abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65228821
Gears of war 2 ( ja, met spoilers )

Klinkt behoorlijk veel belovend toch als er een 2e komt van een game wat behoorlijk is aangeslagen is bij het grote publiek. Verwachtingen te hoog ?

Zelf heb ik met liefde deel 1 uitgespeeld, ik kocht dit pareltje samen met mijn 360 en heb er dan ook behoorlijk van genoten. Zelf was ik iemand die veel online te vinden was, aangezien dit mijn eerste online ervaringen waren van een game was ik behoorlijk tevreden.
Deeltje 1 had voor mij een speciaal plekje. Het zag er prachtig uit en het was ruw, hard en af en toe ook grappig.
Na het uitspelen van deel 1 heb ik het ook nooit meer aangeraakt. Er bleek ook nog een co-op te zijn, hier heb ik me ook een tijd mee vermaakt.

Nu is deel 2 er. Jammergenoeg niet de game kunnen halen bij de release, maar beter iets later dan niet toch ?
Met veel spanning begon ik met de game. Na mijn gevoel is het grafisch een beetje achteruit gegaan, ik kan het fout hebben aangezien ik deel 1 niet meer heb en ook heel lang niet meer heb gespeeld.
Meteen campaign gestart en er dan ook meteen 4 uren achter gezeten. Volgende dat nog 4 uurtjes.
Dat was het ?

Ja, dat was de game. Heel kort, voor mijn gevoel was de game een 13 in 1 dozijn product. Er was uiteraard genoeg variatie in de game, even op een reaver vliegen en af en toe een groot monster killen.
Monsters killen is leuk, zag er prachtig uit en er was goed over na gedacht. Maar is dit genoeg variatie ? Hadden ze beter niet wat anders in de game kunnen stoppen ?

Na mijn mening was er genoeg variatie, alleen er had voor mij meer aandacht besteed kunnen worden. Gameplay elementen blijven vaak hetzelfde. Bij de reavers mocht kon je zelf niet vliegen en moest je maar wat schieten. Bij de brumak mocht je wel zelf het beest besturen, maar dit was ook door gangetjes en halletjes. Natuurlijk was dit vet, natuurlijk heb ik hier van genoten. Maar het was het NET niet. Persoonlijk had ik meer verwacht van de game.

Al met al waren de shootouts voor mij het leukst. Dit gaf toch het oude gevoel terug en de opmerkingen die Marcus maakt als je wat ammunitie vind past gewoon perfect bij de game. Qua variatie was het hier ook ver te zoeken, de omgevingen waren prachtig maar er is altijd wel iets waar je achter kan schuilen als het mis gaat ( ja, ik weet dat dit de essentie van de game is )

Voor mij was Gears of War 2 een hele leuke ervaring en zal binnenkort de game nog wel een keer uitspelen met wat vrienden, het is makkelijk onder de knie te krijgen en er is genoeg variatie waardoor de game nooit gaat vervelen.
Als je deel 1 tof vond ga je zeker smullen van deel 2. Maar of deel 2 nu beter of minder is dan deel 1 is maar net de vraag. Die vraag kan ik helaas niet beantwoorden. Het zijn eigenlijk 2 verschillende games. Zelf denk ik als je deel 2 eerst hebt gespeeld en daarna deel 1 pakt je best teleurgesteld kan zijn.
Maar dat is mijn mening.

Edit : Heb nog niet online gespeeld !

[ Bericht 0% gewijzigd door Edwinuss op 20-01-2009 13:14:36 ]
pi_65228921
Vind het ghey dat het Nixbox only is...
pi_65229201
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:07 schreef jslavenburg het volgende:
360 kost tegenwoordig niks meer. Of je moet een dikke PC gamer zijn.
pi_65229241
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:14 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

360 kost tegenwoordig niks meer. Of je moet een dikke PC gamer zijn.
Kan nu wel een Bash Anti-Xbox topic er van maken, maar heb er de zin niet in
pi_65229375
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:14 schreef jslavenburg het volgende:

[..]

Kan nu wel een Bash Anti-Xbox topic er van maken, maar heb er de zin niet in
Je mag je meningen hebben hoor, ik ben altijd benieuwd waarom mensen bepaalde dingen vinden. Bashen is een groot woord
Ik kan het vast hebben
  maandag 19 januari 2009 @ 23:19:27 #6
106302 mustisuc
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_65229430
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:07 schreef jslavenburg het volgende:
Ga je toch lekker Gears of War 1 spelen op de PC .

@ TS ik vind de online modus nogal tegenvallen, ze hebben deel 2 voor mijn gevoel nogal verneukt als je het vergelijkt met deel 1.
pi_65229539
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:19 schreef mustisuc het volgende:

[..]

@ TS ik vind de online modus nogal tegenvallen, ze hebben deel 2 voor mijn gevoel nogal verneukt als je het vergelijkt met deel 1.
Slechter verhalen hebben mijn oren ook bereikt. Het scheen dat de shotgun nogal anders is ? Heb de game nog niet online gespeeld
pi_65229994
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:19 schreef mustisuc het volgende:

[..]

Al co-op uitgespeeld op PC
pi_65230597
Je hebt er 2 x 4 uur over gedaan? Was het zo makkelijk dan? (of heb je op een makkelijke setting gespeeld?)
pi_65231450
Was behoorlijk makkelijk
pi_65234786
Ik zie dat er weer is uitgepakt met creepy creatures. .
Ik vond de Berserkers al eng genoeg. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:09:52 #12
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_65241463
Gears 2 is vergeleken met deel 1 juist een stuk langer

Ik vond het begin niet heel leuk maar toen werd het wel steeds beter mede omdat er ook meer met het verhaal wordt gedaan dan in deel 1

En dat rijden op die Brumak (dus geen bumrak ) was ook wel vet ja!

Die stukjes op rails haat ik wel!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:26:52 #13
106302 mustisuc
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_65249508
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:09 schreef AQuila360 het volgende:

Ik vond het begin niet heel leuk maar toen werd het wel steeds beter mede omdat er ook meer met het verhaal wordt gedaan dan in deel 1

In deel 1 voor de PC moet ook iets zitten van "Riding the Brumak", ik heb van iemand uit mijn klas de code overgekocht dus ik ben benieuwd wat de 5 extra chapters mij gaan geven en of het een beetje alá deel 2 voor de 360 is.
pi_65271386
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:09 schreef AQuila360 het volgende:

Gears of War met verhaal? Dat moet ik zien dan.
pi_65271500
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 07:43 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Kopen dan
  woensdag 21 januari 2009 @ 08:05:16 #16
44855 Rkatier
Si vis pacem, para bellum
pi_65271512
Grafisch zag 1 er toch slechter uit dan 2. Maar je gaf al aan dat je die game neit meer hebt.
En op welke moeilijkheidsgraad heb je hem uitgespeeld dan?
Xbox 360 Gamertag: Pettigrew81
last.fm
pi_65271688
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 07:43 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Het is nog steeds niet heel diep hoor

En in deel 1 moest je die dogtag dingen ofzo verzamelen en nu van die informatie dingen die ook weer wat vertellen dat is ook wel leuk gedaan!
  woensdag 21 januari 2009 @ 12:20:18 #18
44855 Rkatier
pi_65278477
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 08:25 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Het is nog steeds niet heel diep hoor

En in deel 1 moest je die dogtag dingen ofzo verzamelen en nu van die informatie dingen die ook weer wat vertellen dat is ook wel leuk gedaan!
Met dogtags werd geen verhaal verteld, puur voor achievements. In een werd het verhaal verteld met tussenfilmpjes en ingame. Dan kreeg je weer een bericht door via je 'headset'. Maar het was niet super aanwezig. Het was er wel, maar veel hebben het dus niet opgemerkt.
last.fm
  donderdag 22 januari 2009 @ 00:23:31 #19
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_65304112
Deel 2 is sowieso langer dan deel 1. Grafisch ziet deel 2 er ook beter uit dan deel 1. De online-mode Horde vind ik erg leuk, speel dan ook alleen maar die mode aangezien het online gedeelte van deel 1 mij niet echt kon amuseren.
pi_65312151
Ik vond het niks.
Heb jij gezegd dat ik een lul ben?
  donderdag 22 januari 2009 @ 12:02:42 #21
44855 Rkatier
pi_65312415
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:56 schreef leipelullo het volgende:
Ik vond het niks.
Tja ieder zijn ding. Zo zijn er vast ook wel games die jij geweldig vind en ik weer niks
last.fm
pi_65314018
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:56 schreef leipelullo het volgende:
Ik vond het niks.
Waarom dan niet?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_65320164
Eens met leipelullo Gow1 vond ik al echt geen reet aan 2 niet eens geprobeerd, zal wel weer meer van hetzelfde zijn.
pi_65320254
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:49 schreef Wooldoor het volgende:
Eens met leipelullo Gow1 vond ik al echt geen reet aan 2 niet eens geprobeerd, zal wel weer meer van hetzelfde zijn.
Hij is toffer hoor!
pi_65321872
Ok maar het spelsysteem met telkens cover zoeken enzo is volgens mij niet veranderd en dat systeem vind ik echt zo brak werken. Vooral als je het vergelijkt met Brothers in arms hells highway waar het wel lekker werkte alleen de rest van dat spel was niet bijzonder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')