Goed, mijn observaties:
De waslijn
De enige manier om hier als Mol geld te verspelen, was om bij degenen te horen die kleding van de waslijnen haalden. Hoe minder ze er af haalden, hoe minder geld er werd verdiend. Verdachten: Anniek en Hans.
Het Titanic kantoor
Als Mol wil je het liefste in de eerste groep zitten. Je weet immers waar de vrijstelling ligt. Die pak je zo snel mogelijk en daarmee eindigt de tijd, zodat de anderen geen geld meer kunnen vinden. Wat er in de tweede groep gebeurt doet er dan ook niet meer toe: ook al vinden die al het geld, de bijbehorende helft uit de eerste ronde is er niet. Verdacht: Sebastiaan.
Als de Mol toch in de tweede groep zou zitten, dan wil je als één van de eersten naar binnen. Je kunt dan proberen tijd te rekken ten koste van de anderen, en eventueel het geld dat je vindt wegdonderen of verstoppen op plekken waar niemand het ooit zal vinden. Echter, de eerste twee die van de tweede groep naar binnen gingen (Jon en Viviënne) vonden juist wel veel geld.
Reuzenrad
Dennis koos niet zelf om te beginnen, PJH noemde de koppels op. Dennis bevond zich als beginner wel in een handige positie om te Mollen. Maar ook Rick en Sebastiaan maakten onlogische keuzes.
Executie
Ik ben één van de mensen die denken dat de Mol best een rood scherm zou kunnen krijgen. De Mol blijft er natuurlijk altijd in, maar ik ben er niet van overtuigd dat dit betekent dat de Mol per definitie nooit een rood scherm kan krijgen. Normaalgesproken zal de Mol nooit het rode scherm krijgen, aangezien alle vragen over hem gaan en hij ze goed kan beantwoorden. Maar als je als Mol een vrijstelling hebt weten te veroveren, zou je ervoor kunnen kiezen de anderen zand in de ogen te strooien door lekker alles fout te beantwoorden - ook dan blijf je er immers, ondanks een rood scher, toch wel in.
Verder is het inderdaad zo dat de finale alle spanning zou missen als Anniek deze haalt en iedereen zeker weet dat zij nooit de Mol kan zijn. Er is op dat moment namelijk nog één andere kandidaat die van zichzelf zeker weet dat ie niet de Mol is. Als deze persoon ook zeker weet dat Anniek niet de Mol is, is het vinden van de echte Mol dus veel te makkelijk.
Conclusie
Gebaseerd op deze en de vorige aflevering zie ik Sebastiaan en Dennis als meest waarschijnlijke mollen. Zij zaten in beide afleveringen in mijn lijstje verdachten en vormen dus de 'grootste gemene deler'.