Hallo,
afgelopen week Mirror's Edge aangeschaft. Leuk spel.
Maar nu wilde ik de time-trials gaan doen, en daarvoor heb je een EA-account nodig.
Niet dat ik nou per se nog behoefte had aan nóg een account (naast een Steam-account, een X-fire account, een Gamespot-account en diverse accounts op aan spellen gelieerde clans), maar goed.
Mail-adres ingevuld, username bedacht (mijn standaard was niet beschikbaar, en ook variaties daarop, heel jammer), password bedacht. So far so good. Daarna: foutmelding. Mailadres en/of password niet bekend.
Godver. Maar goed, was tijdens de eerste kennismaking van het spel, ik had nog genoeg andere dingen te doen, en ik dacht dat er wellicht wat tijd overheen moest gaan voor het allemaal was geregistreerd.
Volgende dag: zelfde probleem. En niet tevreden over mijn nickname, dus ik naar de EA-site. Zelfde gezeik, maar goed, na wat gevogel (vraag me niet wat) eindelijk ingelogd. Geprobeerd mijn nickname te veranderen, maar ondanks de belofte ('maak hier een nieuwe naam aan' alleen opties voor een X-box-tag of een PS3-tag (en ik ben een PC'er).
Zucht.
Nieuwe account maken maar. Vanuit het spel. Ander mail-adres, nieuw password, druk ik per ongeluk op 'login'. Ja, dan krijg je dus een foutmelding dat die account niet bestaat, logisch. Dus terug, opnieuw invullen, klikken op 'account creëren': 'Er bestaat al een account met dit mailadres'
Godver.
maar goed, ik heb nog een paar mail-adressen, dus nieuwe poging. Nieuw mailadres, nieuw password, 'create account'. Kreeg NIET de optie om een accountnaam te bedenken, en bij de eerste poging in te loggen: 'invalid password'.
Ik begon nu ernstig de neiging te krijgen mijn toetsenbord door mijn monitor te flikkeren.
Online gevraagd of andere mensen hier last van hadden (duh), en dat bleek. Konden mij niet vertellen hoe ze dat hadden opgelost, alleen dat het ze op de een of andere manier was gelukt. Maar misschien moest ik het account gewoon maar eens via de EA-site aanmaken, wellicht dat dat zou werken???
Okee, ik naar die site. Maar eerst dacht ik, kom laat ik mijn eerste account deactiveren, misschien kan ik hem dan opnieuw aanmaken. Dat is namelijk mijn standaard mail-adres voor aanmeldingen voor online accounts. Dus gedeactiveerd.
Vervolgens geprobeerd om weer met dat eerste adres een account te maken. Kan niet: er bestaat reeds een account met dit mail-adres GODVERDEGODVERDEGODVERDEGODVER.
Zucht. Dus dan maar weer geprobeerd in te loggen. Dat lukte, tot: 'dit account is gedeactiveerd, geef een ANDER mailadres op, zodat wij dit kunnen activeren". Dus ik een ander mailadres (dat ik ook had gebruikt voor mijn tweede of derde account bij EA) ingevuld. HO STOP!!!! 'Er is al een account geactiveerd met dit mailadres'
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!
Dus een ander mail-adres ingevuld. Mijn vierde inmiddels, om slechts één account werkend te krijgen, opdat ik een belangrijke functionaliteit in een spel dat ik heb gekocht voor VIJFTIG EURO aan de gang te krijgen.
Maar hoe dan ook, ik kreeg het niet aan de gang.
Toen waren de mail-adressen op. Dus ik naar het accountbeheer van mijn ISP, en daar nog twee mailaliassen aangemaakt.
En nóg maar een poging. Even heeel goed nagedacht over de gewenste online-naam, een variant bedacht die nog niet in gebruik kón zijn, en vol frisse tegenzin maar weer naar de EA (bleeeeeergh) site.
Account aanmaken, mailadres invullen, password invullen, online 'persona' aanmaken. Inloggen, uitloggen, nog een keer inloggen. Op de site werkte het.
Hup, het spel opgestart. Mailadres ingevuld, password ingevuld, door naar het scherm met de voorwaarden, 'accept' aangeklikt:
'Invalid password'
Hoe is het in GODJEZUSKLERENAAM mogelijk???? Wat voor houtjetouwtjebedrijf IS dat KUT-EA van jullie?
Hier is mijn voorstel: of jullie zorgen ervoor dat dit binnen een dag gaat werken, of ik krijg van jullie mijn geld terug en dan proppen jullie die game van jullie maar in jullie respectievelijke hol!!!!
Onbeschrijflijk wat dit voor irritatie oproept

Sorry voor de toon, maar dit vind ik niet meer normaal. Oplossing graag, en anders gaat deze mail naar Kassa! Die zijn heel erg geïnteresseerd in klachten over grote bedrijven en games.
(toch nog) vriendelijke groet,
V.