abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65259493
Sinds kort ben ik constant misselijk. Normaal merk ik er nauwelijks iets van maar als ik ga rennen en vooral met sprinten heb ik het gevoel dat ik moet overgeven en dat is erg irritant. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
pi_65259538
Edit: Hou eens op met onzinreacties in serieuze subs ajb.

[ Bericht 61% gewijzigd door Snakey op 20-01-2009 20:47:38 ]
pi_65259650
Ligt het toevallig aan dat je op onregelmatige tijden eet? Als ik dat een tijdje doe krijg ik ook steeds vaker last van misselijkheid
pi_65260432
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:46 schreef SperZii het volgende:
Ligt het toevallig aan dat je op onregelmatige tijden eet? Als ik dat een tijdje doe krijg ik ook steeds vaker last van misselijkheid
Ik eet gewoon op normale tijden
pi_65260751
Overmatige zuurproductie of niet goed sluitende sfincter misschien? Ik weet het ook niet, misschien even langs een arts gaan. Gebruik je medicatie?
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_65260800
Onveilige seks gehad?
pi_65260829
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:11 schreef ssebass het volgende:
Overmatige zuurproductie of niet goed sluitende sfincter misschien? Ik weet het ook niet, misschien even langs een arts gaan. Gebruik je medicatie?
Dat zal ik zeker doen als het maandag nog niet over is. Ik gebruik alleen astma medicatie maar die heeft geen bijwerkingen op je maag
pi_65260942
Leveraandoening?
Chronische hyperventilatie?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_65261155
Nee astma medicatie doet daar niet veel mee. Veel gebruik van NSAID's (bv diclofenac of ibuprofen) kan wel een ulcus veroorzaken. Veel rennie gebruik geeft ook rebound.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_65265704
Longaandoening/zuurstoftekort denk ik.
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_65265760
Eet je voordat je rent?
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:00:29 #12
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_65266297
Oorzaken kunnen heel divers zijn. Huisarts zal in eerste instantie bij deze klachten waarschijnlijk een bloedonderzoek doen en heel misschien (maar waarschijnlijk pas later) een gastroscopie. Komt hier niks uit dan krijg je gewoon te horen dat ze er niks aan kunnen doen en zit je voor een hele poos vast aan de Pantozol. Zolang er geen bloed uit je kont komt is er niks aan de hand.

Bereid je ook voor op de vraag: Bent u erg onderhevig aan stress?
pi_65292088
geen conditie, niks gewend
  woensdag 21 januari 2009 @ 18:56:56 #14
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_65292132
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 @ 18:55 schreef boyv het volgende:
geen conditie, niks gewend
Ja, het is heel normaal om misselijk te worden als je rent
(Sarcasme idd. Dit soort reacties zijn zulke onzin)
(Un)masking for the greater good.
pi_65296754
Constant misselijk zijn en hardlopen hebben op zich niets met elkaar te maken. Soms geven hardlopers wel over, omdat ze te diep zijn gegaan. Het lichaam gaat dan over op een soort noodtoestand en wil alle energie geven aan het herstel. Eten verteren kost dan 'onnodige' energie en dus gaat het hup, eruit.
Maar met die hardlopers was voordien niets aan de hand. Ze waren niet misselijk. De misselijkheid van hardlopen komt heel snel opzetten en is na het overgeven ook snel weer weg. Soms geven lopers zelfs over zonder van tevoren misselijk te zijn.

TS zegt 'constant' misselijk te zijn, maar er normaal geen last van te hebben. Als je er geen last van hebt, hoe weet je dan dat je misselijk bent? Constante misselijkheid kan veel verschillende oorzaken hebben, waarvan de meeste in het maag/darmkanaal gelegen zijn. Bezoek aan arts is dus noodzakelijk.
Wat ook nog kan: als je verkouden bent, heb je vaak last van slijm. Dat slijm blijft in je keel hangen en dat 'voelt' als misselijkheid. Wanneer je gaat bewegen (sporten, dus lopen maar ook andere sporten) wordt het nog een stukje erger. Goed je neus spoelen met zout water of neusdruppels (met mate en maximaal 1 week achter elkaar) willen dan wel helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')