abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65866083
Lekker balgevoel Bijna net zo heerlijk als de wedstrijd in Arnhem vandaag
pi_65868867
Waarom beginnen ze trouwens met Ajax? En niet met Twente?

herhaling nu
  maandag 9 februari 2009 @ 09:09:10 #253
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65871910
quote:
Op maandag 9 februari 2009 00:29 schreef Dj_Day-V het volgende:
Waarom beginnen ze trouwens met Ajax? En niet met Twente?

herhaling nu
Omdat ze bij de NOS niet zo onafhankelijk en principieel zijn als ze zich voordoen.
  maandag 9 februari 2009 @ 11:33:06 #254
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_65875419
quote:
Studio Sport breekt door grens 3 miljoen
Studio Sport is zondagavond door meer dan 3 miljoen mensen bekeken, blijkt uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek. 3.032.000 mensen om precies te zijn. Het is voor het eerst sinds de uitzendrechten van de Eredivisie terug zijn bij de NOS dat de sportrubriek door de magische grens breekt. (...)

Vroeger was het eerder regel dan uitzondering, dat er zondagavond meer dan 3 miljoen mensen met het bord op schoot voor de televisie zaten. Maar toen het voetbal een uitstapje maakte naar Talpa - en later RTL - moest Studio Sport inleveren. En de voetbalprogramma’s van RTL en Talpa mochten blij zijn met 2 miljoen + kijkers.

Eerder dit tv-seizoen schurkte Studio Sport al tegen de grens van 3 miljoen aan. De afgelopen weken met de winterstop was het weer even iets rustiger. Maar nu is de 3 miljoen dus bereikt. (...)
http://zappen.blog.nl/spo(...)door-grens-3-miljoen
pi_65875724
NOS
  maandag 9 februari 2009 @ 11:47:59 #256
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65875984
Maar ja, die miljoen kijkers zullen wel weer vanwege het korfbal terug zijn bij de NOS.
  maandag 9 februari 2009 @ 11:53:19 #258
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65876094
Alsof kijkcijfers ook maar iets over de kwaliteit van een programma zeggen.
pi_65876301
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:53 schreef pfaf het volgende:
Het ontbreken van reclame en analyses is in ieder geval een automatische kwaliteitsimpuls. Inhoudelijk verschilt het verder niet veel.
pi_65876322
Iedereen had natuurlijk al eerst op pagina 818 gekeken voordat ze de samenvattingen gingen kijken.
  maandag 9 februari 2009 @ 12:02:10 #261
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65876386
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:59 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Het ontbreken van reclame en analyses is in ieder geval een automatische kwaliteitsimpuls.
Eens.
quote:
Inhoudelijk verschilt het verder niet veel.
Meen je dat serieus? Kijken we dan wel naar hetzelfde programma?
  maandag 9 februari 2009 @ 12:08:53 #262
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_65876582
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:47 schreef pfaf het volgende:
NOS
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_65876956
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:53 schreef pfaf het volgende:
Ja.
  maandag 9 februari 2009 @ 12:26:26 #264
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65877007
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:24 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Ja.
Welk criterium voor kwaliteit heb jij in God's naam? Kijkcijfers?
  maandag 9 februari 2009 @ 12:26:57 #265
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_65877016
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:24 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Ja.
Nee. Kijkcijfers zeggen iets over het aantal mensen dat iets VERWACHT van een programma. Als dat elke week zo is, dan kun je ervan spreken dat de waardering goed is.
29.10 Novastar HMH
  maandag 9 februari 2009 @ 12:33:10 #266
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65877151
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:26 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Nee. Kijkcijfers zeggen iets over het aantal mensen dat iets VERWACHT van een programma. Als dat elke week zo is, dan kun je ervan spreken dat de waardering goed is.
Waardering van wie? Alsof 80% van de kijkers ook maar enige vorm van kwaliteit zou kunnen waarderen. Boeit hen het dat je eigenlijk ed helft van de belangrijkste momenten mist, dat er geen herhalingen zijn en de laatste wedstrijden van het programma is een paar minuutjes met irritant achteraf ingesproken commentaar worden weggedrukt. Als Ajax maar als eerste komt, dan is alles goed. ( “ We laten de wedstrijden op volgorde van ranglijst zijn.” )
  maandag 9 februari 2009 @ 12:34:41 #267
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_65877189
Euh dat bedoel ik niet?
Ik bedoel dat je aan kijkcijfers an sich niet veel kunt aflezen, maar als dat een continue stijging of daling laat zien, dat je dan wel mag aannemen dat een programma wordt gewaardeerd of niet.
Ik vind het zelf trouwens dramatisch bij de NOS.
29.10 Novastar HMH
pi_65877226
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:26 schreef pfaf het volgende:

Welk criterium voor kwaliteit heb jij in God's naam? Kijkcijfers?
Nouja, bij voetbal eigenlijk weer niet, aangezien mensen toch geen keus hebben. Verder lijkt het me dat kijkcijfers net zo goed iets zeggen over kwaliteit, als bezoekersaantallen voor hotels en verkoopcijfers van tijdschriften.

Blijkbaar voorziet het dan in een behoefte van veel mensen en vullen ze dat op een goede manier in. Ik vind X-factor een kutprogramma en het AD een schijtkrant. Toch doen ze blijkbaar ergens iets goed.

Dat de NOS betere cijfers heeft ligt wel volkomen aan het ontbreken van de reclame denk ik. En verder denk ik dat het niemand het wel of niet kijken laat afhangen van wat kwalitatieve details. Het gaat om de wedstrijden. Ik kan me niet druk maken om de rest. Al doen ze het zonder presentator, decor en openingstune; ik wil gewoon voetbal zien.
  maandag 9 februari 2009 @ 12:37:33 #269
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65877260
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:36 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Nouja, bij voetbal eigenlijk weer niet, aangezien mensen toch geen keus hebben. Verder lijkt het me dat kijkcijfers net zo goed iets zeggen over kwaliteit, als bezoekersaantallen voor hotels en verkoopcijfers van tijdschriften.

Blijkbaar voorziet het dan in een behoefte van veel mensen en vullen ze dat op een goede manier in. Ik vind X-factor een kutprogramma en het AD een schijtkrant. Toch doen ze blijkbaar ergens iets goed.

Dat de NOS betere cijfers heeft ligt wel volkomen aan het ontbreken van de reclame denk ik. En verder denk ik dat het niemand het wel of niet kijken laat afhangen van wat kwalitatieve details. Het gaat om de wedstrijden. Ik kan me niet druk maken om de rest. Al doen ze het zonder presentator, decor en openingstune; ik wil gewoon voetbal zien.
Aaah, de kwaliteit is dus niet af te meten aan kijkcijfers?
En dat laatste wil ik ook, helaas was dat bij RTL vele malen beter voor elkaar dan bij de NOS.
pi_65877496
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:33 schreef pfaf het volgende:
Boeit hen het dat je eigenlijk ed helft van de belangrijkste momenten mist,
Dit is altijd zo geweest alleen had niemand behalve de stadionbezoeker dat in de gaten.
  maandag 9 februari 2009 @ 12:51:33 #271
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65877631
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:46 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dit is altijd zo geweest alleen had niemand behalve de stadionbezoeker dat in de gaten.
De definitie van een samenvatting is uiteraard dat een groot deel niet wordt laten zien. Dit deel is bij de NOS echter veel groter dan bij RTL het geval was. Vooral ook omdat de samenvattingen soms maar een enkele minuut duurt.
pi_65877714
Kan je dat met feiten onderbouwen of is het een gevoel?

Het is namelijk onzin wat je zegt.
  maandag 9 februari 2009 @ 13:00:33 #273
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65877923
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:53 schreef MaxPower het volgende:
Kan je dat met feiten onderbouwen of is het een gevoel?

Het is namelijk onzin wat je zegt.
Wat is onzin? Dat de laatste samenvatting op zondag (die waar soms al dingen verklapt worden over de wedstrijd door het achteraf ingesproken commentaar) ongeveer 5 minuten korter duurt dan de eerste? Dat kan ik inderdaad onderbouwen.
pi_65878040
Dat de NOS bewust dingen niet laat zien. Dit was op RTL/Talpa veel erger. In het eerste jaar Talpa was het zelfs beleid om alleen positieve zaken te laten zien. Groffe overtredingen werden gecensureerd. Daar is een artikel over verschenen die ik helaas nu even niet terug kan vinden.
pi_65878078
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:37 schreef pfaf het volgende:
Aaah, de kwaliteit is dus niet af te meten aan kijkcijfers?
Bij voetbal minder goed, omdat er maar 1 aanbieder is. Maar ik heb voorlopig ook nog geen breedgedragen 'Voetbal terug naar de commercielen'-acties waargenomen. Eigenlijk hoor ik er nooit iemand over zeuren.

En dat kijkcijfers alleen iets zeggen over de verwachting van een programma is natuurlijk dikke onzin. Alsof er nu nog mensen zijn die niet weten wat ze gaan krijgen.
  maandag 9 februari 2009 @ 13:06:26 #276
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65878117
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:03 schreef MaxPower het volgende:
Dat de NOS bewust dingen niet laat zien. Dit was op RTL/Talpa veel erger. In het eerste jaar Talpa was het zelfs beleid om alleen positieve zaken te laten zien. Groffe overtredingen werden gecensureerd. Daar is een artikel over verschenen die ik helaas nu even niet terug kan vinden.
Het eerste jaar Talpa was het ook vele malen slechter dan het laatste jaar RTL. Ik ben overigens blij dat ze het bewust deden, onbewust was een stuk kwalijker geweest.
pi_65878184
quote:
En elke kutgoal, waar ik er met mijn motoriek van een tuinhark nog 10 per seizoen maak, waren opeens absolute wereldgoals

En dan ging Koert Westerman weer....HOE IS HET MO-GE-LIJK??? GERT JAN TAMERUS MAAKT HIER GEWOON 1-0 HOOR!!! NA 25 MINUTEN SPELEN! WAT EEN FENOMEEN!

Zelfs m'n slager lult minder positief over z'n eigen vlees.
  maandag 9 februari 2009 @ 13:11:15 #278
176521 Grulez
rasgroninger
pi_65878267
quote:
Nu is het soms juist omgekeerd (bijvoorbeeld Ajax/ Van Basten, doodgooien met overtredingen). Ik weet niet wat ik beter vind. Daarnaast is de cameraopstelling (en aantal camera's) is enorm van invloed op de publieke opinie.
pi_65878345
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:06 schreef pfaf het volgende:

[..]

Het eerste jaar Talpa was het ook vele malen slechter dan het laatste jaar RTL. Ik ben overigens blij dat ze het bewust deden, onbewust was een stuk kwalijker geweest.
Het is wel de doodsteek geweest voor voetbal op de commercielen. Ze hebben het in het eerste jaar zo verneukt dat het imago niet snel weer goed zal komen. Gruwelijke inschattingsfout.

Het was in het jaar van RTL zeker te doen, maar het was niet zoveel beter dan de NOS dat ik die ellenlange reclames ervoor over heb om die anderhalf uur uit te zitten tegenover die 50 minuutjes van nu.
  maandag 9 februari 2009 @ 13:15:43 #280
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65878409
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:13 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Het is wel de doodsteek geweest voor voetbal op de commercielen. Ze hebben het in het eerste jaar zo verneukt dat het imago niet snel weer goed zal komen. Gruwelijke inschattingsfout.

Het was in het jaar van RTL zeker te doen, maar het was niet zoveel beter dan de NOS dat ik die ellenlange reclames ervoor over heb om die anderhalf uur uit te zitten tegenover die 50 minuutjes van nu.
Maar mis je de herhalingen van een goal dan niet? En dan vanuit verschillende camera-posities?
Bijvoorbeeld..
pi_65878450
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:15 schreef pfaf het volgende:

[..]

Maar mis je de herhalingen van een goal dan niet? En dan vanuit verschillende camera-posities?
Bijvoorbeeld..
Eehm nee. Wordt er geen enkele goal herhaald dan? Dat is me eigenlijk nog niet opgevallen.
  maandag 9 februari 2009 @ 13:17:47 #282
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65878471
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:08 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

En elke kutgoal, waar ik er met mijn motoriek van een tuinhark nog 10 per seizoen maak, waren opeens absolute wereldgoals

En dan ging Koert Westerman weer....HOE IS HET MO-GE-LIJK??? GERT JAN TAMERUS MAAKT HIER GEWOON 1-0 HOOR!!! NA 25 MINUTEN SPELEN! WAT EEN FENOMEEN!

Zelfs m'n slager lult minder positief over z'n eigen vlees.
Nee, dan dit commentaar:

Dan liever wat overenthousiast.
  maandag 9 februari 2009 @ 13:19:44 #283
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65878526
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:17 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Eehm nee. Wordt er geen enkele goal herhaald dan? Dat is me eigenlijk nog niet opgevallen.
Jawel, goals worden één, hooguit twee keer herhaald, maar wel vanuit dezelfde camerapositie. Kansen worden nauwelijks nog herhaald en een fenomenale actie zoals Garcia enkele maande terug per definitie niet. Ik denk dat dit ook is omdat de NOS maar één fatsoenlijke camera heeft, terwijl RTL er een hele rits had...
pi_65878710
Gebruikt de NOS niet gewoon de Eredivisie Live registratie?
pi_65878736
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:17 schreef pfaf het volgende:

[..]

Nee, dan dit commentaar:

Hij doet tenminste niet alsof hij er live bij zit, zoals die knakker van gisteren. Het was verder ook een vreselijk saaie kutwedstrijd van ADO en Volendam. Dit komt verder ook niet heel vaak voor volgens mij.

Ik vind het zelf veel irritanter als een commentator doet alsof ik naar een wereldwedstrijd zit te kijken, terwijl het gewoon zichtbaar kut is. Ik ben geen kleuter en ook geen mongooltje.
pi_65878779
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:17 schreef pfaf het volgende:

[..]

Nee, dan dit commentaar:

Frank Snoeks is een van de beteren. Maar je moet hem ook niet op zo'n achteraf ingesproken stukje zetten, maar liever live.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  maandag 9 februari 2009 @ 13:28:52 #287
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65878832
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:25 schreef MaxPower het volgende:
Gebruikt de NOS niet gewoon de Eredivisie Live registratie?
Niet bij wedstrijden die zij niet interessant achten.
pi_65878945
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:28 schreef pfaf het volgende:

[..]

Vreemd. Het is dus goedkoper om er dan zelf met 1 camera naast te gaan staan?
  maandag 9 februari 2009 @ 13:37:03 #289
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65879085
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:32 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Vreemd. Het is dus goedkoper om er dan zelf met 1 camera naast te gaan staan?
Of het knippen en plakken wordt door de korte duur van die samenvattingen zo bemoeilijkt dat het eenvoudiger is om het commentaar zo in te richten dat alleen het hoogst nodige gezegd wordt. Zoals in de tiende minuut zeggen welke wedstrijd het wordt..
pi_65879230
Wat ook kansloos is, soms zetten ze 1 camera neer achter de goal van de 'minder interessante club' om een mooi beeld vanachter te hebben als de 'interessantere club' scoort. Aan de andere kant staat dan geen camera. Bij RTL had je wat dat betreft inderdaad veel beter beeldverslag.

Ook het achteraf ingesproken commentaar en het weglaten van mooie acties (vanwege tijdgebrek) zijn storend. Wat mij betreft gaat het voetbal terug naar RTL, dan maar wat reclame tussendoor.
  maandag 9 februari 2009 @ 14:04:07 #291
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_65879599
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:28 schreef pfaf het volgende:

[..]

Het is volgens mij echt gelul dat de NOS zijn eigen camera's gebruikt en daardoor mindere beelden zou hebben. Waarom zouden ze in godsnaam als ze hebben betaald voor de beelden van de Eredivisie CV (die ook Eredivisie Live dus gebruikt)?

De duur van de samenvattingen ligt ook gewoon contractueel vast en is bepaald door de Eredivisie CV. Met andere woorden: als RTL de rechten had binnengehaald, waren de samenvattingen net zo lang of kort geweest. Zij hadden het programma alleen tot anderhalf uur opgerekt met reclame en analyses. Ik vraag me overigens ook af of de samenvattingen dit jaar echt korter zijn, of dat dat zo lijkt omdat de NOS ze sneller achter elkaar afwerkt.

Wat ik overigens wél kwalijk vind bij de NOS, en dat is wel duidelijk hun eigen keuze, is dat ze enkele samenvattingen achteraf inspreken. Als ze niet genoeg commentatoren beschikbaar hebben, laat ze dan gewoon een deal sluiten met Eredivisie Live en het live commentaar daarvan gebruiken. Achteraf ingesproken luistert niet prettig.
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:08 schreef BertMaalderink het volgende:
Haha, ik hoor het hem gewoon roepen.
pi_65881023
quote:
Eerste jaar Talpa en het laatste jaar RTL waren lichtjaren verschil. Die kan je sowieso niet vergelijken. Maar de negatieve opinie was wel al erg beïnvloed door dat eerste jaar, waarmee de ECV zichzelf compleet in de vingers heeft gesneden door het opstellen van dat document waarin eisen waren aangesteld, waaronder aan het positief brengen van het voetbal.

Dat had niet alleen voor Talpa gegolden, maar voor iedere partij die op dat moment het uit had willen zenden. Overigens heeft de NOS er ook wel een handje van, Van den Ende beschreef het laatst ook in zijn column. In een weekend 26 gele kaarten gevallen, met daarbij ook erge overtredingen. Twee kwamen voorbij, waaronder die van Vertonghen wegens protesteren...

Ik vind de NOS echt drie keer niks. De suffe intro's op een instabiele manier gefilmd waar ik helemaal gek van wordt. De bijbehorende verhaaltjes zijn tenenkrommend en vaak vergezocht. Ik mis de reacties van trainers en spelers na afloop. De samenvattingen zijn okay, maar er wordt niet bijster veel aandacht aan besteed en het commentaar klinkt ook niet heel erg erbij.

Ik weet het niet . Het is niet dat je even lekker een uurtje de samenvattingen gaat kijken of het relaxed aan hebt staan. Dan kijk ik liever de samenvattingen terug op Eredivisie Live.
  maandag 9 februari 2009 @ 14:47:38 #293
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_65881100
Ik ben allang blij dat al die reclames en dat slappe geleuter van eerst Gullit en later van Halst voorbij is. Er zal best wel het een en ander aan te merken zijn op kleine details, maar het is natuurlijk ook nooit goed...
pi_66068666
lalalala lalalalaa lalalalaaaaaa
pi_66068669
Weer een klassieker van een filmpje!
pi_66068870
Commentator vind het een juiste beslissing
pi_66069101
De Huth-wissel van Dwight die voor de gelijkmaker zorgt
pi_66069118
Goede TT met dat suffe filmpje weer aan het begin
pi_66069152
Schaars
pi_66070071
Wat zei die nou? "Die van mij glimt altijd?" Bah, vieze man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')