me daar eens overheen zetten.
Iemand nog ervaringen of ideeën die met het oorspronkelijke doel van dit topic te maken hebben?
Ja, ik had al iets gelezen van je wat ik had gevonden met de zoekfunctie, maar ik kan het niet meer terugvinden. Wat voor soort kanker had jouw katje?quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:33 schreef Megumi het volgende:
Mijn katje had ook kanker. Maar heeft toch een paar jaar door geleefd TS?
Half eens. Mijn DA in Den Helder werdt overduidelijk gesponsord door specific... maar het hielp wél. Ik zie er dan ook geen problemen in dat een DA gesponsord wordt door een bepaald merk, zolang dat merk maar werkt.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:18 schreef Isegrim het volgende:
Ik moet kless in één ding gelijk geven: vertrouw dierenartsen (de gemiddelde dierenarts) niet op het gebied van voedingsadvies. Ik weet uit de eerste hand dat alle colleges over voedingsleer op de dierenartsenopleiding georganiseerd / gesponsord worden door voedingsfabrikanten. Dierenartsen weten bedroevend weinig over voedingsleer. Ze worden allemaal gesponsord door één bepaald merk (Royal Canin, Iams etc). Wel eens nagedacht over de logica van het voeren van droge brokken met meer dan 60% plantaardig afvalmateriaal aan een obligate carnivoor? Wel eens nagedacht over het vele voorkomen van blaasgruis en problemen met de vochthuishouding bij huiskatten, iets waar wilde katten geen last van hebben?
Je klets al het hele topic uit je nekquote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:26 schreef kless het volgende:
[..]
Oh dat wist ik ook niet.
Maar dierenartsen vertrouwen is niks mis mee, als je inderdaad maar weet waarmee ze je vertrouwt. Dat wou ik duidelijk maken. En volgends mij is dat gelukt.
Ik heb hier werkelijk nog nooit van gehoordquote:Op woensdag 21 januari 2009 16:31 schreef Nies het volgende:
[..]
Om het maar even een andere zwaai te geven dan maar;
Er gaat al lange tijd een discussie over het wel of niet laten enten van honden en katten.
De grootste discussiepunten hierin;
* Honden en katten worden soms letterlijk dood en doodziek van een simpele enting
* Met een aantal simpele entingen (puppy cq kitten enting, drie keer tot aan twaalf weken) geeft al bijna levenslange imuniteit
* Hond of kat moet al heel behoorlijk verzwakt zijn wil ie iets oplopen (iets waartegen geënt kán worden)
Ik laat de honden bewust niet enten. Als het niet nodig is dan. Indy wordt volgende week vijf en heeft ook alleen die drie entingen in de eerste drie maanden gehad. Overigens hebben Indy en Kaatje, en mijn vorige dog Tristan die ook niet werd geënt, nooit iets opgelopen waartegen geënt zou kunnen worden.
We geven klauwen vol met geld uit aan de dierenarts maar niet voor enten
Maar, maar, maar, Chemo? Of gaat dat niet meer werken?quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:36 schreef Pyjama het volgende:
Die van mij heeft een Chondrosarcoom op zijn rug, ter grootte van een ei. Hij groeit niet zo heel snel, maar uiteindelijk gaat de tumor of door zijn ruggegraat heen, of hij barst open aan de bovenkant. En tja, dat wil ik eigenlijk voor zijn. Het zou wel heel mooi zijn als dat nog een paar jaar zou duren, maar de tumor is zó groot geworden in 4 maanden dat ik niet denk dat er nog een paar maanden overheen kunnen gaan.
Mijn dierenarts raadde chemo af. Ze zei bovendien dat je voor deze tumor daarvoor naar Wenen of Parijs moet. Bovendien heb ik er echt, écht geen geld voor. Niet dat ik het er niet voor over heb, maar ik heb het gewoon niet en ik zou ook niet weten waar ik het vandaan zou kunnen halen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar, maar, maar, Chemo? Of gaat dat niet meer werken?
Je hebt een PM.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:01 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Mijn dierenarts raadde chemo af. Ze zei bovendien dat je voor deze tumor daarvoor naar Wenen of Parijs moet. Bovendien heb ik er echt, écht geen geld voor. Niet dat ik het er niet voor over heb, maar ik heb het gewoon niet en ik zou ook niet weten waar ik het vandaan zou kunnen halen.
Ik ben benieuwd wat je dierenarts hierover zegtquote:Op woensdag 21 januari 2009 19:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb hier werkelijk nog nooit van gehoordOver dat hele enten niet. Baloe moet morgen geënt worden. Ik gaat mijn toffe DA eens aan den tand trekken
En ik zal haar visie even opschrijven over enten en tumoren
Tuurlijk. Heb je een heel goed punt. Misschien wel de beste. Het lullige in deze is wel dat jouw huidige ellende mij meer achter mijn beslissing om niet te enten doet staan. (Waarmee ik niks wil suggereren en jullie alleen maar heel veel sterkte wens!)quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:36 schreef Pyjama het volgende:
@ Nies:
Ik kan me wel voorstellen dat je je honden niet wil laten enten. Er zijn wel wat argumenten voor te vinden in mijn ogen (maar dat komt ook omdat mijn kat nu kanker heeft, want eerst stond ik aan de andere kant van de lijn).
For the sake of the argument: dat ze nog nooit iets hebben opgelopen waartegen geënt moet worden zou ook kunnen komen doordat andere dieren in je omgeving wel ingeënt zijn.
Op de verschillende hondenfora zijn hier al aardig wat discussies over geweest. Ik heb er overigens ook helemaal geen zin in om er een discussie van te maken hoor. Ieder moet doen wat 'm goeddunkt. Of dat nou wel of niet enten is.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:20 schreef Qwea het volgende:
Ik heb hier werkelijk nog nooit van gehoordOver dat hele enten niet. Baloe moet morgen geënt worden. Ik gaat mijn toffe DA eens aan den tand trekken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |