abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65195769
het ligt er ook aan hoe ver de afspraak is. Sommige mensen denken ook wel alles voor een koopje te kunnen krijgen

handel is handel, wanneer dat niet over een paar euro's gaat, maar over velen
  maandag 19 januari 2009 @ 02:08:26 #27
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_65195928
Marktplaats is gewoon een online prikbord. Koop je iets van een particulier, dan geldt het consumentenrecht niet. Je kan daarom ook nooit aanspraak maken op garantie en er is ook geen sprake van een bindende koopovereenkomst.

Wees blij dat de adverteerder eerlijk is. Hij had ook kunnen zeggen dat het product defect is gegaan of is gestolen, waardoor deze niet meer verkocht kan worden.

Ik weet dat het kut voor je is, maar ik heb zelf ook een keer meegemaakt als verkoper zijnde. Product te koop staan (erg gewild en niet voor iedereen verkrijgbaar) voor 165 euro. Biedt er iemand 150 euro, ik ga akkoord. Belde vijf minuten later iemand op die 'm gelijk wilde halen (400 km rijden totaal) voor 300 euro. Zo eerlijk als ik was heb ik hem voor 150 euro verkocht aan diegene die er wel makkelijk aan kan komen, ook zonder mij... Had ik achteraf niet moeten doen, had ik 150 euro extra gehad en iemand heel gelukkig gemaakt.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_65195937
quote:
Op zondag 18 januari 2009 23:49 schreef aaipod het volgende:
Dat dacht zo'n eikel ook eens bij mij te doen maar ik heb hem even haarfijn uitgelegd dat dat toch echt niet zo werkt en dat ik wel even contact op zou nemen met mijn rechtsbijstand verzekering als die niet over de brug kwam. Bleek dat hij het object reeds aan iemand anders verkocht had. Toen heb ik voorgesteld het te schikken voor 100 euro ofzo. Daar ging hij mee akkoord.
En dat geloof je zelf?
***** Kraak.....
  maandag 19 januari 2009 @ 07:03:05 #29
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_65196974
quote:
Op maandag 19 januari 2009 02:08 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Marktplaats is gewoon een online prikbord. Koop je iets van een particulier, dan geldt het consumentenrecht niet. Je kan daarom ook nooit aanspraak maken op garantie en er is ook geen sprake van een bindende koopovereenkomst.
Wat een ontzettende onzin
  maandag 19 januari 2009 @ 07:03:45 #30
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_65196975
quote:
Op maandag 19 januari 2009 02:09 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

En dat geloof je zelf?
Nee ik zeg het om mijn internetreputatie op te waarderen
  maandag 19 januari 2009 @ 08:46:50 #31
53151 T42
Pinball Wizard
pi_65197747
quote:
Op zondag 18 januari 2009 23:47 schreef Olep het volgende:
Dat is toch logisch?
dus ik kom overeen met jou bod, jij komt het ophalen en bent onderweg, dan bel ik jou op van jah heb een betere maarktplaats bod (die 90% niet serieus zijn) en zeg jou af als je net al 120km hebt gereden.

vind jij logiesch?

als ik iets te koop heb staan en er word 10 euro overgeboden maar heb al afspraak met iemand nou dan heb ik pech dan had ik niet moetten afspreken en langer moette wachten.
  maandag 19 januari 2009 @ 08:49:31 #32
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_65197785
quote:
Op zondag 18 januari 2009 23:53 schreef nachtdier2 het volgende:
Logisch? Wat is er logisch aan?
Als je een overeenkomst heb, een afspraak staat, dan is het artikel verkocht voor een overeengekomen prijs. Dan moet je niet opeens een halve dag later een mail gaan sturen met als strekking' ik heb een hoger bod gekregen dus de deal gaat niet door tenzij je X euro biedt.' en al helemaal niet als er al een pakketzegel onderweg is en geld overgemaakt is...
helemaal met je eens. verkocht = verkocht. dan ga je niet lopen janken over een tientje.
maar ja het blijft marktplaats.
From feudal serf to spender.
  maandag 19 januari 2009 @ 08:50:34 #33
53151 T42
Pinball Wizard
pi_65197795
quote:
Op maandag 19 januari 2009 02:08 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

Wees blij dat de adverteerder eerlijk is. Hij had ook kunnen zeggen dat het product defect is gegaan of is gestolen, waardoor deze niet meer verkocht kan worden.

Ik weet dat het kut voor je is, maar ik heb zelf ook een keer meegemaakt als verkoper zijnde. Product te koop staan (erg gewild en niet voor iedereen verkrijgbaar) voor 165 euro. Biedt er iemand 150 euro, ik ga akkoord. Belde vijf minuten later iemand op die 'm gelijk wilde halen (400 km rijden totaal) voor 300 euro. Zo eerlijk als ik was heb ik hem voor 150 euro verkocht aan diegene die er wel makkelijk aan kan komen, ook zonder mij... Had ik achteraf niet moeten doen, had ik 150 euro extra gehad en iemand heel gelukkig gemaakt.
jammer dat je wel rechten hebt ook via marktplaats

en dat 2e met 100% meet bieden was dat een negeriaan? of verkoop jij spullen zonder dat je waarde besef hebt?
  maandag 19 januari 2009 @ 08:51:07 #34
53151 T42
Pinball Wizard
pi_65197802
quote:
Op maandag 19 januari 2009 08:49 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

helemaal met je eens. verkocht = verkocht. dan ga je niet lopen janken over een tientje.
jah er zitte tokkies op
  Moderator maandag 19 januari 2009 @ 08:53:31 #35
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_65197834
quote:
Op zondag 18 januari 2009 23:53 schreef nachtdier2 het volgende:
Logisch? Wat is er logisch aan?
Als je een overeenkomst heb, een afspraak staat, dan is het artikel verkocht voor een overeengekomen prijs. Dan moet je niet opeens een halve dag later een mail gaan sturen met als strekking' ik heb een hoger bod gekregen dus de deal gaat niet door tenzij je X euro biedt.'
Alsof zo'n afspraak bindend is
Ik kan me best voorstellen dat wanneer ik een afspraak heb met iemand die iets van mij wil kopen voor bijvoorbeeld 50 euro, en ik de volgende dag een bod krijg van 150 euro, dat ik van de eerder gemaakte afspraak afzie.
F.K.A. SuperwormJim
  maandag 19 januari 2009 @ 09:01:24 #36
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_65197929
quote:
Op maandag 19 januari 2009 08:53 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Ik kan me best voorstellen dat wanneer ik een afspraak heb met iemand die iets van mij wil kopen voor bijvoorbeeld 50 euro, en ik de volgende dag een bod krijg van 150 euro, dat ik van de eerder gemaakte afspraak afzie.
vreemd zeg dat me dat op ebay eigenlijk nooit overkomt. dat mensen zich daar wel aan de regels houden.
pi_65197963
quote:
Op maandag 19 januari 2009 07:03 schreef aaipod het volgende:

[..]

Nee ik zeg het om mijn internetreputatie op te waarderen
Tuurlijk joh, jij stuurt een boos mailtje en die MP verkoper werd reuze bang van jou.
***** Kraak.....
pi_65197980
quote:
Op maandag 19 januari 2009 08:49 schreef S1nn3rz het volgende:

Dan komen er dus mensen niet opdagen etc etc, wat doet de slimme verkoper?
***** Kraak.....
pi_65198043
quote:

[..]

Dat is ook de reden waarom marktplaats toch een bepaald publiek trekt, en eBay een ander/serieuzer. Ik heb het ook wel eens meegemaakt op marktplaats, zat ik te wachten totdat die jan-lul langs zou komen, hoorde ik helemaal niks meer, totdat ik de volgende dag maar es ging bellen..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 19 januari 2009 @ 09:10:26 #40
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_65198052
quote:
Op maandag 19 januari 2009 09:05 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Dan komen er dus mensen niet opdagen etc etc, wat doet de slimme verkoper?
deze situatie ligt wel anders. ts heeft aangegeven het geld al overgemaakt te hebben. mits het geen postbank>bank overboeking is, is de bijschrijving vaak direct.
dan lijkt het me als verkoper zijnde niet meer dan normaal dat je je verlies neemt.
  maandag 19 januari 2009 @ 09:19:19 #41
53151 T42
Pinball Wizard
pi_65198229
quote:

[..]

DAN ZEG JE DAT BIJ HET MAKEN VAN EEN AFSPRAAK!!!
als iemand pas na week wil komen kijken zeg ik ALTIJD bel van te voren effe want ik hou het niet vast!
pi_65198259
quote:
Op zondag 18 januari 2009 23:49 schreef aaipod het volgende:
Dat dacht zo'n eikel ook eens bij mij te doen maar ik heb hem even haarfijn uitgelegd dat dat toch echt niet zo werkt en dat ik wel even contact op zou nemen met mijn rechtsbijstand verzekering als die niet over de brug kwam.
Bedankt. Je hebt m'n maandagmorgen toch weer een stuk leuker gemaakt.
quote:
Op maandag 19 januari 2009 00:00 schreef aaipod het volgende:

[..]

Ten eerste is marktplaats helemaal geen veilingsite pur sang en ten tweede is dit probleem niet inherent aan dergelijke sites maar eerder de oorzaak van een verpaupering van normen en waarden. Afspraak is afspraak en daar heb je je gewoon aan te houden. En overigens niet alleen naar maatschappelijke maatstaffen maar dit staat gewoon in de wet.
Ben benieuwd waar dat staat. Ten eerste is een bod op Marktplaats niet bindend en ben ik toch wel erg benieuwd waar jij rechten aan kan ontlenen als het gaat om verkoop tussen particulieren.

Ik denk dat een RBV je knetterhard uit zal lachen. Je geeft zelf al aan dat je geschikt hebt voor 100 euro (?), geen idee om wat voor product het gaat, maar als het om minder dan X euro gaat doet een RBV helemaal niets. Niet de moeite waard zeggen ze dan.
quote:
Op maandag 19 januari 2009 07:03 schreef aaipod het volgende:

[..]

Wat een ontzettende onzin
Blijkbaar is het dus al eerder tegen je gezegd. Nogmaals: ben wel benieuw waar je deze stellige aanname op baseert.

[ Bericht 8% gewijzigd door ktnxbye op 19-01-2009 09:26:09 ]
  maandag 19 januari 2009 @ 09:21:55 #43
53151 T42
Pinball Wizard
pi_65198276
quote:
Op maandag 19 januari 2009 09:10 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat is ook de reden waarom marktplaats toch een bepaald publiek trekt, en eBay een ander/serieuzer. Ik heb het ook wel eens meegemaakt op marktplaats, zat ik te wachten totdat die jan-lul langs zou komen, hoorde ik helemaal niks meer, totdat ik de volgende dag maar es ging bellen..
maar die zitte op speurders/ vondst/ lokale krant/ auto trader/ supermakt advertentie ook.
jah ik kom om 7 uur.
pi_65198340
quote:
Op maandag 19 januari 2009 09:10 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

deze situatie ligt wel anders. ts heeft aangegeven het geld al overgemaakt te hebben. mits het geen postbank>bank overboeking is, is de bijschrijving vaak direct.
dan lijkt het me als verkoper zijnde niet meer dan normaal dat je je verlies neemt.
Je wil niet weten hoevaak er al mensen vertelt hebben dat ze de poen overgemaakt hebben.
Na 3 dagen nog niet op mijn rekening is gewoon verkoop naar de volgende en mocht het dan toch op mijn rekening belanden maak ik 't weer netjes terug over met de MED: Sorry.
***** Kraak.....
  maandag 19 januari 2009 @ 09:26:23 #45
53151 T42
Pinball Wizard
pi_65198364
quote:
Op maandag 19 januari 2009 09:21 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Ben benieuwd waar dat staat. Ten eerste is een bod op Marktplaats niet bindend en ben ik toch wel erg benieuwd waar jij rechten aan kan ontlenen als het gaat om verkoop tussen particulieren.

Ik denk dat een RBV je knetterhard uit zal lachen. Je geeft zelf al aan dat je geschikt hebt voor 100 euro (?), geen idee om wat voor product het gaat, maar als het om minder dan X euro gaat doet een RBV helemaal niets. Niet de moeite waard zeggen ze dan.
leuk die biedingen
mail ik de verkoper met ander bod... jah maar iemand heeft op mp 10 euro meer geboden.,, ik zo reageerd hij dan ook? neej dus

als je een afspraak maakt op de mail is deze redelijk bindend en kan gebruikt worden door je RBV.
pi_65198718
quote:
Op maandag 19 januari 2009 09:21 schreef T42 het volgende:

[..]

maar die zitte op speurders/ vondst/ lokale krant/ auto trader/ supermakt advertentie ook.
jah ik kom om 7 uur.
Daarom zet ik de simpele dingen zoals mijn tafel/koelkast/oude CRT-monitor en ander klein spul op marktplaats, en het serieuzere werk zoals een nog relatief nieuwe digitale camera etc op eBay. Kwestie van je publiek wat inschatten en de goede verkoopmethode erbij zoeken. Maar als er geld is overgemaakt, en een pakketzegel onderweg is, is het ronduit onbeschoft om dan dit soort geintjes uit te halen..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_65198931
quote:
Op maandag 19 januari 2009 09:26 schreef T42 het volgende:
als je een afspraak maakt op de mail is deze redelijk bindend en kan gebruikt worden door je RBV.
Je denkt toch niet dat je RBV wat gaat doen als het om een mp3-speler van vijf tientjes gaat?
pi_65198976
quote:
Op maandag 19 januari 2009 09:56 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat je RBV wat gaat doen als het om een mp3-speler van vijf tientjes gaat?
Gewoon even het logo van een advocatenkantoor uit de buurt knippen en plakken in een html maitlje en ze even de stuipen op het lijf jagen zou ik dan nog wel doen, maar de rechtsbijstand zal je weinig helpen denk ik..
  maandag 19 januari 2009 @ 10:04:05 #49
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_65199083
quote:
Op maandag 19 januari 2009 09:24 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Je wil niet weten hoevaak er al mensen vertelt hebben dat ze de poen overgemaakt hebben.
Na 3 dagen nog niet op mijn rekening is gewoon verkoop naar de volgende en mocht het dan toch op mijn rekening belanden maak ik 't weer netjes terug over met de MED: Sorry.
als je dat wilt voorkomen open je een paypal rekening en vertel je de mensen dat je het totaalbedrag + 4% wilt hebben, dezelfde dag nog.
pi_65199135
quote:
Op maandag 19 januari 2009 09:58 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Gewoon even het logo van een advocatenkantoor uit de buurt knippen en plakken in een html maitlje en ze even de stuipen op het lijf jagen zou ik dan nog wel doen, maar de rechtsbijstand zal je weinig helpen denk ik..
Ha. Valsheid in geschrifte. Wie is er dan nog verkeerd bezig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')