Gears of war 2 ( ja, met spoilers )
![]()
Klinkt behoorlijk veel belovend toch als er een 2e komt van een game wat behoorlijk is aangeslagen is bij het grote publiek. Verwachtingen te hoog ?
Zelf heb ik met liefde deel 1 uitgespeeld, ik kocht dit pareltje samen met mijn 360 en heb er dan ook behoorlijk van genoten. Zelf was ik iemand die veel online te vinden was, aangezien dit mijn eerste online ervaringen waren van een game was ik behoorlijk tevreden.
Deeltje 1 had voor mij een speciaal plekje. Het zag er prachtig uit en het was ruw, hard en af en toe ook grappig.
Na het uitspelen van deel 1 heb ik het ook nooit meer aangeraakt. Er bleek ook nog een co-op te zijn, hier heb ik me ook een tijd mee vermaakt.
![]()
Nu is deel 2 er. Jammergenoeg niet de game kunnen halen bij de release, maar beter iets later dan niet toch ?
Met veel spanning begon ik met de game. Na mijn gevoel is het grafisch een beetje achteruit gegaan, ik kan het fout hebben aangezien ik deel 1 niet meer heb en ook heel lang niet meer heb gespeeld.
Meteen campaign gestart en er dan ook meteen 4 uren achter gezeten. Volgende dat nog 4 uurtjes.
Dat was het ?
Ja, dat was de game. Heel kort, voor mijn gevoel was de game een 13 in 1 dozijn product. Er was uiteraard genoeg variatie in de game, even op een reaver vliegen en af en toe een groot monster killen.
Monsters killen is leuk, zag er prachtig uit en er was goed over na gedacht. Maar is dit genoeg variatie ? Hadden ze beter niet wat anders in de game kunnen stoppen ?
Na mijn mening was er genoeg variatie, alleen er had voor mij meer aandacht besteed kunnen worden. Gameplay elementen blijven vaak hetzelfde. Bij de reavers mocht kon je zelf niet vliegen en moest je maar wat schieten. Bij de brumak mocht je wel zelf het beest besturen, maar dit was ook door gangetjes en halletjes. Natuurlijk was dit vet, natuurlijk heb ik hier van genoten. Maar het was het NET niet. Persoonlijk had ik meer verwacht van de game.
Al met al waren de shootouts voor mij het leukst. Dit gaf toch het oude gevoel terug en de opmerkingen die Marcus maakt als je wat ammunitie vind past gewoon perfect bij de game. Qua variatie was het hier ook ver te zoeken, de omgevingen waren prachtig maar er is altijd wel iets waar je achter kan schuilen als het mis gaat ( ja, ik weet dat dit de essentie van de game is )
![]()
Voor mij was Gears of War 2 een hele leuke ervaring en zal binnenkort de game nog wel een keer uitspelen met wat vrienden, het is makkelijk onder de knie te krijgen en er is genoeg variatie waardoor de game nooit gaat vervelen.
Als je deel 1 tof vond ga je zeker smullen van deel 2. Maar of deel 2 nu beter of minder is dan deel 1 is maar net de vraag. Die vraag kan ik helaas niet beantwoorden. Het zijn eigenlijk 2 verschillende games. Zelf denk ik als je deel 2 eerst hebt gespeeld en daarna deel 1 pakt je best teleurgesteld kan zijn.
Maar dat is mijn mening.
Edit : Heb nog niet online gespeeld !
[ Bericht 0% gewijzigd door Edwinuss op 20-01-2009 13:14:36 ]