oke dan blijf je maar wegquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:54 schreef werkeend het volgende:
[..]
inhoudelijk discussieren met een TS die het 1 grote grap vind, een startpost waar werkelijk helemaal niets in staat en een onderwerp wat gewoon te belachelijk voor woorden is.
Nee sorry, ik zie hier niet een fantastisch prikkelende stelling waar ik graag over discussier nee.
Dat is ook echt een goed idee, ware het niet dat die andere 999 stromingen hun dwalingen weigeren in te zien.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:01 schreef Menelikboy het volgende:
Dat zeg ik juist we horen in Geest te leven met elkaar, we moeten proberen een relatie te krijgen met God door Jezus niet met een stroming of regels uit de Bijbel(s) of een Religieus Boek , Kerk Gebouw etc. Al die dingen zijn eigenlijk overbodig.. ze staan eigelijk in de weg om een relatie te hebben met God.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:59 schreef werkeend het volgende:
Eigenlijk wel silverspoon. Het lijkt mij ook erg lastig om als Atheist president te worden. Moslim kan ik me nog voorstellen, maar een hele grote groep AMerikanen vind zichzelf christelijk (dat het een stelletje hypocrieten zijn laat ik maar even achterwegen) en ik denk niet dat ze iemand die niet alleen het zelfde geloof niet aanhangt, maar zelfs er tegen is tot president gaan verkiezen.
Je ziet hetzelfde bij de eed die men moet afleggen voor bijvoorbeeld het leger, of bij inburgering. Het is altijd God and Country.
quote:According to a Gallup/USA Today poll last year, Americans would rather vote for a presidential candidate who was Catholic, black, Jewish, female, Hispanic, Mormon, thrice-married, 72 years old, or homosexual than they would one who was an atheist.
Ja maar een paar regels versen, neme de moslims de koran te letterlijk en dat hoort niet. Daarom heb ik een probleem met die mensen/gelovigen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:15 schreef Elfletterig het volgende:
Sowieso snap ik de ophef niet echt. Inhoudelijk hebben de Bijbel en de Koran veel gemeen...
Ten eerste zweert hij geen trouw AAN de Bijbel, maar legt hij de presidentiele eed af hij OP de Bijbel. Nogal een significant verschil.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:41 schreef Menelikboy het volgende:
[..]
Mijn vraag is aan jullie:
Wat zouden jullie ervan vinden als hij ook opeens trouw zweert aan de Koran?
Weetje dat Atheisten geloven niet omdat er in de geschiedenis gelovigen te gewelddadig waren geweest, geef ze gelijk maar dan horen ze niet zo te keer te gaan. Zij zelf moeten het goede voorbeeld en niet maar steeds met praatjes komen. Atheisten kunnen soms ook weleens gewelddadig zijn tegen over gelovigen die niet in Atehisten geloven. Het is gewoon een viceuze Cirkel man.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:15 schreef Barbaaf het volgende:
Je moet eens lezen wat een gal gespuwd er wordt over atheisten op de amerikaanse fora, alsof het wezens zijn zonder enige vorm van normen en waarden. Een mooie is dan altijd zo iemand die beweert dat atheisten "on sight" afgeschoten mogen worden omdat ze (allemaal natuurlijk) voor abortus en euthanasie zijn, want dat is moord.
On-topic:Wat een kuttopic.
En dat doen Christen fundi niet?quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:18 schreef Menelikboy het volgende:
Ja maar een paar regels versen, neme de moslims de koran te letterlijk en dat hoort niet. Daarom heb ik een probleem met die mensen/gelovigen.
Dat zeg ik dus daarom is het een probleem!!quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dat doen Christen fundi niet?
Je hebt 't ze allemaal gevraagd?quote:Weetje dat Atheisten geloven niet omdat er in de geschiedenis gelovigen te gewelddadig waren geweest
Man, als ik ergens agressief van word zijn het wel gelovigen die wel geloven in een godsverzinsel maar niet in mij, terwijl ze mij wel kunnen zienquote:Atheisten kunnen soms ook weleens gewelddadig zijn tegen over gelovigen die niet in Atehisten geloven
Ik geloof in mensen, maar mijn geloof in hun neemt af wanneer ze gewelddadig worden omdat ze zo graag geaccepteerd willen worden door de mensen, zie mijn eerdere verwijzing naar Mohammed in topic.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:28 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Je hebt 't ze allemaal gevraagd?
Ikzelf geloof niet omdat wat er in welk heilig boek ook staat niet klopt met wat ik waarneem. Iedereen was gewelddadig in de loop van de geschiedenis, of het nu uit geloofsovertuiging was of pure hebzucht. Geloof is wel een makkelijker werktuig om de arme massa mee te laten werken.
[..]
Man, als ik ergens agressief van word zijn het wel gelovigen die wel geloven in een godsverzinsel maar niet in mij, terwijl ze mij wel kunnen zien
Amerika geeft geen staatsreligie. Dus zou niet weten waarom het juist in Amerika nergens op zou slaan, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:42 schreef Roi het volgende:
Dat zou nergens op slaan. Amerika is een Christelijk land.
Een hele verbetering.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:18 schreef Elfletterig het volgende:
Misleidende topictitel aangepast.
Maar men heeft dus geen staatsreligie.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:39 schreef werkeend het volgende:
Amerika heeft een defacto staatsreligie, en dat is de Katholieke Kerk
Want?quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:39 schreef werkeend het volgende:
Amerika heeft een defacto staatsreligie, en dat is de Katholieke Kerk
Een aanzienlijk deel van het electoraat zal niet snel een stem uitbrengen aan een president die moslim is. Daar is het Amerikaanse volk nog lang niet aan toe.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:32 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Amerika geeft geen staatsreligie. Dus zou niet weten waarom het juist in Amerika nergens op zou slaan, eerlijk gezegd.
Inderdaad beiden gebaseerd op de Thora......quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:15 schreef Elfletterig het volgende:
Sowieso snap ik de ophef niet echt. Inhoudelijk hebben de Bijbel en de Koran veel gemeen...
Wonen aardig wat moslims ook hoor.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Een aanzienlijk deel van het electoraat zal niet snel een stem uitbrengen aan een president die moslim is. Daar is het Amerikaanse volk nog lang niet aan toe.
Buiten dat zijn de Verenigde Staten christelijk en zou het net zo gek zijn als koning Mohammed VI trouw zou zweren aan de Tenach.
quote:Man, als ik ergens agressief van word zijn het wel gelovigen die wel geloven in een godsverzinsel maar niet in mij, terwijl ze mij wel kunnen zien
Het grootste deel der bevolking is Christelijk, maar Amerika kent geen staatskerk of een speciale wettelijke positie voor Christenen of het Christendom.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:51 schreef damian5700 het volgende:
Buiten dat zijn de Verenigde Staten christelijk en zou het net zo gek zijn als koning Mohammed VI trouw zou zweren aan de Tenach.
goed of niet goed?quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:04 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het grootste deel der bevolking is Christelijk, maar Amerika kent geen staatskerk of een speciale wettelijke positie voor Christenen of het Christendom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |