abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 mei 2009 @ 21:11:05 #251
221912 minilot
Nancy boy
pi_69334660
Ik krijg de bibbers van zeevruchten. Ik wil ze graag nog eens leren eten, want ik heb er de pest over in dat ik nog geen garnaal naar binnen krijg, maar tot nu toe is het me nog niet gelukt.

Verder hou ik niet van komijnenkaas en van de geur en smaak van gedroogde wilde paddestoelen. Ik ben sowieso geen enorme paddestoelfan.

Ik geloof dat er verder weinig is dat ik echt pertinent niet lust. Ik zou het zo gauw in elk geval niet weten..

Edit: Oh, en halloumi-kaas! Niet zozeer de smaak, maar dat mondgevoel en -geluid! Squeeeek, piep!! Alsof je tanden gezeemd worden. Echt afschuwelijk.
Let me see you stripped down to the bone
pi_69338077
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 17:36 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb best veel dingen waar ik an sich niet zo dol op ben, maar ook die dingen vind ik wél lekker wanneer ze op een goede manier bereid zijn. Je maakt mij bijvoorbeeld absoluut niet blij met wortelen (gewoon gekookt ofzo zeg maar), maar als ze verwerkt zijn in een soep, curry, of zelfs worteltjestaart, no problemo! Er is heel weinig wat ik echt 'vies' vind.
Eensch. De meeste groenten worden niet beter van koken, maar bv wel van bakken, roosteren in de oven, stoven of roerbakken. Ik vind het altijd leuk om mensen een groente te geven waarvan ze denken dat ze die niet lusten, maar dan zo klaargemaakt dat ze het wel lusten.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:35:28 #253
221912 minilot
Nancy boy
pi_70720910
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 21:11 schreef minilot het volgende:
Ik krijg de bibbers van zeevruchten. Ik wil ze graag nog eens leren eten, want ik heb er de pest over in dat ik nog geen garnaal naar binnen krijg, maar tot nu toe is het me nog niet gelukt.
...
Ik ben sowieso geen enorme paddestoelfan.
Nou, ik heb mezelf er overheen gezet. Garnalen blijken reuze lekker! En paddestoelen ook. Gewoon een kwestie van doorzetten, zo blijkt.
pi_70721741
Wat ik echt niet eet: Kaas behalve MonChoutaart , amandelspijs/marsepein, ketchup/curry/mosterd, zoet beleg zoals hagelslag/chocoladepasta, tuinbonen, witlof, andijvie, alle salades zoals kip-kerrie- en eiersalade behalve zalm/tonijnsalade , appelmoes/appelflappen/appeltaart/kersenflappen/alle vruchten die verwarmd zijn (geweest).

Wat ik niet lekker vind maar wel kan eten: Merendeel van de vissoorten, rode bieten, rode kool.

Wat ik lekker vind wat de meeste mensen niet lekker vinden: Spruitjes, spinazie.

edit: Lust ook geen olijven, haring en filet american (rauw vlees/vis rrrrr) .

[ Bericht 5% gewijzigd door Tegan op 06-07-2009 23:18:18 ]
  maandag 6 juli 2009 @ 22:57:25 #255
221912 minilot
Nancy boy
pi_70721978
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:52 schreef Tegan het volgende:
Wat ik lekker vind wat de meeste mensen niet lekker vinden: Spruitjes, spinazie.
Volgens mij ken ik écht niemand die geen spinazie lust!
pi_70722037
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:57 schreef minilot het volgende:

[..]

Volgens mij ken ik écht niemand die geen spinazie lust!
Oh , en ik maar denken dat ik een van de weinigen ben omdat niemand hier thuis het lekker vindt iedereen het hier vies vindt.
  maandag 6 juli 2009 @ 23:05:37 #257
221912 minilot
Nancy boy
pi_70722339
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:58 schreef Tegan het volgende:

[..]

Oh , en ik maar denken dat ik een van de weinigen ben omdat niemand hier thuis het lekker vindt iedereen het hier vies vindt.
Gezegd moet worden dat ik weinig moeilijke eters om me heen heb. Of wellicht sluit ik die onbewust uit, qua kennissenkring.
pi_70722418
Rucola, dat krijg ik echt niet door m'n keel. Alsof heel m'n mond opzwelt en ik niet kan slikken.

Broccoli en bloemkool gekookt, maar dan weer wel kleine stukjes in soep of in een groentenwokmix.

Sperzieboontjes die te lang gekookt zijn (dat ze niet groen meer zijn en al het groene in het water zit).

Olijven.

Ik leer wel steeds meer dingen eten: ik lust nu ook geitenkaas en oude kaas, verse spinazie (diepvriesspinazie nog steeds niet). Ik probeer ook wat meer uit en dan merk je vanzelf of het lekker is of niet
pi_70722762
Volgens mij lust ik alles wel. Ben alleen niet zo gek op gember en koriander.
Daarnaast zijn er wel veel dingen die ik makkelijk links laat liggen: chips, alles uit de frituur, nootjes...
Maar ik lust (en eet) verder echt alles. Zelfs dingen die niet iedereen lust, vind ik heerlijk zoals: oesters, spruitjes, bonen, haring etc

Oh wacht even haha ik lust geen pindakaas Dat krijg ik echt niet weg, ik vind de smaak gewoon echt niet te harden en t plakt zo aan je gehemelte brrrr
pi_70727736
mosselen, spruiten, en van die waterige industriele kipfilets van de AH.

Verder eet ik alles alwat niet meer beweegt.
pi_70728072
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:05 schreef minilot het volgende:

[..]

Gezegd moet worden dat ik weinig moeilijke eters om me heen heb. Of wellicht sluit ik die onbewust uit, qua kennissenkring.
Heel verstandig, ik probeerde laatst een menu te bedenken voor een vegetariër, iemand die geen kaas lust, iemand die geen tomaten en paprika lust en iemand die geen uien eet. Volkomen kansloos, ik ben uit pure wanhoop maar gaan gourmetten
pi_70728801
Ik lust geen broodpudding
pi_70730279
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 07:29 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Heel verstandig, ik probeerde laatst een menu te bedenken voor een vegetariër, iemand die geen kaas lust, iemand die geen tomaten en paprika lust en iemand die geen uien eet. Volkomen kansloos, ik ben uit pure wanhoop maar gaan gourmetten
Dan in ieder geval géén pizza
pi_70730396
Ik moet over een paar weken ook weer gaan koken voor een echtpaar met tegengestelde eetwensen. Wat de een wel lust, lust de ander absoluut niet en andersom. Ik vind het heel leuk om te koken, maar ik word er een beetje nerveus van. Ik eet daar heel vaak en goed en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om één van de twee een omelet of boterham voor te schotelen, ook al hebben ze dat zelf als optie gegeven. Maar om nu twee maaltijden te bereiden, dat lukt me gewoon niet...
pi_70730941
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:00 schreef _Arual_ het volgende:
Ik moet over een paar weken ook weer gaan koken voor een echtpaar met tegengestelde eetwensen. Wat de een wel lust, lust de ander absoluut niet en andersom. Ik vind het heel leuk om te koken, maar ik word er een beetje nerveus van. Ik eet daar heel vaak en goed en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om één van de twee een omelet of boterham voor te schotelen, ook al hebben ze dat zelf als optie gegeven. Maar om nu twee maaltijden te bereiden, dat lukt me gewoon niet...
Hoe doen ze dat zelf dan, vraag ik me af?

Eten zij dan thuis om de beurt echt een boterham/omlet?
pi_70731032
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:19 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Hoe doen ze dat zelf dan, vraag ik me af?

Eten zij dan thuis om de beurt echt een boterham/omlet?
De vrouw eet (ook om dieetredenen) vaak iets anders dan de man. Ze kookt dan wat extra, of bewaart iets van de vorige dag.

Het bizarre is dat koken haar hobby is (boekenkast vol kookboeken!). Mar of haar man, of haar dochter, of zijzelf - er zit er altijd een met lange tanden te eten.
pi_70731187
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:23 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

De vrouw eet (ook om dieetredenen) vaak iets anders dan de man. Ze kookt dan wat extra, of bewaart iets van de vorige dag.

Het bizarre is dat koken haar hobby is (boekenkast vol kookboeken!). Mar of haar man, of haar dochter, of zijzelf - er zit er altijd een met lange tanden te eten.
Hm, lijkt mij toch niet echt een gezellige avondmaaltijd dan.. En lastig voor jou om iets te verzinnen! Iemand hierboven was uit wanhoop maar gaan gourmetten, anders doe je dat! Of bbq natuurlijk.
pi_70731256
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:28 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Hm, lijkt mij toch niet echt een gezellige avondmaaltijd dan.. En lastig voor jou om iets te verzinnen! Iemand hierboven was uit wanhoop maar gaan gourmetten, anders doe je dat! Of bbq natuurlijk.
Het is daar zo natuurlijk geworden om veeeeel dingen op tafel te hebben, dat het de meeste buitenstaanders niet eens op zou vallen.
pi_70734489
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:52 schreef Tegan het volgende:
Wat ik echt niet eet: Kaas behalve MonChoutaart , amandelspijs/marsepein, ketchup/curry/mosterd, zoet beleg zoals hagelslag/chocoladepasta, tuinbonen, witlof, andijvie, alle salades zoals kip-kerrie- en eiersalade behalve zalm/tonijnsalade , appelmoes/appelflappen/appeltaart/kersenflappen/alle vruchten die verwarmd zijn (geweest).

Wat ik niet lekker vind maar wel kan eten: Merendeel van de vissoorten, rode bieten, rode kool.

edit: Lust ook geen olijven, haring en filet american (rauw vlees/vis rrrrr) .
jesus christ wat lust je eigenlijk wel ?
pi_70735516
Goh, als ik dit zo lees ben ik toch wel blij dat ik niet zo'n moeilijke eter ben.

Het enige dat ik echt niet lekker vind zijn bepaalde zeevruchten en kippenlever. Erwtjes uit blik zijn ook niet mijn favoriet maar die eet ik wel op als ze me voorgezet worden.
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:11:35 #271
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_70790785
Er is maar 1 ding waar ik acuut kippenvel van krijg als ik er aan denk en kokhalsneigingen als ik het ook maar ruik; KOMIJNENKAAS!
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:44:36 #272
910 Barbie
Graduated Fool
pi_70791966
Tuinbonen en komijnekaas komt er hier niet in. Ben ook niet echt fan van bruine bonen en zuurkool, maar als ik het ergens voorgeschoteld krijg, eet ik het wel op.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_70793223
Ik hoor zoveel mensen praten over hoe lekker de haring is dit jaar. Maar ik 'lust' het dus niet en dat komt omdat ik toen ik een jaar of 12 was of zo een weddenschap had met mijn broer.

Mijn vader had haringen gekocht en mijn broer zei dat ik voor 2,50 gulden een stukje haring moest eten. Dacht nahja doet ik wel even, maar meteen uitgekotst en word er sindsdien nog mee gepest

Sindsdien zijn eigenlijk wel mijn smaakpapillen ontwikkeld dus wellicht ga ik het weer een keer proberen, dan wel bij een goede visboer met verse haring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')