Hier werkt alles probleemloos.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:28 schreef flashermx het volgende:
haha, maar ff serieus dit is toch niet normaal??
Hier haal je 2 dingen door elkaarquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:24 schreef flashermx het volgende:
Zelf denk ik wel van dat het gewoon niet klopt ik betaal voor een 4 mb abo en krijg nog geen 100kb.
ja dat welquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:37 schreef flashermx het volgende:
jah ok , maar je snapt wat ik bedoel
ADSL werkt met een overboeking die voor consumenten abo's kan liggen tussen 1:20 en 1:50. Niets vaags aan dus. Overigens is dat altijd al zo geweest bij ADSL voor consumenten.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:24 schreef flashermx het volgende:
Ik heb sinds meer dan een week na de middag een trage internetverbinding.
ik haal hooguit 100kb terwijl ik normaal gesproken gewoon rond de 300kb haal(de) ook 's avonds.
Nou heb ik afgelopen weekend contact gehad met de helpdesk die gooide het een beetje op het kabelinternet effect (meerdere gebruikers online snelheid delen). Nou vind ik dit erg vaag helemaal voor adsl.
Kjk eerst eens via de webinterface van je modem na hoe het staat met de lijnkwaliteit en op welke verbindingssnelheid je modem nu intraint. Kijk naar de S/N ratio (upstream en downstream), lost packets en CRC errors.quote:
En daarbij vind ik dan het verschil wel erg groot van 300 naar 100 -80 kb. Heb er dus ook op aangedrongen om er een service ticket van te laten maken, dit is gebeurd.
Maar nu is er nog steeds niks veranderd snelheid is vanaf 16:00 weer ingezakt naar 80kb. Is dit nou echt het 'kabel effect' of is het gewoon een slechte verbinding en kan ik er wel over klagen?
Kijk nu eerst maar eens je lijnkwaliteit na voordat je van alles begint te 'denken'. 4 MB is anno 2009 overigens wel magertjes hoor. Zit je soms zo ver van de centrale dat je geen abo met hogere snelheid kunt krijgen?quote:Zelf denk ik wel van dat het gewoon niet klopt ik betaal voor een 4 mb abo en krijg nog geen 100kb.
vindt ikquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:24 schreef flashermx het volgende:
Ik heb sinds meer dan een week na de middag een trage internetverbinding.
ik haal hoog uit 100kb terwijl ik normaal gesproken gewoon rond de 300kb haal(de) ook s'avonds.
nou heb ik afgelopen weekend contact gehad met de helpdesk die gooide het een beetje op het mom van het kabelinternet effect (meerdere gebruikers online snelheid delen). nou vindt ik dit erg vaag helemaal voor adsl.
En daarbij vindt ik dan het verschil wel erg groot van 300 naar 100 -80 kb. Heb dus ook op aan gedrongen om er een service ticket van te laten maken, dit is gebeurt.
Maar nu is er nog steeds niks veranderd snelheid is van af 16:00 weer ingezakt naar 80kb. Is dit nou echt het 'kabel effect' of is het gewoon een slechte verbinding en kan ik er wel over klagen?
Zelf denk ik wel van dat het gewoon niet klopt ik betaal voor een 4 mb abo en krijg nog geen 100kb.
betaaldquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:32 schreef DutchErrorist het volgende:
Dan bel je ze toch op? Je betaald voor service by XS4all...
Heb geen last van errors, en de waardes in de modem zijn altijd het zelfde ook toen ik er nog geen last van had, En dat is als sinds 2001 zo. Ok die snelheid is misschien niet van anno 2009 maar dat komt door de afstand.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:44 schreef flashermx het volgende:
[quote]Op woensdag 14 januari 2009 21:38 schreef Riparius het volgende:
Kijk nu eerst maar eens je lijnkwaliteit na voordat je van alles begint te 'denken'. 4 MB is anno 2009 overigens wel magertjes hoor. Zit je soms zo ver van de centrale dat je geen abo met hogere snelheid kunt krijgen?
Waarschijnlijk overbodig maar.:quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:44 schreef flashermx het volgende:
ik heb geen download programma'sen heb in de modem al van alles uitgelezen.
En de waardes zijn het zelfde als toen ik er nog geen last van had.
Tevens zit ik niet echt dicht bij de centrale vandaar dat het niet sneller kan.
en wat ik er dan niet van snap dat ik sinds 2001 daar nog nooit last van heb gehad.
modem trimt gewoon op 900 up en 3002 down.
en wat ik voor de rest allemaal al meerdere keren heb gedaan:
Modem resetten
Modem 5 min uit en dan weer aan
oude firmware erin.
Nieuwe firmware erin.
Kabels vervangen.
Modem direct op pc aansluiten
Modem snelheid blijft in alle gevallen rond de 900 up en 3002 down.
Dit wijst er al op dat je lijnkwaliteit zelfs voor een 4 MB verbinding niet toereikend is, anders zou het modem intrainen op 4096/1024 kbps. Je S/N ratio zal dus ook marginaal zijn. Misschien zijn er mensen bij je in de buurt die pas ADSL hebben genomen en heb je daar nu last van door overspraak binnen een kabelbundel. Dat is overigens een heel ander probleem dan die overboeking bij consumenten ADSL abo's waar ik het eerder over had.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:56 schreef flashermx het volgende:
[quote]Op woensdag 14 januari 2009 21:56 schreef flashermx het volgende:
[..]
Modem snelheid blijft in alle gevallen rond de 900 up en 3002 down.
Leuke techno babbel... maar natuurlijk keiharde bullshit...quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:20 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dit wijst er al op dat je lijnkwaliteit zelfs voor een 4 MB verbinding niet toereikend is, anders zou het modem intrainen op 4096/1024 kbps. Je S/N ratio zal dus ook marginaal zijn. Misschien zijn er mensen bij je in de buurt die pas ADSL hebben genomen en heb je daar nu last van door overspraak binnen een kabelbundel. Dat is overigens een heel ander probleem dan die overboeking bij consumenten ADSL abo's waar ik het eerder over had.
Heb het zowel rechsteeks (modem -->pc en mac) of router er tussen bij beide is de snelheid dan laag.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:31 schreef folie het volgende:
[..]
Leuke techno babbel... maar natuurlijk keiharde bullshit...
Je adsl lijn zit rechtstreeks via een Access Multiplexer op de glasbackbone van je provider...
overspraak en overboeking mag dan ook zeker niet de oorzaak van het probleem zijn...
Aangezien je modem op 3000k intraint is dit volgens Ockhams Razor een probleem op je computer of op je thuisnetwerk. Probeer eens een andere computer rechtstreeks op je modem aan te sluiten een een testfile binnen te halen. (ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin)
Het "kabel effect" wordt niet voor niets het _kabel_ effect genoemd... Je adsl provider mag daar geen last van hebben...
Ik zie niet in waarom niet.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:31 schreef folie het volgende:
[..]
Leuke techno babbel... maar natuurlijk keiharde bullshit...
Je adsl lijn zit rechtstreeks via een Access Multiplexer op de glasbackbone van je provider...
overspraak en overboeking mag dan ook zeker niet de oorzaak van het probleem zijn...
Nee, dit is niet zo. Bij intrainen op 3000 kbps zou normaal een downstream snelheid van ca. 300 kB/sec. gehaald moeten kunnen worden, en volgens de OP van TS was dat tot voor kort ook zo. Nu niet meer, en dat zou kunnen komen doordat er veel retransmits optreden waardoor de effectieve doorvoersnelheid omlaag gaat. Het hoeft dus niet een probleem met de computer of het thuisnetwerk te zijn.quote:Aangezien je modem op 3000k intraint is dit volgens Ockhams Razor een probleem op je computer of op je thuisnetwerk. Probeer eens een andere computer rechtstreeks op je modem aan te sluiten een een testfile binnen te halen. (ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin)
Nee, maar de werkelijkheid is weerbarstig. Overspraak tussen verschillende telefoonlijnen binnen een bundel die allemaal een ADSL signaal voeren kan een reëel probleem zijn. Ik zou wel eens een compleet logfile uit het modem van TS willen zien.quote:Het "kabel effect" wordt niet voor niets het _kabel_ effect genoemd... Je adsl provider mag daar geen last van hebben...
Dan zouden er op zijn minst een heel aantal super frame errors op moeten treden, volgens de TS is dat niet het geval...quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:19 schreef Riparius het volgende:
Nee, dit is niet zo. Bij intrainen op 3000 kbps zou normaal een downstream snelheid van ca. 300 kB/sec. gehaald moeten kunnen worden, en volgens de OP van TS was dat tot voor kort ook zo. Nu niet meer, en dat zou kunnen komen doordat er veel retransmits optreden waardoor de effectieve doorvoersnelheid omlaag gaat. Het hoeft dus niet een probleem met de computer of het thuisnetwerk te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |