Dat wrak.. is dat beetje toegankelijk voor een beginnende duiker? (wil daar mijn Pady halen.)quote:Op maandag 19 januari 2009 19:58 schreef geelkuikentje het volgende:
Heb 5 keer gedoken in Egypte. 3 keer Sharm El Sheikh, 1 keer El Gouna, 1 keer Hurghada. Mooiste duik was bij The Thistlegorm in het wrak zelf. Ben ook geweest in Tunesie, Kroatie en Nederland natuurlijk. Zelf vind ik in Nederland Vinkeveen in de ochtend (uurtje of 7, 8) in het voorjaar heel mooi.
Neem maar een dikke trui mee (veel wind) en een dik pak: 3mm is zeker niet genoeg.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:56 schreef Bootje84 het volgende:
Heb in Turkije gedoken (Marmaris) maar was weinig aan. 26 Februari ga ik naar Hughada en daar heb ik hoge verwachtingen van.
Nee, je mag er niet in als PADI Open Water. Je mag sowieso niet dieper dan 18 meter. Je hebt minimaal Advanced nodig om daar in te mogen. Mijn duik was al weer 4, 5 jaar geleden daar. Ik weet niet hoe het momenteel is met de staat van het wrak. Zou kunnen dat je er niet eens meer in mag. Wat ik wel heel erg vond op vallen was de stroming in de middag nadat ik uit het wrak kwam. Die was sterk, niet normaal!quote:Op maandag 19 januari 2009 20:00 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dat wrak.. is dat beetje toegankelijk voor een beginnende duiker? (wil daar mijn Pady halen.)
Schijnt rond de 25 graden te zijn dan...quote:Op maandag 19 januari 2009 20:33 schreef Keios het volgende:
[..]
Neem maar een dikke trui mee (veel wind) en een dik pak: 3mm is zeker niet genoeg.
Ik duik in egypte gewoon met 7 mm lang (Bare Arctic). Vind het heerlijk duiken.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:38 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Schijnt rond de 25 graden te zijn dan...
Dat wrak ligt veel te diep voor een op water PADI duiker - rond de 30 meter dacht ik, met een advanced open water certificaat kan het dus wel. Helaas had ik er geen tijd voor toen ik in Egypte was anders had ik zeker die duik gedaan (ik heb in Egypte mijn advanced open water gehaald).quote:Op maandag 19 januari 2009 20:00 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dat wrak.. is dat beetje toegankelijk voor een beginnende duiker? (wil daar mijn Pady halen.)
Nu moet ik wel zeggen dat Egpyte volgens mij het enige land is dat wat dat betreft zo streng is? Ik heb ook m'n Open Water en in Cuba heb ik op 46 meter diepte gezetenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:09 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat wrak ligt veel te diep voor een op water PADI duiker - rond de 30 meter dacht ik, met een advanced open water certificaat kan het dus wel. Helaas had ik er geen tijd voor toen ik in Egypte was anders had ik zeker die duik gedaan (ik heb in Egypte mijn advanced open water gehaald).
Vind het heel slecht van de gids dat je naar 46 meter bent geweest als Open Water. Waarom heb je dat zelf wel toegestaan? Je luchtverbruik is veel hoger, de kleuren op die diepte zijn veel minder mooi (alles is blauw). En de kans op decompressie ziekte is veel hoger. Dus vind het beetje gek dat je dat gedaan hebt....quote:Op dinsdag 20 januari 2009 07:27 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Nu moet ik wel zeggen dat Egpyte volgens mij het enige land is dat wat dat betreft zo streng is? Ik heb ook m'n Open Water en in Cuba heb ik op 46 meter diepte gezeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |