abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65074235
Dit is volgens mij een erg lastig onderwerp aangezien iedereen zijn eigen favoriete merken heeft.

Maar ik vroeg me af hoe bepaalde merken zich tot elkaar verhouden en wat jullie gebruikservaringen zijn. Zelf sleutel ik erg veel aan auto's en ik ben op zoek naar een goede ringsleutelset.

Ik kom de volgende merken tegen:

Facom
Gedore
Stahlwille
Bahco
Teng-tools
Snap-on
Hazet

En dan heb je uiteraard nog 1000 goedkope merken die bij de gemiddelde bouwmarkt liggen. Zijn er duidelijk goede en slechtere merken en waar kan je deze gereedschap het beste aanschaffen? Zit er nog verschil in qua prijs of hanteren de meeste merken een vaste prijs?

Ik heb zelf wat spul liggen van facom (schroevendraaiers etc) en ook een hoop bouwmarkt rotzooi. Sommige dingen breken zonder pardon af en andere goedkope rotzooi gaat nog verbazend lang mee.

Zo zag ik op marktplaats bijvoorbeeld deze set:
http://link.marktplaats.nl/221344086

Ziet er grappig uit, maar volgens mij moet de kwaliteit wel super slecht zijn voor zo'n prijs.

[ Bericht 7% gewijzigd door 1299 op 15-01-2009 16:06:08 ]
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:03:31 #2
151520 1DIOOT
Koekoek 3 uur
pi_65074444
ikzelf sleutel maar al te graag en te veel
en zweer zelf bij wurth. mooi gereedschap, stevig en handgrepen zijn geweldig. Ook zit er goeie garantie op.
bouwmarkt spul is gewoon te bagger. zo draaide ik laatst een dopsleutel van lux-or (praxis) stuk toen ik de bouten van de kop vastdraaide met een moment sleutel. Dat zal met een wurth niet gebeuren. dat is teminste geen pisbakken staal
DUCK MY SICK OR SOMETHING LIKE THAT!
WHAT? ARE YOU NUCKING FUTS???!!!
opzoute ! Ik denk niet zoals jij bent :(
IK BEN HOOGBEVAAGD!
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:06:34 #3
191418 AcerOne
The One and Only
pi_65074582
gedore is wel goed, heb het nog nooit kapot zien gaan.

zelf weleens workmaster gekocht, maar sleutel 13 brak spontaan doormidden, waardeloos spul.
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:08:11 #4
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_65074651
Volgens mij zijn Gedore en Snap-On wel zo'n beetje top of the bill.
Ik heb al een boek.
pi_65074768
Teng Tools en VBW zijn goede fabrikanten. Met Gedore heb ik geen ervaring, al heb ik hier louter positieve verhalen over gehoord (op de prijs na). Bahco is ook niet echt super en valt al meer onder het gewone consumentengereedschap.
pi_65074882
Gedore en Snap-on zijn goede merken maar die zijn alles behalve goedkoop. Maar ja goed gereedschap is gewoon duur.Koop 1 keer iets duurs of koop je 3 keer iets goedkoops met de kans dat je bv bij een doppenset een dopje overmidden draait die je net nodig hebt.

Volgens mij is Bahco ook nog niet zo slecht
pi_65076066
Bahco is niet al te goed... tijdje mee gewerkt op een fabriekje, maar als je een beetje gewicht op een ratel bv zou zetten dan liep ie gewoon vast... nooit meer mee gewerkt sindsdien
Death is my calling, vengeance my creed -- Kratos
pi_65100068
ik had meer reacties verwacht
pi_65101732
Hazet wordt veel in autogarages gebruikt dus dat lijkt me best ok spul.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_65102112
Een collega gebruikt al 15 jaar de zelfde houtbijtelset van "nooitgedacht" dus die zal wel goed zijn.
Maar weet niet of dat merk nog bestaat.
dit ga ik nog even aan de binnekant van mij ogen bekijken
pi_65114985
Nee, is opgegaan in een ander merk (Bahco geloof ik) dus laat hem er maar zuinig op zijn. Die kwaliteit komt niet meer terug.
pi_65117849
voor houtbewerking moet je bij www.baptist.nl rondkijken
voor de rest gedore hazet facom stahlwile oid
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_65129998
Ik gebruik zelf prive en op het werk vaak Gedore, goede prijskwaliteitsverhouding en beresterk.
Als je geluk hebt vind je het in een doe het zelf zaak, de Fixet bij mij hier verkoopt het ook ( zit in een vitrine ! )
Op sites als markplaats of ebay.de vind je vaak setjes van handelaren, bij speciaalzaken als Brezan of Lasaulec moet je op letten of er acties zijn dat kan tientallen procenten schelen ! deze bijvoorbeeld
www.gedore.nl/pages/actie.html
Stahlwille en Hazet schaal ik nog wat hoger in als Gedore, en zijn dus ook duurder.
Van Bahco word in bedrijven vaak alleen de bahco gebruikt ( de bekende verstelbare steeksleutel dus ).

Van de rest heb ik alleen ervaring met Snap-On, het is minimaal 100% duurder als de hier boven genoemde merken, maar het is niet echt mijn ding.
Het is allemaal verchroomd en glad, wel makkelijk schoonmaken maar het glibbert wel als je olie aan je handen hebt.
Snap-On wordt ook alleen via vertegenwoordigers verkocht, met zo`n grote bestickerde bus rijden ze in het hele land de autobedrijven bij langs.
Volgens mij betaal je ook behoorlijk voor merknaam en reputatie, je kunt geen auto of motor programma bekijken op Discovery of er hangen hangen wel grote Snap-On poster en vlaggen aan de muur.
pi_65130952
Om er nog een paar te noemen, Beta en Usag.
Die laatste zie je hier overigens vrij weinig. Van Beta weet ik dat ze een zeer ruim assortiment hebben.

En ze hebben mooie gereedschapswagens
pi_65134275
Snap-on is super en vooral duurder omdat het vonkvrij is. (Daarom ook veel gebruikt in de luchtvaart)

Zelf heb ik alles van Gedore.. Mijn ervaring is dat het gewoon degelijk Duits spul is en een ruim gamma.

Voor dopsetjes gebruik ik Stahlwille.
pi_65134378
Ik sleutel ook al jaren aan mijn auto's. Koop alleen goed gereedschap. Mijn ervaring is dat merken als Gedore, Stahlwille, Facom en Hazet uitstekend voldoen. Daar krijg je geen spijt van. Ik tot nog toe niet en durf het hoog te belasten.
pi_65140734
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 05:58 schreef jpjedi het volgende:
Snap-on is super en vooral duurder omdat het vonkvrij is. (Daarom ook veel gebruikt in de luchtvaart)

Vonkvrij gereedschap is gemaakt van beryllium koper, en het het word veel gebruikt in de petrochemische en olie en gas industrie.
Volgens mij wordt Snap-On gereedschap gemaakt van Chroom-Vanadium staal en is dus niet vonkvrij.

Ook fabrikanten als Gedore, Hazet en Stahlwillen hebben een speciale lucht en ruimtevaart gereedschapslijn.
  Vis een optie? zondag 18 januari 2009 @ 00:57:05 #18
70532 loveli
N
pi_65160402
Mijn 2 cent:
Stahlwille was wat mij betreft de nummer 1, maar onlangs is er iets veranderd, overgenomen of een andere eigenaar ofzo. Geen idee of het nog net zo goed is als vroeger. Duur is het wel.
Gedore is ook erg goed en duurzaam, ik heb een 1/2" set van het Indiase zusje, Rahsol. Niet in Duitsland gemaakt, dus voordeliger, wel met Gedore garantie. Bevalt me prima, ik gebruik het vaak en mishandel het met enige regelmaat. Heb het nog niet kapot kunnen krijgen.
Van Teng heb ik wat kleinere setjes. Naar mijn gevoel is dit wat minder stevig is dan bovengenoemde merken, maar je kunt een 1/2" set ook niet echt met een 1/4" set vergelijken. Groot nadeel van Teng vind ik de kunststof doos, mijn Rahsol set heeft een metalen doos met metalen bak erin. De andere merken heb ik niet in gebruik.

Als je Gedore koopt, krijg je daar geen spijt van.
crap in = crap out
  zondag 18 januari 2009 @ 01:09:57 #19
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65160711
1 snap on
2 stahlwille
3 bahco
4 gedore

rest ken ik niet

stahlwille gebruikte mijn vader 30 jaar geleden al en tot op de dag van vandaag naar alle tevredenheid. de enige sleutels die vervangen zijn zijn dezelfde die veel, te veel gebruikt zijn. verder nooit problemen mee gehad. snap on is top of the bill alleen duur. de garantie die ze bieden is perfect alleen woog het niet op tegen stahlwille.
Neerkomen wel!
pi_65163283
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 14:11 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Vonkvrij gereedschap is gemaakt van beryllium koper, en het het word veel gebruikt in de petrochemische en olie en gas industrie.
Volgens mij wordt Snap-On gereedschap gemaakt van Chroom-Vanadium staal en is dus niet vonkvrij.

Ook fabrikanten als Gedore, Hazet en Stahlwillen hebben een speciale lucht en ruimtevaart gereedschapslijn.
Ik heb bij de KLu altijd snap-on gebruikt en toen vertelde mij dat dit was omdat dit standaard vonkvrij was. Tja is al wat jaren geleden dus misschien ben ik mis.

Edit:
Als ik op de site kijk zie ik inderdaad dat het een speciale lijn is van snap-on. Ze zijn groot geworden in de 2e wereldoorlog als hofleverancier van Amerikaanse defensie. Daarom zullen ze wel zo ingebakken zijn bij de KLu.

[ Bericht 11% gewijzigd door jpjedi op 18-01-2009 05:22:15 ]
pi_77949272
Festool
Gedore
Stahlwille
pi_77949339
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:03 schreef 1DIOOT het volgende:
ikzelf sleutel maar al te graag en te veel
en zweer zelf bij wurth. mooi gereedschap, stevig en handgrepen zijn geweldig. Ook zit er goeie garantie op.
bouwmarkt spul is gewoon te bagger. zo draaide ik laatst een dopsleutel van lux-or (praxis) stuk toen ik de bouten van de kop vastdraaide met een moment sleutel. Dat zal met een wurth niet gebeuren. dat is teminste geen pisbakken staal
Doe mij die kalenders maar van Wurth. Heb in een autobedrijf gewerkt, was ook alles van Wurth, niet kapot te krijgen. De keren dat er een vertegenwoordiger kwam van Wurth kon ie alleen maar kalenders kwijt, materiaal was allemaal nog goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop