Dat vind jij. Bij mij is het een ramp.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:40 schreef nectarientje het volgende:
[..]
of choco prinsHelemaal geen straf dat bloedgeven
M'n Hb-gehalte is erg laag (toen ik wilde gaan doneren hebben ze gemeten en was-ie 6,8quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:24 schreef rhubarbje het volgende:
mag je tijdens dat uurtje lezen?
En waarom wil jij niet MissMSX
Dit verklaart waarom ik me altijd zo rete-moe voel denk ikquote:De zogenoemde hemoglobinewaarde (hb, uitgedrukt in mmol/liter) geeft aan hoeveel rode bloedlichaampjes er in uw bloed zitten. Bij volwassen mannen ligt een hb-waarde (afhankelijk van leeftijd en lichaamsgewicht) normaal gesproken boven de 8,6. Bij volwassen vrouwen is dat boven de 7,5. Daalt de hb-waarde tot onder de 5 à 6, dan kunt u duizelig worden, u hebt het gevoel dat u niet genoeg adem kunt krijgen, u ziet er bleekjes uit, uw hart kan plotseling hevig tekeer gaan of u raakt ineens sterk vermoeid. Ook als de bloedarmoede minder diep is, kan een gebrek aan rode bloedlichaampjes een probleem zijn. Daalt uw hb-waarde onder pakweg 7,5 dan kunt u zich al moe en futloos gaan voelen. Bij een nog verdere daling stroomt de energie als het ware uit u weg. U wordt niet alleen erg snel moe, u kunt ook moeite krijgen met concentreren of dingen onthouden.
Ik ben makkelijk te prikken dus zelfs de grootste kluns kan bij mij iets vinden en raak prikkenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:40 schreef Pheno het volgende:
Dat vind jij. Bij mij is het een ramp.
Helaas geen pure. Ter compensatie neem ik altijd een choco prins èn een roze koek!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:40 schreef nectarientje het volgende:
of choco prinsHelemaal geen straf dat bloedgeven
Dat weet ik, dus eigenlijk moet ik maar eens serieus gaan informeren...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:30 schreef nectarientje het volgende:
[..]
En jij bent ontzettend gewild!! O- kan namelijk blind aan iedereen gegeven worden. Dus erg populair bij trauma's waarbij snelle donatie wenselijk is.
But ofcoursequote:
Deze even invullen en dan bellen ze je voor een afspraak!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
Dat weet ik, dus eigenlijk moet ik maar eens serieus gaan informeren...
Jij hebberd! Ik biets er altijd nog even een soepje bij om te voorkomen dat ik in de trein onderuit kukel als het ineens heel druk en warm blijkt te zijnquote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:42 schreef AirwiN het volgende:
Helaas geen pure. Ter compensatie neem ik altijd een choco prins èn een roze koek!
Thisbe. Meesteres in de rechtenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:44 schreef nectarientje het volgende:
Zit er hier toevallig nog iemand met verstand van erfrecht?
Ik krijg gewoon al last als ik daar ben, dan laten ze je gewoon niet gaan voor je van alles op hebt...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:44 schreef nectarientje het volgende:
Jij hebberd! Ik biets er altijd nog even een soepje bij om te voorkomen dat ik in de trein onderuit kukel als het ineens heel druk en warm blijkt te zijn
In tegenstelling tot een hypochonder heb jij wel een aanwijsbare oorzaak voor je vermoeidheid.quote:
Ik zou het vaker moeten (laten) meten...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:50 schreef AirwiN het volgende:
[..]
In tegenstelling tot een hypochonder heb jij wel een aanwijsbare oorzaak voor je vermoeidheid.
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:53 schreef MissMSX het volgende:
Ik zou het vaker moeten (laten) meten...
Kan van alles zijn. Chronische hyperventilatie lijkt er ook op. Tenminste, het komt mij bekend voorquote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:55 schreef MissMSX het volgende:
Even wat symptomen:
# vermoeidheid - check
# duizeligheid - check
# bleek zien
# wazig zien - check
# kortademigheid - check
# hartkloppingen - check
# Oorsuizingen - check
Dan moet je wel hyperventileren neem ik aan? En dat doe ik dan weer nietquote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:57 schreef Pheno het volgende:
[..]
Kan van alles zijn. Chronische hyperventilatie lijkt er ook op. Tenminste, het komt mij bekend voorDaar zijn wat testjes bij de longarts voor. Gewoon een keer naar de huisarts gaan en je door laten verwijzen als je er mee zou zitten.
Dat is ook een symptoom...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:00 schreef MissMSX het volgende:
Ik word echt depri van al die symptomen
* Bleke huid (met name onder de vingernagels)
* Bleke lippen
* Hartkloppingen
* Duizeligheid
* Oorsuizingen
* Koude handen en voeten
* Tintelingen in de voeten gevolgd door het gevoel te hebben op bobbels/bobbelingen te lopen
* Bij mensen met vernauwde kransslagaders kan het eerste symptoom van bloedarmoede wel eens zijn dat ze sneller pijn op de borst krijgen
* Gebarsten mondhoeken, of scheurtjes in de lippen
* Lusteloosheid
* Initiatiefverlies
* Vlekjes voor de ogen
* Vergeetachtigheid
* Hoofdpijn
* Brokkelige nagels
* Haaruitval
* Slikproblemen
* Down voelen/depressiviteit
Nee, juist niet. Daarom dacht de huisarts eerst dat ik astma had of zo.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:59 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dan moet je wel hyperventileren neem ik aan? En dat doe ik dan weer niet
Ik ben al tig keer bij de huisarts geweest, maar er is nooit een diagnose gesteld kunnen worden
I knowquote:
Huisarts lijkt me een vreselijk beroep. Zo moeilijk om een goede diagnose te stellenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:03 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee, juist niet. Daarom dacht de huisarts eerst dat ik astma had of zo.
CHronisch heeft te maken met jehersenen, je ademhalingscentrum regelt je ademhaling, normaal adem je als hij een bepaalde percentage 5% is. Bij chronische hypo doet ie dat bv bij 4%, waardoor je teveel zuurstof in je bloed hebt. En dat veroorzaakt klachten. Nogmaals, het kan van alles zijn, maar dit is niet al te ernstig. Ik werd er iig gek van, door en die puffers en die crap die het juist allemaal verslechterde. De longarts heeft er prima testen voor, maar ja, mijn huisarts had me een half jaar puffers voorgeschreven
Met wie je neukt en of je 't veilig doetquote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:01 schreef JaniesBrownie het volgende:
Wat moeten ze precies weten van je levensstijl als je donor wilt worden?
Tattoeages is ook een populaire vraag.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:06 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Met wie je neukt en of je 't veilig doet
piercings, tandartsen, zwangerschappen, drugs, of je je laat betalen voor seksquote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:07 schreef Litpho het volgende:
Tattoeages is ook een populaire vraag.
En piercings en vakanties en homoseksuele contacten (bij mannen) en en FOK meetings en doktersbezoeken etc. etc.quote:
Dat is het ook, maar erg tevreden met mijn huidige huisarts ben ik niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:05 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Huisarts lijkt me een vreselijk beroep. Zo moeilijk om een goede diagnose te stellen
maar ja, waar gaan ze in hemelsnaam beginnen te zoeken?
Of je als man met andere mannen neuktquote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:09 schreef nectarientje het volgende:
[..]
piercings, tandartsen, zwangerschappen, drugs, of je je laat betalen voor seks
of je recent behandelingen gehad hebt, wortelkanaal, dat soort acties.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:09 schreef rhubarbje het volgende:
Tandarts?
Hahaha, even op m'n knopjes drukkenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:10 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat is het ook, maar erg tevreden met mijn huidige huisarts ben ik niet.
Maar dit was in een ander dorp. Eerst liep ik er een jaar zelf mee rond, onder het mom: het gaat wel over.
Maar chronische hyper is niet te genezen met medicijnen, ik heb opnieuw moeten leren ademen, hoe stom dat ook klinkt. Je hersenen resetten
Vooral Fok!-meetings jaquote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:09 schreef AirwiN het volgende:
[..]
En piercings en vakanties en homoseksuele contacten (bij mannen) en en FOK meetings en doktersbezoeken etc. etc.
Nee, het risico zit 'm vooral in de homosfeer, niet in de anale sex sfeer. (dat vinden zij in ieder geval)quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:10 schreef MissMSX het volgende:
Of je als man met andere mannen neukt
Toch wel typisch, want is man-vrouw anale seks niet even risicovol als man-man anale seks?En daar vragen ze niet naar
He, dat heb ik, jammer hoor.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:12 schreef nectarientje het volgende:
en of je in het buitenland geweest en of je een bloedtransfusie gehad hebt ooit. (in dat laatste geval mag je niet)
Nah ja, ik vond het duisterquote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:12 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Nee, het risico zit 'm vooral in de homosfeer, niet in de anale sex sfeer. (dat vinden zij in ieder geval)
Ik heb zelfs nog nooit een gaatje gehad!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:10 schreef nectarientje het volgende:
[..]
of je recent behandelingen gehad hebt, wortelkanaal, dat soort acties.
Sommige buitenlandenquote:
Da's kanp lastig voor een vrouwquote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:15 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik heb zelfs nog nooit een gaatje gehad!
Hoe tof is dat
Wie niet? Even afgezien van mensen die niet naar het buitenland gaan?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:16 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Sommige buitenlanden
Ik mocht niet, omdat ik injecties voor een buitenlandreis had gehad
+1quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:15 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik heb zelfs nog nooit een gaatje gehad!
Hoe tof is dat
Tegenwoordig Italië ook al...quote:
Hoe kom je aan aids dan? Je doet 't toch wel veilig?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:12 schreef rhubarbje het volgende:
Ik ben zo bang dat ik stiekum aids heb
En dan kom je daar dan achter
Dat is kut
Huh?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:16 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wie niet? Even afgezien van mensen die niet naar het buitenland gaan?
Ja, omdat dat allemaal homo's zijnquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |