abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 januari 2009 @ 08:10:30 #256
184465 Migue
Sensuele man
pi_65444613
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:19 schreef Hendrik_ het volgende:
Haha, ik vind het echt wonderbaarlijk hoeveel posters hier democratie zomaar opzij zouden schuiven tijdens een oorlog
Achja, precies hetzelfde wat CDA en VVD doen.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:26:50 #257
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_65447270
Als Adama in het begin nou de Colonial variant van Martial Law inkondigde..
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:32:21 #258
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_65447440
Dat is toch ook in eerste instantie gebeurd kan ik me herrineren?
En Roslin was wel verkozen, alleen toen was alles nog pais en vree en was zij de tigste vice president.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:05:55 #259
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65448505
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:19 schreef Hendrik_ het volgende:
Haha, ik vind het echt wonderbaarlijk hoeveel posters hier democratie zomaar opzij zouden schuiven tijdens een oorlog

Feit blijft dat Adama & Roslin beide niet geheel rechtvaardig aan de macht zitten, punt.
Dat staat hier ook niet ter discussie (of Adama & Roslin er rechtvaardig zitten want dat is gewoon helder)...

Maar...
Je zit in oorlog en met nog maar minder dan 40000 van je ras opgesloten in een stel versleten/beschadigde ruimteschepen. In zo'n geval moet je gewoon knopen doorhakken en moet je gewoon doen wat er nodig is om te overleven. Dan heb je niet altijd de luxe om een referendum te houden of om een politiek debat te houden wat betreft de richting van de volgende jump of weet ik veel. Je wilt als ras overleven en dat is eenmaal moeilijk als je op een ruimteschip zit.

Geld is nutteloos, politiek geneuzel is nutteloos, democratie is maar beperkt toepasbaar in de situatie van BSG.
Daar ontkom je gewoon niet aan, op een planeet kan je weer vol op de democratie wanneer je niet sterft als je even buiten een ommetje wil maken. Ik vind dat de Adama-Roslin administratie het nog niet eens zo slecht heeft gedaan, aan daadkracht en leiderschap ontbrak het ze iig niet. Ze mogen er dan niet helemaal rechtmatig zitten maar ik betwijfel ten zeerste of meneer Zarek het beter had gedaan. Hij is volgens mij niet meer dan een man van praatjes en daar heb je in hun situatie niets aan...
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_65448590
De vloot heeft al bewezen dat ze geen stemrecht verdienen, ze kozen Baltar en kijk eens wat een succes dat werd. De galactica is het schip van Adama dus in principe kan hij doen wat ie wil, ze verdienen wel wat meer krediet als je ziet hoevaak dat ze de mensheid gered hebben. Ok het riekt naar een dictatuur dus natuurlijk hebben ze een punt maar eigenlijk is t gewoon geneuzel waar ik als kijker niet op sta te wachten, aflevering voelde aan als een filler, de komende week zal blijken of dat t ook is
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:33:38 #261
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_65449426
Een dictatuur hoeft ook per definitie niet slecht te zijn.
Zolang de dictators het goed besturen en mensenlevens behouden gaat het gewoon prima.
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:49:41 #262
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_65449897
Neem bijvoorbeeld Singapore. Een ronduit fascistische staat met beperkte vrijheid van meningsuiting en amper echt kiesrecht. Maar de mensen daar zijn rijk en gelukkig, itt de omringende landen. het zet je wel aan het denken (zou het overigens nog steeds niet accepteren, maar dat is ideologisch).
pi_65450013
En ja, wat heb je aan ideologie hè?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 januari 2009 @ 13:16:29 #264
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65452537
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:49 schreef kingmob het volgende:
Neem bijvoorbeeld Singapore. Een ronduit fascistische staat met beperkte vrijheid van meningsuiting en amper echt kiesrecht. Maar de mensen daar zijn rijk en gelukkig, itt de omringende landen. het zet je wel aan het denken (zou het overigens nog steeds niet accepteren, maar dat is ideologisch).
Evenals Monaco
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_65453749
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Evenals Monaco
in monaco heb je volgens mij wel een redelijke vrijheid van meningsuiting zover ik weet
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 januari 2009 @ 14:12:57 #266
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65454657
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:49 schreef planethugo het volgende:

[..]

in monaco heb je volgens mij wel een redelijke vrijheid van meningsuiting zover ik weet
Dat wel, maar de regeringsvorm is een dictatuur, de enige absolute vorst van Europa
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 14:18:09 #267
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_65454851
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:53 schreef Jarno het volgende:
En ja, wat heb je aan ideologie hè?
Dat is idd een geldige vraag. Die dan ook vaak impliciet gesteld wordt in het BSG universum om OT te blijven.
Het Matrix verhaal. Er zijn vele mensen die voor een leven in de matrix zouden kiezen, wetende dat het nep is en dat ze als 'voedsel' dienen.
Ik niet en dat vind ik merkwaardig. Want in de matrix zou ik beter af zijn, slechts niet geheel vrij...
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:18:37 #268
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65459446
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:08 schreef planethugo het volgende:
De vloot heeft al bewezen dat ze geen stemrecht verdienen, ze kozen Baltar en kijk eens wat een succes dat werd. De galactica is het schip van Adama dus in principe kan hij doen wat ie wil, ze verdienen wel wat meer krediet als je ziet hoevaak dat ze de mensheid gered hebben. Ok het riekt naar een dictatuur dus natuurlijk hebben ze een punt maar eigenlijk is t gewoon geneuzel waar ik als kijker niet op sta te wachten, aflevering voelde aan als een filler, de komende week zal blijken of dat t ook is
New Caprica was achteraf zo gek nog niet, áls ze wat meer aan opbouw hadden gedaan.. Nu moeten ze snel op zoek naar een planeet waar ze kunnen leven.

O ja, en Gina had die nuke niet af moeten laten gaan, dan hadden de Cylons ze nooit gevonden.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:24:27 #269
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65459662
Hoever mag de dictatuur gaan in het bepalen wat het beste is voor het volk?, zerek en de quorum laten nu dus zien dat adama te ver gaat, en omdat Roslin totaal is weggevallen als sterke leidster springen zij nu in het gat dat roslin achter liet.

Hoop wel dat starbuck snel ene kogel door gaeta's hoofd jaagt.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:58:47 #270
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65461009
Ik ben bang dat voordat Gaeta het loodje legt hij eerst nog een favoriet van me de dood in jaagt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')