Kun je die invriezen dan?quote:
Stamppotten met stevige groenten (neem als criterium dat je de groente moet kunnen koken zonder dat het drab wordt zoals andijvie) vriezen heel goed in, net als soepen en inderdaad pastasauzen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:26 schreef Becel het volgende:
[..]
Kun je die invriezen dan?
Ja tuurlijk je kan alles invriezenMaar blijft het lekker?
Heb ooit stampot andijvie geprobeert in te vriezen. Was geen succes (soort natte smurrie kwam er uit de vriezer)
Je kan dat ook met de kip, de saus (mits nietzelfgemaakt of niet knoflookbevattend!) in de vriezer gooien. Hoef je savonds alleen nog je bakje boven je wok om te draaien.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:03 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Je kan ook gewoon ingredienten inviezen?![]()
Paprika, peper en ui doen het hier iig goed (wel in alu)
En als je dan gewoon een paar kippen in stukken snijdt en marineert en dat dan met de groenten en peper in de pan mikt en daar nog een beetje ketjap en sweet chili saus bij doet! Je bent in 5 minuten klaar
Waarom mag het geen knof bevatten??quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je kan dat ook met de kip, de saus (mits nietzelfgemaakt of niet knoflookbevattend!) in de vriezer gooien. Hoef je savonds alleen nog je bakje boven je wok om te draaien.
Knoflook zonder zuurstof en bij lage temperatuur (ie. onder olie, of in een saus en ingevroren) kan botulisme ontwikkelenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:44 schreef kabouter.muts het volgende:
[..]
Waarom mag het geen knof bevatten??
Kun je toch gewoon invriezen?
Aaah ja niet aan gedacht.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Knoflook zonder zuurstof en bij lage temperatuur (ie. onder olie, of in een saus en ingevroren) kan botulisme ontwikkelenKnoflook + olie = listeria?
Je hebt het toch al voldoende verhit?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Knoflook zonder zuurstof en bij lage temperatuur (ie. onder olie, of in een saus en ingevroren) kan botulisme ontwikkelenKnoflook + olie = listeria?
Dat lijkt me dus ookquote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:34 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Je hebt het toch al voldoende verhit?
Nee.. de topictitel klopte niet, ik had een vergissing gemaakt tussen listeria (kaas/brie) en botulisme ontwikkeling..quote:Op woensdag 21 januari 2009 01:49 schreef Becel het volgende:
[..]
Dat lijkt me dus ook
Edit :van brie zou je het ook kunnen krijgen toch?
Weet je hoeveel brie er gevreten word in Nederland en ik heb nog nooit gehoord dat er iemand echt serieus ziek van geworden is of zelfs dood gegaan.
Zwangere vrouwen ok , maar als gezonde gast valt het reuze mee.
Ja, juist. Alleen de verhitting kan nog een verschil makenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:21 schreef kabouter.muts het volgende:
[..]
Aaah ja niet aan gedacht.
Ik zou me er toch niet zo druk om maken.
Zelfs bevroren kans op botulisme??
Botulisme is toch door dode eenden etc?quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee.. de topictitel klopte niet, ik had een vergissing gemaakt tussen listeria (kaas/brie) en botulisme ontwikkeling..
Erwtensoepquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Guts, No Glory
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |