Omdat ze bij de NOS niet zo onafhankelijk en principieel zijn als ze zich voordoen.quote:Op maandag 9 februari 2009 00:29 schreef Dj_Day-V het volgende:
Waarom beginnen ze trouwens met Ajax? En niet met Twente?
herhaling nu
http://zappen.blog.nl/spo(...)door-grens-3-miljoenquote:Studio Sport breekt door grens 3 miljoen
Studio Sport is zondagavond door meer dan 3 miljoen mensen bekeken, blijkt uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek. 3.032.000 mensen om precies te zijn. Het is voor het eerst sinds de uitzendrechten van de Eredivisie terug zijn bij de NOS dat de sportrubriek door de magische grens breekt. (...)
Vroeger was het eerder regel dan uitzondering, dat er zondagavond meer dan 3 miljoen mensen met het bord op schoot voor de televisie zaten. Maar toen het voetbal een uitstapje maakte naar Talpa - en later RTL - moest Studio Sport inleveren. En de voetbalprogramma’s van RTL en Talpa mochten blij zijn met 2 miljoen + kijkers.
Eerder dit tv-seizoen schurkte Studio Sport al tegen de grens van 3 miljoen aan. De afgelopen weken met de winterstop was het weer even iets rustiger. Maar nu is de 3 miljoen dus bereikt. (...)
Het ontbreken van reclame en analyses is in ieder geval een automatische kwaliteitsimpuls. Inhoudelijk verschilt het verder niet veel.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:53 schreef pfaf het volgende:
Alsof kijkcijfers ook maar iets over de kwaliteit van een programma zeggen.
Eens.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:59 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Het ontbreken van reclame en analyses is in ieder geval een automatische kwaliteitsimpuls.
Meen je dat serieus? Kijken we dan wel naar hetzelfde programma?quote:Inhoudelijk verschilt het verder niet veel.
Ja.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:53 schreef pfaf het volgende:
Alsof kijkcijfers ook maar iets over de kwaliteit van een programma zeggen.
Nee. Kijkcijfers zeggen iets over het aantal mensen dat iets VERWACHT van een programma. Als dat elke week zo is, dan kun je ervan spreken dat de waardering goed is.quote:
Waardering van wie? Alsof 80% van de kijkers ook maar enige vorm van kwaliteit zou kunnen waarderen. Boeit hen het dat je eigenlijk ed helft van de belangrijkste momenten mist, dat er geen herhalingen zijn en de laatste wedstrijden van het programma is een paar minuutjes met irritant achteraf ingesproken commentaar worden weggedrukt. Als Ajax maar als eerste komt, dan is alles goed. ( “ We laten de wedstrijden op volgorde van ranglijst zijn.”quote:Op maandag 9 februari 2009 12:26 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Nee. Kijkcijfers zeggen iets over het aantal mensen dat iets VERWACHT van een programma. Als dat elke week zo is, dan kun je ervan spreken dat de waardering goed is.
Nouja, bij voetbal eigenlijk weer niet, aangezien mensen toch geen keus hebben. Verder lijkt het me dat kijkcijfers net zo goed iets zeggen over kwaliteit, als bezoekersaantallen voor hotels en verkoopcijfers van tijdschriften.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:26 schreef pfaf het volgende:
Welk criterium voor kwaliteit heb jij in God's naam?Kijkcijfers?
Aaah, de kwaliteit is dus niet af te meten aan kijkcijfers?quote:Op maandag 9 februari 2009 12:36 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Nouja, bij voetbal eigenlijk weer niet, aangezien mensen toch geen keus hebben. Verder lijkt het me dat kijkcijfers net zo goed iets zeggen over kwaliteit, als bezoekersaantallen voor hotels en verkoopcijfers van tijdschriften.
Blijkbaar voorziet het dan in een behoefte van veel mensen en vullen ze dat op een goede manier in. Ik vind X-factor een kutprogramma en het AD een schijtkrant. Toch doen ze blijkbaar ergens iets goed.
Dat de NOS betere cijfers heeft ligt wel volkomen aan het ontbreken van de reclame denk ik. En verder denk ik dat het niemand het wel of niet kijken laat afhangen van wat kwalitatieve details. Het gaat om de wedstrijden. Ik kan me niet druk maken om de rest. Al doen ze het zonder presentator, decor en openingstune; ik wil gewoon voetbal zien.
Dit is altijd zo geweest alleen had niemand behalve de stadionbezoeker dat in de gaten.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:33 schreef pfaf het volgende:
Boeit hen het dat je eigenlijk ed helft van de belangrijkste momenten mist,
De definitie van een samenvatting is uiteraard dat een groot deel niet wordt laten zien. Dit deel is bij de NOS echter veel groter dan bij RTL het geval was. Vooral ook omdat de samenvattingen soms maar een enkele minuut duurt.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:46 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dit is altijd zo geweest alleen had niemand behalve de stadionbezoeker dat in de gaten.
Wat is onzin? Dat de laatste samenvatting op zondag (die waar soms al dingen verklapt worden over de wedstrijd door het achteraf ingesproken commentaar) ongeveer 5 minuten korter duurt dan de eerste? Dat kan ik inderdaad onderbouwen.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:53 schreef MaxPower het volgende:
Kan je dat met feiten onderbouwen of is het een gevoel?
Het is namelijk onzin wat je zegt.
Bij voetbal minder goed, omdat er maar 1 aanbieder is. Maar ik heb voorlopig ook nog geen breedgedragen 'Voetbal terug naar de commercielen'-acties waargenomen. Eigenlijk hoor ik er nooit iemand over zeuren.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:37 schreef pfaf het volgende:
Aaah, de kwaliteit is dus niet af te meten aan kijkcijfers?![]()
Het eerste jaar Talpa was het ook vele malen slechter dan het laatste jaar RTL. Ik ben overigens blij dat ze het bewust deden, onbewust was een stuk kwalijker geweest.quote:Op maandag 9 februari 2009 13:03 schreef MaxPower het volgende:
Dat de NOS bewust dingen niet laat zien. Dit was op RTL/Talpa veel erger. In het eerste jaar Talpa was het zelfs beleid om alleen positieve zaken te laten zien. Groffe overtredingen werden gecensureerd. Daar is een artikel over verschenen die ik helaas nu even niet terug kan vinden.
En elke kutgoal, waar ik er met mijn motoriek van een tuinhark nog 10 per seizoen maak, waren opeens absolute wereldgoalsquote:Op maandag 9 februari 2009 13:03 schreef MaxPower het volgende:
Dat de NOS bewust dingen niet laat zien. Dit was op RTL/Talpa veel erger. In het eerste jaar Talpa was het zelfs beleid om alleen positieve zaken te laten zien. Groffe overtredingen werden gecensureerd. Daar is een artikel over verschenen die ik helaas nu even niet terug kan vinden.
Nu is het soms juist omgekeerd (bijvoorbeeld Ajax/ Van Basten, doodgooien met overtredingen). Ik weet niet wat ik beter vind. Daarnaast is de cameraopstelling (en aantal camera's) is enorm van invloed op de publieke opinie.quote:Op maandag 9 februari 2009 13:03 schreef MaxPower het volgende:
Het is wel de doodsteek geweest voor voetbal op de commercielen. Ze hebben het in het eerste jaar zo verneukt dat het imago niet snel weer goed zal komen. Gruwelijke inschattingsfout.quote:Op maandag 9 februari 2009 13:06 schreef pfaf het volgende:
[..]
Het eerste jaar Talpa was het ook vele malen slechter dan het laatste jaar RTL. Ik ben overigens blij dat ze het bewust deden, onbewust was een stuk kwalijker geweest.
Maar mis je de herhalingen van een goal dan niet? En dan vanuit verschillende camera-posities?quote:Op maandag 9 februari 2009 13:13 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Het is wel de doodsteek geweest voor voetbal op de commercielen. Ze hebben het in het eerste jaar zo verneukt dat het imago niet snel weer goed zal komen. Gruwelijke inschattingsfout.
Het was in het jaar van RTL zeker te doen, maar het was niet zoveel beter dan de NOS dat ik die ellenlange reclames ervoor over heb om die anderhalf uur uit te zitten tegenover die 50 minuutjes van nu.
Eehm nee. Wordt er geen enkele goal herhaald dan? Dat is me eigenlijk nog niet opgevallen.quote:Op maandag 9 februari 2009 13:15 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar mis je de herhalingen van een goal dan niet? En dan vanuit verschillende camera-posities?
Bijvoorbeeld..
Nee, dan dit commentaar:quote:Op maandag 9 februari 2009 13:08 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
En elke kutgoal, waar ik er met mijn motoriek van een tuinhark nog 10 per seizoen maak, waren opeens absolute wereldgoals
En dan ging Koert Westerman weer....HOE IS HET MO-GE-LIJK??? GERT JAN TAMERUS MAAKT HIER GEWOON 1-0 HOOR!!! NA 25 MINUTEN SPELEN! WAT EEN FENOMEEN!
Zelfs m'n slager lult minder positief over z'n eigen vlees.
Jawel, goals worden één, hooguit twee keer herhaald, maar wel vanuit dezelfde camerapositie. Kansen worden nauwelijks nog herhaald en een fenomenale actie zoals Garcia enkele maande terug per definitie niet. Ik denk dat dit ook is omdat de NOS maar één fatsoenlijke camera heeft, terwijl RTL er een hele rits had...quote:Op maandag 9 februari 2009 13:17 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Eehm nee. Wordt er geen enkele goal herhaald dan? Dat is me eigenlijk nog niet opgevallen.
Hij doet tenminste niet alsof hij er live bij zit, zoals die knakker van gisteren. Het was verder ook een vreselijk saaie kutwedstrijd van ADO en Volendam. Dit komt verder ook niet heel vaak voor volgens mij.quote:Op maandag 9 februari 2009 13:17 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nee, dan dit commentaar:
Dan liever wat overenthousiast.
Frank Snoeks is een van de beteren. Maar je moet hem ook niet op zo'n achteraf ingesproken stukje zetten, maar liever live.quote:Op maandag 9 februari 2009 13:17 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nee, dan dit commentaar:
Dan liever wat overenthousiast.
Niet bij wedstrijden die zij niet interessant achten.quote:Op maandag 9 februari 2009 13:25 schreef MaxPower het volgende:
Gebruikt de NOS niet gewoon de Eredivisie Live registratie?
Vreemd. Het is dus goedkoper om er dan zelf met 1 camera naast te gaan staan?quote:Op maandag 9 februari 2009 13:28 schreef pfaf het volgende:
[..]
Niet bij wedstrijden die zij niet interessant achten.
Of het knippen en plakken wordt door de korte duur van die samenvattingen zo bemoeilijkt dat het eenvoudiger is om het commentaar zo in te richten dat alleen het hoogst nodige gezegd wordt. Zoals in de tiende minuut zeggen welke wedstrijd het wordt..quote:Op maandag 9 februari 2009 13:32 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Vreemd. Het is dus goedkoper om er dan zelf met 1 camera naast te gaan staan?
Het is volgens mij echt gelul dat de NOS zijn eigen camera's gebruikt en daardoor mindere beelden zou hebben. Waarom zouden ze in godsnaam als ze hebben betaald voor de beelden van de Eredivisie CV (die ook Eredivisie Live dus gebruikt)?quote:Op maandag 9 februari 2009 13:28 schreef pfaf het volgende:
[..]
Niet bij wedstrijden die zij niet interessant achten.
Haha, ik hoor het hem gewoon roepen.quote:Op maandag 9 februari 2009 13:08 schreef BertMaalderink het volgende:
En dan ging Koert Westerman weer....HOE IS HET MO-GE-LIJK??? GERT JAN TAMERUS MAAKT HIER GEWOON 1-0 HOOR!!! NA 25 MINUTEN SPELEN! WAT EEN FENOMEEN!
Eerste jaar Talpa en het laatste jaar RTL waren lichtjaren verschil. Die kan je sowieso niet vergelijken. Maar de negatieve opinie was wel al erg beïnvloed door dat eerste jaar, waarmee de ECV zichzelf compleet in de vingers heeft gesneden door het opstellen van dat document waarin eisen waren aangesteld, waaronder aan het positief brengen van het voetbal.quote:Op maandag 9 februari 2009 13:03 schreef MaxPower het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |