Enkele hoogte- en dieptepunten uit het eerdere topic: Bram Moszkowicz gaat van Bommel aanklagen.quote:(Novum) - Bij de politie liggen donderdag honderd aangiften tegen de SP-Kamerleden Harry van Bommel en Sadet Karabulut. Dat zei advocaat Bram Moszkowicz woensdagavond in de uitzending van Pauw en Witteman. Moszkowicz heeft zelf ook aangifte gedaan tegen de twee wegens het aanzetten tot haat, discriminatie en geweld....
Verlaat iemand een demonstratie niet als dit soort zaken wordt geroepen, dan aanvaardt die persoon in juridische zin dat wat wordt geroepen, zegt Moszkowicz. "Je maakt het tot het jouwe wat anderen roepen." Daarbij is Van Bommel volgens hem een volksvertegenwoordiger en moet hij daardoor extra voorzichtig zijn.
De advocaat gaf tijdens de uitzending tevens aan dat het hem verbaast dat hij de eerste was die hiervan aangifte deed. "Maar kennelijk heb ik de mensen wakker geschud."
Voor de volledigheid, de eerste rond is te vinden in: Bram Moszkowicz gaat van Bommel aanklagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:01 schreef Basp1 het volgende:Wilders + cidi + moskowitch zijn heel veel handen op 1 buik.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:13 schreef Basp1 het volgende:Dan kan ik nu ook al de uitslag van deze rechtzaak tegen van bommel voorspellen, of er moet natuurlijk een joodse rechter zitten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:26 schreef Pool het volgende:Wat mij betreft hoeft de zaak ook niet in de opportuniteitsdoofpot nee. Zo moeilijk zijn de feiten verder ook niet vast te stellen.
Ik raad het OM aan om de feiten goed te onderzoeken, de zaak voor te brengen en daarbij om vrijspraak te vragen. De rechter zal vervolgens de kansloosheid van de zaak in het vonnis laten terugkomen, waarbij de vrijheid van meningsuiting gediend is.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:39 schreef Weltschmerz het volgende:Zij (EAJG)voelen zich niet zo gelukkig als mede uit hun naam het opstapelen van kinderlijkjes wordt verdedigd. Overigens zullen de meesten daarvan al met een intimidatiecampagne van de zionistische lobby's te maken hebben gehad.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:58 schreef Weltschmerz het volgende: Ik heb het niet over bedreigingen, wel over intimidatie.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:06 schreef Yildiz het volgende: Kuttopic, slotje.
Sorry ik heb deze affaire niet zo gevolgd. Wie is M? En wat het Praesidiumquote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:24 schreef Pool het volgende:
Interessant was gisteren de reactie van Van Bommel over wat Israëlmaatje heeft gezegd over wat het Praesidium van de Tweede Kamer zou mogen en wat het zou hebben gedaan.
M. heeft eergisteren beweerd dat Van Bommel berispt zou zijn door het Praesidium en dat het Praesidium de toegang tot de Tweede Kamer zou mogen ontzeggen aan Van Bommel. Het Praesidium heeft toen met een brief gereageerd dat beide onwaarheden zijn. Ook Van Bommel was hier gisteren nog het meest verontwaardigd over.
Foutje? Of gaat M. echt zo ver dat hij doelbewust onwaarheden verkondigt? Als dat zo is, dan blijkt dat hij zijn emotionele band met Israël prioriteit geeft boven zijn integriteit als jurist en 'topadvocaat'.
Met M. bedoelt hij het "israelmaatje" Moszkowics (een beetje kinderachtig maar dat moet je hem maar niet kwalijk nemen). Het presidium is het bestuur van de 2e kamer. Dat bestuur heeft de idd bevoegdheid om een kamerlid te toegang te ontzeggen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:34 schreef GoeRoe86 het volgende:
Sorry ik heb deze affaire niet zo gevolgd. Wie is M? En wat het Praesidium
M = joodje Moskoquote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:34 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Sorry ik heb deze affaire niet zo gevolgd. Wie is M? En wat het Praesidium
Inderdaad. Vond die het niet een goed idee dat dat de Palestijnen de Sinai in werden gedreven? Volgens de logica die enkele hiervolgen is dat dan gelijk aan etnische zuiveringen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:43 schreef Plaza het volgende:
Overigens als Van Bommel toegang tot de 2de kamer wordt ontzegt, dan moeten we ons diep gaan nadenken waarom dat niet met die jodenholmaatje fascist Wilders gebeurd.
Frutsel: Zie het als jurisprudentie. Wilders is vaak vrijgesproken voor dit soort aanklachten. Vandaar dat hij er bij wordt gehaald. Lijkt me best ontopic.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:51 schreef Frutsel het volgende:
Laten we het aub ontopic houden - dus over v.Bommel en Moskouisnietvies - en niet over Wilders en co
Daardoor gaat het topic al gauw weer de verkeerde kant op. Dank u
Prima dat hij erbij wordt gehaald, maar als er gelijk termen over tafel vliegen als fascist en jodenholmaat, slaat de vlam in de pan. Het topic moet uiteindelijk niet over Wilders gaan en waarom hij nog lang niet gekicked is dat is niet de insteek van de TS. Ben bang dat het bericht uit de OP dan ondergesneeuwd raakt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:53 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Frutsel: Zie het als jurisprudentie. Wilders is vaak vrijgesproken voor dit soort aanklachten. Vandaar dat hij er bij wordt gehaald. Lijkt me best ontopic.
Daar ben ik het mee eens. Maar roep dan op tot matigen van taal en niet op achterwege laten van bepaalde personen die wel interessant voor dit nieuws....quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Prima dat hij erbij wordt gehaald, maar als er gelijk termen over tafel vliegen als fascist en jodenholmaat, slaat de vlam in de pan. Het topic moet uiteindelijk niet over Wilders gaan en waarom hij nog lang niet gekicked is dat is niet de insteek van de TS. Ben bang dat het bericht uit de OP dan ondergesneeuwd raakt.
Het mag wat mij betreft best over Wilders gaan als er wordt verwezen naar alle aanklachten die er tegen hem gedaan zijn (en die allemaal zonder problemen van hem zijn afgevallen). Maar een woord als "jodenholmaatje" is dan weer een beetje het niveau van een 14-jarige Berberkleuter.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:56 schreef Frutsel het volgende:Prima dat hij erbij wordt gehaald, maar als er gelijk termen over tafel vliegen als fascist en jodenholmaat, slaat de vlam in de pan. Het topic moet uiteindelijk niet over Wilders gaan en waarom hij nog lang niet gekicked is dat is niet de insteek van de TS. Ben bang dat het bericht uit de OP dan ondergesneeuwd raakt.
Hij is vrijgesproken en heeft volgens de rechter niks fout gedaan, daarnaast heeft hij ook niet opgeroepenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:53 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Frutsel: Zie het als jurisprudentie. Wilders is vaak vrijgesproken voor dit soort aanklachten. Vandaar dat hij er bij wordt gehaald. Lijkt me best ontopic.
Van Bommel zal nooit weggestuurd worden door de SP vanwege deze affaire, hij is de SP. De Partij loopt wel elektorale schade op, bij het Volk hebben ze onder Marijnissen een imago opgebouwd als vredelievende partij die opkomt voor de minderbedeelden en streeft voor een rechtvaardigere verdeling van de inkomens. Nu is een tipje van de sluier gelicht en wordt hopelijk een beetje duidelijk dat de SP een anti-Israel haatpartij is en dat sommige figuren binnen de Partij het mes tussen de tanden geklemd hebben zitten.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:07 schreef Specularium het volgende:Van Bommel is niet meer te redden, als de SP zichzelf wil beschermen moet hij wel weg.
Ik trek de conclusie van de rechter niet in twijfel. Ik probeer alleen de twee zaken aan elkaar te linken omdat de aanklachten op elkaar lijken: Het aanzetten tot haat en/of geweld.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:07 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hij is vrijgesproken en heeft volgens de rechter niks fout gedaan, daarnaast heeft hij ook niet opgeroepen
tot gewelddadige opstand.
Van Bommel is niet meer te redden, als de SP zichzelf wil beschermen moet hij wel weg.
Uiteraard is 14 jarige Berberkleuter dan wel weer normaal taalgebruik.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:02 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het mag wat mij betreft best over Wilders gaan als er wordt verwezen naar alle aanklachten die er tegen hem gedaan zijn (en die allemaal zonder problemen van hem zijn afgevallen). Maar een woord als "jodenholmaatje" is dan weer een beetje het niveau van een 14-jarige Berberkleuter.
Dus nu is de SP ineens een anti-Israël haatpartij? Kom buachaille, jij weet beterquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:12 schreef buachaille het volgende:
[..]
Van Bommel zal nooit weggestuurd worden door de SP vanwege deze affaire, hij is de SP. De Partij loopt wel elektorale schade op, bij het Volk hebben ze onder Marijnissen een imago opgebouwd als vredelievende partij die opkomt voor de minderbedeelden en streeft voor een rechtvaardigere verdeling van de inkomens. Nu is een tipje van de sluier gelicht en wordt hopelijk een beetje duidelijk dat de SP een anti-Israel haatpartij is en dat sommige figuren binnen de Partij het mes tussen de tanden geklemd hebben zitten.
Klopt, zo had ik het bedoeld, maar zo stond het er idd nietquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:00 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Maar roep dan op tot matigen van taal en niet op achterwege laten van bepaalde personen die wel interessant voor dit nieuws....
Goed puntquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uiteraard is 14 jarige Berberkleuter dan wel weer normaal taalgebruik.
Over welke rechtszaak heb je het?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:07 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hij is vrijgesproken en heeft volgens de rechter niks fout gedaan, daarnaast heeft hij ook niet opgeroepen
tot gewelddadige opstand.
Van Bommel is niet meer te redden, als de SP zichzelf wil beschermen moet hij wel weg.
Met vrij veel punten uit de SP ben ik het wel eens en ik heb in mijn jeugd (o, wat was ik toen een dom varken) nog wel eens staan luisteren naar een toespraak van van Bommel. Maar als ik lees hoe eenzijdig de verhalen zijn van bijvoorbeeld een van Meulenbelt dan schrik ik me eerlijk gezegd een hoedje. Hetzelfde geldt trouwens ook voor de schrijfselen van uitgesproken SP-sympathisanten op dit forum.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:15 schreef GoeRoe86 het volgende:
Dus nu is de SP ineens een anti-Israël haatpartij? Kom buachaille, jij weet beter
SP is naar mijn mening geen evenwichtige partij. Maar dat maakt ze nog geen anti-Israël haatpartij.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:20 schreef buachaille het volgende:
[..]
Met vrij veel punten uit de SP ben ik het wel eens en ik heb in mijn jeugd (o, wat was ik toen een dom varken) nog wel eens staan luisteren naar een toespraak van van Bommel. Maar als ik lees hoe eenzijdig de verhalen zijn van bijvoorbeeld een van Meulenbelt dan schrik ik me eerlijk gezegd een hoedje. Hetzelfde geldt trouwens ook voor de schrijfselen van uitgesproken SP-sympathisanten op dit forum.
http://www.elsevier.nl/we(...)ensdiscriminatie.htmquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Over welke rechtszaak heb je het?
Dat was geen rechtszaak.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)ensdiscriminatie.htm
Zeker weten van wel. Het weblog van Anja Meulenbelt (senator) gaat over niets anders dan israel en hoe erg dat land wel niet is. Van haar kan ik het begrijpen want ze schijnt getrouwd te zijn met een palestijn met een 'verleden'. Hetzelfde kan ook gezegd worden van Harry van Bommel, hij gebruikt zijn kostbare tijd om te protesteren tegen een tramverbinding in israel alsof er geen andere misstanden in de wereld zijn om uit te kiezen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:26 schreef GoeRoe86 het volgende:
SP is naar mijn mening geen evenwichtige partij. Maar dat maakt ze nog geen anti-Israël haatpartij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |