Wat ik ten zeerste afraad overigensquote:Op maandag 19 januari 2009 11:11 schreef GoeRoe86 het volgende:
Jezus wat een kutsituatie zeg.
Prachtig weer. Je zult eerst je buurman neer moeten knuppelen om aandacht te krijgen in Nederland
Turf voor de gein eens hoevaak je water gebruikt. Alleen de plee doorspoelen met de stortbak is al een liter of 10. Met de gieter lukt het zelf met 5 liter water. Dat is vaak heen en weer lopen naar de overburen om flessen te vullen hoor. Handen wassen, drinken, konijnendrinkwater, douche, ..... een dag is al kut, driedagen wordt onleefbaar.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:11 schreef TheSilverSpoon het volgende:
112 bellen lijkt me nou niet echt de bedoeling. De definitie van noodsituatie neem je iets te ruim.
quote:Verder is het natuurlijk wel heel erg vervelend om zo te moeten wonen, al is het voor een aantal dagen. Op korte termijn kan je niets anders dan blijven aandringen bij je buren en de huisbaas. Ik neem niet aan dat één pand van meerdere eigenaren is.
Dan komt iig de politie vast ook wel kijkenquote:Wellicht is een slotenmaker én een loodgieter en goed idee om ze binnen te krijgen op 140C.
Ik ga ook proberen te achterhalen wat het telefoonnummer van ene -weg- isquote:Op maandag 19 januari 2009 11:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
Kassa etc ook effe inlichten. Waarom stappen ondernemen tegen je buren? Die zit toch net als jij zonder water? Je moet de huisbaas eigenaar aanspreken.
En het portiek vol gepist wordt, en de buren geen moeite doen om het water stromend te krijgen.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:15 schreef HostiMeister het volgende:
112 bellen omdat een deur openstaat
Mijn eigen huisbaas mag niet bij de buren (andere eigenaar) de vloer open laten breken. De buren zijn niet echt gemotiveerd om uberhaupt ook maar iets te doen..quote:Op maandag 19 januari 2009 11:15 schreef Sjeen het volgende:
Je eigen huisbaas opbellen en het die laten regelen. Hij is degene die moet zorgen dat jij fatsoenlijk kunt wonen...
Nee, maar hij mag wel erachteraan gaan dat zijn huurders normaal woongenot krijgen. Dus zijn taak ook om te zorgen dat je water hebt, hoe... dat is zijn probleem.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mijn eigen huisbaas mag niet bij de buren (andere eigenaar) de vloer open laten breken. De buren zijn niet echt gemotiveerd om uberhaupt ook maar iets te doen..
Omdat 0900 tuig alleen zegt "ja meneer, daar kunnen we niets mee". Als je 112 belt zijn ze verplicht om langs te komen. Enige wat de buren hoeven te doen, is met hun luie reet van de bank af komen, de telefoon te pakken, en een loodgieter danwel de huiseigenaar te bellenquote:Op maandag 19 januari 2009 11:17 schreef _Led_ het volgende:
Ik zie niet in waarom je 112 belt in plaats van de politie, er is toch geen accute nood ?
(Er ligt toch niemand op sterven ?)
Ja. Om jou te vragen waarom je van 112 gebruik maakt als er geen echte nood is.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Omdat 0900 tuig alleen zegt "ja meneer, daar kunnen we niets mee". Als je 112 belt zijn ze verplicht om langs te komen.
Blijkbaar niet. Die zitten er zelfs met een kleintje in. En 1 van de bovenburen hebben zelfs 2 of 3 kinderen, die heb ik wel veel met water langs zien komen. Iedereen in het blok is er mee bezig, behalve die lui naast mij. Als het omgekeerd was, dat niemand ene flikker deed, maar zij wel, dan hadden we zaterdag dus al weer water gehad.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:24 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Hebben de buren geen dorst dan?
Handen wassen kan je doen met die 'gel', te koop bij de drogist. Het is geen ideale oplossing, maar het is beter dan steeds water moeten halen. Dat moet je al genoeg voor het toilet!
Geloof me, na 3 dagen stapelt de afwas zich aardig op, de wc doorspoelen gaat maar half half en is dus ook niet al te fris, je kan niet thuis douche (isegrim en heiden6 hebben hun warme, stromende water ter beschikking gesteldquote:Op maandag 19 januari 2009 11:24 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Ja. Om jou te vragen waarom je van 112 gebruik maakt als er geen echte nood is.
Behalve dat wildplassen is er helemaal niets strafbaars gebeurd. Dit probleem moet je toch echt zelf (met je buren) oplossen, of door jouw huisbaas laten oplossen. In ieder geval niet de politie mee lastig vallen, en al helemaal geen 112 bellen (dat is alleen voor levensbedreigende situaties).quote:Op maandag 19 januari 2009 11:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Omdat 0900 tuig alleen zegt "ja meneer, daar kunnen we niets mee". Als je 112 belt zijn ze verplicht om langs te komen. Enige wat de buren hoeven te doen, is met hun luie reet van de bank af komen, de telefoon te pakken, en een loodgieter danwel de huiseigenaar te bellenDat hadden ze eigenlijk zaterdag al moeten doen, maar toen deed de politie dat al voor ze (die is toen trouwens niet door mij gebeld, de 2e keer wel).
Zuid!quote:Op maandag 19 januari 2009 11:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Twee uur snachts: Ik kom thuis, buren hebben een feestje. En dus geen toilet. Resultaat: Portiek en bomen zijn tot toilet verkozen. En de deur hebben ze geblokkeerd, zodat deze open blijft staan. Hoera, op zuid, deur open, zit je echt op te wachten.
Politie!quote:Als ik dan zeg dat de agent smiddags wél gebeld heeft, wordt ik eigenlijk voor leugenaar uitgemaakt door de politie![]()
Buren!quote:De buren zijn eigenlijk te laks om iets te doen
Als er meerdere eigenaren zijn, dan is er altijd een VVE. Wanneer je voor leidingen afhankelijk bent van je buren, dan vormt dat samen één blok. Wanneer de woning waar het probleem zit een andere eigenaar heeft dan jouw woning, dan is er altijd sprake van een VVE. Die zijn in dit geval verantwoordelijk voor het onderhoud en kunnen daardoor ook druk uitoefenen op de eigenaar van het appartement naast je.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
t'is een huurblok, dus geen VVE....
Typ het dan ook niet.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:28 schreef zuchtje het volgende:
Mij is geleerd om 112 te bellen in noodsituaties. Dat er geen water/gas/elektra je huis binnenkomt is geen noodsituatie. Je gaat niet dood zonder stromend water in huis. Dat je het veel gebruikt, en dat je gewend bent om veel water te verbruiken doet hier niets aan af. Je kunt gewoon water kopen. In de winkel. En douchen bij iemand anders. Dan maar niet elke dag. Kleding wassen kun je ook wel ergens anders.
onleefbaar.. Je bent niks gewend. Weet je dat er mensen zijn die gewoon, uit vrije wil, een weekje gaan kamperen? In een tentje! Zonder stromend water!!! Het is een wonder dat ze dat overleven. Maar goed, die mensen zijn natuurlijk gevaarlijk bezig.
maar dit is allemaal offtopic, en kan daarom genegeerd worden..
Al is het misschien een noodsituatie, dan is het nog steeds niet iets wat de politie moet oplossen. Waarom zou dit door de politie moeten worden opgelost?quote:Op maandag 19 januari 2009 11:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En na een dag of wat is dat dus wel een noodsituatie aan het worden.
Nee, voor noodsituaties, niet zozeer voor levensbedreigende situaties.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:27 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Behalve dat wildplassen is er helemaal niets strafbaars gebeurd. Dit probleem moet je toch echt zelf (met je buren) oplossen, of door jouw huisbaas laten oplossen. In ieder geval niet de politie mee lastig vallen, en al helemaal geen 112 bellen (dat is alleen voor levensbedreigende situaties).
Omdat door toedoen van mijn buren 8(!) woningen en 2 winkels zonder water zitten?quote:Op maandag 19 januari 2009 11:29 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Al is het misschien een noodsituatie, dan is het nog steeds niet iets wat de politie moet oplossen. Waarom zou dit door de politie moeten worden opgelost?
quote:Op maandag 19 januari 2009 11:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zuid!![]()
[..]
Politie!![]()
[..]
Buren!![]()
Rampscenario. Sterkte.
Onzin.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:27 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
(dat is alleen voor levensbedreigende situaties).
Gaan er binnen nu en 1 uur mensen dood dan?quote:Op maandag 19 januari 2009 11:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Omdat door toedoen van mijn buren 8(!) woningen en 2 winkels zonder water zitten?En dat die mensen misschien een handje geholpen moeten worden met het intoetsen van een telefoonnummer?
Maar nu even niet.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]ik zat er op te wachten
Maar hier hebben we tenminste stromend water, itt Gouda
Gouda is gebouwd op dik water, en het stroomt ook nog. Maak je over Gouda maar geen zorgen. Geef nou maar gewoon toe dat sommige delen van Rotterdam kansloos gebied zijn, hoeveel miljoenen je er ook in pompt.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]ik zat er op te wachten
Maar hier hebben we tenminste stromend water, itt Gouda
Nee, als er mensen in elkaar gerost worden in het centrum gaat er ook niemand dood binnen een uur. Bel ik ook 112. Je zou maar door het gebrek aan hygiene aan de schijt raken op het momentquote:Op maandag 19 januari 2009 11:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gaan er binnen nu en 1 uur mensen dood dan?
Nee? geen noodsituatie.
Ja? vertel.
Wel een uitermate hoerige situatie.
De politie is er niet voor dit soort zaken. Ga met de andere buren naar je buren toe zou ik zeggen.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Omdat door toedoen van mijn buren 8(!) woningen en 2 winkels zonder water zitten?En dat die mensen misschien een handje geholpen moeten worden met het intoetsen van een telefoonnummer?
Ja, cholera breekt zometeen uit bij jullie.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, als er mensen in elkaar gerost worden in het centrum gaat er ook niemand dood binnen een uur. Bel ik ook 112. Je zou maar door het gebrek aan hygiene aan de schijt raken op het momenttoch lastig zonder stromend water. Na drie dagen is er toch zeker wel een bepaald gevaar voor de volksgezondheid van 8 woningen, twee gezinnen met kinderen, aan het ontstaan.
Alweer?quote:Op maandag 19 januari 2009 11:36 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
De politie is er niet voor dit soort zaken. Ga met de andere buren naar je buren toe zou ik zeggen.
Gezien de tijd van het jaar is buikgriep iets logischer denk ikquote:Op maandag 19 januari 2009 11:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ja, cholera breekt zometeen uit bij jullie.
Dat kan sowieso al aangezien griep meestal een incubatietijd heeft van ongeveer 10 dagen.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Gezien de tijd van het jaar is buikgriep iets logischer denk ik
Ik weet gelijk weer waarom ik niet meer op Zuid wilde wonen.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zuid!![]()
[..]
Politie!![]()
[..]
Buren!![]()
Rampscenario. Sterkte.
Ik hoop serieus dat de politie betere dingen te doen heeft dan te zorgen dat jij stromend water hebt.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Geloof me, na 3 dagen stapelt de afwas zich aardig op, de wc doorspoelen gaat maar half half en is dus ook niet al te fris, je kan niet thuis douche (isegrim en heiden6 hebben hun warme, stromende water ter beschikking gesteld), je kan niet je tanden poetsen met wat water, ....
En na een dag of wat is dat dus wel een noodsituatie aan het worden.
En de politie vertoont gelukkig op alle fronten het gedrag dat ik op Zuid al eerder meemaakte, er verandert ook nooit iets.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:38 schreef Cothen het volgende:
[..]
Ik weet gelijk weer waarom ik niet meer op Zuid wilde wonen.
Waarom draai je de hoofdkraan niet gewoon weer open?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |