quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:01 schreef UltraR het volgende:
[Niet onderbouwd wantrouwen]
Om de ้้n of andere reden vertrouw ik Moncoutie voor geen meter. Vorig jaar reed hij belachelijk goed in de Vuelta. Volgens mij op een gegeven moment iets van 4 dagen achtereen in het hooggebergte mee in de ontsnapping en tot aan de finish voorin meedoen.
Nu vind ik hem ook in Parijs Nice weer opvallend makkelijk omhoog fietsen voor een renner die ook momenten heeft waar hij gewoon bij de eerste afvallers hoort zodra het een beetje omhoog gaat.
Verwachtte eerlijk gezegd al een dopingschandaal rondom hem na de Vuelta. Gebeurde niet. Maar ik zal niet verbaasd opkijken mocht het dit seizoen alsnog gebeuren.
[/Niet onderbouwd wantrouwen]
Slecht stuk, Landis is door die hoge T/E waarde wel in het vizier gekomen maar hij is gepakt op het aantoonbaar gebruik van exogeen testosteron.quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:11 schreef OProg het volgende:
[..]
Nieuw verweer van Landis, dat hij uit het allerzuiderlijkste puntje van Zuid Amerika komt
Die mensen van Rabobank zijn gewoon stom. Als je het over 1 uitstekend marketing moment heb dan hebben ze die zelf verprutst. Heb dus geen medelijden met die lui. Vind het wel zonde voor Menchov.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:34 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wat dacht je van de mensen van de Rabobank.......... dat zijn uitmuntende marketingmomenten
Check dan eerst even de feiten voor je iets roept.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:01 schreef UltraR het volgende:
[Niet onderbouwd wantrouwen]
... Parijs Nice weer opvallend makkelijk omhoog fietsen voor een renner die ook momenten heeft waar hij gewoon bij de eerste afvallers hoort zodra het een beetje omhoog gaat...
[/Niet onderbouwd wantrouwen]
quote:Ricco krijgt 4 maanden strafvermindering
Riccardo Ricco heeft van het Internationaal Sporttribunaal (TAS) strafvermindering gekregen. De tweejarige dopingstraf van de Italiaanse wielrenner werd teruggebracht naar twintig maanden.
Ricco mag vanaf 17 maart 2010 weer de fiets op. De 25-jarige Italiaan won tijdens de voorbije Ronde van Frankrijk twee ritten. Daarna werd de Cobra betrapt op het gebruik van CERA en uit de Tour gegooid.
Ricco kreeg in eerste instantie een schorsing van twee jaar, maar ging in beroep bij het TAS. Hij was van oordeel dat hij strafvermindering verdiende omdat door zijn medewerking bewezen werd dat zijn toenmalige Italiaanse ploegmaat bij Saunier Duval, Leonardo Piepoli, ook CERA gebruikt had.
Piepoli werd tijdens de Tour immers ook betrapt op het gebruik van de derde generatie EPO. De Duitser Stefan Schumacher en de Oostenrijker Bernhard Kohl waren de andere twee renners die tegen de CERA-lamp liepen tijdens de Tour.
quote:ma 04/08/08 - Riccardo Ricco, de renner die in de Tour betrapt is op het gebruik van epo, heeft in een Italiaanse krant de naam van zijn leverancier bekendgemaakt. En het is geen onbekende.
Carlo Santuccione, een Italiaanse arts, leverde het goedje aan Riccardo Ricco.
(Belga)
Voor Mircera, een verbeterde versie van epo, moest Ricco aan Santuccione 700 euro betalen.
Klopt, maar hij was wel een smaakmaker in mijn ogen en ik moet zeggen dat ik ook fan was van zijn grote bek. Een beetje opschudding mag wel eens, het is mij vaak te braaf allemaal.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ricco was in 90% van de gevallen gewoon ook een wieltjesplakker, hij had de Giro kunnen winnen als hij niet zo lang in Contador z'n ogen had zitten kijken.
Dat ben ik helemaal met je eensquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:40 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Klopt, maar hij was wel een smaakmaker in mijn ogen en ik moet zeggen dat ik ook fan was van zijn grote bek. Een beetje opschudding mag wel eens, het is mij vaak te braaf allemaal.
Gewoon een zwart schaap dus, daarom leuk.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mwa, niet mis met een grote bek op zich, maar dan toch liever dat ze zichzelf wat zitten ophemelen.
Ricco zat vooral anderen af te zeiken en dingen te verwijten die hij zelf ook deed (het zuigen van het wiel dus), dan ben je geen kleurrijk figuur, maar gewoon een triest figuur. En nu zijn zelfverklaarde "papa" Piepoli, waaraan hij zijn doorbraak voor een erg groot gedeelte te danken heeft, een mes in de rug steken om zijn eigen hachje te redden, is gewoon heel, maar dan ook heel erg laag.
En mochten het dan Spanjaarden zijn, dat die dan toch gewoon blijven rijden..quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:57 schreef TheArt het volgende:
Wedden dat we op den duur alleen de namen van die 2 wielrenners gaan horen
quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:57 schreef TheArt het volgende:
Wedden dat we op den duur alleen de namen van die 2 wielrenners gaan horen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |