abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73251153
Ohw, nog even een stukje toelichting.

De stagescholen waarmee mijn hogeschool samenwerkingsverbanden heeft, hadden niet genoeg plaatsen in de groepen 5 t/m 8, vandaar dus groep 4. Ik ga daar (op niveau) aangepaste lessen en opdrachten geven die oorspronkelijk voor de bovenbouw bedoeld zijn.
pi_73251307
Goed gedaan Zonnestraaltje

Vind je het niet jammer dat je dit jaar geen echte bovenbouwklas krijgt?
Noot noot.
pi_73252667
Ja, ik ben er echt blij mee!

Nee, vind het niet erg dat ik geen bovenbouw krijg, integendeel. Wil kleuterjuf worden
pi_73300958
Pffff..
Taal en rekentoets niet gehaald helaas!
Maar goed, nog een paar keer leren en dan in januari de herkansing.

Ik ga maandag alweer voor de 3e keer naar stage!
Vind het echt super!
Heb groep 8b, met 19 kinderen. Echt een leuke, enthousiaste groep!

Mag maandag de hele middag met hun gaan knutselen voor de Kinderboekenweek!
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_73314539
Jammer Limbo!
Noot noot.
  maandag 5 oktober 2009 @ 00:16:06 #281
193759 BartUlft
Working on a dream
pi_73380570
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:02 schreef Esje-lief het volgende:
bij ons werd verteld dat er vrij weinig tot geen oefen materiaal was wat echt op de reken toets leek.
op welke schoot zit je?
ik volg zelf de pabo in deeltijd op de Iselinge Hogeschool in Doetinchem. Wij kregen om ons voor te bereiden uitgebreide oefeningen e.d. mee naar huis + op het intranet stonden tips om online te oefenen. Heeft bij mij ook goed geholpen, heb hem gehaald.

aangezien ik hem in deeltijd vol, zit ik ook bij de ehh... wat oudere studenten in de klas. Eentje bijv. een vrouw vna ongeveer 35, die ook een zoon heeft die in groep 8 zit. Die zoon kreeg oefentoetsen voor de cito mee naar huis, en enkele opgaven uit de WISCAT-toets kwamen rechtstreeks uit cito's van afgelopen jaren
  maandag 5 oktober 2009 @ 00:20:05 #282
193759 BartUlft
Working on a dream
pi_73380685
# Ben jij een Pabo-student? Jep.

# Doe je dit in deeltijd/ voltijd? En waar? Deeltijd. Begin september begonnen op de Iselinge Hogeschool in Doetinchem.

# Wat zijn je ervaringen? Tot nu toe leuke opleiding. In het begin héél héél veel informatie. Je kreeg emmers vol met puzzelstukjes, die nu zo langzamerhand een beetje in elkaar vallen.

# Loop je al stage? Zo ja, in welke groep(en)? Ja, op een hele kleine dorpsschool. Groep 4/5/6, totaal 18 kinderen.

# Heb je al een idee welke groep(en) het beste bij je passen? Alleen nog stage gelopen in de middenbouw, deze leeftijdsgroep vind ik erg leuk, hoewel ik ook benieuwd ben hoe het in de bovenbouw is.

# Heb jij de reken- en taaltoets doorstaan? Beide toetsen gehaald
pi_73394261
Leuk dat je hier komt posten, BartUlf! En super dat je je toetsen (ook) beide gehaald hebt!

Ik heb morgen m'n 1e stagedag, in groep 4. Erg veel zin in. Alleen de wekker gaat voortaan wel elke dinsdag om 05.30 uur!

Verder ben ik aan het overwegen om een compacte digitale camera aan te schaffen met videofunctie, om lessen op te nemen. De reden hiervan is mede, dat ik het niet zie zitten om elke week een camera op school te reserveren en te lenen zegmaar (wat een gedoe )... De andere reden is dat we nu een, niet compacte, spiegelreflexcamera hebben.
Heb zaterdag even gekeken bij de Mediamarkt en het aanbod is zooo groot. En veel kleine camera's kunnen op één batterij maar een half uur filmen.

Daarom mijn vraag: doe doen jullie dit? Wat is de lengte van stukken die je filmt op stage? Alleen de uitleg en instructie, of ook het (zelfstandig) (ver) werken van de leerlingen daarna?
pi_73401278
ik neem het gewoon op met mijn digitale camera. Kan er langer dan een uur mee filmen en ik doe alleen de uitleg/activiteit en niet de werk lessen.

Ik ga morgen een eigengemaakte introductie van een Ik en Ko spel met de kinderen doen. Grote kring en verschillende etenswaren van dieren. Daarna ga ik in groepjes van 4 de kinderen aan het werk zetten om ze daarna te kunnen observeren.

Wij hebben volgende week een hele leuke workshop dag voor de kinderboekenweek. Verschillende schrijvers en illustratoren van kinderboeken komen uitleg en activiteiten presenteren. en we kunnen taarten gaan maken met Abel van de taarten van Abel.
Be brave. Be kind.
pi_73401683
Heel verstandig om er zelf 1 aan te schaffen. Ik vond het lenen ook zo'n gedoe En dan moet je dat ook nog bewerken in een videolokaal die natuurlijk altijd vol zat...
Noot noot.
pi_73404762
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:45 schreef Jojoortje het volgende:
Heel verstandig om er zelf 1 aan te schaffen. Ik vond het lenen ook zo'n gedoe En dan moet je dat ook nog bewerken in een videolokaal die natuurlijk altijd vol zat...
Exact mijn gedachten... Daarom wil ik er dus zelf één aanschaffen.
Heb jij er ook één? Zo ja, wat voor één?

Ik las hierboven ook iets over zelf filmen met digitale camera, maar wij hebben een digitale spiegelreflexcamera en dat ding vind ik ietwat te groot om elke keer mee te nemen naar stage.
pi_73405413
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 20:56 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Exact mijn gedachten... Daarom wil ik er dus zelf één aanschaffen.
Heb jij er ook één? Zo ja, wat voor één?

Ik las hierboven ook iets over zelf filmen met digitale camera, maar wij hebben een digitale spiegelreflexcamera en dat ding vind ik ietwat te groot om elke keer mee te nemen naar stage.
Ik heb zelf niet zo'n uitgebreide digitale camera. Ik heb er één van Canon van 120 euro. Ik leende altijd dus de camera van school. Zit in mijn laatste jaar en hoef alleen een geluidsopname nog te doen van een kind die aan het rekenen is.

Zorg ervoor dat je een dig. camera uitkiest die behoorlijk lang kan filmen (of koop gewoon een videocamera .)
Noot noot.
  maandag 5 oktober 2009 @ 23:41:18 #288
193759 BartUlft
Working on a dream
pi_73411776
Ik heb zelf nog geen lessen opgenomen van mezelf, maar ik heb vandaag ook pas m'n 3e stagedag gehad

Nog wel een tip: geef niet teveel geld uit voor zo'n camera. Ik zou zeggen: "zolang 't ding maar filmt en het geluid goed te verstaan is!" Het is tenslotte maar voor jezelf, als reflectie. Ik heb zelf een Nokia N95, die maakt al ontzettend goede filmpjes.
pi_73638243
Hallo!! Hoe gaat het met de studiebollen?

Heb gister de Wiscat gehaald! Maar damn, wat een niveau Echt absurd, dingen die helemaal niet in het boek stonden. Dat vind ik niet kunnen want wij krijgen geen les maar er stond wel een boek op de boekenlijst maar dat is dus lang niet voldoende..

Maargoed, mijn Pabo hanteert een strengere eis 140 punten ipv 103! Dus als je met de Citotoets tussen de 103 en 140 zit moet je nog een door de Pabo zelf gefrabriceerde HBO rekentoets maken. Hollé

Vanavond de taaltoets maar dat komt wel in orde.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2009 08:56:49 ]
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:05:15 #290
193759 BartUlft
Working on a dream
pi_73643019
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 08:56 schreef heaven7 het volgende:
Maargoed, mijn Pabo hanteert een strengere eis 140 punten ipv 103! Dus als je met de Citotoets tussen de 103 en 140 zit moet je nog een door de Pabo zelf gefrabriceerde HBO rekentoets maken. Hollé

Vanavond de taaltoets maar dat komt wel in orde.
allereerst gefeliciteerd!

maarehh... dat mag toch niet zomaar, een andere eis stellen? dit is gewoon landelijk vastgesteld en hoort iedere pabo zich aan te houden. of doe je een academische pabo o.i.d?
pi_73643647
Bij mij gooien ze er ook nog een 8+ toets naast, als je die niet in 2x haalt, kun je ook vertrekken. Dat doen ze gewoon om betere leraren af te leveren.
pi_73643653
Dankje! Jij trouwens ook

Nee de Han in Arnhem, die hanteren 140 punten ipv 103. Als je dus 103 haalt voor de Cito mag je blijven studeren maar de Han zelf wil dat hun studenten 140 halen en dus hebben ze intern nog een HBO rekentoets waarmee je dan die 140 kan halen. Geen idee of dat mag, weet wel dat ik graag helemaal klaar had willen zijn!
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:12:14 #293
193759 BartUlft
Working on a dream
pi_73647018
geen idee of dit allemaal mag... mijn gevoel zegt van niet, maarja... wie ben ik?

er worden toch landelijk eisen gesteld aan wat de student moet kunnen als het klaar is met de pabo (even kort gezegd) en iedere pabo hoort zich dan toch aan deze eisen te houden. Hoe ze dat invullen m.b.t. het lesprogramma is een tweede, maar zomaar andere normen aannemen vind ik dan weer niet kunnen.
pi_73661610
En vanavond de taaltoets gehaald! Gelukkig hanteert mijn school hiervoor geen eigen richtlijnen
pi_73665064
Proficiat heaven7.

BartUlft, de eisen voldoet de HAN toch gewoon aan. Dat ze de lat nog wat hoger leggen is hun goed recht.
Als je het er als student niet mee eens bent...
Ben blij dat ik de wiscat met 140 haalde. Mooi van het gezeik af. Heb echt medelijden met mijn klasgenoten die nu in het 2e jaar nog krom moeten liggen om dat ding te halen. Ook al is het op papier.
pi_73665797
Dankje! Studeer jij ook aan de Han?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 00:10:55 #297
193759 BartUlft
Working on a dream
pi_73668629
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:31 schreef heaven7 het volgende:
En vanavond de taaltoets gehaald! Gelukkig hanteert mijn school hiervoor geen eigen richtlijnen
Gefeliciteerd! Ben je er (net als ik ) mooi van af!
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:43 schreef bakayarou het volgende:
Proficiat heaven7.

BartUlft, de eisen voldoet de HAN toch gewoon aan. Dat ze de lat nog wat hoger leggen is hun goed recht.
Als je het er als student niet mee eens bent...
Ben blij dat ik de wiscat met 140 haalde. Mooi van het gezeik af. Heb echt medelijden met mijn klasgenoten die nu in het 2e jaar nog krom moeten liggen om dat ding te halen. Ook al is het op papier.
ik zou het er als student niet mee eens zijn (al had ik zelf ook een score van in de 140 voor de wiscat). Het is een landelijke toets met landelijk vastgestelde norm dus ik vind dat iedere school zich daar aan hoort te hoduen. Tuurlijk, je kunt het als school graag willen dat de student 140+ haalt, maar ik vind niet dat ze je bij een score van 139 kunnen moeten laten stoppen met de opleiding.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 14 oktober 2009 @ 06:56:11 #298
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_73670798
Zo begin langzaam weer in een lekker ritme te komen, lekker twee dagen de kinderen van groep 7 onder mijn hoede en zit lekker in het team. Wel heb ik het idee dat ik echt nergens anders meer aan toe kom. Drukke weken zo met onderwijs, 11 keer per week trainen en ook nog een huis gekocht en verbouwn dus
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_73670883
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 00:10 schreef BartUlft het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Ben je er (net als ik ) mooi van af!
[..]

ik zou het er als student niet mee eens zijn (al had ik zelf ook een score van in de 140 voor de wiscat). Het is een landelijke toets met landelijk vastgestelde norm dus ik vind dat iedere school zich daar aan hoort te hoduen. Tuurlijk, je kunt het als school graag willen dat de student 140+ haalt, maar ik vind niet dat ze je bij een score van 139 kunnen moeten laten stoppen met de opleiding.
Ze sturen je niet van school als je tussen de 103 en 140 zit. Wel moet je per se die 140 of meer hebben voor je P dus je moet het hoe dan ook een keer halen.
pi_73679598
Maar de P moet je wel binnen 2 jaar behalen!

Zit ook op de HAN maar wel in Nijmegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')