quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:19 schreef Hendrik_ het volgende:Haha, ik vind het echt wonderbaarlijk hoeveel posters hier democratie zomaar opzij zouden schuiven tijdens een oorlog

Feit blijft dat Adama & Roslin beide niet geheel rechtvaardig aan de macht zitten, punt.
Dat staat hier ook niet ter discussie (of Adama & Roslin er rechtvaardig zitten want dat is gewoon helder)...
Maar...
Je zit in oorlog en met nog maar minder dan 40000 van je ras opgesloten in een stel versleten/beschadigde ruimteschepen. In zo'n geval moet je gewoon knopen doorhakken en moet je gewoon doen wat er nodig is om te overleven. Dan heb je niet altijd de luxe om een referendum te houden of om een politiek debat te houden wat betreft de richting van de volgende jump of weet ik veel. Je wilt als ras overleven en dat is eenmaal moeilijk als je op een ruimteschip zit.
Geld is nutteloos, politiek geneuzel is nutteloos, democratie is maar beperkt toepasbaar in de situatie van BSG.
Daar ontkom je gewoon niet aan, op een planeet kan je weer vol op de democratie wanneer je niet sterft als je even buiten een ommetje wil maken. Ik vind dat de Adama-Roslin administratie het nog niet eens zo slecht heeft gedaan, aan daadkracht en leiderschap ontbrak het ze iig niet. Ze mogen er dan niet helemaal rechtmatig zitten maar ik betwijfel ten zeerste of meneer Zarek het beter had gedaan. Hij is volgens mij niet meer dan een man van praatjes en daar heb je in hun situatie niets aan...
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City