abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65219560
Waar ter wereld ben je al wezen duiken? Wat was de mooiste plaats en waarom?

ts begint:

- Oosterschelde en verscheidene putten in België en Nederland
- Estartit, Spanje (Medeseilanden, natuurreservaat)
- Cavo, Elba
- Alghero, Sardinië
- Sharm El Sheik en Safaga, Egypte
- Trinidad en varkensbaai, Cuba

Ik vond Egypte tot nu toe het mooist. Ik heb er ook mijn eerste haai gezien en er zat het meeste vis. Heb wel spijt dat ik niet tot in Maria La Gorda (Cuba) geraakt ben. Waarschijnlijk zou dat anders top geweest zijn.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_65219667
Grand Canyon.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  maandag 19 januari 2009 @ 19:40:26 #3
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_65219722
Ik ben wel in Maria la Gorda geweest en dat was ontzettend tof . Hoewel mijn (ervaren) vriend moest toegeven dat Frans Polynesie toch wel mooier was. Helaas ben ik daar zelf niet geweest..

Mijn lijstje:
- Griekenland (Kos)
- Thailand (Koh Tao en Koh Chang)
- Vietnam (Na Thrang)
- Cuba (Maria la Gorda en Isla de Juventud): Vooral deze twee waren echt .
pi_65219795
ik heb maar 1 keer gedoken in mijn leven, dat was op Koh Tao, Thailand.
Wel erg mooi trouwens, maar geen vergelijkingsmateriaal dus.
pi_65219917
Eemhof: Echt superrrrr, mooie vissen, lekker water en als je het duiken zat bent, dan ga je naar de wildwaterbaan.
kusje
pi_65219960
Ben geweest op

Curacoa
Croatie
en.. dat was het

Croatie bij SELCE, daar was het echt niet leuk. tenzij je van zand houd.

en Curacoa. naja, dat was geweldig natuurlijk
pi_65220154
Rhodos, Kos, Kreta, Fuerteventura. Egypte staat nog op verlanglijstje.
En vanaf morgen weer een weekje duiken in Jandia (Fuerteventura)
pi_65220425
veruit Pulau Hatta (rozengain), klein eilandje in de Banda archipel - Molukken (indonesia)
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  maandag 19 januari 2009 @ 19:56:16 #9
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65220434
Heb in Turkije gedoken (Marmaris) maar was weinig aan. 26 Februari ga ik naar Hughada en daar heb ik hoge verwachtingen van.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_65220515
Heb 5 keer gedoken in Egypte. 3 keer Sharm El Sheikh, 1 keer El Gouna, 1 keer Hurghada. Mooiste duik was bij The Thistlegorm in het wrak zelf. Ben ook geweest in Tunesie, Kroatie en Nederland natuurlijk. Zelf vind ik in Nederland Vinkeveen in de ochtend (uurtje of 7, 8) in het voorjaar heel mooi.
  maandag 19 januari 2009 @ 20:00:32 #11
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65220612
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:58 schreef geelkuikentje het volgende:
Heb 5 keer gedoken in Egypte. 3 keer Sharm El Sheikh, 1 keer El Gouna, 1 keer Hurghada. Mooiste duik was bij The Thistlegorm in het wrak zelf. Ben ook geweest in Tunesie, Kroatie en Nederland natuurlijk. Zelf vind ik in Nederland Vinkeveen in de ochtend (uurtje of 7, 8) in het voorjaar heel mooi.
Dat wrak.. is dat beetje toegankelijk voor een beginnende duiker? (wil daar mijn Pady halen.)
Leer spaties gebruiken!
  maandag 19 januari 2009 @ 20:26:53 #12
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_65221762
Het lijkt me niet dat je een wrakduik mag maken met alleen je Open Water. Vooral niet in Egypte/Rode zee, waar ze toch al redelijk streng zijn op duikervaring.

Maar ik ben er nog nooit geweest, dus ik kan het mis hebben .
pi_65221954
In Nederland duik ik het liefst op Anna Jacobapolder en de Zeelandbrug in het sepiaseizoen. Maar we gaan bijna altijd naar Wemeldinge.

Ik ben nog niet op de Thistelgorn geweest, staat wel op mn verlanglijstje. Jammergenoeg wordt Egypte duurder en duurder en zit er minder en minder vis. We zijn nu aan het kijken om naar de Filipijnen te gaan voor een paar honderd euro meer... Zie het wel zitten dus ik hoop echt dat het doorgaat!
pi_65222009
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:56 schreef Bootje84 het volgende:
Heb in Turkije gedoken (Marmaris) maar was weinig aan. 26 Februari ga ik naar Hughada en daar heb ik hoge verwachtingen van.
Neem maar een dikke trui mee (veel wind) en een dik pak: 3mm is zeker niet genoeg.
pi_65222579
Ik heb gesnorkeld op Grand Cayman bij de cayman eilanden en daar zaten echt heeeeeel veel roggen.
Dat was mijn fav.
gr gr
pi_65222850
quote:
Op maandag 19 januari 2009 20:00 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Dat wrak.. is dat beetje toegankelijk voor een beginnende duiker? (wil daar mijn Pady halen.)
Nee, je mag er niet in als PADI Open Water. Je mag sowieso niet dieper dan 18 meter. Je hebt minimaal Advanced nodig om daar in te mogen. Mijn duik was al weer 4, 5 jaar geleden daar. Ik weet niet hoe het momenteel is met de staat van het wrak. Zou kunnen dat je er niet eens meer in mag. Wat ik wel heel erg vond op vallen was de stroming in de middag nadat ik uit het wrak kwam. Die was sterk, niet normaal!

Het wrak begint op -16 meter en eindigt op -33 m. Het wrak is 131 meter lang en 7,5 meter breed. Heb er helaas geen foto's van gemaakt omdat ik toen nog geen onderwatercamera had. Maar het is zo'n indrukwekkend gezicht.
  maandag 19 januari 2009 @ 22:38:18 #17
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65227673
quote:
Op maandag 19 januari 2009 20:33 schreef Keios het volgende:

[..]

Neem maar een dikke trui mee (veel wind) en een dik pak: 3mm is zeker niet genoeg.
Schijnt rond de 25 graden te zijn dan...
Leer spaties gebruiken!
pi_65227817
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:38 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Schijnt rond de 25 graden te zijn dan...
Ik duik in egypte gewoon met 7 mm lang (Bare Arctic). Vind het heerlijk duiken.
pi_65231105
Ile Sainte Marie, Madagascar
Galapagos Eilanden, Ecuador
Dahab, Egypte (oa Blue Hole, Canyon, The Bells)
pi_65231236
quote:
Op maandag 19 januari 2009 20:00 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Dat wrak ligt veel te diep voor een op water PADI duiker - rond de 30 meter dacht ik, met een advanced open water certificaat kan het dus wel. Helaas had ik er geen tijd voor toen ik in Egypte was anders had ik zeker die duik gedaan (ik heb in Egypte mijn advanced open water gehaald).
pi_65234090
Bonaire
pi_65234096
Australie
Bali
Egypte
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 20 januari 2009 @ 07:27:38 #23
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_65234111
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:09 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat wrak ligt veel te diep voor een op water PADI duiker - rond de 30 meter dacht ik, met een advanced open water certificaat kan het dus wel. Helaas had ik er geen tijd voor toen ik in Egypte was anders had ik zeker die duik gedaan (ik heb in Egypte mijn advanced open water gehaald).
Nu moet ik wel zeggen dat Egpyte volgens mij het enige land is dat wat dat betreft zo streng is? Ik heb ook m'n Open Water en in Cuba heb ik op 46 meter diepte gezeten .
pi_65234798
Ik heb in Vietnam gedoken in Nha Trang 4 dives gemaakt. Zal eens kijken of ik foto's online kan zetten.
Dit jaar ga ik naar Thailand om bij Koh PhiPhi te gaan duiken en hopelijk ook nog een duik in Maleisie.

Ik heb iig een onderwaterbehuizing gekocht voor me Ixus camera Dus ik kan iig wel mooie kiekjes maken.
pi_65234893
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 07:27 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Nu moet ik wel zeggen dat Egpyte volgens mij het enige land is dat wat dat betreft zo streng is? Ik heb ook m'n Open Water en in Cuba heb ik op 46 meter diepte gezeten .
Vind het heel slecht van de gids dat je naar 46 meter bent geweest als Open Water. Waarom heb je dat zelf wel toegestaan? Je luchtverbruik is veel hoger, de kleuren op die diepte zijn veel minder mooi (alles is blauw). En de kans op decompressie ziekte is veel hoger. Dus vind het beetje gek dat je dat gedaan hebt....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')