quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:29 schreef Monidique het volgende:
Na zulke openbaringen ga hem toch in een minder positief licht zien...
Duh...quote:Op zondag 18 januari 2009 10:32 schreef marcb1974 het volgende:
Ze ziet er meer uit als 40 op die foto
Zou er iets in het water zitten daar in Wenen?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:32 schreef SeLang het volgende:
Offtopic, maar frappant detail:
In 1913 woonden Hitler, Stalin en Trotsky alle 3 in dezelfde stad (Wenen).
Het zou best kunnen dat Hitler en Stalin gewoon naast elkaar in tram hebben gezeten.
quote:Op zondag 18 januari 2009 12:43 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zou er iets in het water zitten daar in Wenen?
!?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:16 schreef SeLang het volgende:
Ik wist wel dat Mao Zedong een pedofiel was,
Zijn er echt mensen geweest die geld hebben neergeteld voor die tekeningen ???quote:Op zondag 18 januari 2009 10:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar. Zie de biografie van Kershaw. Hitler deed het graag voorkomen later alsof hij helemaal geen cent had, getuigen geven aan dat hij door zijn uitkering uit het pensioen van zijn vader en de nodige donaties van een tante plus de opbrengsten van de verkoop van zijn tekeningen, een redelijk inkomen genoot.
en hoeveel is een redelijk groot inkomen...quote:Op zondag 18 januari 2009 10:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar. Zie de biografie van Kershaw. Hitler deed het graag voorkomen later alsof hij helemaal geen cent had, getuigen geven aan dat hij door zijn uitkering uit het pensioen van zijn vader en de nodige donaties van een tante plus de opbrengsten van de verkoop van zijn tekeningen, een redelijk inkomen genoot.
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:32 schreef SeLang het volgende:
Offtopic, maar frappant detail:
In 1913 woonden Hitler, Stalin en Trotsky alle 3 in dezelfde stad (Wenen).
Het zou best kunnen dat Hitler en Stalin gewoon naast elkaar in tram hebben gezeten.
quote:
Dit soort uitspraken prikkelen mijn fantasie. Is WO2 het resultaat van een "love triangle" tussen Stalin, Hitler en een dame die ze beiden op het oog hadden in die tram?quote:
Dat is Lenin joh.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:31 schreef quirina het volgende:
http://newsimg.bbc.co.uk/(...)988_lenin_ap_203.jpg
Lekker ding??
Zo'n met watten volgepropte wassenbeeld?
Dit past ook echt helemaal in jouw straatje.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:16 schreef SeLang het volgende:
Ik wist wel dat Mao Zedong een pedofiel was, maar pas vandaag toen ik in de boekhandel een biografie van Stalin zat door te bladeren kwam ik erachter dat hij op z'n 35-ste een 13-jarig schoolmeisje heeft zwanger gemaakt
Wat is het toch met die linksen?
Even Googlen
[..]
Trotsky was ook niet vies van een love-triangle heb ik begrepenquote:Op zondag 18 januari 2009 16:25 schreef beantherio het volgende:
Dit soort uitspraken prikkelen mijn fantasie. Is WO2 het resultaat van een "love triangle" tussen Stalin, Hitler en een dame die ze beiden op het oog hadden in die tram?
Hitler was ook niet vies van jonge meisjes (Mitzi Reiter, Geli Raubal, Eva Braun), dus de opmerking in de OP over 'wat is dat met die linksen' gaat niet op. De rechtsen zijn net zo erg (zie overigens recentelijker dhr. Pim F., die niks lekkerder vond dan minderjarige Marokkaantjes in hun gaatjes te porren).quote:Op zondag 18 januari 2009 16:40 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Trotsky was ook niet vies van een love-triangle heb ik begrepen
quote:Op zondag 18 januari 2009 16:38 schreef -skippybal- het volgende:
Zou wel tof zijn, als 'ie samen met Trotsky ging interrailen naar Moskou om een beetje te keten.
Deze fragmenten komen me bekend voor. Heeft iemand recentelijk het boek Archangel van Robert Harris (fictie) gelezen? Misschien was het wel hier op gebaseerd.quote:Back in Siberia, the affair was no longer a secret. The statutory age of consent was 14, but it is clear from the KGB report that the sex between Stalin and Lidia was consensual.
The KGB chairman Ivan Serov explained: "J.V. Stalin started living together with her" - and this, he implied, was almost as shocking as the seduction.
Soon the news became even more jaw-dropping: Lidia was pregnant.
Stalin moved into the pitiful Pereprygin two-room shack. The lavatory was an outhouse where he used to take a rifle to scare the circling wolves.
At night, Lidia would creep into his room, recounts Stalin's first biographer Essad Bey, who must have talked to fellow exiles.
[..]
So Stalin became engaged and the family, whether gratefully or begrudgingly, accepted the relationship.
In return, Stalin "shared his fish with them" as one of the family.
Indeed he treated Lidia almost as his young wife, entertaining at home and asking her to cook for his guests.
Stalin enjoyed the company of the shamanistic Tunguses and Ostiak tribesmen and learned to hunt and fish just like them. He still enjoyed partying, too.
[..]
The pregnancy was presumably an irritant, although locals recall Lidia was in love with Stalin.
Somewhere around December 1914, Lidia gave birth to a baby who died soon afterwards: Stalin made no comment but was definitely in Kureika at the time.
He survived the winter of 1915/16 there, too, living in a sooty, fuggy room in the Pereprygin house, and continuing the relationship.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |