Mij ook. Desondanks voel ik die frustratie niet, maar ik zal wel over meer controle beschikken o.i.d. Het enige dat ik zeg is dat er geen mensen te vinden zijn die hen die pijn zullen aan doen/willen aan doen/mogen aan doen, en dat vind ik gelukkig, ja. Of al die mensen in dit topic het menen of niet laat ik dan maar in het midden.quote:Op zondag 18 januari 2009 20:44 schreef MP1917 het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een verschil tussen het iemand verwensen(waarschijnlijk uit frustratie van pure onmacht) en het ook echt doen..lijkt me logisch.
[..]
Ja. Wat dat betreft wel, ik ben niet voor de doodstraf.quote:Noem jij het een teken van beschaving wanneer zulke beesten van mensen nog een lange tijd mogen blijven leven, na wat ze dit arme joch aan hebben gedaan?! In bijvoorbeeld de VS bestaat de doodstraf nog wel,vind je hen dan ook minder beschaafd?
Ben jij ook gefrustreerd? Of meen jij het wel? Want in dat geval kan ik nog 'n keer m'n verhaaltje over mensen-die-dat-moeten-uitvoeren etc. opdreunen, maar denk dat dat niet nodig is.quote:Dood en pijn zijn niet voldoende...tja... alleen de dood niet nee, maar pijn... deze gruwels van levende wezens verdienen dat! What goes around...
O, dat heb ik ook wel hoor, inlevingsvermogen. Maar dat zet niet per se om in haat, laat staan agressie, in mijn hoofd, en zeker niet zodanig dat mijn vingers uitspraken of wensen moeten typen waar de honden geen brood van lusten. Er zit best een afstand tussen wat je hier post en empathische impulsen bij het lezen van zulk nieuws. Ik vind het verschrikkelijk wat die mensen hun bloedeigen zoon hebben aangedaan, en gun ze dan ook levenslange gevangenisstraf - wat ze waarschijnlijk ook wel te wachten staat.quote:Op zondag 18 januari 2009 21:00 schreef MP1917 het volgende:
ik vind het nu eenmaal te idioot voor woorden dat zoiets als dit kon gebeuren! snap wel goed dat deze jongen op elke manier mogelijk is gepijnigd, gefolterd! als je t artikel nog eens leest en precies bijhoudt wat deze vader en moeder bij hem hebben gedaan, hoezeer ze hem hebben verminkt, dan gaat er hopelijk bij jou ook iets in je maag dwarsliggen... dat lijkt me niet meer dan normaal! dat is niet een kwestie van controle, zoals je iig semi-denigrerend zegt, maar een kwestie van meevoelendheid, inlevingsvermogen... een gevoel van een mens dat zwaar in zijn menswaardigheid is aangetast!
quote:Op zondag 18 januari 2009 21:52 schreef Black_Tulip het volgende:
Mooie discussie ontstaat er hier en ik wil graag ook iets zeggen![]()
Sommige mensen (waaronder ik) voelen niet echt een vergeldingsdrang. Ik ben gepest en buitengesloten etcetera etcetera maar dat betekent niet dat ik zou willen dat mijn belagers precies hetzelfde zouden ondergaan. Ik heb daar gewoon geen behoefte aan. Misschien kun je dat begrijpen?
Natuurlijk is dat kind onnoemelijk veel leed aangedaan, maar dat beseffen en met dat jochie meeleven staat niet gelijk aan de gedachte dat die ouders nu ook moeten gaan lijden en de frustratie die wordt veroorzaakt door de gedachte dat het toch niet gaat gebeuren. Die gevoelens zijn niet hetzelfde.
Beulen en cipieren zijn ook maar mensen die hun werk doen en ze zullen vaker niet dan wel emotioneel betrokken zijn bij de misdaad. Bovendien zijn zij ook de mensen die zien hoe iemand die tien mensen heeft vermoord op Death Row helemaal kapot gaat van berouw. De vraag is of jij het aan kan hen de opdracht te geven de doodstraf of martelpraktijken uit te voeren. Of denk jij bij iedere misdaad zoveel emotionele verontwaardiging te voelen dat je zelf geschikt zou zijn voor zo'n baan? Maar als dat zo is en jij kennelijk verlangt om mensen te doden of te martelen, hoe ben jij dan beter dan degene die je martelt?
Ik ben zelf tegen de doodstraf, omdat ik het geen adequate straf vind en het onherstelbaar is, enz. Ik vind Amerikanen niet minder beschaafd omdat ze nog steeds de doodstraf hebben. Wel vind ik de doodstraf een onbeschaafde praktijk en ik vind het erg opmerkelijk hoe je ziet dat voor allerlei nare dingen steeds geldt dat Amerika een van de weinige westerse landen is waar het voorkomt.
Daar zit de gevangenis vol mee, hoor. Dat hoef je die mensen ook niet te vragen, die volgen het nieuws ook.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:05 schreef Taurus het volgende:
Bovendien moeten er voor al die martel-voorstellen van alle gekwetste en nobele hartjes hier mensen beschikbaar zijn die dat aan kunnen en willen doen - en die zijn in mijn ogen net zo psychisch verdacht als de daders in kwestie.
Dit vind ik nou altijd zo'n onzin. Juist doordat het je zelf overkomen is, zou je het niet moeten doen. Je leeft zelf met de gevolgen van het misbruik. Dat is toch niet iets wat je dan je eigen kinderen aan wilt doen.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:07 schreef fruityloop het volgende:
Mijn zus werkt in de jeugdzorg, en vaak zie je dat de plegers van bijvoorbeeld incest vroeger ook misbruikt zijn, en dus niet echt beter weten.. Dat is geen reden om dit te doen uiteraard, maar wel een (gedeeltelijke) verklaring.
Vaak zijn dat soort mensen (dus dader en slachtoffer in 1 persoon) niet echt hoog opgeleid, maar goed, ik hoor het van mijn zusje, ik zit er zelf niet echt midden in.. En van dat meisje, dat was een poos geleden toen oik nog vakkenvulde bij de AH, nu weet ik inmiddels dat wachten funest kan zijn..quote:Op maandag 19 januari 2009 18:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit vind ik nou altijd zo'n onzin. Juist doordat het je zelf overkomen is, zou je het niet moeten doen. Je leeft zelf met de gevolgen van het misbruik. Dat is toch niet iets wat je dan je eigen kinderen aan wilt doen.
Tenzij zo iemand een IQ heeft van 70 of zo.
Ik ben zelf misbruikt door mijn grootvader. Nog niet misschien dat ik ook maar zou denken dat het normaal is. Echt! Mensen die het zelf hebben meegemaakt weten echt wel beter.
De rest van je post, kan ik me wel iets bij voorstellen. Je stuurt niet gauw iemand buro Jeugdzorg op het dak. Dat is een instantie die je kunt vergelijken met pittbulls. Als ze ergens hun tanden in hebben gezet, dan laten ze niet meer los, dan moeten er koppen rollen. Liefst van al die foute ouders.
Dus, ondanks je ervaring, wees er voorzichtig mee. Als het echt, echt te erg voor woorden is, tja, dan gewoon wel doorgeven.
Inderdaad, dit is gewoon..niet te begrijpen.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:29 schreef eleusis het volgende:
Diep treurig zo'n bericht. Ongelooflijk dat iemand dat haar eigen kind kan aandoen.
Dat kun jij wel onzin vinden, maar dat is naar ik meen een vast patroon die te ontdekken valt bij misbruikers. Uiteraard zijn er mensen die geen strafbare feiten plegen na misbruik, maar jouw ervaring is niet representatief voor een patroon die zichtbaar is bij mensen die strafbare feiten hebben gepleegd. Er wordt ook niet mee gezegd: als je bent misbruikt, ga je de misdaad in. Er wordt gezegd: bij veel misbruikers is een misbruikt verleden vastgesteld.quote:Op maandag 19 januari 2009 18:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit vind ik nou altijd zo'n onzin. Juist doordat het je zelf overkomen is, zou je het niet moeten doen. Je leeft zelf met de gevolgen van het misbruik. Dat is toch niet iets wat je dan je eigen kinderen aan wilt doen.
Tenzij zo iemand een IQ heeft van 70 of zo.
Ik ben zelf misbruikt door mijn grootvader. Nog niet misschien dat ik ook maar zou denken dat het normaal is. Echt! Mensen die het zelf hebben meegemaakt weten echt wel beter.
De rest van je post, kan ik me wel iets bij voorstellen. Je stuurt niet gauw iemand buro Jeugdzorg op het dak. Dat is een instantie die je kunt vergelijken met pittbulls. Als ze ergens hun tanden in hebben gezet, dan laten ze niet meer los, dan moeten er koppen rollen. Liefst van al die foute ouders.
Dus, ondanks je ervaring, wees er voorzichtig mee. Als het echt, echt te erg voor woorden is, tja, dan gewoon wel doorgeven.
En bij veel misbruikers ook niet. Het wordt maar al te vaak als excuus gebruikt. En dat bedoel ik dus.quote:Op donderdag 22 januari 2009 00:27 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat kun jij wel onzin vinden, maar dat is naar ik meen een vast patroon die te ontdekken valt bij misbruikers. Uiteraard zijn er mensen die geen strafbare feiten plegen na misbruik, maar jouw ervaring is niet representatief voor een patroon die zichtbaar is bij mensen die strafbare feiten hebben gepleegd. Er wordt ook niet mee gezegd: als je bent misbruikt, ga je de misdaad in. Er wordt gezegd: bij veel misbruikers is een misbruikt verleden vastgesteld.
Een uitzichtloze situatie voor die jongen dus. En las ergens dat die moeder van hem zich vaker prostitueerde.quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:37 schreef zagevent het volgende:
En nu blijkt dat de natuurlijke vader de jongen ook sloeg, en soms een dag geen eten gaf. Hij wist van de mishandelingen, maar bemoeide zich niet met het huishouden van zijn ex.
Je kunt ook op een normale manier zeggen dat je niet intelligent genoeg bent om nuances te begrijpen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 01:42 schreef _Milan_ het volgende:
@ Taurus: Waarom hou je niet eens op met de moraalridder te spelen, jij kent blijkbaar ook niet het verschil tussen een emotie en een daad..
Heel leuk dat jij dat toewenst. Nu de vraag: zou jij het uit kunnen voeren of iemand anders de onmenselijke taak opleggen om het uit te voeren?quote:Ooit Dante's stuk over de hel gelezen? Dat is wat ik die mensen toewens en ja ik ben niet bang om het luidop te zeggen !
In dit specifieke geval zou ik het met alle soorten van genoegen zelf uit willen voeren.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:45 schreef Black_Tulip het volgende:
Heel leuk dat jij dat toewenst. Nu de vraag: zou jij het uit kunnen voeren of iemand anders de onmenselijke taak opleggen om het uit te voeren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |