Afgelopen weekend
Gran Torino gezien. Geen flauw idee of ie al in Nederland uit is, maar hier is mijn review.
Ik ga niets over het verhaal verklappen, want dat zat eigenlijk verdacht goed in elkaar. Het probleem met deze film is dat eigenlijk alle acteurs, met uitzondering van Clint Eastwood en de acteur die voor kapper speelde, uitermate belabberd acteren. Prima zaak dat onbekend talent een kans wordt gegeven, maar zorg er dan in ieder geval voor dat er op een behoorlijk niveau geacteerd wordt. Het feit dat Eastwood de film zelf geregisseerd heeft, laat volgens mij zien dat de oude baas het vak aan het verleren is.
Verder was het wel erg slordig dat er een microfoon boven in het beeld in een van de scenes verschijnt. Dat is wel heel erg amateuristisch.
De moeite waard? Ik vond het verhaal erg meeslepend en heb genoten van het het personage dat door Eastwood werd gespeeld. Er zat echt weer een Dirty Harry ondertoon in. Maar in het laatste kwart van de film begon het gestuntel van de andere acteurs me een beetje op de zenuwen te werken, en dat was erg jammer. **1/2 uit *****
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson