Nu maar hopen dat dat gas de problemen tussen Rusland en de Oekraïne kan pareren voor Roemenië en Bulgarije zitten die er tenminste ook weer warmpjes bij.quote:JERUZALEM - Voor de kust van Israël is een enorm gasveld ontdekt, dat ongeveer 88 miljard kubieke meter aardgas bevat. ‘Dit kan de grootste ontdekking zijn in de geschiedenis van ons bedrijf’, aldus de president van het Israëlische energieconcern Noble Energy, dat de ontdekking zondag bekendmaakte.
Het Tamar-gasveld ligt ongeveer 1700 meter onder de zeespiegel op 90 kilometer voor de kust van de noordelijk gelegen havenstad Haifa. Noble en zijn Israëlische zakenpartners voeren al vijf jaar proefboringen uit in het gebied op zoek naar gas. Noble is voor 36 procent eigenaar van het veld.
Kort na de bekendmaking van de ontdekking riep de voorzitter van de Israëlische ultra-orthodoxe partij Miemad op dat de geplande bouw van een steenkolencentrale in Ashkelon moet worden stilgelegd. Die zou vervuilend zijn voor de omwonenden. Volgens rabbijn Michael Melchior moet nu een gascentrale worden gebouwd.
'Weer' claimen? Wanneer hebben ze eerder gasvelden e.d. geclaimd dan?quote:Op zondag 18 januari 2009 17:05 schreef GasTurbine het volgende:
De palestijnen zullen het vast wel weer claimen. Desnoods met geweld. Business as usual dus.
quote:Op zondag 18 januari 2009 17:05 schreef GasTurbine het volgende:
De palestijnen zullen het vast wel weer claimen. Desnoods met geweld. Business as usual dus.
Ok, deze keer moest ik er echt wel om lachenquote:
HAHAHAHA Zo maak JIJ even een origineel grapje zeg!!!quote:
Dat is in die regio bijna net zo waardevol, en die zijn ook al ingepikt door Israel.quote:
Naast land moeten ze ook nog een stuk in zee hebben?quote:Op zondag 18 januari 2009 18:26 schreef buachaille het volgende:
Of het een zegen of een vloek zal zijn voor Israel zal de tijd afwijzen. Een paar zure reactie's van Israel-haters spreken al weer boekdelen, men gunt de Israeliers het licht in de ogen niet.
Accepteer jij eigenlijk wel het bestaan van Israel? Anders heeft het wat mij betreft geen zin om door te gaan op je vraag.quote:Op zondag 18 januari 2009 18:28 schreef Yildiz het volgende:
Naast land moeten ze ook nog een stuk in zee hebben?
Nou, ja, ik dacht dat ze een stukje land met miljardensteun als excuusgeld hadden gekregen van Engeland e.a. (alsof het van Engeland 'was'), maar ik had niet gedacht dat daar ook nog een stuk zee bij kwam kijken.quote:Op zondag 18 januari 2009 18:33 schreef buachaille het volgende:
[..]
Accepteer jij eigenlijk wel het bestaan van Israel? Anders heeft het wat mij betreft geen zin om door te gaan op je vraag.
Je durft dus geen kleur te bekennen begrijp ik?quote:Op zondag 18 januari 2009 18:34 schreef Yildiz het volgende:
Nou, ja, ik dacht dat ze een stukje land met miljardensteun als excuusgeld hadden gekregen van Engeland e.a. (alsof het van Engeland 'was'), maar ik had niet gedacht dat daar ook nog een stuk zee bij kwam kijken.
Waar moet ik nu weer een mening over hebben?quote:Op zondag 18 januari 2009 18:38 schreef buachaille het volgende:
[..]
Je durft dus geen kleur te bekennen begrijp ik?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |