Dat denk ik ook hoor, dus het zal er wel op uitdraaien dat ik veel boeken wel zal kopen... mijn collegegeld is daarbij ook 1345 euro, dat scheelt ook veel met jouw school zeg!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:13 schreef Rianne84 het volgende:
Mijn boeken zijn bij elkaar ook iets van 800 euro, maar die worden ook in het 2e jaar gebruikt, dus dan hoef ik geen nieuwe boeken te kopen.
Mijn collegegeld is trouwens wel lager; 1083 euro. Dus als ik volgend jaar weer geld van de IBG krijg, heb ik nauwelijks kosten aan de studie.
Ik denk trouwens ook dat die boeken wel nodig zijn bij de verkorte deeltijd, hoe zou je anders thuis moeten studeren?
Ik heb ook al een pasfoto moeten opsturen voor mn collegekaart, die zal er weer enig uitzien
Ik heb ook zo'n gevoel van: Alles moet nu af dit jaar, dus mag niet achter lopenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Beide eigenlijk, afstuderen dit jaar maar ik heb er echt helemaal geen zin in
Leuk!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:06 schreef Rianne84 het volgende:
Ik ga stage lopen in groep 7/8, 's ochtends alleen 7 en 's middags komt 8 erbijMaandag alles bespreken met mn stagebegeleider, heb er zin in
Ah okequote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:22 schreef Svensational het volgende:
Ik krijg 150-250 euro in de maand nu, moet nog een half jaar!
Nice, hoeveelste jaars was jij ook alweer?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:06 schreef Rianne84 het volgende:
Ik ga stage lopen in groep 7/8, 's ochtends alleen 7 en 's middags komt 8 erbijMaandag alles bespreken met mn stagebegeleider, heb er zin in
eerstejaars van de tweejarige deeltijdquote:Op zondag 30 augustus 2009 02:02 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Nice, hoeveelste jaars was jij ook alweer?
quote:Juf ontslagen na internetgesprekjes.
De 24-jarige basisschooljuffrouw Liesbeth Roosen mag niet meer voor de klas staan op Het Toverpotlood in Hoeleden (Vlaams-Brabant). De school wilde haar contract niet verlengen omdat ze bevriend was met leerlingen op de netwerksite Netlog.
Juf Liesbeth gaf voor de zomervakantie nog computerles aan zes klassen van de basisschool. "Ik kreeg een tijdelijk contract van het jaar. Op het einde van het vorige schooljaar kreeg ik bezoek van de directie voor een evaluatie", zo vertelt de juf. Liesbeth hoorde van de directie dat ze goed functioneerde en ze ging er dan ook vanuit dat ze gisteren gewoon weer mocht starten.
Geen contractverlenging
De directie riep Liesbeth deze zomervakantie echter nog eens bij zich. Ze vertelden dat ze haar graag als juf wilden houden, maar konden haar contract toch niet verlengen, zo had het schoolbestuur beslist. De reden die het schoolbestuur opgaf: juf Liesbeth was met twaalf kinderen bevriend op de netwerksite Netlog.
Juf Liesbeth snapt er niets van. "Als ik nu een leerling mishandeld had of seksueel getinte berichten had geschreven, kon ik begrijpen dat ik geen nieuw contract kreeg." Liesbeth voegde de twaalf leerlingen ook niet zelf toe aan haar contactenlijst, want een volwassene kan geen minderjarigen aan de contactenlijst toevoegen. De leerlingen hadden juist met de juf contact gezocht.
"Ik wilde ook geen flauwe juf zijn die na de schooluren geen contact meer wil met haar leerlingen. Als ik hen op straat tegenkom, kijk ik ook niet de andere richting uit", verklaart Liesbeth. De juf laat ook weten dat ze slechts heel onschuldige gesprekken voerde met de kinderen. De gesprekken gingen over de weekenden of de vakantie.
Profiel verwijderd
Lietbeth heeft na de kritiek van het schoolbestuur direct haar profiel op Netlog verwijderd, maar dat was al te laat. "Ik word gestraft omdat ik een toffe juf wilde zijn die weet wat er leeft bij de kinderen." Ze is ook boos dat ze niet eerder te horen heeft gekregen dat haar contract niet verlengd werd. Dat had ze nu niet gedaan vanwege de goede evaluatie en omdat er geen andere kandidaten waren.
Juf Liesbeth hoopt ondanks alles toch nog op een contractverlenging. "Ik werkte graag in de school. Bovendien ken ik de leden van het schoolbestuur amper en kom ik ze op school nooit tegen." Juf Liesbeth vindt nog steeds dat ze niets heeft misdaan. "Daarbij, ik geef les voor de kinderen, niet voor het schoolbestuur", besluit ze.
Poeh heb wel iets perfects voor jou hier liggen. Tien readers met allemaal uitleg, zelftoetsen en antwoorden etcquote:Op zaterdag 5 september 2009 20:14 schreef heaven7 het volgende:
Ik zoek! Een rekenboek om de pabo rekentoets te halen d.m.v. zelfstudieDus een boek met het niveau van de pabotoets, met uitleg, oefeningen en antwoorden.. Krijgen namelijk geen les (doe avondpabo).
Ik snap niet wat je bedoeltquote:Op zaterdag 5 september 2009 23:44 schreef Knutknuttsson het volgende:
Heaven7, bewaar je puntenlijsten en dergelijke. Heb je nodig mocht je ooit een Zweedse bevoegdheid willen aanvragen..
een papier met de door jou behaalde punten. Cijferlijsten met aantal uren en studiepunten moet je allemaal meesturen.quote:Op zondag 6 september 2009 10:24 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoeltPuntenlijsten waarvan?
Sorry ik heb echt nog steeds geen idee waar je het over hebtquote:Op zondag 6 september 2009 12:03 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
een papier met de door jou behaalde punten. Cijferlijsten met aantal uren en studiepunten moet je allemaal meesturen.
Ik dacht dat het misschien handige info zou zijn..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |