abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 21 januari 2009 @ 22:08:19 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65298908
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:00 schreef von_Preussen het volgende:
Das toch gewoon een kweste van een rijtje stoelen omdraaien, de stoelen zelf lijken hetzelfde te zijn.
ja, maar ik heb wel het idee dat de ramen van een T kleiner zijn, waardoor de stoelen dus dichter op elkaar staan. als er meer vierzitters zouden zijn zou je iig buiten de spits nog comfortabel kunnen zitten
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65299127
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:46 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel gelijk.
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ben jij wel helemaal wijs?
Nou, daar verschillen de meningen nogal over
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65299211
Die stoelen in een Plan T zitten misschien best goed, maar ze staan zo dicht tegen elkaar dat ik last krijg van spontane acute claustrofobie.
pi_65299254
Hier is dus het interieur van de Buffel, heb iemand nog een foto van die van Plan T?

pi_65299416
Verdomme, en toen was dus het plaatje weg.
  Redactie Sport woensdag 21 januari 2009 @ 22:23:19 #126
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65299430
Plan T:


DM'90:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 21 januari 2009 @ 22:23:38 #127
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65299447
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:22 schreef von_Preussen het volgende:
Verdomme, en toen was dus het plaatje weg.
mja, langs de rails kun je niet hotlinken
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65300244
Weinig verschil te herkennen, misschien de handbeugel boven de zitting. Oja nog een verschil dm'90 is wel op de toekomst voorbereid en plan T duidelijk niet, getuige de ruimte voor de benen.
  woensdag 21 januari 2009 @ 22:51:46 #129
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_65300574
En dan had je ooit ook nog SM'90:
pi_65300768
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:51 schreef ReisT het volgende:
En dan had je ooit ook nog SM'90:
[ afbeelding ]
Ja, dat heb ik dus compleet gemist Dat viel precies tussen mijn 2 spoorlevens in
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 21 januari 2009 @ 23:11:26 #131
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_65301421
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik dus compleet gemist Dat viel precies tussen mijn 2 spoorlevens in
Ditto, alleen viel die voor mijn spoorbestaan begonnen was
Het was toch de bedoeling dat die Railhopper 3+2 zits werd?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_65301820
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:11 schreef bork het volgende:

[..]

Ditto, alleen viel die voor mijn spoorbestaan begonnen was
Het was toch de bedoeling dat die Railhopper 3+2 zits werd?
Ja, maar daar zijn ze vrij vlot weer vanaf gestapt

Ik dacht dat ik nog een foto had van een zwitsers FLIRTje waar er ook 5 stoelen op een rij gingen, maar die kan ik ff niet vinden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 22 januari 2009 @ 02:46:15 #133
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65305680
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik dus compleet gemist Dat viel precies tussen mijn 2 spoorlevens in
Ik zat er lekker twee keer in.
pi_65306332
De strakke opstellig in de T's werk averechts als het de bedoeling is om er meer reizigers in te persen. Veel mensen gaan dwars zitten op de stoeltjes om dat er gewoon te weinig ruimte is. Ik krijg er acuut claustrofobie blauwe knieën van. Zelfs achterin een citroën AX zit ik ruimer en comfortabeler.

Die 3+2 opstelling. Hadden ze dat met stoelen willen doen of met bankjes. Zoals in oude belgische treinen? Ik vind het wel jammer dat de SM90 nooit is ingestroomd. Het had me iig een half jaar meer reiscomfort op kunnenleveren. Tussen Den Haag en Hoofdorp.
pi_65306667
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 07:33 schreef Fixers het volgende:
Die 3+2 opstelling. Hadden ze dat met stoelen willen doen of met bankjes. Zoals in oude belgische treinen? Ik vind het wel jammer dat de SM90 nooit is ingestroomd. Het had me iig een half jaar meer reiscomfort op kunnenleveren. Tussen Den Haag en Hoofdorp.
Tja er was een belangrijke voorwaarde waar het SM90-mat niet aan kon voldoen: storingsvrij rijden.
So we just called him Fred too
pi_65306864
Hadden ze ook na een aantal jaren dan nog van zulke problemen?
  donderdag 22 januari 2009 @ 08:49:12 #137
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65306889
Bedankt Zug voor de filmpjes.

En wat plan T betreft, ik zit er dagelijks in en daardoor is het wel "mijn" treintje geworden... Ik snap de ophef daardoor eigenlijk niet echt, maar blijkbaar is het nogal bijzonder dat het hier nog rijd... De rest van het land heeft natuurlijk nog zat V's

Maar iedere keer denk ik dramatisch "Dit kan de laaste keer zijn ". Dat helpt

[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 22-01-2009 08:54:15 ]
pi_65307178
Vandaag kwam er een VIRM-IV Eindhoven binnen rijden als IC naar Den Bosch... normaal bestaat deze uit 2x VIRM-IV of zelfs 3... maar 1 zo'n trein is wel schikken, zeker als je het hele perron op de deuren ziet afkomen. Dus ik ben maar niet ingestapt en heb de stoptrein gepakt.

Volgens mij hebben ze nog wel een tweede eraan vast gekoppeld, want toen de stoptrein te Boxtel werd ingehaald door die trein telde ik volgens mij wel 8 bakken
  donderdag 22 januari 2009 @ 09:07:04 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65307195
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 08:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar iedere keer denk ik dramatisch "Dit kan de laaste keer zijn ". Dat helpt
Het verzacht de pijn... aan je knieën.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65307481
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 08:47 schreef von_Preussen het volgende:
Hadden ze ook na een aantal jaren dan nog van zulke problemen?
Nadat alle electronische storingen opgelost waren kwamen de constructieproblemen om de hoek kijken: loslatende lijm en roest. De treinen reden alleen op Zwolle - Emmen, officieel omdat ze breder zijn dan de standaard maten (lijkt me een rare reden als je het mat koopt om door heel NL te laten rijden), maar er zijn geruchten dat de treinen niet te ver van de werkplaats mochten komen.

en de 3+2 opstelling:

© ANP

Als je trouwens goed kijkt, dan zie je dat de "3" bestaat uit een "2"-bank met een losse stoel ernaast.
Overigens gemonteerd op een breder onderstel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Fred2 op 22-01-2009 09:25:08 ]
So we just called him Fred too
  Redactie Sport donderdag 22 januari 2009 @ 09:24:10 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65307583
Vanmorgen was de stoptrein naar Apeldoorn laat in Enschede, waardoor ik deze kon nemen naar Hengelo, ipv de stopper naar Zwolle.
En raadt eens: het was een plan T.
Mijn ervaringen:
- Stoelen zitten iets harder dan DM'90
- Er is veel minder beenruimte

Wel een pluspunt: het optrekgeluid van de mat'64, dan kan geen trein tegenop. Geweldig geluid vind ik dat altijd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 22 januari 2009 @ 10:24:20 #142
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65309203
Ik ontvang op regelmatige tijdstippen de OV nieuwsbrief ( Ik ben vast niet de enige?) Interessante items, of ietems waarvan al eerder de discussie hier oplaaide of die iets toe voegen, plaats ik hier....
quote:
Herrema: kaartje HSL wordt te duur

AMSTERDAM Een treinkaartje voor de toekomstige HSL-trein tussen Amsterdam en Rotterdam wordt veel te duur. Dat stelt de Am-
sterdamse wethouder Tjeerd Herrema.
Dat speelt vooral op het eerste stukje: van Amsterdam naar Schiphol. Wie een enkeltje Amsterdam CS-Schiphol zonder korting
koopt, betaalt nu 3,90 euro. Met de HSL wordt dat 6,25 terwijl de tijdwinst miniem is. Bovendien rijden er minder intercity's als de
HSL rijdt.
Volgens NS krijgt de reiziger wel waar voor zijn geld. Het comfort is groter, en de tijdwinst naar Rotterdam is aanzienlijk. Bovendien
zijn de prijzen goedgekeurd door het ministerie van Verkeer.
Bron: RTV-Noord-Holland, 19 januari 2009
En goed, het is naatuurlijk de telegraaf, maargoed..
quote:
Beneluxtreinen vallen bijna uit elkaar
UTRECHT - De Beneluxtrein tussen Amsterdam en Brussel heeft te kampen met veel vertragingen. In oktober zakte de punctualiteit
richting Amsterdam zelfs onder de 52 procent. „De locomotieven vallen van hun graat”, zei NS-baas Bert Meerstadt daar woensdag
over.
Dat heeft alles te maken met de vertraging met de ingebruikname van de HSL. De exploitanten, NS Hispeed en de Belgische NMBS,
waren ervan uitgegaan dat de locomotieven die er nu rijden, al in 2007 met pensioen hadden gekund. De locomotieven zijn van de
Belgen. De NS heeft inmiddels ook nieuwe extra locomotieven ingezet. „We spreken iedereen erop aan”, zei Meerstadt. „De Belgen
en de leverancier van de locomotieven.” Hij verwacht dat de ellende niet te lang meer duurt. Het is natuurlijk geen goede reclame
voor de HSL dat de dienstregeling op een deel van die route nu zo onbetrouwbaar is. „Dat is heel vervelend. Gelukkig daalt de klant-
tevredenheid niet hard.”
De Beneluxtreinen blijven rijden tot de HSL rijdt. En dat wordt niet eerder dan 2010. Meerstadt verwacht dat de eerste treinen van
AnsaldoBreda in het eerste kwartaal van dit jaar worden opgeleverd. Daarna volgen nog maanden van tests. In de loop van 2010
kunnen de treinen als het goed is in de dienstregeling gaan rijden. De Thalys gaan waarschijnlijk nog dit jaar hard rijden. De NS gaat
er nu vanuit dat de Thalys in december van dit jaar met 300 kilometer per uur over het spoor kan razen.
Bron: De Telegraaf, 14 januari 2009
  donderdag 22 januari 2009 @ 10:24:47 #143
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65309213
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 09:24 schreef dennistd het volgende:


Wel een pluspunt: het optrekgeluid van de mat'64, dan kan geen trein tegenop. Geweldig geluid vind ik dat altijd.
Is dat anders dan een V?
pi_65309600
Ik kan me herinneren dat de geel/witte treinen van het Britse Southeastern (vanaf London Charing Cross richting het graafschap Kent), ook stoelen in 3+2 opstelling hadden. Verbazingwekkend was dat best nog wel een werkbare situatie
Socialist in Mercedes
pi_65309840
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 10:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is dat anders dan een V?
V is ook mat '64..
So we just called him Fred too
pi_65310572
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 09:24 schreef dennistd het volgende:
Wel een pluspunt: het optrekgeluid van de mat'64, dan kan geen trein tegenop. Geweldig geluid vind ik dat altijd.
Ik weet anders nog wel een Dieselloc die een beter optrekgeluid geeft
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 22 januari 2009 @ 11:12:41 #147
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_65310626
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 09:19 schreef Cothen het volgende:

[..]

Nadat alle electronische storingen opgelost waren kwamen de constructieproblemen om de hoek kijken: loslatende lijm en roest. De treinen reden alleen op Zwolle - Emmen, officieel omdat ze breder zijn dan de standaard maten (lijkt me een rare reden als je het mat koopt om door heel NL te laten rijden), maar er zijn geruchten dat de treinen niet te ver van de werkplaats mochten komen.

en de 3+2 opstelling:
[ afbeelding ]
© ANP

Als je trouwens goed kijkt, dan zie je dat de "3" bestaat uit een "2"-bank met een losse stoel ernaast.
Overigens gemonteerd op een breder onderstel.
thx voor fotootje
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 22 januari 2009 @ 11:40:29 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65311582
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik weet anders nog wel een Dieselloc die een beter optrekgeluid geeft
Doe eens een voorbeeld?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2009 @ 11:46:01 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65311780
NMBS 5500-serie?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65311792
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Doe eens een voorbeeld?


Maar idd, NMBS 5500 ownz > *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')