Sneeuw lijkt me ook wel weer een keer leuk, maar ach, straks als ik met Kerst in een korte broek rondloop weet ik weer dat sneeuw geen echte noodzaak is.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:03 schreef Ramcolijn het volgende:
zit nog te wachten op dit, misschien ligt er wat als ik morgenvroeg wakker word![]()
http://www.yle.fi/uutiset(...)xpected_1146774.html
Da's best droog zeg maar.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:42 schreef maartena het volgende:
Ik geloof dat we.... als de weersvoorspellingen niet wijzigen, we zo tegen het einde van de week voor de 3e keer sinds April ongeveer weer eens wat regen krijgen. Prima, want de natuur heeft het nodig!
Idem hier.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:39 schreef indahnesia.com het volgende:
Sneeuw lijkt me ook wel weer een keer leuk, maar ach, straks als ik met Kerst in een korte broek rondloop weet ik weer dat sneeuw geen echte noodzaak is.
Woestijn klimaat he. Als het warm is, is het ook niet van die klamme, drukkende warmte, zeg maar de soort waar je bij enige inspanning al meteen als een idioot staat te zweten...... Droge hitte ftw.quote:
Yep. California is dan ook 1240 kilometer in lengte, wat ongeveer precies de hemelsbrede afstand is tussen Nantes, halverwege Frankrijk aan de westkust, en Cadiz, in het uiterste zuiden van Spanje.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:11 schreef Bora-Bora het volgende:
Zuid Californië en Zuid-Spanje dan, want bijv in San Francisco is het ook gemiddeld best een stukje frisser.
Die optie heb ik niet echt, er ligt kennelijk eeuwige sneeuw op de hoogste piek in dit land, maar daar kom je niet echt eenvoudig. Ligt in het meest afgelegen gebied van heel Indonesie.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Idem hier.![]()
Echter, ik heb wel de optie om naar de sneeuw te gaan..... in de San Bernadino Mountains ligt van December tot Februari gewoon sneeuw, en wordt er flink geskied. Tis alleen anderhalf uur rijden, twee uur hooguit als het wat drukker is. Op bezoek gaan in de sneeuw is natuurlijk wel ideaal, dan hoef je zelf niet sneeuw te ruimen, of je auto na een dag werken te ontdoen van sneeuw en ijs en dat soort ongein.....
Ik ben ook al twee keer in de winter naar Canada geweest, en op bezoek naar sneeuw is leuk...... maar sneeuw is helemaal niet zo prettig als je elke dag moet werken.
Hier is het altijd klam, maar na enige tijd wen je er wel een beetje aan, en dan is het wel goed te hebben eigenlijk. Natuurlijk kun je de hulp inroepen van airco's... gelukkig.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Woestijn klimaat he. Als het warm is, is het ook niet van die klamme, drukkende warmte, zeg maar de soort waar je bij enige inspanning al meteen als een idioot staat te zweten...... Droge hitte ftw.
meen je dat nou ?quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:00 schreef flipsen het volgende:
Zonnetje schijnt hoor en we gaan eindelijk op weg naar temperaturen boven de 12 graden
foi feitoquote:Op dinsdag 10 november 2009 21:22 schreef flipsen het volgende:
Misschien kan die bovenbuurman eens een reactie geven op deze post? Ken je het? Is het wat? Lijkt me wel grappig
Hoe koud word het daar 's winters?....vriest het of sneeuwt het daar?quote:Op dinsdag 17 november 2009 01:03 schreef maartena het volgende:
Zo ongeveer de komende 10 dagen:
Eigenlijk een ideale temperatuur. Lekker frisjes 's nachts, en nog heerlijk in je t-shirt kunnen rondlopen overdag.
Niet waar ik woon. Als het 's nachts een keer heel dicht bij het vriespunt komt, dan komt het in het nieuws.quote:Op dinsdag 17 november 2009 03:30 schreef breaky het volgende:
[..]
Hoe koud word het daar 's winters?....vriest het of sneeuwt het daar?
Hmm temperatuur is niet veel anders dan hier in Luang Prabang. Nu zit Luang Prabang iets hoger..zo'n 300 m geloof ik dus het zit hier tegen het sub-tropische aan. Regenen doet het juist bijna niet hier in de winter maar juist in de zomer maanden weer wel.quote:Op dinsdag 17 november 2009 05:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Niet waar ik woon. Als het 's nachts een keer heel dicht bij het vriespunt komt, dan komt het in het nieuws.
Nu is "Orange County" en de stad "Orange" natuurlijk vernoemd naar de vruchten, niet naar de kleur..... dus je hebt hier nog wel veel sinaasappel, citroen, grapefruit, en vergelijkbare boomgaarden, en daarvoor is vorst dus echt funest. Een jaar of twee geleden heeft het daar waar de boomgaarden zijn wel eens een paar graden gevroren, en dat heeft aardig wat oogsten gekost.
Er is echter wel vrieskou en sneeuw te vinden..... Binnen anderhalf uur ongeveer kan ik in de bergen zitten waar op hoogte het wel vriest, en daar wordt ook de hele winter geskied. Nu ski ik zelf niet, maar als ik sneeuwballen wil gooien kan dat dus.... op anderhalf uur afstand. Of twee uur met sneeuwkettingen.
Er zijn dus mensen die 's ochtends heel vroeg eerst in wetsuit gaan surfen..... het is dan koud, maar echt surfen doe je heel vroeg. Tegen een uur of 8 's ochtends vetrekken de surfers weer, want dan komt het gewone strandvolk. En dan doorrijden, uurtje of twee van het strand dus, naar de Los Angeles Mountains of de San Bernadino Mountains, en hoppakee, de hele middag lekker skiën.
Qua winterweer hier op zeeniveau +50 meter ofzo......... Als het overdag 15 graden is, en s'nachts een graad of 3.... dan is het echt enorm koud.Maar het kan in hartje januari ook best wel eens een graad of 27 worden opeens, of nog warmer. Het regent ook voornamelijk in de winter, tussen April en November regent het nauwelijks.
Het is meestal zo rond de 20 graden in de gehele winter.... en vaak zonnig. En dat is zo heerlijk met lunch..... even lekker buiten zitten, want in de zomer kan het makkelijk 40 graden zijn, en is dat juist weer iets minder fijn.
Momenteel is het wel heerlijk weer.
gistermorgen sneeuwde het hier een klein beetje, maar toen was het nog te warm.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
Voor het eerst écht koud hier. Temperatuur bleef hangen op -6 overdag. Sneeuw blijft nog uit, jammer genoeg.
Inderdaad! Gelijk dat trieste weer van november vergeten!quote:Op woensdag 2 december 2009 19:47 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Heerlijk koud vandaag inderdaad, geweldig met de zon erbij! Daar word ik echt blij van!
Mischien verhuizen naar een plaats waar het altijd zomer is?quote:Op woensdag 2 december 2009 23:03 schreef Bora-Bora het volgende:
Voor hen die de zomer ingaan: lucky you!!
(Ik wil ook!....)
Veel.quote:Op zaterdag 5 december 2009 19:31 schreef wonderer het volgende:
Het sneeuwt hier nu ook... Gelukkig nog niet zo veel maar ben benieuwd hoeveel het uiteindelijk wordt.
Dit zou bij mij ook zo moeten zijn maar tot nu toe weinig mooi weer gehad, hopelijk veranderd het na de kerstdagen en krijgen we een lange, warme zomer....quote:Op woensdag 2 december 2009 23:03 schreef Bora-Bora het volgende:
Voor hen die de zomer ingaan: lucky you!!
(Ik wil ook!....)
En dan op 1 januari een pak sneeuw.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:37 schreef RPG het volgende:
26 graden vandaag geloog ikblijft heerlijk lekker geen stomme regen/sneeuw te zien dit jaar meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |