Mijn broer is nu een paar maand uit huis en mist de kat. Mooi dat ie Jazz niet mee krijgt dus we zouden vorige vrijdag naar 't asiel gaan. Maar nu is het zo dat ik wel eens op marktplaats kijk, en daar kwam ik een advertentie van hier uit de buurt tegen, betreffende 2 halve Coons, zo'n 5 jaar en gecastreerd.
Paar uitgebreide mails over en weer gestuurd en t klonk allemaal wel zeer okay dus hadden we een afspraak voor deze zondag gemaakt.
Bob's verhaal:
Vanaf kitten waren ze daar, maar ze zijn veel meer gaan werken + een kindje van 2 waardoor hij lang niet genoeg aandacht meer kreeg. Daar hij de lange haren van de Maine Coon heeft zat dat dus ook elke keer VOL klitten. Op de foto's viel het mee, maar ik schrok me dood vanochtend. Eén en al klitten naast elkaar van 10cm breed en 3cm hoog. De afspraak was dat we hem met vacht zouden bekijken, en als t allemaal klikt zouden zij een afspraak maken om hem te laten scheren, dit doen ze dus elke paar maand omdat het elke keer hetzelfde verhaal is, en dan gaan we een afspraak maken om hem op te halen.
Maar man, wat was 'ie leuk en lief! Echt typische Coon dingen. Als je je hand boven hem houdt gaat ie op zn achterpoten zitten en en drukt zijn kop onder je hand. Loopt constant om je heen kopjes te geven en wil graag als baby vastgehouden worden

Volgens mij zou hij het liefst 24/7 op schoot liggen. Als je dan even stopt met aaien gaat ie ook gelijk met zn poten wapperen van 'hey, ga eens door'

Ja, hij is echt heel leuk en wij gaan hem weer mooi maken en de aandacht geven die hij verdient.
Ik heb allen een paar vage foto's nu die zij van de week gemaakt hebben. Duidelijke foto's maken ging wat lastig omdat ie steeds met je wil kroelen

. Maar binnenkort uiteraard een Bob spam
![]()
![]()
![]()
![]()

.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.