abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72483918
haha ok, eehm. ...ALS je ooit in zweden voor de klas wil staan, let op.... ALS, dan moet je je diploma omzetten. De mensen van högskoleverket willen dan jouw puntenlijsten, studiepuntenoverzicht, behaalde punten of weet ik veel wat zien....Een overzicht van de door jouw behaalde vakken, met daarbij het aantal punten wat dat vak waard is. Je moet eigenlijk gewoon alles bewaren wat je krijgt.

Snappie?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_72483991
Ahaaa ja Ik had Zweden even verbannen uit mijn gedachten dus was echt ff de draad kwijt Bedankt voor de tip!
pi_72484023
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_72652643
En...... wat zijn de eerste ervaringen na de start van een nieuw jaar Pabo?

Voor mij (verkorte deeltijd): leuk, weinig 'echt' les, veel groepswerk/-opdrachten. Verder heeeeeeeeeeel benieuwd naar de stage!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 11 september 2009 @ 19:40:05 #230
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_72653916
Mijn minor is in ieder geval weer informatief. * Onderwijs kundig Leiderschap deel 2 *

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_72654258
Mijn ervaring...

Ben in een leuke klas beland, ben wel de oudste van de klas en heb nu een week introductie en de eerste lesweek er op zitten. Vind het leuk, interessant en ben doodmoe nu.

Nedcat en Wiscat staan ook voor de deur, ben erggg benieuwd!
pi_72660681
Volgende week beginnen de lessen bij ons.
Noot noot.
  vrijdag 11 september 2009 @ 22:59:04 #233
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_72660936
Heeft iemand misschien ervaring met een minor gebarentaal (NGT)? Ik kan alleen maar 1-jarige vinden en dan overlapt hij m'n vierde jaar.
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_72661168
Davo hier (Dag avondopleiding). Erg leuk, weinig les idd en vooralsnog geen stage. Maar dat geeft niet want over 1.5 week ga ik 4 dagen mn vriendje opzoeken in het buitenland dus komt goed uit Er staat wel een hoop voor de deur heb ik het idee. Idd nedcat en wiscat waar ik em flink voor knijp!
pi_72694917
Ik heb 23 september al mijn Nedcat toets en overweeg als extra voorbereiding hier een abonnement voor een maand op te nemen: http://www.learnonline.nl/taaltoets.html

Heeft iemand hier (goede of slechte) ervaring mee?

Ik heb op zich wel vertrouwen in m'n Nederlands (en ook wel in m'n rekenen), maar als ik de toetsen in één keer haal is me dat wel die 15 euro waard zegmaar.
pi_72800819
Net even een topic geopend in SES :

http://www.ib-groep.nl/Images/7542_9%20leraren_tcm7-16454.pdf

Het ziet er allemaal mooi uit, maar heb ik hier recht op? Net even de IB-groep aan de lijn gehad, maar die mevrouw wist het geloof ik ook niet allemaal zeker

Ik ben een PABO studente en zit in mijn laatste jaar, maar ik ontvang geen studiefinanciering meer, omdat ik nu al eigenlijk 5 jaar op die school zit en mijn studiefinanciering dus heb verbruikt. Ik heb vorige week een brief gekregen waarin staat dat per oktober ik geen stufi meer krijg.

Weet iemand hier meer van? En maakt iemand hier gebruik van?
Noot noot.
pi_72806915
Waar zit nu precies het probleem?

Lijkt mij een kwestie van begrijpend lezen en jezelf toetsen aan de gestelde eisen.
pi_72807497
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:24 schreef bakayarou het volgende:
Waar zit nu precies het probleem?

Lijkt mij een kwestie van begrijpend lezen en jezelf toetsen aan de gestelde eisen.
Nou vertel het mij dan. Vraag het toch niet voor niets
Noot noot.
pi_72807857
U heeft geen recht op studiefinanciering: ja/nee*
U bent nederlander: ja/nee*
U volgt een PABO-opleiding: ja/nee*
U bent ingeschreven bij de onderwijsinstelling
als student, zij-instromer of
contractant: ja/nee*
U volgt een opleiding aan een door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap bekostigde of aangewezen instelling ja/nee*

Was uw inkomen in 2007 hoger dan ¤ 32.510,- ja/nee*

*doorhalen wat niet van toepassing is

Indien alle vragen met ja zijn beantwoord, heeft u recht op deze toelage van ¤ 657,62.
pi_72812889
Alleen als je méér dan ¤32.510,- verdiende heb je recht

Trouwens, heeft iemand voor mij dat boekje 'de Pabo taaltoets haal je zo' oid?
  vrijdag 18 september 2009 @ 21:54:46 #241
174925 Judeljuud
pi_72890045
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:36 schreef heaven7 het volgende:
Trouwens, heeft iemand voor mij dat boekje 'de Pabo taaltoets haal je zo' oid?
Ik heb 'Praktische cursus spelling' gebruikt en daarmee heb ik hem in één keer gehaald. Ik leen meestal eerst ff een boek van de bieb (ofzo) en dan pas bepaal ik of ik hem echt aan wil schaffen. Misschien een goede tip? Want of een boek je aanspreekt is natuurlijk erg persoonlijk.

Heeft iemand misschien voor mij het boek 'Wat christenen geloven'?
pi_72890553
Maar de taaltoets is toch niet alleen maar spelling? Kan idd wel eens in de bieb kijken
pi_72890671
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 22:05 schreef heaven7 het volgende:
Maar de taaltoets is toch niet alleen maar spelling? Kan idd wel eens in de bieb kijken
Nee joh.. Als het alleen spelling was geweest, dan was het een eitje geweest. Er zit dus ook grammatica bij en dat moet je wel ff goed bestuderen.
Noot noot.
pi_72890908
Ja idd, daarom wilde ik dat Pabo taaltoets boekje, daar staat alles in geloof ik
pi_72891399
Ja idd, dat taalkundig en redekundig ontleden was ik echt bijna helemaal kwijt. Maar ook dat is niet moeilijk hoor. Kwestie van een beetje oefenen. Die sites die ik hier een aantal posts boven heb getipt zijn daar erg handig voor.
  zaterdag 19 september 2009 @ 23:10:46 #246
174925 Judeljuud
pi_72919851
Oh ja, nee sorry. Het is natuurlijk niet alleen spelling.
Ik heb zelf onwijs veel goede lessen gehad wat taal betreft! Dus het boekje was voor mij alleen ter ondersteuning vooral (denk ik). Ik vond de taaltoets goed te doen hoor! Af en toe moest ik ook wel gniffelen...

Kouwgum...kabeljouw...goed of fout?
Het meisje DIE op straat liep....goed of fout?

Soms kan het zo simpel zijn.
Was rekenen dat maar! Dan had ik in de afgelopen week 3 uur lang léuke dingen kunnen doen i.p.v. bijles volgen. Argh...
pi_72920554
Die sites zijn wel goed idd! Welke onderdelen komen dan allemaal voorbij? Want je kunt heul ver gaan met redekundig en taalkundig ontleden
pi_72927033
ik zit voor taal vooral op cambiumned.nl te oefenen, op die site staat ook uitleg enzo
pi_72935785
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:33 schreef Jojoortje het volgende:
Net even een topic geopend in SES :

http://www.ib-groep.nl/Images/7542_9%20leraren_tcm7-16454.pdf

Het ziet er allemaal mooi uit, maar heb ik hier recht op? Net even de IB-groep aan de lijn gehad, maar die mevrouw wist het geloof ik ook niet allemaal zeker

Ik ben een PABO studente en zit in mijn laatste jaar, maar ik ontvang geen studiefinanciering meer, omdat ik nu al eigenlijk 5 jaar op die school zit en mijn studiefinanciering dus heb verbruikt. Ik heb vorige week een brief gekregen waarin staat dat per oktober ik geen stufi meer krijg.

Weet iemand hier meer van? En maakt iemand hier gebruik van?
Je hebt tien jaar recht op studiefinanciering, waarvan vier jaar een gift. Je kunt op dit moment een maximale lening aanvragen, je hebt dus geen recht op die lerarenbeurs.
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_72945243
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 23:39 schreef heaven7 het volgende:
Die sites zijn wel goed idd! Welke onderdelen komen dan allemaal voorbij? Want je kunt heul ver gaan met redekundig en taalkundig ontleden
http://www.cito.nl/ho/pabo/eind_fr.htm

Klik op: taaltoets PABO.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')