abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65092592
leuke aflevering weer.
pi_65092610

mall
Pronunciation: \ˈmȯl, especially British & for 1 ˈmal\
noun/ 1644
3 a: an urban shopping area featuring a variety of shops surrounding a usually open-air concourse reserved for pedestrian traffic b: a usually large suburban building or group of buildings containing various shops with associated passageways

Verder komt de kleur rood wel verdomd vaak voorbij. Begin nu wel een beetje aan Rick te twijfelen..
pi_65093004
Is het trouwens weer voor t eerst in tijden dat we verwend worden met 3 opdrachten per aflevering?
De vaart zat er goed in
pi_65093168
Ben ik de enige die op tilt gaat bij zo'n reuzenrad opdracht??

Met alle respect maar alle vrouwen en Jon die 5 kwartier nodig hebben om uberhaupt het spel te snappen en vervolgens ook niet een beetje nadenken over hoe je dit het beste kan oplossen. Wat een niveau.

Zo makkelijk, als er maar 1-tje is die ff de leiding neemt en rustig nadenkt.....en vooral structureel aantekeningen maken op dat bord onderaan.

Verder is Rick of Vivienne de mol....
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
pi_65093400
Als we het over de kleur rood hebben...Anniek staat op de site als enige in een felrood shirt afgebeeld terwijl de rest allemaal donkere kleding aan heeft
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_65093414
Goed, mijn observaties:

De waslijn
De enige manier om hier als Mol geld te verspelen, was om bij degenen te horen die kleding van de waslijnen haalden. Hoe minder ze er af haalden, hoe minder geld er werd verdiend. Verdachten: Anniek en Hans.

Het Titanic kantoor
Als Mol wil je het liefste in de eerste groep zitten. Je weet immers waar de vrijstelling ligt. Die pak je zo snel mogelijk en daarmee eindigt de tijd, zodat de anderen geen geld meer kunnen vinden. Wat er in de tweede groep gebeurt doet er dan ook niet meer toe: ook al vinden die al het geld, de bijbehorende helft uit de eerste ronde is er niet. Verdacht: Sebastiaan.

Als de Mol toch in de tweede groep zou zitten, dan wil je als één van de eersten naar binnen. Je kunt dan proberen tijd te rekken ten koste van de anderen, en eventueel het geld dat je vindt wegdonderen of verstoppen op plekken waar niemand het ooit zal vinden. Echter, de eerste twee die van de tweede groep naar binnen gingen (Jon en Viviënne) vonden juist wel veel geld.

Reuzenrad
Dennis koos niet zelf om te beginnen, PJH noemde de koppels op. Dennis bevond zich als beginner wel in een handige positie om te Mollen. Maar ook Rick en Sebastiaan maakten onlogische keuzes.

Executie
Ik ben één van de mensen die denken dat de Mol best een rood scherm zou kunnen krijgen. De Mol blijft er natuurlijk altijd in, maar ik ben er niet van overtuigd dat dit betekent dat de Mol per definitie nooit een rood scherm kan krijgen. Normaalgesproken zal de Mol nooit het rode scherm krijgen, aangezien alle vragen over hem gaan en hij ze goed kan beantwoorden. Maar als je als Mol een vrijstelling hebt weten te veroveren, zou je ervoor kunnen kiezen de anderen zand in de ogen te strooien door lekker alles fout te beantwoorden - ook dan blijf je er immers, ondanks een rood scher, toch wel in.

Verder is het inderdaad zo dat de finale alle spanning zou missen als Anniek deze haalt en iedereen zeker weet dat zij nooit de Mol kan zijn. Er is op dat moment namelijk nog één andere kandidaat die van zichzelf zeker weet dat ie niet de Mol is. Als deze persoon ook zeker weet dat Anniek niet de Mol is, is het vinden van de echte Mol dus veel te makkelijk.

Conclusie
Gebaseerd op deze en de vorige aflevering zie ik Sebastiaan en Dennis als meest waarschijnlijke mollen. Zij zaten in beide afleveringen in mijn lijstje verdachten en vormen dus de 'grootste gemene deler'.
pi_65093501
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 23:50 schreef Gangster-Engel het volgende:
Zo makkelijk, als er maar 1-tje is die ff de leiding neemt en rustig nadenkt.....
Dat gaat niet zo goed als je in aparte cabines zit en niet met elkaar kunt overleggen. Er waren best mensen die op tijd wisten hoe alle combinaties moesten zijn, maar zij hadden niet de mogelijkheid om dat aan de anderen te vertellen.
pi_65093553
Ik stap toch ook af van Vivienne en switch maar even naar Dennis... Vivienne verdiende teveel geld en was bij de reuzenradopdracht totaal niet belangrijk
  vrijdag 16 januari 2009 @ 00:08:34 #159
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_65093777
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:01 schreef TheVulture het volgende:
Ik stap toch ook af van Vivienne en switch maar even naar Dennis... Vivienne verdiende teveel geld en was bij de reuzenradopdracht totaal niet belangrijk
Dat laatste is vaak de Mol-strategie geweest: helemaal niets doen, want de deelnemers verknallen het negen van de tien keer zelf wel.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_65094216
TVP Super aflevering!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_65094808
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 23:50 schreef Gangster-Engel het volgende:
Ben ik de enige die op tilt gaat bij zo'n reuzenrad opdracht??

Met alle respect maar alle vrouwen en Jon die 5 kwartier nodig hebben om uberhaupt het spel te snappen en vervolgens ook niet een beetje nadenken over hoe je dit het beste kan oplossen. Wat een niveau.

Zo makkelijk, als er maar 1-tje is die ff de leiding neemt en rustig nadenkt.....en vooral structureel aantekeningen maken op dat bord onderaan.
Ja, gewoon de huidige inhoud van de 4 bakjes opschrijven en de uiteindelijke verdeling ernaast. Met een paar keer openen ben je er dan.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 16 januari 2009 @ 01:06:13 #162
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_65094981
Ik blijf nog even bij Paula. Al vind ik Anniek ook erg verdacht, inmiddels. De mensen die nu veel in beeld komen als potentiële mol, vliegen er in aflevering drie of vier uit.

O, en dat de mol nooit een rood scherm kan krijgen vind ik je reinste onzin. Sterker nog - het zou me niets verbazen als ze het erom doen.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 01:55:21 #163
160182 Konijnenjager
It ain't rigged
pi_65095549
Ik heb nog geen idee dit jaar...
Overigens, ik lees een aantal keer over mensen die veel geld binnenhaalden in dat titanic huis, maar dat waren halve briefjes. PJ zei dat ze wel perfect moesten passen. De ultieme mollenactie lijkt mij om een heleboel halve briefjes te verzamelen.... alleen de corresponderende andere helften te verdonkeremanen. Het lijkt alsof je gigantisch je best doet en de pot spekt, maar in feite lever je 0,0 euro op.

EDIT: of moesten de helften aan de helften van de andere groep worden vastgemaakt? Dat was me niet helemaal duidelijk. Ook in dat geval is het een mooie mollenstreek omdat je toch nooit over het bedrag van de andere groep heen kan en dat bedrag toch al snel gehaald zal worden. Verder zat ie op een ideale positie en leek de 'oplossing' voor zn nachtblindheid me vreemd: je zou toch beter iemand met goed zicht kunnen laten verkennen of, nog beter, zelf korter kunnen gaan

[ Bericht 35% gewijzigd door Konijnenjager op 16-01-2009 02:01:47 ]
but it ain't right either.
pi_65095624
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 01:06 schreef broer het volgende:
Ik blijf nog even bij Paula. Al vind ik Anniek ook erg verdacht, inmiddels. De mensen die nu veel in beeld komen als potentiële mol, vliegen er in aflevering drie of vier uit.

O, en dat de mol nooit een rood scherm kan krijgen vind ik je reinste onzin. Sterker nog - het zou me niets verbazen als ze het erom doen.
Dat vind ik ook.
In aflevering 1 was Anniek heel erg op de achtergrond, afwachtend en speelde ze de verbaasde en verraste kandidaat.
In deze aflevering vond ik haar heel erg goed spelen en liegen.

Ik vind haar erg verdacht en ook Froukje en Rick.

Ik vond het een hele leuke aflevering en ga hem zeker nog een paar keer terugzien voor het volgende week donderdag is
  Redactie Games vrijdag 16 januari 2009 @ 02:04:41 #165
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_65095643
Deze aflevering heeft me echt in twijfeling gebracht wie nu de mol is. Het is Anniek, Sebastiaan, Rick of Jon. Hans verdenk ik niet omdat het me nog steeds te obvious (gewoon te overduidelijke mol-acties) lijkt..Viviënne en Paula hebben geen enkele mol-actie deze aflevering gedaan. Dennis is gewoon fanatiek en wil het spel gewoon winnen, Froukje lief en aardig, maar lijkt me gewoon te naïef om de mol te zijn. Die kan je alles wijsmaken...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_65095702
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 02:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
Deze aflevering heeft me echt in twijfeling gebracht wie nu de mol is. Het is Anniek, Sebastiaan, Rick of Jon. Hans verdenk ik niet omdat het me nog steeds te obvious (gewoon te overduidelijke mol-acties) lijkt..Viviënne en Paula hebben geen enkele mol-actie deze aflevering gedaan. Dennis is gewoon fanatiek en wil het spel gewoon winnen, Froukje lief en aardig, maar lijkt me gewoon te naïef om de mol te zijn. Die kan je alles wijsmaken...
Froukje heeft niet echt mollenstreken gehad nog maar ik heb zoveel hints gelezen over haar dat ik dacht dat zij het was.
Sebastiaan zou het ook kunnen zijn, wat kan die goed liegen.
Hans verdenk ik niet, hij legt het te dik op vind ik.
Viv en Paula heb ik ook nog geen mol-actie van gezien.
En Dennis is heel erg fanatiek, zelfs wanneer hij op de laptop de test invult zie je hem denken. Hem verdenk ik ook niet.
pi_65095738
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 01:55 schreef Konijnenjager het volgende:
....

Verder zat ie op een ideale positie en leek de 'oplossing' voor zn nachtblindheid me vreemd: je zou toch beter iemand met goed zicht kunnen laten verkennen of, nog beter, zelf korter kunnen gaan

Ja dat viel mij ook meteen op, waarom laat je wanneer het nog niet helemaal donker is niet iemand die goed zicht heeft eerst naar binnen gaan ipv iemand die nachtblind is.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 03:45:31 #168
202348 Susi
Temple of Love
pi_65096295
Heeft die Titanic opdracht niet te maken met de opdracht die de groep met Elise kreeg toen zij de mol was ? Ging om het getal 28 geloof ik =)
Er was toch iemand die zich bezighield met dat de mollen van de afgelopen jaren in de redactie zaten ? Misschien zitten er wel verwijzingen naar elk van hen.
pi_65096476
Froukje's opmerking boven op de bus was ook opmerkelijk: ''Ja ik weet niet of we hier blijven'' wat sloeg op het zomerse jurkje van haar. Zou ze al afweten van de mogelijke trip naar Amerika?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_65096828
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:32 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Groene enveloppen, groene schermen..wat nog meer?
Waren die topito's niet ook groen vorige aflevering?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 09:18:56 #171
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_65098359

Vlag van Noord-Ierland. Let op die hand. Zo zit sebastiaan bij de eliminatie ronde ook altijd...
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_65099205
Wat een heerlijk programma is dit toch... al die theorieën weer

Dit moet gewoon volgend jaar de Televizierring winnen
pi_65100120
TVP!
Ik verdenk Froukje en Dennis... en Anniek toch ook wel. Ik weet het niet meer. Wat een verwarrend programma.

Dennis is echt een held: "Is dat zo Hans, hebben we wel echt 1900 euro?"
En ik vind Sebastiaan ook heel leuk, gaat ie hinten.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:12:05 #174
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_65102027
tvp

ik vind het verdacht dat froukje elke keer rode kleding aan heeft..
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_65102280
Na het zien van deze aflevering blijf ik bij Hans. Hij was niet heel erg opvallend deze aflevering, maar de vorige seizoenen wijzen uit dat mollenstreken vaak niet door de mol worden uitgevoerd. Wat Hans wél doet, is onrust zaaien. Bij de vuile was-opdracht had hij samen met Anniek de beste positie. Hij nam meteen het initiatief om een plan uit te stippelen. Het bracht uiteindelijk wel veel geld in het laatje, maar kreten als 'haal de onderbroeken eraf' maakt weinig sense bij mij. Moeten de andere kandidaten met een paar onderbroeken de rest van WIDM afmaken? Totaal onlogisch voor mij. Haal dan wat shirtjes eraf.

In de tweede opdracht had hij óók de ideale positie. De theorie dat de Mol meteen voor de vrijstelling zou gaan, is voor mij niet logisch. Iédereen ging namelijk meteen voor de vrijstelling. Dat geld was maar bijzaak - dat zat in een envelop waar de vrijstelling ook in zou kúnnen zitten. Bovendien zorgde Hans ervoor dat de onrust toenam en het onderling vertrouwen enorm daalde. De sfeer toen de 4 kandidaten bij elkaar kwamen, was al erg gespannen, en door met name Dennis zijn woorden te verdraaien, fokte hij dit nog eens op. Op deze manier zou een Mol er zeker van worden dat er géén Super Vrijstellig verdient wordt omdat niemand elkaar vertrouwt, daar heeft hij de vrijstelling echt niet zelf voor nodig.

In de reuzenradopdracht lag de molpositie duidelijk beneden. Alles ging prima, tot Rick het verneukte in de een na laatste beurt. Hans zat in het rad en als hij een mollenstreek uit had willen halen, lag zijn lot eigenlijk in handen van de kandidaten beneden. PJ/redactie heeft volgens mij de indeling gemaakt van het reuzenrad, aan de hand van de 4 criteria beneden - daar heeft een mol weinig invloed op.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')