FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / RWE telemarketing
tspawnzaterdag 17 januari 2009 @ 22:07
Op 17-1-2009 ben ik rond 16:30 telefonisch benaderd door een telemarketing medewerker welk zich indentificeerde als RWE, hij melde mij dat ik enige tijd geleden (kon me niet precies vertellen wanneer) dat ik een nieuw contract gehad heb van NUON naar RWE. Ik heb hem verteld dat dat niet het geval was en dat ik het ook vreemd van want volgens mij was NUON helemaal niet overgenomen door RWE. Volgens hem. En ik moest snel het contract terugsturen anders zou ik over 3 maanden geen gas en licht meer hebben. Ik ben toen heel kwaad geworden, naar hem toe (is niet helemaal juist maar deze taktieken zijn van het laagste soort) Ik vroeg zijn naam, en deze jongeman met een duidelijke tongval van buitenlandse komaf, indentificeerde zich als Wim van Dijk !!!, toen explodeerde ik helemaal :|

Dit mag toch niet mogen in Nederland ? Maar belangrijker nog als ze mij na dit gesprek toch overzetten wat kan ik dan doen ?
Rewimozaterdag 17 januari 2009 @ 22:08
Essent is overgenomen door RWE, Nuon niet. Vreemde taktiek dus van die Wim van Dijk
tspawnzaterdag 17 januari 2009 @ 22:12
Ja, ik heb al een hekel aan dat telemarketing gedoe... Maar maandagochtend toch maar even NUON bellen, om te melden dat ik echt bij hun blijf. Brrr als ik al dat oxxio en energiedirect gezeik zie op internet.
TJDoornboszaterdag 17 januari 2009 @ 22:12
Tvp
Peterzaterdag 17 januari 2009 @ 22:16
klacht indienen bij consuwijzer(.nl)
Peterzaterdag 17 januari 2009 @ 22:17
en meld je aan bij infofilter.nl
tspawnzaterdag 17 januari 2009 @ 22:19
Consuwijzer is hij net heen gegaan, en ach ik ga gerust naar het hoofdkantoor van RWE om de boel " recht" te trekken maar al die mensen die vandaag in de maling genomen zijn, en niet zo bijdehand zijn. Vooral dat dreigement dat ze geen Gas en licht hebben binnenkort...schandalig
ADDGzaterdag 17 januari 2009 @ 22:27
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 22:17 schreef Peter het volgende:
en meld je aan bij infofilter.nl
Het is jammer dat tegenwoordig heel veel van die bedrijven ook net over de grens zitten en die hebben dan gewoon schijt aan het infofilter. Zelfs aan het toekomstige bindende bel mij niet lijst van de overheid zullen ze schijt aan hebben.
Bill_Ezaterdag 17 januari 2009 @ 22:41
Gelukkig zijn anonieme telefoontjes volledig geblokkeerd bij mij! Leve tele2
Marijkezwollezaterdag 17 januari 2009 @ 22:45
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 22:08 schreef Rewimo het volgende:
Essent is overgenomen door RWE, Nuon niet. Vreemde taktiek dus van die Wim van Dijk
Voor zover ik weet is Essent nog niet overgenomen, aangezien de aandeelhouders (provincies) nog in moeten stemmen. Dus je loopt iets te hard van stapel... Edit: ik liep achter

OT: mooi irritant dat soort telefoontjes. Je zou kunnen overwegen RWE zelf te benaderen en daar een klacht in te dienen. ik gok namelijk dat ze zelf ook niet zitten te wachten op dit soort medewerkers. Alle gesprekken worden opgenomen, dus grote kans dat ze de echte "Wim' wel te pakken krijgen
Ik weet zelf er niet voldoende vanaf om te kunnen zeggen wat verder je rechten zouden zijn, kijk eens op de kassa oid website, daar is vast veel over dit onderwerp te vinden

[ Bericht 4% gewijzigd door Marijkezwolle op 17-01-2009 23:02:13 (verkeerde info) ]
tspawnzaterdag 17 januari 2009 @ 22:49
Nou ik denk niet dat er wat gebeurt want hij schrok nogal van me reactie..
Lightzaterdag 17 januari 2009 @ 23:17
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 22:08 schreef Rewimo het volgende:
Essent is overgenomen door RWE, Nuon niet. Vreemde taktiek dus van die Wim van Dijk
En zelfs dan. Het is niet zo dat als bedrijf A wordt overgenomen door bedrijf B, dat alle klanten van bedrijf A dan een nieuw contract met bedrijf B moeten afsluiten. De contracten worden gewoon mee overgenomen.
Lightzaterdag 17 januari 2009 @ 23:19
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 22:45 schreef Marijkezwolle het volgende:

Alle gesprekken worden opgenomen, dus grote kans dat ze de echte "Wim' wel te pakken krijgen
Oh? Bron?
Steevenzaterdag 17 januari 2009 @ 23:30
Een kennis van me werd ook gebeld door RWE, of ze wel wist dat niet Nuon maar RWE werkelijk leverde en dat ze daarom maar naar RWE moest komen. Tja, er werken niet bepaald lichten daar.
RonaldVzondag 18 januari 2009 @ 00:47
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 22:45 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is Essent nog niet overgenomen, aangezien de aandeelhouders (provincies) nog in moeten stemmen. Dus je loopt iets te hard van stapel... Edit: ik liep achter

OT: mooi irritant dat soort telefoontjes. Je zou kunnen overwegen RWE zelf te benaderen en daar een klacht in te dienen. ik gok namelijk dat ze zelf ook niet zitten te wachten op dit soort medewerkers. Alle gesprekken worden opgenomen, dus grote kans dat ze de echte "Wim' wel te pakken krijgen
Ik weet zelf er niet voldoende vanaf om te kunnen zeggen wat verder je rechten zouden zijn, kijk eens op de kassa oid website, daar is vast veel over dit onderwerp te vinden
RWE gebruikt die tapes naar gelang het ze zelf uitkomt, net zoals de andere aanbieders trouwens.

Ik had hetzelfde probleem een paar maanden geleden met de Nederlandse Energie Maatschappij, en er is echt maar één manier (aldus een zeer behulpzame NUON-medewerker): een aangetekende brief versturen naar de maatschappij die claimt dat je bent over gezet, en ze melden dat je niet van plan bent om over te gaan. Ik heb ze daarbij uitgebreid verteld waarom ik geen zaken met ze wens te doen (ze hielden zich op geen enkele manier aan de telemarketing code, die 'sort of' verplicht is voor de telemarketing branche) en een kopie van die brief verstuurd aan TROS Radar, VARAs Kassa! en deStichting reclame Code. Alle drie houden ze als regel aan dat je eerst zelf een brief aan de 'leverancier' moet sturen, maar daar had ik geen boodschap aan: ik wil een klacht indienen over onbehoorlijk gedrag, en niet over de reactie op mijn klacht over hun onbehoorlijk gedrag. Het hielp: ik zit nog steeds bij de NUON.

Nuttige info voor je:
Volgens de gedragscode Colportage, die ook van toepassing is op telefonische colportage, houdt RWE zich niet aan de (geest van de) daarvoor geldende spelregels:
quote:
1.2 Alle communicatie met en informatie aan consumenten dient
a) helder en ondubbelzinnig te zijn;
b) fatsoenlijk, eerlijk, waarheidsgetrouw en in overeenstemming met
de wet te zijn;
c) geen valse of misleidende informatie te bevatten voor wat betreft
prijs, waarde, service of enig ander materieel aspect
Daarnaast voldoen ze m.i. niet aan de geest van artikel 1.5 van de code door het gebruik van hun overval tactiek, niet aan de artikelen 1.6 (Ze verstuurden geen informatie, maar een contract), 1.7 (de aard en bepalingen zijn niet uitgelegd), 1.8 (niet van toepassing, want er is geen overeenkomst aangegaan, maar slechts ingestemd met een informatiepakket), 1.9 (ze verifieerden een rekeningnummer, waarvan het mij overigens een raadsel is hoe ze daar aan komen, zonder expliciete instemming te vragen om deze te mogen gebruiken), 2.2 (er is ze herhaald verteld dat we geen belangstelling hadden), en 2.4 (ze bleven aandringen, ook na een duidelijk en herhaald “nee”). Voor de volledigheid: telemarketing is een bijzondere vorm van colportage, en dus is deze gedragscode op de activiteiten van in jouw geval RWE toepassing.

Verder voldoen ze niet aan de Code Telemarketing, specifiek Artikel 7, lid1, maar vooral lid2. En ik zie dat je op een zaterdag om half 5 bent gebeld: Na 16.00 mogen ze op zaterdag ook niet meer bellen.

Ook wordt niet voldaan aan de richtlijn van de OPTA, zoals gesteld in de Uitwerking Richtlijn Telemarketing artikel 6), om actief te wijzen op de Opt-Out regeling, danwel uit dezelfde Richtlijn (artikel 9) om de mogelijkheid van Opt-Out aan te bieden. Je kunt slechts hopen dat ze zich wel houden aan artkel10 van deze Richtlijn.

De kans is groot dat je op korte termijn een contract met leveringsvoorwaarden van je krijgt. Let dan even goed op: Er is jurisprudentie welke stelt ze dat leveringsvoorwaarden (de zogenaamde “kleine lettertjes”) duidelijk dienen te vermelden in leesbare letters. Op de achterzijde van de Bevestiging Aanmelding van de Nederlnadse Energie Maatschappij staan de productvoorwaarden in een klein, en lichtgrijs (en dus slecht leesbaar) lettertype afgedrukt. Pas hier kan men kennisnemen van de volledige tekst (mits voorzien van voldoende licht en vergrootglas dan wel leesbril) van de voorwaarden, welke onredelijke termijnen bevatten. Het vervelende is dat een rechter je zeer waarschijnlijk wel gelijk zal geven, maar dat je daarvoor wel eerst langs de rechter moet.

Adressen:
TROS Radar
Postbus 28555
1202 LP Hilversum

VARA’s Kassa
Postbus 3000
1200CZ Hilversum.

Stichting Reclame Code
t.a.v. Reclame Code Commissie
Postbus 75684
1070 AR Amsterdam
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 22:17 schreef Peter het volgende:
en meld je aan bij infofilter.nl
En dat dus.
Succes!
Marijkezwollezondag 18 januari 2009 @ 09:57
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:19 schreef Light het volgende:

[..]

Oh? Bron?
Dat is standaard op vrijwel ieder callcenter. Heb zelf jarenlang bij een inbound callcenter gewerkt, en ken voldoende mensen die bijv ook outbound gebeld hebben en daar was het hetzelfde. Zo kun je de kwaliteit van de gesprekken meten en eventueel bewijzen dat zaken wel/niet gezegd zijn.
tspawnzondag 18 januari 2009 @ 10:34
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:47 schreef RonaldV het volgende:

Zeer nuttig verhaal
Maar kan je ook niet de NUON bellen om te melden dat elke verzoek tot overname geweigerd wordt ? In ieder geval door een door jouw vastgestelde termijn ?

Nu een dag later maar ik wordt er nog steeds pissig van, ik zit zelf al heel lang in de verkoop maar dit soort dingen.. getver..
White__Tigerzondag 18 januari 2009 @ 11:42
Ik ben ook door RWE gebeld.
Weet u dat Essent is overgenomen door RWE? Ja, dat weet ik.
Toen vertelde hij mij dat ze mijn contract bij Essent hebben bekeken en dat ik nu veel te veel betaal en daarom moet overstappen naar RWE.

Vond het allemaal vreemd en heb gezegd dat ik gewoon bij Essent wil blijven. Nadat hij door bleef zeuren en niet meer echt luisterde naar mij heb ik de verbinding verbroken.
Beetje vreemde wijze van RWE als ik nu hoor dat meerdere mensen dus benaderd zijn.
TJDoornboszondag 18 januari 2009 @ 12:21
Nederlande Energie Maatschappij belde mij vandeweek met het verhaal dat nu RWE komt alle prijzen dalen behalve die van Eneco. Dus ik zo ja feest ik woon thuis dus ajuus *klik weg*

A ik bepaal het hier in huis niet en B ik blijf bij de regio leverancier
RonaldVzondag 18 januari 2009 @ 12:42
quote:
Op zondag 18 januari 2009 10:34 schreef tspawn het volgende:

[..]

Maar kan je ook niet de NUON bellen om te melden dat elke verzoek tot overname geweigerd wordt ? In ieder geval door een door jouw vastgestelde termijn ?
Nee. En ergens is dat nog wel logisch ook. Stel even dat je WEL van plan bent om over te stappen, en NUON besluit dat tegen te houden omdat ze je graag als klant willen houden, dan kom je dus nooit weg bij NUON. Het vervelende is alleen dat de wetgever vergeten is dat er aggressieve partijen in de markt kunnen komen die de regels in hun voordeel, en jouw nadeel, misbruiken door met deze tactiek te werken.
quote:
Nu een dag later maar ik wordt er nog steeds pissig van, ik zit zelf al heel lang in de verkoop maar dit soort dingen.. getver..
Ik ken het gevoel, ja.
Steevenzondag 18 januari 2009 @ 13:18
quote:
Op zondag 18 januari 2009 10:34 schreef tspawn het volgende:

[..]

Maar kan je ook niet de NUON bellen om te melden dat elke verzoek tot overname geweigerd wordt ? In ieder geval door een door jouw vastgestelde termijn ?

Nu een dag later maar ik wordt er nog steeds pissig van, ik zit zelf al heel lang in de verkoop maar dit soort dingen.. getver..
Zoals Ronald zegt kan dat inderdaad niet. Elk energiebedrijf moet een verzoek tot switchen honoreren. Zelfs als dat een onterechte switch blijkt te zijn. Als Oxxio per ongeluk jou aanmeldt ipv je buurman die graag klant wilde worden daar, heb je al een probleem. Des te meer reden om als bedrijf extra zorgvuldig om te gaan met dit soort processen.

Maar dit gebeurt niet alleen aan de telefoon. Vaak doen verkopers van de kleinere partijen zich voor als een van de grotere, en lichten daarmee massaal mensen op. Hun slachtoffers zijn vaak nog oude bejaarden ook .
BrandBierMaaktGelukkigzondag 18 januari 2009 @ 13:20
Ik heb daar gewerkt
Alle gegevens waren zichtbaar op de monitor, betaalde wel dik. 8 euro p/uur voor iedereen.
Die klanten boeide mij niet, wij werden vaak genoeg afgezeikt
RonaldVzondag 18 januari 2009 @ 13:23
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:20 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Ik heb daar gewerkt
Alle gegevens waren zichtbaar op de monitor, betaalde wel dik. 8 euro p/uur voor iedereen.
Die klanten boeide mij niet, wij werden vaak genoeg afgezeikt
Als je zo'n baan aanneemt moet je niet zeuren over afgezeken worden.
rene90zondag 18 januari 2009 @ 13:47
Het is inderdaad vrij triest dat het op zo een manier gaat.
Ik werk zelf bij een callcenter wat wel normaal omgaat met haar klanten. Bellen onder andere voor WNF / artsen zonder grenzen / oxfam novib / amnesty en dergelijke. Mensen zijn al klant en die bel je voor verhoging, standaard gebeuren. Daar wordt er gelukkig wel netjes met de mensen omgegaan.

Reden dat ze vaak vaste namen gebruiken is te koppelen aan het volgende. Het is zeer waarschijnlijk een callcenter, als jij RWE belt en zegt dat je door Wim van Dijk bent gebeld, kunnen zij op een lijstje zien dat het callcenter pietje-puk is die belt voor die actie. Elke actie heeft vaak een andere naam die gebruikt wordt.
tspawnmaandag 19 januari 2009 @ 18:33
Vanmorgen NUON gebeld, alles doorgegeven aan hun, en verteld dat hun naam in de verkoopgesprekken gebruikt worden. Op de een of andere manier klonk hij niet verbaast..(vreemd ) En schijnt er gewoon een volledig team op te zitten, maar echt veel kan er niet gedaan worden.

In ieder geval is er genoteerd dat ik eerst gebeld wordt bij mutaties door derden. Ook de Consumentenautoriteit heeft zijn reactie gegeven, maar die was niet compleet die zal ik hier plaatsen als ik hem ontvangen heb.
Lightmaandag 19 januari 2009 @ 18:51
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:18 schreef Steeven het volgende:

[..]

Zoals Ronald zegt kan dat inderdaad niet. Elk energiebedrijf moet een verzoek tot switchen honoreren. Zelfs als dat een onterechte switch blijkt te zijn. Als Oxxio per ongeluk jou aanmeldt ipv je buurman die graag klant wilde worden daar, heb je al een probleem. Des te meer reden om als bedrijf extra zorgvuldig om te gaan met dit soort processen.

Maar dit gebeurt niet alleen aan de telefoon. Vaak doen verkopers van de kleinere partijen zich voor als een van de grotere, en lichten daarmee massaal mensen op. Hun slachtoffers zijn vaak nog oude bejaarden ook .
Dan wordt het dus tijd om een systeem in te voeren waarbij bedrijven een dikke boete krijgen als een switch onterecht blijkt. Dan nog moet je als klant waarschijnlijk wel actie ondernemen, maar als het nieuwe energiebedrijf een boete van bijvoorbeeld 10.000 euro moet betalen als ze geen contract kunnen laten zien, dan zullen ze vast beter controleren.
Lightmaandag 19 januari 2009 @ 18:57
quote:
Op zondag 18 januari 2009 09:57 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Dat is standaard op vrijwel ieder callcenter. Heb zelf jarenlang bij een inbound callcenter gewerkt, en ken voldoende mensen die bijv ook outbound gebeld hebben en daar was het hetzelfde. Zo kun je de kwaliteit van de gesprekken meten en eventueel bewijzen dat zaken wel/niet gezegd zijn.
Ik heb ook jarenlang bij een inbound callcenter gewerkt, en daar werden echt niet alle gesprekken opgenomen. Er werden wel gesprekken opgenomen natuurlijk, vooral voor evaluatiedoeleinden.
tspawnmaandag 19 januari 2009 @ 19:11
quote:
Op maandag 19 januari 2009 18:51 schreef Light het volgende:

[..]

Dan wordt het dus tijd om een systeem in te voeren waarbij bedrijven een dikke boete krijgen als een switch onterecht blijkt. Dan nog moet je als klant waarschijnlijk wel actie ondernemen, maar als het nieuwe energiebedrijf een boete van bijvoorbeeld 10.000 euro moet betalen als ze geen contract kunnen laten zien, dan zullen ze vast beter controleren.
Ik vind het vreemd dat een telefoonnummer mutatie nog moeilijker is, dan het omzetten als iets belangrijks als je gas en licht ....
kastanovamaandag 19 januari 2009 @ 19:17
quote:
Op maandag 19 januari 2009 18:57 schreef Light het volgende:
Ik heb ook jarenlang bij een inbound callcenter gewerkt, en daar werden echt niet alle gesprekken opgenomen.
Behóórlijk vreemd callcenter dan... Welke opdrachtgever belde je voor?
Lightmaandag 19 januari 2009 @ 19:22
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:17 schreef kastanova het volgende:

[..]

Behóórlijk vreemd callcenter dan... Welke opdrachtgever belde je voor?
Verschillende opdrachtgevers. En nee, ik ga geen namen noemen op het forum.
kastanovamaandag 19 januari 2009 @ 19:36
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:22 schreef Light het volgende:

[..]

Verschillende opdrachtgevers. En nee, ik ga geen namen noemen op het forum.
Why the hell not .
Lightmaandag 19 januari 2009 @ 21:52
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:36 schreef kastanova het volgende:

[..]

Why the hell not .
Omdat ik daar geen zin in heb. En nee, ik heb niet gewerkt voor energiebedrijven.
Petermaandag 19 januari 2009 @ 22:42
Ik heb ook tijden voor de grootste telecomboeren gewerkt (KPN/Ziggo) Ook daar werden niet alle gesprekken opgenomen, maar sporadisch voor coaching en dan met melding aan de agent..
kastanovamaandag 19 januari 2009 @ 23:00
Dénken jullie dat het niet opgenomen wordt, of wéten jullie dat 100% zeker?

Da's namelijk bij inbound toch wel vrij uniek namelijk.
Lightmaandag 19 januari 2009 @ 23:27
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:00 schreef kastanova het volgende:
Dénken jullie dat het niet opgenomen wordt, of wéten jullie dat 100% zeker?

Da's namelijk bij inbound toch wel vrij uniek namelijk.
Ik weet het 100% zeker.

En inbound is natuurlijk geen telemarketing.
kastanovamaandag 19 januari 2009 @ 23:46
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:27 schreef Light het volgende:
Ik weet het 100% zeker.

En inbound is natuurlijk geen telemarketing.
Jullie hadden het dan ook beide over inbound, vandaar dat ik het aanhaalde.

Overigens, bij Outbound is er ook altijd sprake van een bandopname indien het gesprek tot een overeenkomst komt.
Petermaandag 19 januari 2009 @ 23:56
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:00 schreef kastanova het volgende:
Dénken jullie dat het niet opgenomen wordt, of wéten jullie dat 100% zeker?

Da's namelijk bij inbound toch wel vrij uniek namelijk.
Ik weet het, aangezien mijn teamleider bij ziggo de coaching en opnames regelde . Bij KPN werden alleen gesprekken die met een dubbele piep (ipv 1 piep) werden aangekondigd opgenomen. Volgens de CAO mochten er geen andere gesprekken onaangekondigd worden opgenomen. Lijkt me sterk als een bedrijf zijn cao breekt door hele gesprekken op te nemen. Meestal werd alleen het telefonische contract bij de verkoopafdeling opgenomen .
Bij ziggo ging het deels ook om outbound, welkomstcall, activatiecall en hulp bij installaties.

Overigens neemt de politie wel alle gesprekken op (haaglanden wel iig), maar daar kun je zelf ook direct je gesprekken terugluisteren, kun je het verhaal terugluisteren voor meldingen e.d.

Er is dus geen basisregel bij alle callcenters/contactcenters.
kastanovadinsdag 20 januari 2009 @ 00:03
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:56 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik weet het, aangezien mijn teamleider bij ziggo de coaching en opnames regelde . Bij KPN werden alleen gesprekken die met een dubbele piep (ipv 1 piep) werden aangekondigd opgenomen. Volgens de CAO mochten er geen andere gesprekken onaangekondigd worden opgenomen. Lijkt me sterk als een bedrijf zijn cao breekt door hele gesprekken op te nemen. Meestal werd alleen het telefonische contract bij de verkoopafdeling opgenomen .
Bij ziggo ging het deels ook om outbound, welkomstcall, activatiecall en hulp bij installaties.

Overigens neemt de politie wel alle gesprekken op (haaglanden wel iig), maar daar kun je zelf ook direct je gesprekken terugluisteren, kun je het verhaal terugluisteren voor meldingen e.d.

Er is dus geen basisregel bij alle callcenters/contactcenters.
Vroeger, toen Ziggo nog @home heette, werden ze in ieder geval nog wel opgenomen .
En wat betreft KPN, een goede vriendin van me is team-manager bij de afdeling mobiel, dus zal haar eens vragen.
_dirkjan_dinsdag 20 januari 2009 @ 00:04
RWE Daar heb ik ook nog voor gebeld... !

Callcenter op kanaleneiland in Utrecht ( ), als je een klant overtuigde startte er een bandje die de afspraak opnam. Gelukkig belde je wel bestaande klanten (of ze hun gasprijs vast wilde zetten), maar nooit meer callcenterwerk voor mij, bah
geeveedinsdag 20 januari 2009 @ 00:34
Bel gewoon met je vaste energieboer en vertel over het gesprekje dat je hebt gevoerd, en dat je bang bent dat een andere energieboer ongewenst de zaak gaat overzetten en dat je dat niet wenst.

Ik ben ervoor dat klanten een verzoek moeten kunnen indienen dat er zonder hun schriftelijke bestelling geen wijzegingen kunnen worden uitgevoerd en dat overtreders bestraft worden met een boete van 100.000 euro waarvan de opbrengst moet worden verdeeld tussen benadeelde klant en benadeelde energieleverancier!
Ugjerkedinsdag 20 januari 2009 @ 01:17
Dat Essent (en NUON) overgenomen worden staat nog helemaal niet vast, we hebben GELUKKIG nog tot 24 april de tijd om Essent en NUON in eigen handen te houden. En ik hoop ook dat dat gebeurt, anders zit iedereen over 5 jaar weer te zeiken dat het zo slecht was dat dit heeft kunnen gebeuren en dat niemand er wat tegen deed.
vamperoticavrijdag 23 januari 2009 @ 11:35
Ben net ook gebeld door een medewerker van het geweldige belteam van RWE....
Dat Essent overgenomen was bla bla bla...
En dat RWE nu stukken goedkoper was bla bla bla...
En.......

Dat ik even wat thuisgesturud kreeg met wat info enzo en dat als ik dan toch niet geintereseerd was ik binnen 7 dagen iets terug moet sturen....
Ik zeg nog tegen die knakker dat ze me best wat informatie toe mogensturen, maar dat ik absoluut niet van plan ben zomaar een overeenkomst met ze aan te gaan.....

Nee.... Dat moest ik andes zien...
Het was gewoon wat info en als ik niet geintereseerd was kon ik alles terug sturen....
Dus toch een overeenkomst zei ik....
Nee, alleen info wat bij geen interesse terug gestuurd moest worden...

Maar als ik niets terug stuur dan? Was mijn vraag....
Dan gingen ze er van uit dat ik stroom via hun wilde en was alles meteen geregeld.... Toen heb ik het gesprek maar met een diepe zucht beeindigd...


(Maar ik ben heel bang dat er veel mensen zijn die er wel in tuimelen...)
Tha_Duckvrijdag 23 januari 2009 @ 12:25
Sorry hoor, maar het advies van een aangetekende brief is toch van de zotten?

Als je niet kiest om over te stappen, waarom dan kosten gaan maken om dat te bevestigen? Van mij zouden ze aan het gas kunnen en als er ook maar 1 cent afgeschreven werd deze gewoon storneren.