Bron: http://www.ad.nl/denhaag/(...)eden_na_ongeval.htmlquote:DEN HAAG - Een 18-jarige vrouw en haar ongeboren baby zijn donderdagochtend omgekomen bij een verkeersongeluk op de Hengelolaan in Den Haag.
Een vrouw (18) en haar ongeboren baby zijn donderdagochtend omgekomen bij een verkeersongeluk op de Hengelolaan.
De vrouw zat als passagiere in de auto bij haar vriend (19). De politie vermoedt dat het stel op weg was naar het ziekenhuis omdat de bevalling aanstaande zou zijn.
Het ongeluk ontstond toen de vriend ter hoogte van de Hertenrade twee stadsbussen van HTM wilde inhalen. Toen hij naast de achterste bus reed, moest hij volgens een politiewoordvoerder plotseling terug naar de rechterbaan om een aanrijding met een tegemoetkomende auto te voorkomen.
Tijdens die manoeuvre raakte hij de voorkant van de achterste bus, waardoor hij de controle over het stuur verloor. De auto ramde daarna een geparkeerde wagen, om uiteindelijk met een harde klap tegen een boom tot stilstand te komen.
Door die frontale botsing kwam de bevalling op gang. De zwaargewonde vrouw werd door hulpverleners uit het wrak bevrijd en naar het nabijgelegen Ziekenhuis Leyenburg gebracht. Daar konden medici niet voorkomen dat de vrouw aan haar verwondingen bezweek. De baby kon evenmin worden gered. De man raakte gewond aan zijn hoofd, maar verkeert niet in levensgevaar.
Het ongeluk is bij HTM als een bom ingeslagen. De chauffeur die het drama van dichtbij meemaakte, is opgevangen en zal vermoedelijk niet snel terugkeren op de bus.
Pff, inderdaad.. en zo jong nog. verschrikkelijkquote:Op donderdag 15 januari 2009 23:49 schreef Becel het volgende:
Mooi klote voor die vriend ook.
Probeer dat maar eens los te laten. Vreselijk
Hopla:quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:22 schreef Elfletterig het volgende:
Tragisch nieuws.
Ik mis trouwens een bron in de openingspost.
http://www.ad.nl/denhaag/(...)eden_na_ongeval.htmlquote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:31 schreef Elfletterig het volgende:
Ik las het bericht wel op de website van het AD (Den Haag), maar die tekst wijkt deels af van wat hierboven staat. Vandaar dat ik de topicstarter vroeg om de bron te plaatsen.
Had ik gedaan, maar kon niet het exacte bericht vinden zoals in de OP. De laatste zinnen ontbraken. Inmiddels nog een keer gezocht en gevonden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:31 schreef yvonne het volgende:
Hopla:
http://www.google.nl/search?q=Vrouw+en+baby+overleden+na+ongeval&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
Gewoon een man met haast (vind je het gek?) en heel veel pech denk ik. Zoiets kan ook met een sisser aflopen maar hij moet net zijn vrouw en kind kwijtrakenquote:
Dat ook inderdaad. Het is nog maar een jonge kerel.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:35 schreef kraaksandaal het volgende:
Wat een sukkel met net zijn rijbewijs zulke rare toeren uithalen
De auto langs de kant zetten en ambulance bellen als het echt zover is misschien?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:36 schreef Black_Tulip het volgende:
maar ik denk dat niet veel mensen iets anders zouden doen als naast hen hun vrouw praktisch al aan het bevallen is.
Dat kan ook natuurlijk. Maar ik weet niet hoe helder ik zou denken in zo'n situatie.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:39 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
De auto langs de kant zetten en ambulance bellen als het echt zover is misschien?
Dat verschilt inderdaad van persoon tot persoon en dit geval was er sprake van dubbel onervaren gezien de leeftijd van de bestuurder.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:40 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat kan ook natuurlijk. Maar ik weet niet hoe helder ik zou denken in zo'n situatie.
Malle jongen. Mocht je ooit iemand vinden die drachtig van je wil zijn, dan hoop ik niet dat je in een dergelijke situatie terecht komt.quote:
De meeste mannen gaan rustiger rijden met een zwangere vrouw in de auto, waarom dan ineens op het moment supreme als een gek naar het ziekenhuis scheuren?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:44 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Malle jongen. Mocht je ooit iemand vinden die drachtig van je wil zijn, dan hoop ik niet dat je in een dergelijke situatie terecht komt.
Wij zijn wellicht wat ouder en denken misschien wat logischer. Buiten het feit dat ze piepjong zijn is het moeilijk in te schatten wat zo'n jongen dacht.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:47 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
De meeste mannen gaan rustiger rijden met een zwangere vrouw in de auto, waarom dan ineens op het moment supreme als een gek naar het ziekenhuis scheuren?
Kan me voorstellen dat je dan behoorlijk onder druk staat als chauffeur. Zeker als je onervaren bent op dit gebied.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:47 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
De meeste mannen gaan rustiger rijden met een zwangere vrouw in de auto, waarom dan ineens op het moment supreme als een gek naar het ziekenhuis scheuren?
Ik wil geen kinderen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:44 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Malle jongen. Mocht je ooit iemand vinden die drachtig van je wil zijn, dan hoop ik niet dat je in een dergelijke situatie terecht komt.
Auto langs de kant en ambulance bellen. Je kunt dan namelijk ook meer doen aan het probleem op dat moment.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:52 schreef Biogarde het volgende:
Als jij een gat in je borst hebt na een schietpartij en je ligt te schuimbekken naast de bestuurder, dan mag je drie keer raden wat die bestuurder doet.
Reactie mên, we zijn mensen. Ik zou misschien ook alleen nog maar gas geven. Weet ik veel. Ik hoop nooit in zo'n situatie terecht te komen en ga er niet over nadenken ook.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:53 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Auto langs de kant en ambulance bellen. Je kunt dan namelijk ook meer doen aan het probleem op dat moment.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:51 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat je dan behoorlijk onder druk staat als chauffeur. Zeker als je onervaren bent op dit gebied.
Natuurlijk snap ik dat de druk en stress hoog is op zo'n moment, voor mij juist een reden om extra voorzichtig te handelen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:55 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Reactie mên, we zijn mensen. Ik zou misschien ook alleen nog maar gas geven. Weet ik veel. Ik hoop nooit in zo'n situatie terecht te komen en ga er niet over nadenken ook.
Juist ja. 18 en een kind.. Een onverantwoordelijke vriend van 19.. Dat zou echt wel je gelukkigste periode worden van je leven. Tjonge jongequote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:41 schreef MP1917 het volgende:
jezus wat erg! en zo enorm ong...18 en dan hoogzwanger...mijn god! en dan zou dit juist zo'n beetje de gelukkigste tijd van hun leven moeten zijn...
Epic fail, ga toch weg. Elke situatie is anders, en rationeel denken was er in dit geval vast niet bij.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 04:38 schreef kraaksandaal het volgende:
19 jaar en dan zo'n epic fail voor de rest van je leven meedragen, lijkt me zwaar.
Iedereen denkt het, hij zegt hetquote:Op vrijdag 16 januari 2009 05:00 schreef Twerk het volgende:
[..]
Juist ja. 18 en een kind.. Een onverantwoordelijke vriend van 19.. Dat zou echt wel je gelukkigste periode worden van je leven. Tjonge jonge
Dan had hij maar een ambulance moeten bellen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 05:37 schreef Olep het volgende:
[..]
Epic fail, ga toch weg. Elke situatie is anders, en rationeel denken was er in dit geval vast niet bij.
Hij reed blijkbaar zo hard om zijn vrouw naar het ziekenhuis te brengen voor de bevalling; niet hoogzwanger, geen haastige rit, geen ongeluk, geen forum postje, geen reacties.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:35 schreef kraaksandaal het volgende:
Ik vraag me af wat de reacties waren als zijn vrouw niet hoogzwanger was geweest?
Bijzonder terecht willen bepaalde mensen hier weleens anderen er -al dan niet- subtiel op wijzen dat de selectieve verontwaardiging in dit soort topics wel bijzonder groot is. Iets wat jou waarschijnlijk volledig ontgaat.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:44 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Hij reed blijkbaar zo hard om zijn vrouw naar het ziekenhuis te brengen voor de bevalling; niet hoogzwanger, geen haastige rit, geen ongeluk, geen forum postje, geen reacties.
18 is niet *zo* jong meer, en die vriend was er toch maar wel voor haar, hoeveel (oudere) mannen zijn tegenwoordig helemaal niet meer te vinden als een vrouw zwanger wordt? Dat hij nerveus genoeg werd om iets doms te doen is juist een teken dat 'ie om haar gaf en niet zo'n onverschillige zaad-donor was. Heel triest dat het zo is afgelopen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 05:00 schreef Twerk het volgende:
[..]
Juist ja. 18 en een kind.. Een onverantwoordelijke vriend van 19.. Dat zou echt wel je gelukkigste periode worden van je leven. Tjonge jonge
Weet ik heel goed, wilde gewoon toch even letterlijk antwoorden. Ben ook niet de eerste die dat doet op Fok! (en ik ga niet op basis van 1 postje speculeren of jou dat wel of niet eerder is opgevallen).quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:48 schreef Twerk het volgende:
[..]
Bijzonder terecht willen bepaalde mensen hier weleens anderen er -al dan niet- subtiel op wijzen dat de selectieve verontwaardiging in dit soort topics wel bijzonder groot is. Iets wat jou waarschijnlijk volledig ontgaat.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:50 schreef Sheriam het volgende:
[..]
18 is niet *zo* jong meer, en die vriend was er toch maar wel voor haar, hoeveel (oudere) mannen zijn tegenwoordig helemaal niet meer te vinden als een vrouw zwanger wordt? Dat hij nerveus genoeg werd om iets doms te doen is juist een teken dat 'ie om haar gaf en niet zo'n onverschillige zaad-donor was. Heel triest dat het zo is afgelopen.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:55 schreef buachaille het volgende:
viel het me op dat de politie markeringen had aangebracht op het wegdek en toen had ik al een donkerbruin vermoeden dat er wat ernstigs was gebeurd.
Je hebt gelijk maar vergeet niet dat er wel enige bekwaamheid geeist kan worden aan een aanstaande vader die zijn bevallende vrouw naar het ziekenhuis aan 't rijden is.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:57 schreef motorbloempje het volgende:
het heeft niet zoveel zin he, om mensen na zoiets afgrijselijks te gaan veroordelen op wat ze allemaal niet 'fout' hebben gedaan.
Feit blijft dat deze jonge dame en haar kindje zijn overleden, waarschijnlijk door een inschattingsfout van de vriend, die echter waarschijnlijk alleen maar probeerde te handelen in het voordeel van vriendin en ongeboren baby
Ok, het liep niet goed af, en ja dat is de fout geweest die inhaalmanoeuvre te maken, maar dat maakt de pijn en het verdriet EN de schuldgevoelens van deze jongen er niet minder op: hij probeerde het beste te doen voor zijn vriendin door haar zo snel mogelijk naar het ziekenhuis te krijgen... hij en de familie hebben er niets aan als anderen gaan zitten bitchen op de leeftijd en het zwanger zijn, de onverantwoordelijkheid, etc.
De beste jongen was er wel op het moment van de bevalling en probeerde zo goed als mogelijk te handelen... dat het zo gruwelijk is afgelopen was niemand zijn of haar intentie
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:06 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Je hebt gelijk maar vergeet niet dat er wel enige bekwaamheid geeist kan worden aan een aanstaande vader die zijn bevallende vrouw naar het ziekenhuis aan 't rijden is.
Eens. Dit voorval laat nog maar eens zien dat op zulke jonge leeftijd dergelijke grote verantwoordelijkheden op je nemen niet zo slim is. Daarentegen weet je niet of het een bewuste keuze was, maar dat maakt het nog veel dommer...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:11 schreef Twerk het volgende:
18 en 19, anno 2009 in Ned een kind nemen doet mij altijd het ergste vrezen.
Inderdaad, verschrikkelijk.. Rust in vrede..quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:51 schreef Foxriver het volgende:
[..]
Pff, inderdaad.. en zo jong nog. verschrikkelijk
Maar dit soort posts zijn altijd bedoeld om te provoceren, ik geloof er geen barst van dat dat niet je intentie wasquote:
Een kind neem je niet, maar krijg je.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:11 schreef Twerk het volgende:
18 en 19, anno 2009 in Ned een kind nemen doet mij altijd het ergste vrezen.
Je moet je er wel zelf voor inspannenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:12 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
Een kind neem je niet, maar krijg je.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:12 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
Doe niet zo sneu. Genoeg mensen (ja, zelfs mensen hier op fok, bjivoorbeeld Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#50) die dolgraag kinderen willen, maar waarbij het niet lukt.quote:
Nee dus. Bovendien heb je de strekking weereens niet begrepen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:12 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gewoon een stomme reactie.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:14 schreef SHE het volgende:
Ik begrijp die ene seconde winst ook niet zo. Je hebt wel een bagage van onschatbare waarde in je auto.
Maar goed, blijft een tragisch ongeluk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |