ja, maar ik heb wel het idee dat de ramen van een T kleiner zijn, waardoor de stoelen dus dichter op elkaar staan. als er meer vierzitters zouden zijn zou je iig buiten de spits nog comfortabel kunnen zittenquote:Op woensdag 21 januari 2009 22:00 schreef von_Preussen het volgende:
Das toch gewoon een kweste van een rijtje stoelen omdraaien, de stoelen zelf lijken hetzelfde te zijn.
quote:
Nou, daar verschillen de meningen nogal overquote:
mja, langs de rails kun je niet hotlinkenquote:Op woensdag 21 januari 2009 22:22 schreef von_Preussen het volgende:
Verdomme, en toen was dus het plaatje weg.
Ja, dat heb ik dus compleet gemistquote:Op woensdag 21 januari 2009 22:51 schreef ReisT het volgende:
En dan had je ooit ook nog SM'90:
[ afbeelding ]
Ditto, alleen viel die voor mijn spoorbestaan begonnen wasquote:Op woensdag 21 januari 2009 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik dus compleet gemistDat viel precies tussen mijn 2 spoorlevens in
Ja, maar daar zijn ze vrij vlot weer vanaf gestaptquote:Op woensdag 21 januari 2009 23:11 schreef bork het volgende:
[..]
Ditto, alleen viel die voor mijn spoorbestaan begonnen was![]()
Het was toch de bedoeling dat die Railhopper 3+2 zits werd?
Ik zat er lekker twee keer in.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik dus compleet gemistDat viel precies tussen mijn 2 spoorlevens in
Tja er was een belangrijke voorwaarde waar het SM90-mat niet aan kon voldoen: storingsvrij rijden.quote:Op donderdag 22 januari 2009 07:33 schreef Fixers het volgende:
Die 3+2 opstelling. Hadden ze dat met stoelen willen doen of met bankjes. Zoals in oude belgische treinen? Ik vind het wel jammer dat de SM90 nooit is ingestroomd. Het had me iig een half jaar meer reiscomfort op kunnenleveren. Tussen Den Haag en Hoofdorp.
Het verzacht de pijn... aan je knieën.quote:Op donderdag 22 januari 2009 08:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar iedere keer denk ik dramatisch "Dit kan de laaste keer zijn". Dat helpt
Nadat alle electronische storingen opgelost waren kwamen de constructieproblemen om de hoek kijken: loslatende lijm en roest. De treinen reden alleen op Zwolle - Emmen, officieel omdat ze breder zijn dan de standaard maten (lijkt me een rare reden als je het mat koopt om door heel NL te laten rijden), maar er zijn geruchten dat de treinen niet te ver van de werkplaats mochten komen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 08:47 schreef von_Preussen het volgende:
Hadden ze ook na een aantal jaren dan nog van zulke problemen?
En goed, het is naatuurlijk de telegraaf, maargoed..quote:Herrema: kaartje HSL wordt te duur
AMSTERDAM Een treinkaartje voor de toekomstige HSL-trein tussen Amsterdam en Rotterdam wordt veel te duur. Dat stelt de Am-
sterdamse wethouder Tjeerd Herrema.
Dat speelt vooral op het eerste stukje: van Amsterdam naar Schiphol. Wie een enkeltje Amsterdam CS-Schiphol zonder korting
koopt, betaalt nu 3,90 euro. Met de HSL wordt dat 6,25 terwijl de tijdwinst miniem is. Bovendien rijden er minder intercity's als de
HSL rijdt.
Volgens NS krijgt de reiziger wel waar voor zijn geld. Het comfort is groter, en de tijdwinst naar Rotterdam is aanzienlijk. Bovendien
zijn de prijzen goedgekeurd door het ministerie van Verkeer.
Bron: RTV-Noord-Holland, 19 januari 2009
quote:Beneluxtreinen vallen bijna uit elkaar
UTRECHT - De Beneluxtrein tussen Amsterdam en Brussel heeft te kampen met veel vertragingen. In oktober zakte de punctualiteit
richting Amsterdam zelfs onder de 52 procent. „De locomotieven vallen van hun graat”, zei NS-baas Bert Meerstadt daar woensdag
over.
Dat heeft alles te maken met de vertraging met de ingebruikname van de HSL. De exploitanten, NS Hispeed en de Belgische NMBS,
waren ervan uitgegaan dat de locomotieven die er nu rijden, al in 2007 met pensioen hadden gekund. De locomotieven zijn van de
Belgen. De NS heeft inmiddels ook nieuwe extra locomotieven ingezet. „We spreken iedereen erop aan”, zei Meerstadt. „De Belgen
en de leverancier van de locomotieven.” Hij verwacht dat de ellende niet te lang meer duurt. Het is natuurlijk geen goede reclame
voor de HSL dat de dienstregeling op een deel van die route nu zo onbetrouwbaar is. „Dat is heel vervelend. Gelukkig daalt de klant-
tevredenheid niet hard.”
De Beneluxtreinen blijven rijden tot de HSL rijdt. En dat wordt niet eerder dan 2010. Meerstadt verwacht dat de eerste treinen van
AnsaldoBreda in het eerste kwartaal van dit jaar worden opgeleverd. Daarna volgen nog maanden van tests. In de loop van 2010
kunnen de treinen als het goed is in de dienstregeling gaan rijden. De Thalys gaan waarschijnlijk nog dit jaar hard rijden. De NS gaat
er nu vanuit dat de Thalys in december van dit jaar met 300 kilometer per uur over het spoor kan razen.
Bron: De Telegraaf, 14 januari 2009
Is dat anders dan een V?quote:Op donderdag 22 januari 2009 09:24 schreef dennistd het volgende:
Wel een pluspunt: het optrekgeluid van de mat'64, dan kan geen trein tegenop. Geweldig geluid vind ik dat altijd.
Ik weet anders nog wel een Dieselloc die een beter optrekgeluid geeftquote:Op donderdag 22 januari 2009 09:24 schreef dennistd het volgende:
Wel een pluspunt: het optrekgeluid van de mat'64, dan kan geen trein tegenop. Geweldig geluid vind ik dat altijd.
thx voor fotootjequote:Op donderdag 22 januari 2009 09:19 schreef Cothen het volgende:
[..]
Nadat alle electronische storingen opgelost waren kwamen de constructieproblemen om de hoek kijken: loslatende lijm en roest. De treinen reden alleen op Zwolle - Emmen, officieel omdat ze breder zijn dan de standaard maten (lijkt me een rare reden als je het mat koopt om door heel NL te laten rijden), maar er zijn geruchten dat de treinen niet te ver van de werkplaats mochten komen.
en de 3+2 opstelling:
[ afbeelding ]
© ANP
Als je trouwens goed kijkt, dan zie je dat de "3" bestaat uit een "2"-bank met een losse stoel ernaast.
Overigens gemonteerd op een breder onderstel.
Doe eens een voorbeeld?quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet anders nog wel een Dieselloc die een beter optrekgeluid geeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |