FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [PROJECT] T42's Kevert
T42zondag 18 januari 2009 @ 21:48
nou hij staat er nu zo ongeveer bij (niet schrikken)




rest van de foto's: http://www.keversite.nl/fotoalbum/my_photos.php?id=2599

foto's vorige oplapbeurd paar jaar geleden: http://www.groenekever.nl/kever/index.php?pagina=fotos

wat gaat er gebeuren:
automaat word schakel
nieuwe/andere 1600 motor
laswerk om erger te voorkomen (alle niet apk afkeur want hij heeft nog 1,5 jaar apk)
body van bodem
nieuwe electra voor licht en toeters
hij krijgt een blauwe achterspatbord.

rest? let maar op de updates...

[ Bericht 19% gewijzigd door T42 op 18-01-2009 22:49:04 ]
Rosbiefzondag 18 januari 2009 @ 21:55
Het achterlicht van je Clio mist een stukje.
T42zondag 18 januari 2009 @ 21:58
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:55 schreef Rosbief het volgende:
Het achterlicht van je Clio mist een stukje.
goh intresant das trouwens de achteruit licht en dat mag wit zijn
powerfluxzondag 18 januari 2009 @ 22:17
wow.. hoe kan dat ding APK hebben? beetje roest bij een achterspatbord was bij ons alweer afkeuren (vrij snel gefixed overigens)..

veel succes, auto-sleutelen is vet.
tevebezondag 18 januari 2009 @ 22:19
Wat een grafbak. Succes met het restaureren.
T42zondag 18 januari 2009 @ 22:38
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:17 schreef powerflux het volgende:
wow.. hoe kan dat ding APK hebben? beetje roest bij een achterspatbord was bij ons alweer afkeuren (vrij snel gefixed overigens)..

veel succes, auto-sleutelen is vet.
roest? heb ik nie iedergeval op geen apk punten rest dus wel.

enne ik heb redelijk verstand van dus bij apk kunne ze mij geen onzin verkopen
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:19 schreef tevebe het volgende:
Wat een grafbak. Succes met het restaureren.
restaureren komt er nooit meer in! heb ik gedaan met me mercedes en heb er grote spijt van.

maare deze grafbak stond mooi in de aktueel van week 42 in 2008

enne restaureren is net als een facelift die pakt ook niet iedereen, van mij mag je alle gebruikersporen zien
Anthraxxmaandag 19 januari 2009 @ 07:15
Cool, even volgen . Wij beginnen net aan het oplappen van onze eerste Kever.

Succes .
kraaksandaalmaandag 19 januari 2009 @ 07:17
Ratrace.
#ANONIEMmaandag 19 januari 2009 @ 10:22
TVP!
68Chevellemaandag 19 januari 2009 @ 11:52
Toegegeven.....het straalt iets uit

Maar de onderkant van de recherdeur is echt een ramp..... daar moet echt ff een strip opgelast worden.
T42maandag 19 januari 2009 @ 12:06
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:52 schreef 68Chevelle het volgende:
Toegegeven.....het straalt iets uit

Maar de onderkant van de recherdeur is echt een ramp..... daar moet echt ff een strip opgelast worden.
heb je de linker nog niet gezien
68Chevellemaandag 19 januari 2009 @ 12:18
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:06 schreef T42 het volgende:

[..]

heb je de linker nog niet gezien

lijkt me nogal wiedes als je daar nog geen foto's van hebt.

Nee, ratlook prima, maar de boel hopeloos laten wegroesten gaat er bij mij niet in, borsteltje/rollertje gaat dat dan echt wel worden, aangezien ik toch lak aan lak heb.
T42maandag 19 januari 2009 @ 12:49
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:18 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

lijkt me nogal wiedes als je daar nog geen foto's van hebt.

Nee, ratlook prima, maar de boel hopeloos laten wegroesten gaat er bij mij niet in, borsteltje/rollertje gaat dat dan echt wel worden, aangezien ik toch lak aan lak heb.
nbij mij mogen de losse onderdelen roesten (dus de deuren, spatborden enz)

maare foto van 2 jaar geleden
http://www.groenekever.nl/kever/IMG_2320_800x600.jpg
Anthraxxmaandag 19 januari 2009 @ 12:50
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:49 schreef T42 het volgende:

[..]

nbij mij mogen de losse onderdelen roesten (dus de deuren, spatborden enz)

maare foto van 2 jaar geleden
http://www.groenekever.nl/kever/IMG_2320_800x600.jpg
Nog interesse in een doorgerotte vooras? .
T42maandag 19 januari 2009 @ 13:19
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:50 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Nog interesse in een doorgerotte vooras? .
nope das apk afkeur
heb dit ook nog liggen: http://www.groenekever.nl/fotos/opgraving/index.php?pagina=fotos
Anthraxxmaandag 19 januari 2009 @ 13:21
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:19 schreef T42 het volgende:

[..]

nope das apk afkeur
heb dit ook nog liggen: http://www.groenekever.nl/fotos/opgraving/index.php?pagina=fotos
Ja, die afkeur wist ik. Daar is die op afgekeurd.

Waar haal jij je onderdelen vandaan? Als ik iets nodig heb, kan ik je gewoon mailen met de vraag of je het toevallig hebt of weet waar je het kan krijgen? Paruzzi is leuk, maar soms ook erg duur.
kevin20vtmaandag 19 januari 2009 @ 13:42
Leuk zo'n kevertje! Veel succes met de opknapbeurt!!
T42maandag 19 januari 2009 @ 15:29
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:21 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ja, die afkeur wist ik. Daar is die op afgekeurd.

Waar haal jij je onderdelen vandaan? Als ik iets nodig heb, kan ik je gewoon mailen met de vraag of je het toevallig hebt of weet waar je het kan krijgen? Paruzzi is leuk, maar soms ook erg duur.
ik heb redelijk wat voorraad gebruikte spullen
en heb veel vrienden met onderdelen dus je mailt maar
Turquaz52maandag 19 januari 2009 @ 20:29
T42
T42maandag 19 januari 2009 @ 20:47
quote:
Op maandag 19 januari 2009 20:29 schreef Turquaz52 het volgende:
T42
jij feest graag?
Turquaz52maandag 19 januari 2009 @ 21:21
quote:
Op maandag 19 januari 2009 20:47 schreef T42 het volgende:

[..]

jij feest graag?
Yep, en aan jou auto te zien jij ook..?
T42dinsdag 20 januari 2009 @ 16:53
krijg deze uit zwitserland van een porsche, kijken of ik ze op me kever geplakt krijg
Turquaz52dinsdag 20 januari 2009 @ 19:13
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:53 schreef T42 het volgende:
krijg deze uit zwitserland van een porsche, kijken of ik ze op me kever geplakt krijg
[ link | afbeelding ]
Van de 924? Vind zel wel passen onder je auto
T42dinsdag 20 januari 2009 @ 23:21
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:13 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Van de 924? Vind zel wel passen onder je auto
geen idee volgens mij zo'n vw/porsche geval met een 1,7 type 4 motor
T42zondag 25 januari 2009 @ 00:37
update: effe voorkant en binne kant onderhanden genomen.
http://www.groenekever.nl/kever2/index.php?pagina=fotos

mijn stoeltje:


gaatjes:




voorspatbordjes eraf:

T42zondag 25 januari 2009 @ 14:40
filmpje van gister na het sleutelen:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-288968584812331914&hl=nl
Turquaz52zondag 25 januari 2009 @ 15:44
Coool
Zet hem op T42..!
T42zondag 25 januari 2009 @ 15:48
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:44 schreef Turquaz52 het volgende:
Coool
Zet hem op T42..!
tnx ombouwen naar schakel gaat een 350 euro kosten in overloon en 700 in sommeren
zonder spullen dan. moet nog zoekken.

ook heb ik plaatwerk al gevonden voor de bodem nu nog kijken wat liften strax nog meer aan licht brengt
Turquaz52zondag 25 januari 2009 @ 16:05
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:48 schreef T42 het volgende:

[..]

tnx ombouwen naar schakel gaat een 350 euro kosten in overloon en 700 in sommeren
zonder spullen dan. moet nog zoekken.

ook heb ik plaatwerk al gevonden voor de bodem nu nog kijken wat liften strax nog meer aan licht brengt
Kan je dat zelf niet dan..?
Zo moeilijk kan het zeker niet zijn toch? 2 nieuwe pedalen, een ander pook, schakelstangen, koppelingskabel en je bent klaar.
uiteraard moet je ook een versnellingsbak hebben, een ander vliegwiel, en een complete koppelingsset.

Als ik al een complete blok van een kevert/T2 busje voor 20 euro kan kopen, denk ik dat een versnellingsbak niet veel daarboven ligt..
Ik denk dat je met alles bij elkaar max. 100 euri kwijt bent. (spullen v.d. sloop dan!)
Anthraxxzondag 25 januari 2009 @ 16:08
Wat moet er veranderd worden dan allemaal voor die ombouw?
1) Je hebt een koppelingspedaal nodig
2) een andere bak

en verder? Of is het chassis van een automaat ook fysiek anders dan van een handmatige bak?
Anthraxxzondag 25 januari 2009 @ 16:09
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:05 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Kan je dat zelf niet dan..?
Zo moeilijk kan het zeker niet zijn toch? 2 nieuwe pedalen, een ander pook, schakelstangen, koppelingskabel en je bent klaar.
uiteraard moet je ook een versnellingsbak hebben, een ander vliegwiel, en een complete koppelingsset.

Als ik al een complete blok van een kevert/T2 busje voor 20 euro kan kopen, denk ik dat een versnellingsbak niet veel daarboven ligt..
Ik denk dat je met alles bij elkaar max. 100 euri kwijt bent. (spullen v.d. sloop dan!)
In wat voor staat is dat blok dan? Bij mijn kevergarage betaal ik 2000 euro voor een compleet gereviseerd Keverblok.
Turquaz52zondag 25 januari 2009 @ 16:17
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:09 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

In wat voor staat is dat blok dan? Bij mijn kevergarage betaal ik 2000 euro voor een compleet gereviseerd Keverblok.
Eentje die lang is stilgestaan zonder kabelboom en zonder bak of startmotor..
Alleen heb ik geen vervoer om het op te halen Anders wou ik een kart of een buggy maken en hem daarop monteren
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:08 schreef Anthraxx het volgende:
Wat moet er veranderd worden dan allemaal voor die ombouw?
1) Je hebt een koppelingspedaal nodig
2) een andere bak

en verder? Of is het chassis van een automaat ook fysiek anders dan van een handmatige bak?
Lees mijn vorige post

Je hebt nodig:
2 pedalen, rem pedaal en koppelingspedaal,
Een ander pook,
Schakelstangen,
Koppelingskabel of hydraulisch leiding,
Complete koppelingsset, drukgroep, druklagers en koppeling himself,
Vliegwiel van handgeschakeld,
Misschien zelfs ander startmotor (niet zeker),
Andere aandrijfassen,
Een handgeschakeldbak.
Nog wat kleinigheden..
T42zondag 25 januari 2009 @ 16:20
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:05 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Kan je dat zelf niet dan..?
Zo moeilijk kan het zeker niet zijn toch? 2 nieuwe pedalen, een ander pook, schakelstangen, koppelingskabel en je bent klaar.
uiteraard moet je ook een versnellingsbak hebben, een ander vliegwiel, en een complete koppelingsset.

Als ik al een complete blok van een kevert/T2 busje voor 20 euro kan kopen, denk ik dat een versnellingsbak niet veel daarboven ligt..
Ik denk dat je met alles bij elkaar max. 100 euri kwijt bent. (spullen v.d. sloop dan!)
tis niet zo makkelijk hoor en er zit nu een blok ik van 100 euro die heeft het 700km gedaan
ander blok heb ik al 1 op het oog
er moet een speciale versnellings bak in die niet goedkoop zijn (ik heb een IRS achter ophanging)
en zelf ga ik dat niet proberen krijg nu al boutjes niet los. ook moet de bodem er onderuit voor lassen.
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:08 schreef Anthraxx het volgende:
Wat moet er veranderd worden dan allemaal voor die ombouw?
1) Je hebt een koppelingspedaal nodig
2) een andere bak

en verder? Of is het chassis van een automaat ook fysiek anders dan van een handmatige bak?
jep heeft IRS achterbrug en dus betere wegligging
en bak is ineens 500 tot 900 euro plaats van 100
T42zondag 25 januari 2009 @ 16:22
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:17 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Eentje die lang is stilgestaan zonder kabelboom en zonder bak of startmotor..
Alleen heb ik geen vervoer om het op te halen Anders wou ik een kart of een buggy maken en hem daarop monteren
[..]

Lees mijn vorige post

Je hebt nodig:
2 pedalen, rem pedaal en koppelingspedaal,
Een ander pook,
Schakelstangen,
Koppelingskabel of hydraulisch leiding,
Complete koppelingsset, drukgroep, druklagers en koppeling himself,
Vliegwiel van handgeschakeld,
Misschien zelfs ander startmotor (niet zeker),
Andere aandrijfassen,
Een handgeschakeldbak.
Nog wat kleinigheden..
blok dat lang stil staat heeft een revisie nodig alles is uitgedroogt
ik heb een 1600 met dubbele webers op het oof van 700 euro.

jah dit zijn wel de onderdelen maar niet altijd simpel aan te komen.
wel makkelijker dan van een automaat daarom de ombouw

owjah heb 50/50 kans dat er geen koppelings leiding ligt
ook zitte alle boutjes muurvast geroest
Turquaz52zondag 25 januari 2009 @ 16:25
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:20 schreef T42 het volgende:

[..]

tis niet zo makkelijk hoor en er zit nu een blok ik van 100 euro die heeft het 700km gedaan
ander blok heb ik al 1 op het oog
er moet een speciale versnellings bak in die niet goedkoop zijn (ik heb een IRS achter ophanging)
en zelf ga ik dat niet proberen krijg nu al boutjes niet los. ook moet de bodem er onderuit voor lassen.
[..]

jep heeft IRS achterbrug en dus betere wegligging
en bak is ineens 500 tot 900 euro plaats van 100
500 tot 900
Vriend van me heeft een Golf IV 1.6SR met kapotte bak, prijzen beginnen bij 500 en gaan tot 1100
En jij hebt een auto uit 1642 Ga na de eerste beste sloop ofzo, kun je in kilo's kopen
T42zondag 25 januari 2009 @ 16:28
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:25 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

500 tot 900
Vriend van me heeft een Golf IV 1.6SR met kapotte bak, prijzen beginnen bij 500 en gaan tot 1100
En jij hebt een auto uit 1642 Ga na de eerste beste sloop ofzo, kun je in kilo's kopen
okeey nog een poging
LEES: IRS ophanging dit is een ander ophanging dan een gewone kevert
van mijn jetta kocht ik ook bakken voor 50 euro.
en gewone keverbak is ook 100 euro jah maar die past er niet in. (die liggen er genoeg)

en ik wil geen onbekende sloop bak maar 1 die 100% goed is
Turquaz52zondag 25 januari 2009 @ 16:50
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:28 schreef T42 het volgende:

[..]

okeey nog een poging
LEES: IRS ophanging dit is een ander ophanging dan een gewone kevert
van mijn jetta kocht ik ook bakken voor 50 euro.
en gewone keverbak is ook 100 euro jah maar die past er niet in. (die liggen er genoeg)

en ik wil geen onbekende sloop bak maar 1 die 100% goed is
T42zondag 25 januari 2009 @ 18:00
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:50 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]


heb onderdelen gevonden moet nog prijsje krijgen
komt een korte bak in (die had hij alleen liggen voor irs nu)
dan trekt hij wel sneller op maar is de top lager. (toch veel leuker bij stoplicht)
Turquaz52zondag 25 januari 2009 @ 18:38
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:00 schreef T42 het volgende:

[..]

heb onderdelen gevonden moet nog prijsje krijgen
komt een korte bak in (die had hij alleen liggen voor irs nu)
dan trekt hij wel sneller op maar is de top lager. (toch veel leuker bij stoplicht)
Precies, of je zet er een langere 5e versnelling in, of bouwt er een overdrive in?
T42zondag 25 januari 2009 @ 20:27
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:38 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Precies, of je zet er een langere 5e versnelling in, of bouwt er een overdrive in?
neej word nix aan verbouwd en overdrive kan ik er nie ik kwijt

er staat op mp een omgebouwde keverbak die tot 500pk afkan 5000 euro

ik vind strax 60/65pk al genoeg en 5e versnelling is niet nodig want hang hem toch aan de trekhaak
Turquaz52zondag 25 januari 2009 @ 23:03
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:27 schreef T42 het volgende:

[..]

neej word nix aan verbouwd en overdrive kan ik er nie ik kwijt

er staat op mp een omgebouwde keverbak die tot 500pk afkan 5000 euro

ik vind strax 60/65pk al genoeg en 5e versnelling is niet nodig want hang hem toch aan de trekhaak
Is dat de reden waarom je een handbak monteerd..??
Omdat je een automaat niet kunt slepen..??

En waarom maar 65 paardjes..?? Je auto hoort er juist langzaam qua uiterlijk maar snel @ stoplichtjes te zijn
T42zondag 25 januari 2009 @ 23:27
quote:
Op zondag 25 januari 2009 23:03 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Is dat de reden waarom je een handbak monteerd..??
Omdat je een automaat niet kunt slepen..??

En waarom maar 65 paardjes..?? Je auto hoort er juist langzaam qua uiterlijk maar snel @ stoplichtjes te zijn
deze automaat kan ik wel slepen doe ik ook al vaak
rede ombouwen is dat automaat onderdelen slecht aan te komen zijn.
een nieuwe koppelingsplaat was al 400 euro
heb er nog 1100 euro ingestoken vorig jaar en dat was dus zonde van me geld.
bak is nu wel goed dus hoop ik die nog te verkopen.

waarom maar 65 paardjes nou had er 44 (wat al veel is) ben toen naar 50 gegaan.
kan handig voor zelfde geld een alfa/subaru of golf blok kopen met 110pk ofzo.
maar dat vind ik niks dat zijn waterkokers ik wil een luchtgekoeldeboxer rijden.
en ben nie zo rijk dat ik een splinternieuwe 2,7 kan kopen

heb nog een kever project staan voor hierna misschien zet ik daar meer motor in.

slepen naar meetings:
Turquaz52maandag 26 januari 2009 @ 09:38
Waarom sleep je hem eigelijk naar meetings
Rijden is toch veel leuker

En een luchtgekoelde porsch blok is ook een beetje te duur he..??
Anthraxxmaandag 26 januari 2009 @ 09:49
quote:
Op zondag 25 januari 2009 23:27 schreef T42 het volgende:

[..]

deze automaat kan ik wel slepen doe ik ook al vaak
rede ombouwen is dat automaat onderdelen slecht aan te komen zijn.
een nieuwe koppelingsplaat was al 400 euro
heb er nog 1100 euro ingestoken vorig jaar en dat was dus zonde van me geld.
bak is nu wel goed dus hoop ik die nog te verkopen.

waarom maar 65 paardjes nou had er 44 (wat al veel is) ben toen naar 50 gegaan.
kan handig voor zelfde geld een alfa/subaru of golf blok kopen met 110pk ofzo.
maar dat vind ik niks dat zijn waterkokers ik wil een luchtgekoeldeboxer rijden.
en ben nie zo rijk dat ik een splinternieuwe 2,7 kan kopen

heb nog een kever project staan voor hierna misschien zet ik daar meer motor in.

slepen naar meetings:
[ afbeelding ]
Is dat een speciale stang om te trekken? Ik heb die nog nooit gezien .

Sowieso, 65 Pk . Wat heb jij allemaal veranderd aan je motor? Okee, ik heb een 1200cc Kever maar als ik 34 Pk heb is het veel .
T42maandag 26 januari 2009 @ 11:13
quote:
Op maandag 26 januari 2009 09:38 schreef Turquaz52 het volgende:
Waarom sleep je hem eigelijk naar meetings
Rijden is toch veel leuker

En een luchtgekoelde porsch blok is ook een beetje te duur he..??
bedoeling is dat hij strax acher een T3 camper hangt ik kan niet in 2 auto's tegelijk rijden
quote:
Op maandag 26 januari 2009 09:49 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Is dat een speciale stang om te trekken? Ik heb die nog nooit gezien .

Sowieso, 65 Pk . Wat heb jij allemaal veranderd aan je motor? Okee, ik heb een 1200cc Kever maar als ik 34 Pk heb is het veel .
jah speciale stang zijn bijna niet aan te komen zet je op de vooras en dan stuurt hij vanzelf mee
had een 1300 met 44pk (dubbelpoorts)
nu een 1600 met 50pk (dubbelpoorts)
en strax een beetje gekietelde 1600 en hoop op 65pk
Anthraxxmaandag 26 januari 2009 @ 11:23
Hoe heet zo'n stang eigenlijk? Ik vind hem er wel erg handig uitzien.
T42maandag 26 januari 2009 @ 11:30
quote:
Op maandag 26 januari 2009 11:23 schreef Anthraxx het volgende:
Hoe heet zo'n stang eigenlijk? Ik vind hem er wel erg handig uitzien.
triangel reken maar op 2e hands prijzen boven de 200 euro

of ze mogen in nederland??? mij hebben ze nog nooit aangehouden

op spa lagen ze vroeger nog (2006)
Anthraxxmaandag 26 januari 2009 @ 11:36
Ik zie je V&A topic net .

Maar dat zijn fikse prijzen. Misschien ooit eens overwegen, maar ik lees net in datzelfde V&A topic dat de gesleepte auto APK gekeurd moet zijn etc en dus niet als aanhanger geldt. Dat is wel jammer, want dan kan ik zoiets niet gebruiken voor die kapotte kever.
T42maandag 26 januari 2009 @ 12:50
quote:
Op maandag 26 januari 2009 11:36 schreef Anthraxx het volgende:
Ik zie je V&A topic net .

Maar dat zijn fikse prijzen. Misschien ooit eens overwegen, maar ik lees net in datzelfde V&A topic dat de gesleepte auto APK gekeurd moet zijn etc en dus niet als aanhanger geldt. Dat is wel jammer, want dan kan ik zoiets niet gebruiken voor die kapotte kever.
zow das een oud topic
toen had ik dus nog een 2e
Anthraxxmaandag 26 januari 2009 @ 12:51
De informatie geldt er vast nog steeds. Heb je hem trouwens wel kunnen verkopen?
T42maandag 26 januari 2009 @ 12:52
quote:
Op maandag 26 januari 2009 12:51 schreef Anthraxx het volgende:
De informatie geldt er vast nog steeds. Heb je hem trouwens wel kunnen verkopen?
jah op budel ooit eens
Turquaz52maandag 26 januari 2009 @ 19:36
Misschien zelf te ontwikkelen..?
Lasskils anyone..?
T42maandag 26 januari 2009 @ 21:29
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:36 schreef Turquaz52 het volgende:
Misschien zelf te ontwikkelen..?
Lasskils anyone..?
veel plezier wil je de maten?
ik heb ze wel eens gezien (zelfbouw) die ze op de bumpersteunen hadden gelast van een sloop kever.

hij werkt niet onder een 1302 en 1303 kever
Anthraxxmaandag 26 januari 2009 @ 21:34
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:29 schreef T42 het volgende:

[..]

veel plezier wil je de maten?
ik heb ze wel eens gezien (zelfbouw) die ze op de bumpersteunen hadden gelast van een sloop kever.

hij werkt niet onder een 1302 en 1303 kever
Vanwege het andere ophang systeem?
T42maandag 26 januari 2009 @ 21:43
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:34 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Vanwege het andere ophang systeem?
jah die stuurt dan niet mee. bij andere oude vwtjes zitten de wielen achter de voor as (zoals een winkelwagen wiel) die volgt altijd de as. bij 1302 en 03 zit wiellen gelijk op de as en slaan ze heel snel dubbel. ook past de stang gewoon weg niet

owjah met zo'n sleep triangel kun je niet achteruit slaan de wiellen ook dubbel
T42zaterdag 31 januari 2009 @ 02:27
vandaag oude 1300 carb verkocht aan een belg
Turquaz52zaterdag 31 januari 2009 @ 17:46
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 02:27 schreef T42 het volgende:
vandaag oude 1300 carb verkocht aan een belg
Voor hoeveel..??
T42zondag 1 februari 2009 @ 02:41
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 17:46 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Voor hoeveel..??
30 euro lag mij in de weg
Turquaz52zondag 1 februari 2009 @ 12:20
quote:
Op zondag 1 februari 2009 02:41 schreef T42 het volgende:

[..]

30 euro lag mij in de weg

Gaan die dingen altijd zo goedkoop weg..?

Ik wil er ook een vandaar
Anthraxxzondag 1 februari 2009 @ 12:21
Een nieuwe kost je 150 euro . Waarom wil je een Kever carb?
Turquaz52zondag 1 februari 2009 @ 14:53
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:21 schreef Anthraxx het volgende:
Een nieuwe kost je 150 euro . Waarom wil je een Kever carb?
heb er zwaar overheen gelezen..
Ik dacht dat het om een Kever Blok ging..

Ik heb een keverblokje nodig om voor een projectje, dat dingk heeft na mijn weten bijna geen kabelboom, is onverwoestbaar en tja, genoeg vermogen om een buggy aan te drijven
T42zondag 1 februari 2009 @ 21:06
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:53 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

heb er zwaar overheen gelezen..
Ik dacht dat het om een Kever Blok ging..

Ik heb een keverblokje nodig om voor een projectje, dat dingk heeft na mijn weten bijna geen kabelboom, is onverwoestbaar en tja, genoeg vermogen om een buggy aan te drijven
mijn oude blok is strax te koop.
Turquaz52zondag 1 februari 2009 @ 21:15
Prijsje..? (mag ook via PB)
2cvzondag 1 februari 2009 @ 21:53
quote:
Op zondag 25 januari 2009 23:27 schreef T42 het volgende:

[..]

deze automaat kan ik wel slepen doe ik ook al vaak
rede ombouwen is dat automaat onderdelen slecht aan te komen zijn.
een nieuwe koppelingsplaat was al 400 euro
heb er nog 1100 euro ingestoken vorig jaar en dat was dus zonde van me geld.
bak is nu wel goed dus hoop ik die nog te verkopen.

waarom maar 65 paardjes nou had er 44 (wat al veel is) ben toen naar 50 gegaan.
kan handig voor zelfde geld een alfa/subaru of golf blok kopen met 110pk ofzo.
maar dat vind ik niks dat zijn waterkokers ik wil een luchtgekoeldeboxer rijden.
en ben nie zo rijk dat ik een splinternieuwe 2,7 kan kopen

heb nog een kever project staan voor hierna misschien zet ik daar meer motor in.

slepen naar meetings:
[ afbeelding ]
Leuke HY
T42zondag 1 februari 2009 @ 22:21
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:53 schreef 2cv het volgende:

[..]

Leuke HY
http://www.groenekever.nl/fotos/verzameling/IMAG0033_800x600.jpg
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:15 schreef Turquaz52 het volgende:
Prijsje..? (mag ook via PB)
http://www.groenekever.nl/tekoop/tekoop/index.php?pagina=fotos
2cvzondag 1 februari 2009 @ 22:28
quote:
Waarom ? ? ?
TheFreshPrincezondag 1 februari 2009 @ 22:31
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:48 schreef T42 het volgende:

[..]

tnx ombouwen naar schakel gaat een 350 euro kosten in overloon en 700 in sommeren
zonder spullen dan. moet nog zoekken.

ook heb ik plaatwerk al gevonden voor de bodem nu nog kijken wat liften strax nog meer aan licht brengt
Gebruik je aub wel fatsoenlijk plaatwerk?
Er is echt dunne troep te koop die bovendien lelijk geperst is...
Net als die brakke voor-assen die je kan kopen; zo slecht gelast en zo dun dat het sterkste punt van een Kever het zwakste wordt...

Als je het goed doet, doe je deze klus maar 1x... Voor een paar tientjes meer heb je dikke kwaliteit
TheFreshPrincezondag 1 februari 2009 @ 22:34
quote:
Op zondag 25 januari 2009 23:03 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Is dat de reden waarom je een handbak monteerd..??
Omdat je een automaat niet kunt slepen..??

En waarom maar 65 paardjes..?? Je auto hoort er juist langzaam qua uiterlijk maar snel @ stoplichtjes te zijn
65Pk in een Kever is echt héél lekker hoor Al bijna het dubbele van standaard.
Die boxer-motoren zijn lekker sterk onderin
Anthraxxzondag 1 februari 2009 @ 22:38
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

65Pk in een Kever is echt héél lekker hoor Al bijna het dubbele van standaard.
Die boxer-motoren zijn lekker sterk onderin
Ik vind ze qua standaard motor al lekker fel . Mijn 34pk 1200cc Kever kan prima meekomen met dagelijks verkeer op de snelweg. Maximum snelheid is wel 125 km/h maar dat boeit toch verder niet . Ik heb niet echt behoefte aan nog meer vermogen (ja, soms met inhalen misschien ).
TheFreshPrincezondag 1 februari 2009 @ 22:40
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:38 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik vind ze qua standaard motor al lekker fel . Mijn 34pk 1200cc Kever kan prima meekomen met dagelijks verkeer op de snelweg. Maximum snelheid is wel 125 km/h maar dat boeit toch verder niet . Ik heb niet echt behoefte aan nog meer vermogen (ja, soms met inhalen misschien ).
Wel grappig eigenlijk. M'n oom wint de eerste 5-20 meter bij een stoplicht vrijwel altijd met z'n 1200cc.
Vooral als het nat is, zijn er weinig auto's die zo vlot wegkomen.
T42zondag 1 februari 2009 @ 22:42
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Gebruik je aub wel fatsoenlijk plaatwerk?
Er is echt dunne troep te koop die bovendien lelijk geperst is...
Net als die brakke voor-assen die je kan kopen; zo slecht gelast en zo dun dat het sterkste punt van een Kever het zwakste wordt...

Als je het goed doet, doe je deze klus maar 1x... Voor een paar tientjes meer heb je dikke kwaliteit
je wil nie weten wat er nu allemaal onderhangt dat niet eens geperst is
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:38 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik vind ze qua standaard motor al lekker fel . Mijn 34pk 1200cc Kever kan prima meekomen met dagelijks verkeer op de snelweg. Maximum snelheid is wel 125 km/h maar dat boeit toch verder niet . Ik heb niet echt behoefte aan nog meer vermogen (ja, soms met inhalen misschien ).
nu bij mij 160 met automaat bak strax ook maar 125/130 want dat is korte bak dan
T42zondag 1 februari 2009 @ 22:45
vandaag me nieuwe 1600 horen lopen
over week of 2 kan ik hem gaan ophalen
Turquaz52maandag 2 februari 2009 @ 00:01
Beetje aan de dure kant voor mij..
Heb een blok voorbij laten gaan voor 20 euro

Maarja, succes!
T42maandag 2 februari 2009 @ 00:22
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:01 schreef Turquaz52 het volgende:
Beetje aan de dure kant voor mij..
Heb een blok voorbij laten gaan voor 20 euro

Maarja, succes!
zitte harde koppen op met nieuwe kleppen die nog geen 700km hebben gelopen daarom
Turquaz52maandag 2 februari 2009 @ 09:11
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:22 schreef T42 het volgende:

[..]

zitte harde koppen op met nieuwe kleppen die nog geen 700km hebben gelopen daarom
ahzoo...

Hoezo harde koppen en andere kleppen eigenlijk?? LPG plannen gehad?
T42maandag 2 februari 2009 @ 17:54
quote:
Op maandag 2 februari 2009 09:11 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

ahzoo...

Hoezo harde koppen en andere kleppen eigenlijk?? LPG plannen gehad?
zou kunnen geen planne voor gehad, maar anders kun je eigelijk niet op euro 95 lopen ongelood

zachte koppen moet je loodvervanger toevoegen
68Chevellemaandag 2 februari 2009 @ 19:10
quote:
Op maandag 2 februari 2009 17:54 schreef T42 het volgende:

[..]

zou kunnen geen planne voor gehad, maar anders kun je eigelijk niet op euro 95 lopen ongelood

zachte koppen moet je loodvervanger toevoegen
Klopt...... ook iets om op te letten

Mijn kwaliteitsbak had dat in 1968 al
T42maandag 2 februari 2009 @ 19:18
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:01 schreef Turquaz52 het volgende:
Beetje aan de dure kant voor mij..
Heb een blok voorbij laten gaan voor 20 euro

Maarja, succes!
nog iets dan is dat blok van een vriend of het is een stuk oudijzer
draaiend gedeelte is in gewicht een euro of 20 waard aan oude metalen d8 ik
Turquaz52dinsdag 3 februari 2009 @ 09:36
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:18 schreef T42 het volgende:

[..]

nog iets dan is dat blok van een vriend of het is een stuk oudijzer
draaiend gedeelte is in gewicht een euro of 20 waard aan oude metalen d8 ik
Nee van marktplaats...
T42dinsdag 3 februari 2009 @ 11:41
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 09:36 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee van marktplaats...
tijd geleden een AS blok naar oud ijzer gedaan
Turquaz52dinsdag 3 februari 2009 @ 19:57
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:41 schreef T42 het volgende:

[..]

tijd geleden een AS blok naar oud ijzer gedaan
Wat was er kapot aan???
T42dinsdag 3 februari 2009 @ 20:22
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:57 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Wat was er kapot aan???

geen idee kwam van een buggy en zag er slecht uit.
heb die gesloopt om te kijken hoe een keverblok in elkaar zit
cillinders en koppen zitte nu in mijn kever (koppen zijn gereviseerd maar cillinders niet daarom denk ik het olie verbruik)
Turquaz52dinsdag 3 februari 2009 @ 20:32
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:22 schreef T42 het volgende:

[..]

geen idee kwam van een buggy en zag er slecht uit.
heb die gesloopt om te kijken hoe een keverblok in elkaar zit
cillinders en koppen zitte nu in mijn kever (koppen zijn gereviseerd maar cillinders niet daarom denk ik het olie verbruik)

Geef een gil wanneer je weer een blok weggooid/doet!
Ik wil een buggybouwen
T42dinsdag 3 februari 2009 @ 20:53
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:32 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]


Geef een gil wanneer je weer een blok weggooid/doet!
Ik wil een buggybouwen
kan er nog wel paar aankomen morgen eens vragen wat hij er voor vraagt
T42donderdag 5 februari 2009 @ 18:41
update: nieuwe velgjes binne boutjes ervoor gekocht die zijn ook nog duur...


dashbord eruit getrokken, niet meer nodig heb nu mooie groene metale dash
Turquaz52donderdag 5 februari 2009 @ 20:30
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 18:41 schreef T42 het volgende:
update: nieuwe velgjes binne boutjes ervoor gekocht die zijn ook nog duur...
[ link | afbeelding ]

dashbord eruit getrokken, niet meer nodig heb nu mooie groene metale dash
[ link | afbeelding ]
Hoeveel kostten de boutjes dan..??
Ik meen me te herinneren iets van 3 euro perstuk toch..?
T42donderdag 5 februari 2009 @ 21:11
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 20:30 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Hoeveel kostten de boutjes dan..??
Ik meen me te herinneren iets van 3 euro perstuk toch..?

8 nogwat
T42vrijdag 6 februari 2009 @ 20:30
effe passen, maar dop in midden past nie. me naaf duwt die kapot
Turquaz52zaterdag 7 februari 2009 @ 12:33
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 20:30 schreef T42 het volgende:
effe passen, maar dop in midden past nie. me naaf duwt die kapot
[ link | afbeelding ]
Hoe ga je dat oplossen? Zonder dopjes..?
T42zaterdag 7 februari 2009 @ 16:55
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 12:33 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Hoe ga je dat oplossen? Zonder dopjes..?
zonder ziet er dus niet uit
andere zoeken dus
Turquaz52zaterdag 7 februari 2009 @ 21:03
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:55 schreef T42 het volgende:

[..]

zonder ziet er dus niet uit
andere zoeken dus
Je auto ziet er niet uit

Wat dacht je van spacers? Of wat modificeren?
T42zondag 8 februari 2009 @ 15:51
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 21:03 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Je auto ziet er niet uit

Wat dacht je van spacers? Of wat modificeren?
heb net boutjes gekocht voor 137 euro ga ik niet nog keer doen voor de spacers en dan slijten de lagers te snel.

maar er is al 1 dop helemaal stuk, dus gewoon op zoek naar andere in die maat (60mm)

zonder doppen rijden is ook niet goed voor de lagers want zand kan er dan zo in.


heb alle spullen (kortebak, pook, pedalen enz) gevonden. kosten samen 100 euro
Turquaz52zondag 8 februari 2009 @ 16:52
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:51 schreef T42 het volgende:

[..]

heb net boutjes gekocht voor 137 euro ga ik niet nog keer doen voor de spacers en dan slijten de lagers te snel.

maar er is al 1 dop helemaal stuk, dus gewoon op zoek naar andere in die maat (60mm)

zonder doppen rijden is ook niet goed voor de lagers want zand kan er dan zo in.


heb alle spullen (kortebak, pook, pedalen enz) gevonden. kosten samen 100 euro
Doeii doeii 137 euri

waarom per se kortebak Alsof dat zoveel uitmaakt met je 60 paardjes
Anthraxxzondag 8 februari 2009 @ 17:05
Omdat een lange bak voor een kever veel schaarser is en dat er meer gemodificeerd moet worden om er in te hangen geloof ik.
T42zondag 8 februari 2009 @ 17:43
quote:
Op zondag 8 februari 2009 17:05 schreef Anthraxx het volgende:
Omdat een lange bak voor een kever veel schaarser is en dat er meer gemodificeerd moet worden om er in te hangen geloof ik.
schaarser wel, aanpassen hoeft niet

maar een langebak is een 500/800 euro
maar met korte kan ik sneller optrekken
T42zondag 8 februari 2009 @ 17:47
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:52 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Doeii doeii 137 euri

waarom per se kortebak Alsof dat zoveel uitmaakt met je 60 paardjes
jah want die is voor 34pk motoren

en met korte ben ik stuk sneller aan de 100 dan met een langebak

effe voor de weet: jaren 60/70 hadden meeste sportwagens maar ongeveer 60pk (bijv porsche 356)

dus voor een kever is een 60pk enorm vermogen (hij weegt maar 800kg) aangezien andere standaard kevers maar 34pk hebben
Turquaz52maandag 9 februari 2009 @ 11:25
quote:
Op zondag 8 februari 2009 17:47 schreef T42 het volgende:

[..]

jah want die is voor 34pk motoren

en met korte ben ik stuk sneller aan de 100 dan met een langebak

effe voor de weet: jaren 60/70 hadden meeste sportwagens maar ongeveer 60pk (bijv porsche 356)

dus voor een kever is een 60pk enorm vermogen (hij weegt maar 800kg) aangezien andere standaard kevers maar 34pk hebben
Mijn pony uit 88 had 75 PK..
VlaDjemaandag 9 februari 2009 @ 11:36
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:25 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Mijn pony uit 88 had 75 PK..
Dat is dan ook ruim 18 jaar na de 60's
T42maandag 9 februari 2009 @ 12:06
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:25 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Mijn pony uit 88 had 75 PK..
mijn jetta uit 84 had al 80pk
maar een eend uit 88 had ook maar 24pk
mijn mercedes uit 69 heeft 182pk

maar jij kent het verschil niet tussen water en luchtgekoeld

kevers uit 1988 hadden al een injectie motor 1600cc maar wel luchtgekoeld (55/60pk)

een eerlijk een pony is geen cult wagentje
2cvmaandag 9 februari 2009 @ 18:29
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:06 schreef T42 het volgende:

[..]

mijn jetta uit 84 had al 80pk
maar een eend uit 88 had ook maar 24pk
mijn mercedes uit 69 heeft 182pk

maar jij kent het verschil niet tussen water en luchtgekoeld

kevers uit 1988 hadden al een injectie motor 1600cc maar wel luchtgekoeld (55/60pk)

een eerlijk een pony is geen cult wagentje
29 5 PK isniet veel, maar procentueel gezien zit er nogal een verschil tussen 24 en 29PK.
T42maandag 9 februari 2009 @ 19:15
quote:
Op maandag 9 februari 2009 18:29 schreef 2cv het volgende:

[..]

29 5 PK isniet veel, maar procentueel gezien zit er nogal een verschil tussen 24 en 29PK.
haha ok jah ik heb daar geen verstand van
Turquaz52maandag 9 februari 2009 @ 19:21
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:06 schreef T42 het volgende:

[..]

mijn jetta uit 84 had al 80pk
maar een eend uit 88 had ook maar 24pk
mijn mercedes uit 69 heeft 182pk

maar jij kent het verschil niet tussen water en luchtgekoeld

kevers uit 1988 hadden al een injectie motor 1600cc maar wel luchtgekoeld (55/60pk)

een eerlijk een pony is geen cult wagentje
Ik had nog een carburateur weetjewel.. Om hem elke morgen stationair te houden moest ik 2 minuten lang plankgas geven..
En hij had maar een 4 bak waar ik de 3 nooit van gebruikte, altijd plankgas in de 2 na de 50 endan meteen in de 4 en in de 2 haalde ik met gemak 90/100

Plus het feit dat ik een dakraam had en jij niet
SPOILER
Mijn eerste bakkie was dat toen..
T42maandag 9 februari 2009 @ 19:27
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:21 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik had nog een carburateur weetjewel.. Om hem elke morgen stationair te houden moest ik 2 minuten lang plankgas geven..
En hij had maar een 4 bak waar ik de 3 nooit van gebruikte, altijd plankgas in de 2 na de 50 endan meteen in de 4 en in de 2 haalde ik met gemak 90/100

Plus het feit dat ik een dakraam had en jij niet
SPOILER
Mijn eerste bakkie was dat toen..

deze is me 1e auto nogaltijd daarom steek ik er zoveel tijd en geld in.
toen motor slecht werd kon ik gewoon starten ookal had die 2cm speling op de krukas.
en ik durfte toen nog gewoon naar spa circuit te rijden

maar dit is een projeckt voor over een tijdje die ik al in de stalling heb staan.

en deze heeft ook opendakje over zo beetje het hele dak orgineel ragtop uit denk ik '59
Turquaz52maandag 9 februari 2009 @ 19:43
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:27 schreef T42 het volgende:

[..]

deze is me 1e auto nogaltijd daarom steek ik er zoveel tijd en geld in.
toen motor slecht werd kon ik gewoon starten ookal had die 2cm speling op de krukas.
en ik durfte toen nog gewoon naar spa circuit te rijden

maar dit is een projeckt voor over een tijdje die ik al in de stalling heb staan.
[ link | afbeelding ]
en deze heeft ook opendakje over zo beetje het hele dak orgineel ragtop uit denk ik '59
Waahahahaa.. kvind je echt cool man

Ik beschouwde het niet echt als mijn kindje zoals jij je Kevertje behandeld denk ik..
Voor mij was het gewoon een vervoer van A na B, en voornamelijk dus van einde van mijn straat (want mn ouders wisten van niks) na school.. en daarna meestal hangen met vrienden..

Hierna heb ik nog een escortje gehad uit 92.. MultiPoint injectie
Dit was mijn aftrap autotje die ik voor 50 euro meekreeg met 2 weken APK, en daarna is die na sloop gegaan..

Ik ben nog Automaagd om het zo te zeggen, dit waren maar vluchtertjes

Mijn eerste auto wordt zowiezo een Oldtimer, of het nu een Kever is of een 944
invinemaandag 9 februari 2009 @ 20:23
schameteloze tvp
T42maandag 9 februari 2009 @ 21:23
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:43 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Waahahahaa.. kvind je echt cool man

Ik beschouwde het niet echt als mijn kindje zoals jij je Kevertje behandeld denk ik..
Voor mij was het gewoon een vervoer van A na B, en voornamelijk dus van einde van mijn straat (want mn ouders wisten van niks) na school.. en daarna meestal hangen met vrienden..

Hierna heb ik nog een escortje gehad uit 92.. MultiPoint injectie
Dit was mijn aftrap autotje die ik voor 50 euro meekreeg met 2 weken APK, en daarna is die na sloop gegaan..

Ik ben nog Automaagd om het zo te zeggen, dit waren maar vluchtertjes

Mijn eerste auto wordt zowiezo een Oldtimer, of het nu een Kever is of een 944
misschien heb ik binne kort ook 2 vw busjes (T2 en T3)
ik heb al aantal auto's gehad thuis ook altijd al met brommers, bootjes en auto's kunne spelen vroegâh
Turquaz52woensdag 11 februari 2009 @ 18:46
Any Updates..??
T42woensdag 11 februari 2009 @ 21:55
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:46 schreef Turquaz52 het volgende:
Any Updates..??
aan kever nog niet

2 busjes weet ik nog niet de T2 had veel roest op plaatwerk.
en de T3 zag er perfeckt uit maar had een slechte motor
Turquaz52donderdag 12 februari 2009 @ 11:07
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 21:55 schreef T42 het volgende:

[..]

aan kever nog niet

2 busjes weet ik nog niet de T2 had veel roest op plaatwerk.
en de T3 zag er perfeckt uit maar had een slechte motor
Gewoon de onderstel van de T3 onder de T2 schuiven, en een Golf 3/4TDI blokje er in

Neemaare, is de T2 niet te verhelpen met wat las skils..?
En de T3.. gewoon een TDI blokje er in.. (zijn zo te vinden voor heul weinig..!!)
VlaDjedonderdag 12 februari 2009 @ 11:49
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:07 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Gewoon de onderstel van de T3 onder de T2 schuiven, en een Golf 3/4TDI blokje er in

Neemaare, is de T2 niet te verhelpen met wat las skils..?
En de T3.. gewoon een TDI blokje er in.. (zijn zo te vinden voor heul weinig..!!)
Waarom had ik deze reactie verwacht
T42donderdag 12 februari 2009 @ 13:01
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:07 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Gewoon de onderstel van de T3 onder de T2 schuiven, en een Golf 3/4TDI blokje er in

Neemaare, is de T2 niet te verhelpen met wat las skils..?
En de T3.. gewoon een TDI blokje er in.. (zijn zo te vinden voor heul weinig..!!)
ik zoek een orginele bus geen frankenstein auto

T2 is te verhelpen met lassen jah maar ik zoek een redelijke dagelijkse auto geen opknapper.

en turbo is voor mietjes weet je nog ik wil gewoon benzine het liefste
Turquaz52vrijdag 13 februari 2009 @ 20:32
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 13:01 schreef T42 het volgende:

[..]

ik zoek een orginele bus geen frankenstein auto

T2 is te verhelpen met lassen jah maar ik zoek een redelijke dagelijkse auto geen opknapper.

en turbo is voor mietjes weet je nog ik wil gewoon benzine het liefste
Een oldtimer is toch een auto die wat meer aandacht wilt.. Tja, je moet het er voor over hebben

En mijn reactie was eigelijk als grap bedoeld, maar het wordt wel vaker gedaan
T42vrijdag 13 februari 2009 @ 23:04
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 20:32 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Een oldtimer is toch een auto die wat meer aandacht wilt.. Tja, je moet het er voor over hebben

En mijn reactie was eigelijk als grap bedoeld, maar het wordt wel vaker gedaan
ik heb al rijtje van die aandacht auto's waaronder die waar deze topic voor is

ik zoek een oldtimer die me naar me werk tuft en wat kan laden, trekhaak heeft en vw is owjah die voor nood als camper kan dienen
Turquaz52zaterdag 14 februari 2009 @ 20:40
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 23:04 schreef T42 het volgende:

[..]

ik heb al rijtje van die aandacht auto's waaronder die waar deze topic voor is

ik zoek een oldtimer die me naar me werk tuft en wat kan laden, trekhaak heeft en vw is owjah die voor nood als camper kan dienen
Een Opel Tigra!!

Hahhahahhaa, een W126 niks voor jou? Tis welliswaar geen VW, maar wel een daily? En of een Golfje 1? (eventueel zelfs GTI?)
Of perse ouder dan 30 jaar? Wat dacht je van een Polo uit de jaren '70?

't is maar wat?
T42zondag 15 februari 2009 @ 22:03
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 20:40 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Een Opel Tigra!!

Hahhahahhaa, een W126 niks voor jou? Tis welliswaar geen VW, maar wel een daily? En of een Golfje 1? (eventueel zelfs GTI?)
Of perse ouder dan 30 jaar? Wat dacht je van een Polo uit de jaren '70?

't is maar wat?
opel nooit!
mercedes ook NOOIT MEER!!!
golf 1 is wel leuk, miss die polo ook

heb een neus van een T1 gekregen ze hadden van de peel een bus gevonden in een weiland die er 35 jaar heeft gestaan. rest is al gesloopt.

zoek eigelijk dus een T3 of LT
kraaksandaalmaandag 16 februari 2009 @ 00:53
Zeg nooit nooit.
T42maandag 16 februari 2009 @ 09:15
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:53 schreef kraaksandaal het volgende:
Zeg nooit nooit.
ik weet dat nu wel zeker dacht eerst dat mercedes ook super was maar ik vind het helemaal niks.
rijden is nog nooit zo saai geweest!!!

geef mij maar een kever of oude bus zonder enige bekrachtiging of luxe veel meer rij plezier in
Turquaz52maandag 16 februari 2009 @ 10:13
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:15 schreef T42 het volgende:

[..]

ik weet dat nu wel zeker dacht eerst dat mercedes ook super was maar ik vind het helemaal niks.
rijden is nog nooit zo saai geweest!!!

geef mij maar een kever of oude bus zonder enige bekrachtiging of luxe veel meer rij plezier in
Saai geweest..??!!
Een Benz uit 83 (W126) vind ik IMO VELEN MALEN Lekkerder rijden dat een auto uit 2008
De vering van zo'n slagschip, het comfort, airco, stuurbekrachtiging, 4x electrische ramen + Centraal Deurvergrendeling, leer, 100L LPG en alles dr op en dr aan
Dat is gewoon rijden met een dikke grijns op je kop

Maar Opel zowieso Nooit

En wat ga je met de T1 neus/kop doen dan..? Solderen op je T2..? Vetcoel jweetsz
Anthraxxmaandag 16 februari 2009 @ 11:33
Citroen boven alles qua vering.
T42maandag 16 februari 2009 @ 11:33
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:13 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Saai geweest..??!!
Een Benz uit 83 (W126) vind ik IMO VELEN MALEN Lekkerder rijden dat een auto uit 2008
De vering van zo'n slagschip, het comfort, airco, stuurbekrachtiging, 4x electrische ramen + Centraal Deurvergrendeling, leer, 100L LPG en alles dr op en dr aan
Dat is gewoon rijden met een dikke grijns op je kop

Maar Opel zowieso Nooit

En wat ga je met de T1 neus/kop doen dan..? Solderen op je T2..? Vetcoel jweetsz
wat jij nou noemt wil ik juist niet in een auto ik wil alles kunne voellen in de bips, voetjes en de handen.
dus liefst bijna geen vering en alhelemaal geen luxe zoals een kachel

die neus wil ik omtoveren in een tafel maak ik nog wel een topic over.
van een VW T1 Neus een tafel maken

[ Bericht 3% gewijzigd door T42 op 16-02-2009 11:46:40 ]
Turquaz52maandag 16 februari 2009 @ 19:52
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:33 schreef T42 het volgende:

[..]

wat jij nou noemt wil ik juist niet in een auto ik wil alles kunne voellen in de bips, voetjes en de handen.
dus liefst bijna geen vering en alhelemaal geen luxe zoals een kachel

die neus wil ik omtoveren in een tafel maak ik nog wel een topic over.
van een VW T1 Neus een tafel maken
Dan moet je maar een kart kopen voor op de openbare weg
T42maandag 16 februari 2009 @ 21:05
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:52 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Dan moet je maar een kart kopen voor op de openbare weg
dat is mijn kever al zit laag veel lawaai en haaks de bochtom
Turquaz52donderdag 19 februari 2009 @ 17:36
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:05 schreef T42 het volgende:

[..]

dat is mijn kever al zit laag veel lawaai en haaks de bochtom
Achja..
Das Stimmt
T42zondag 1 maart 2009 @ 00:29
update: (slechte gsm foto's)
nieuwe bak die als goed gereviseerd is ooit


me nieuwe motor
Turquaz52zondag 1 maart 2009 @ 01:40
quote:
Op zondag 1 maart 2009 00:29 schreef T42 het volgende:
update: (slechte gsm foto's)
nieuwe bak die als goed gereviseerd is ooit
[ link | afbeelding ]

me nieuwe motor
[ link | afbeelding ]
Dat blok

Alweer un ander..??
j0rritzondag 1 maart 2009 @ 12:33
quote:
Op zondag 1 maart 2009 00:29 schreef T42 het volgende:
me nieuwe motor
Bling bling.

Voel je er niet wat voor om een keer voor een performance blok (relatief that is ) te gaan?
T42zondag 1 maart 2009 @ 13:28
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:40 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Dat blok

Alweer un ander..??

deze had ik al gekocht maar moest hem nog ophalen in den haag
quote:
Op zondag 1 maart 2009 12:33 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Bling bling.

Voel je er niet wat voor om een keer voor een performance blok (relatief that is ) te gaan?
bling bling motorkap er over

die blokjes zijn iets te duur alle onderdelen ben ik nu 750 euro kwijt geweest (bak + onderdelen en de motor)
setje carbs kosten nieuw al 600 maar die zitte en nu mooi op

http://www.paruzzi.eu/webwinkel/?zoektrefwoord=2172&category=
T42dinsdag 3 maart 2009 @ 14:37
nu duidelijke foto's



en
Turquaz52dinsdag 3 maart 2009 @ 19:01
Hey man!!
Je mist een distributie riem en een waterpomp
HPoidinsdag 3 maart 2009 @ 21:26
knap motortje.
T42dinsdag 3 maart 2009 @ 22:12
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 19:01 schreef Turquaz52 het volgende:
Hey man!!
Je mist een distributie riem en een waterpomp
jah vin ik onzin dingen dus niet nodig
Turquaz52dinsdag 3 maart 2009 @ 22:15
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:12 schreef T42 het volgende:

[..]

jah vin ik onzin dingen dus niet nodig
Ahh zoo.. ja wat moet je er mee he..
Anthraxxwoensdag 4 maart 2009 @ 07:49
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:26 schreef HPoi het volgende:
knap motortje.
Inderdada . Ziet er goed uit T42 .
Anthraxxwoensdag 4 maart 2009 @ 07:50
De Turquaz52 vraag is natuurlijk: past er een Turbo op?
T42woensdag 4 maart 2009 @ 09:27
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 07:50 schreef Anthraxx het volgende:
De Turquaz52 vraag is natuurlijk: past er een Turbo op?
jah en neej
Turquaz52donderdag 5 maart 2009 @ 01:25
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 07:50 schreef Anthraxx het volgende:
De Turquaz52 vraag is natuurlijk: past er een Turbo op?
Nietus!!
SPOILER


T42dinsdag 17 maart 2009 @ 16:10
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 01:25 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nietus!!
SPOILER
dat gaat niet met dubbele carbs. maar project staat op stop omdat ik een huis heb gekocht
68Chevelledinsdag 17 maart 2009 @ 16:34
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:10 schreef T42 het volgende:

[..]

dat gaat niet met dubbele carbs. maar project staat op stop omdat ik een huis heb gekocht
Je timing is knap waardeloos , de huizenprijzen zijn nog steeds zakkende.
T42dinsdag 17 maart 2009 @ 18:09
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:34 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Je timing is knap waardeloos , de huizenprijzen zijn nog steeds zakkende.
hier niet jammer genoeg
Turquaz52dinsdag 17 maart 2009 @ 20:10
kewl.. met garage..?
T42dinsdag 17 maart 2009 @ 20:28
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:10 schreef Turquaz52 het volgende:
kewl.. met garage..?
nope onbetaalbaar voor mij alleen

ze staan toch allemaal in de stalling
MaartenHaarlemdinsdag 17 maart 2009 @ 22:09
Hey , T42 waar haal jij het chroomwerk vandaan voor je kevert?
Wij hebben er ook 1 staan om op te knappen in de ''dode'' uurtjes... en ban binnen is de complete bekleding al gefixt/vervangen/gerepareerd.
T42woensdag 18 maart 2009 @ 08:26
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:09 schreef MaartenHaarlem het volgende:
Hey , T42 waar haal jij het chroomwerk vandaan voor je kevert?
Wij hebben er ook 1 staan om op te knappen in de ''dode'' uurtjes... en ban binnen is de complete bekleding al gefixt/vervangen/gerepareerd.
daar doe ik zelf helemaal niks aan dat blinkt teveel voormij

kunt www.henkdehoog.nl proberen
T42donderdag 2 april 2009 @ 22:43
kan het niet laten
vandaag de tank leeg gepompt en eruitgeschroeft en de motor zijn laaste rondjes laten draaien in mijn kever (om de leidingen leeg te halen)


op de 1e foto staat de tank tegen mijn bootje aan

Turquaz52vrijdag 3 april 2009 @ 18:39
Jij crosst denk ik iets wat harder dan mij met jou bak
T42vrijdag 3 april 2009 @ 20:09
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:39 schreef Turquaz52 het volgende:
Jij crosst denk ik iets wat harder dan mij met jou bak
cross nu niks meer geen benzine meer
Turquaz52vrijdag 3 april 2009 @ 23:44
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:09 schreef T42 het volgende:

[..]

cross nu niks meer geen benzine meer
Kheb nog iets van 70/75liter bio-ethanol staan in de schuur
T42zaterdag 4 april 2009 @ 12:50
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 23:44 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Kheb nog iets van 70/75liter bio-ethanol staan in de schuur
en waar moet ik die in gooien? door de benzine dop loopt het nu gewoon de weg weer op
Turquaz52zondag 5 april 2009 @ 22:16
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 12:50 schreef T42 het volgende:

[..]

en waar moet ik die in gooien? door de benzine dop loopt het nu gewoon de weg weer op
Gewoon opdrinken.. tis toch gratis
T42maandag 6 april 2009 @ 18:38
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:16 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Gewoon opdrinken.. tis toch gratis
gooi maar in je uno
Turquaz52maandag 6 april 2009 @ 19:36
quote:
Op maandag 6 april 2009 18:38 schreef T42 het volgende:

[..]

gooi maar in je uno
rijdt ie al op
T42donderdag 9 april 2009 @ 22:24
hier wat foto's:








hier zie je hoe krom de voor as is van ooit een ongelukje met een 2 weken oude opel


[ Bericht 8% gewijzigd door T42 op 09-04-2009 22:30:14 ]
Turquaz52vrijdag 10 april 2009 @ 10:35
wehehehhee.. hoe is wat gebeurt
T42vrijdag 10 april 2009 @ 11:16
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:35 schreef Turquaz52 het volgende:
wehehehhee.. hoe is wat gebeurt
die snee mij af en wou koppelen in een automaat.
daarom het oranje spatbord

dus nieuwe as komt er ook in
Turquaz52vrijdag 10 april 2009 @ 11:28
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:16 schreef T42 het volgende:

[..]

die snee mij af en wou koppelen in een automaat.
daarom het oranje spatbord

dus nieuwe as komt er ook in
ahzoo..
T42woensdag 3 juni 2009 @ 12:04


me budel ride
T42donderdag 17 september 2009 @ 00:14
auto is nu motor loos en project is nog steeds op ijs gezet
T42donderdag 5 november 2009 @ 18:18
zal ik eens een fok inzamel aktie houden
doneer uw centjes maar
Googolplexiandonderdag 5 november 2009 @ 19:27
quote:
Op donderdag 5 november 2009 18:18 schreef T42 het volgende:
zal ik eens een fok inzamel aktie houden
doneer uw centjes maar
Ik wil die Kever wel weer op de weg zien.

edit : http://link.marktplaats.nl/293892900

[ Bericht 8% gewijzigd door Googolplexian op 05-11-2009 19:33:17 ]
T42vrijdag 6 november 2009 @ 12:19
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:27 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik wil die Kever wel weer op de weg zien.

edit : http://link.marktplaats.nl/293892900
snel met orginele carb?? heb wel de zelfde uitlaat.

damn 750 euro? mijn had ik voor minder en die blinkt